Jakohihna maksaa 20€ ja vaihto 350€ ?Mitä en ymmärrä tossa kuviossa?
Helsingissä keskimäärin maksaa 300-500 euroa nokkahihnan vaihto vaik itse hihna on 20€ ja työhön menee joku 15 minsaa.Mä taidan olla väärällä alalla.=(
Kommentit (181)
Meidän jakohihnan vaihto vei kyllä huomattavasti kauemmin, kuin sen 15 min.
Autosta riippuen.
Jos se laittaa sen hihnan väärin, se rikkoo sen esim. 8000,e moottorin.
vaihtaa kuin tuulettajanhihna joten siitähän se hinta sitten tuleekin
Ei todellakaan ole kaikissa autoissa vartin homma. Joissakin tosi kinkkinen. Esim meidän Fiiatissa joutuu purkamaan paljon osia edeltä ja lisäksi asentaminen ei ole kovin helppo.
Ja hihnahan hintakin voi olla eri, jos vertaa Motonetin osia ja merkkiosia, jotka sit on paremmin sopivia ;)
Riippuu paljon tekijästä ja autosta kauanko menee vaihdossa. Auton osat sinänsä ovat halpoja, mutta jos menee liikkeeseen sen korjaamaan, tulee laskusta ihan satasia.
Mitä en ymmärrä tossa kuviossa?(
ammattimiehen työn arvoa.
poraamaan ruuvin seinään ja sitten ihmettelisi että ruuvi maksoi muutaman sentin ja työ vaikka mitä...
Eihän työn hinta välineiden hinnasta riipu.
Esim Subarussa jossa on boxer-kone, hihnan vaihto on melkoinen operaatio.
Vartissa vaihtaa tuulettimen hihnan jos semmonen jostakin autosta vielä löytyy.
Eli jätetäänkö pois korjaamon tilat, laitteet vai välineet? Työntekijän palkka vai sivukulut, lomakorvaus? Jätätkö maksamatta sosiaalitilat ja wc:n tai sittenkin puhelinkulut tai peräti kirjanpitäjän palkan? Tai ehkä kiinteistöveron?
mun miehen korjaamolla. Ei tosiaan ymmärretä, kuinka paljon voi joutua purkamaan osia edestä pois, ennenku päästään remmiin käsiksi edes, jotta sen saa vaihdettua. Ja sit sama toiseen suuntaan..
Tehkää kuulkaa ihan itte jos on niin helppoa. =0)
6-700 budjettiin jos alkaa autolle ajankohtaiseksi tulla.
Mä en kyllä antaisi 20 euron jakohihnaa autooni laittaa. Suosittelen ostamaan laadukkaamman jakohihnan.
Ja ei niitä töitä ainakaan joka paikassa laskuteta sen mukaan kuinka kauan korjaajalla menee sen korjauksessa vaan korjaamoilla on olemassa ohjeajat jokaiseen korjaukseen ja sen mukaan voidaan laskuttaa työaikaa...
Kaikissa autoissa ei hajoa moottori vaikka jakoremmi katkeaisi!
Aavistuksen vajaa 800e maksoi meillä hihnan vaihto ja se oli tosiaan halvin tarjous se.
Tulee siinä muutakin osaa mitä pelkkä remmi. Kiristimet ja vesipumppu ainakin.
Kokeile vaihtaa se hihna itse. Se avartaa silmiä. Voi se olla, että se on ammattitaitoiselle korjaajalle ammattivehkein lämpimässä hallissa ergonomisessa työasennossa nopea homma, mutta jos vaihdat sen itse pihalla, siihen tuhrautuu helposti viikonloppu.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 16:44"]Kaikissa autoissa ei hajoa moottori vaikka jakoremmi katkeaisi![/quote]
Kaikissa hihnan hajoaminen ei tee kalliita oheistuhoja, mutta joka ainoa moottori hajoaa sen verran, että matka ei omin voimin jatku.
Sitä kutsutaan kapitalismiksi. Onhan se vitullista, että kaikki nyljetään nykyään elävältä. Etenkin kun ihminen on ahdingossa.
Kyllä jakohihnan vaihtoon menee 1-2 h. Aikaa menee siksi paljon, kun siitä joutuu niin paljon irrottamaan osia, että pääsee käsiksi jakohihnaan. Kukaan ei sitä vartissa vaihda.