Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei vanhus, mitä ajattelet eletystä elämästäsi?

Vierailija
18.10.2025 |

Täytin itse juuri 70 ja olen yllättynyt mitä kaikkea nousee mieleeni. Kerro minulle jotain!

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletko että täällä on vanhuksia?

Vierailija
2/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 76. Elämä ollut täysi fiasko. Ymmärrän nyt vanhojen kreikkalaisten viisauden: "Parasta on olla syntymättä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 80.  Tyypillinen naisen  elämä itä-suomen torpissa syntyneelle suurperheen lapselle matalapalkkahommissa .  Mutta ihan hyvä kuitenkin, kolme pärjäävää lasta.

Vierailija
4/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turhaan täällä on joutunut tallustelemaan ja taistelemaan. Elämästä ei ole jäänyt mitään käteen. Parasta tosiaan jos en olisi koskaan syntynyt.

Vierailija
5/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu kuka mielestäsi on vanhus?  

Vierailija
6/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok. Monenlaista oppia on kertynyt, opiskellen tai kantapään kautta kokien.  Kun aika koittaa lähteä, olen sujut. N74.

Vierailija
7/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä suren 67-vuotiaana hukkaan mennyttä elämääni.    Parhaani yritin niillä eväillä mitä sain mutta nyt köyhänä yksinäisenä eläkeläisenä pelottaa tulevaisuus.

No sairas olen, ehkä elä kovin vanhaksi.   Järkyttävää on ollut havahtua ja todeta: tässäkö tämä elämä oli.   Kaksi veljeäkin kuollut aikaa sitten.   Minä vain raahustan päivästä päivään vailla päämäärää. 

Vierailija
8/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 75+ vaikka en koe olevani mikään vanhus. Voin allekirjoittaa kaikki teidän kommenttinne ennen tätä omaani.

Vierailija
9/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut ihan hyvä elämä, olen saanut asua monessa maassa mieheni työn takia. Nyt viihdyn parhaiten meidän rakkaalla mökillämme. Täällä on niin rauhallista ja kaunista. Rauha kyllä järkkyi tänä aamuna, kun hirvimiehet tulivat näyttämään saalistaan. Komea uroshirvi ammuttiin meidän taimikon reunalla kilometrin päässä. Hirvipaistia on luvassa! 

N.75v

Vierailija
10/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita omaelämänkerta. Se on tie itsensä tuntemiseen ja ties minkä kaikkien asioiden ymmärtämiseen omasta elämästäsi. Älä ajattele että ketään ei kiinnosta vaan teet sen itseäsi varten. Kirjoita noin viiden vuoden jaksoissa ja käsin (kaunolla jos osaat) jolloin aivon ja käden toiminta yhteistyössä..

Vierailija
11/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe itseäni ihan vielä vanhukseksi, mutta vastaan kuitenkin. Eläkkeellä olen jo. 

Mukavaa ollut!  Olen matkustellut paljon, 57 maata käytynä, monessa useampaan kertaan. Ja edelleen reissaan. 

Kolme hienoa, pärjäävää lasta. Mukava mies, kymmeniä vuosia oltu yhdessä. 

Tykkäsin kovasti myös työstäni, josta ollaan minuun edelleen jonkin verran yhteyksissä. Sen verran, että tunnen itseni tarpeelliseksi:)

Vierailija
12/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pitkään päiväkirjat tallella.  Pidin noin 20-vuotiaaksi.  Pari vuotta sitten hävitin ne paitsi ihan lapsena kirjoitetut noin 12-vuotiaaksi.

Lukekoon lapset ne, heidän ei tarvitse tietää sitä elämäntuskaa ja vaikeuksia mitä 15 v koki tultuaan kaupunkiin töihin elättämään itsensä. Ei kurjia tanssireissuja  jos ei alkaneita lyhyitä seurustelujakaan.  (Siveitä 60-luvulla.)

Vierailija
13/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mikä nyt lasketaan missäkin kontekstissa vanhukseksi?

Olen 71-vuotias. 

Kaikki ei putkeen ole mennyt.  Kaksi hyvin menestyvää lasta on ja yksi lapsenlapsi. Sitten on yksi ongelmatapaus. Käyttää huumeita,  on työtön ja kaikki opiskelut lahjakkuudesta huolimatta ovat jääneet kesken.

Itse olen luonnollisesti tässä iässä eläkkeellä. Minulla on miesystävä . Lasten isä on kuollut. 

Jännä, et jotkut luulevat, ettei monikin vanhempi käytä nettiä.

Vierailija
14/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetris-peli on elämän hyvä vertauskuva: erheet tuppaavat kasaantumaan, ja taannoiset onnistumiset vajoavat unholaan.

Vierailija
15/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset  korostuvat  elämänkaaressa. 

Mitä veloilla on sanottavaa? Eipä niitä taida olla vanhoissa ihmisissä.

Vierailija
16/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatti panna aikanaan 530 naista. Nyt ei kykene 

ja lapsia tuli yhteensä. . . ? 😆

Vierailija
17/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan turhaan täällä on joutunut tallustelemaan ja taistelemaan. Elämästä ei ole jäänyt mitään käteen. Parasta tosiaan jos en olisi koskaan syntynyt.

Jopas on katkeraa settiä.  Jokainen voi päättää päivänsä ihan milloin haluaa,  ei tarvitse täällä valittaa. 

Itse olen kiitollinen jokaisesta päivästä,  jolloin saan elää. 

Vierailija
18/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vasta 60 eli nuorisoa. Kaikenlaista kivaa vielä edessä, elämä maistuu ja mä näytän hyvältä. Kaikki toimii. On rakkautta, on terveyttä, on uteliaisuutta, on nautintoa, jumalauta tää on hieno vaihe elämässä.

Vierailija
19/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kiitollinen! Jos elämäni päättyisi nyt, lähtisin onnellisena lapsista ja lapsenlapsista. Olen elänyt! Kiertänyt maita ja mantuja, rakastanut, pettynyt ja myös pettänyt. En jää historiaan, mutta toivottavasti jälkipolvet muistavat miten olen heitä rakastanut. 

Vierailija
20/58 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vain toinen ikätoveri. Olen luonteeltani sellainen hetkessä eläjä ja unohdan ne ikävät asiat.

Sairauksista huolimatta olen kaikenkaikkiaan tyytyväinen elämääni js koen, että nyt vasta on ne mukavimmat vuodet meneillään puolisonkin kanssa.

Ensi viikolla pakkoavioliittommekin täyttää 53vuotta (ei olis uskonut).

Lapsiin olen enemmän kuin tyytyväinen ja ylpeä lapsenlapsistani. 

Mielenkiintonen työura ihan tavisduuneissa. Hyviä harrastuksia on ollut.

(Noh unohdin jo mitä kysyttiin.)