Mikä on yleensä vainoamisen motiivi?
Miksi vainoajat vainoavat? Miksi joukkovainotaan?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Sama kun kysyisi, mikä on murhan motiivi
No miksi sitten murhataan? Onko murhissa ja vainoissa sama motiivi?
Ei ole mitään joukkovainoamista. Ota lääkkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi sitten murhataan? Onko murhissa ja vainoissa sama motiivi?
Mikä sama motiivi? Motiiveja on kuule yhtä monta tässä maailmassa kuin ihmisiä
Valta ja sen monimuotoiset käyttötarkoitukset. Tuleeko raja vastaan, vai ei?
Vainooja ei ole psyykkisesti normaali. Hän on narsistinen ja hänellä on sekä pakkomielteitä että harhaisuutta. Vainooja kuvittelee mielessään hyvinkin kiihkeän suhteen eikä tajua, että se on mielikuvitusta, yksipuolista ja epätodellista.
Tällä alustalla riehuvista trolleista monella on kaikki nämä oireet, esim. sillä miespuolisella äärioikeistolaisella, joka kuvittelee keskustelevansa alustalla yhden ainoan naisen kanssa (vaikka täällä pyörii yli 10000 ihmistä päivittäin) ja joka samaistuu maailman kaikkiin miehiin. Eihän hän tunnista edes omia rajojaan eikä kunnioita toisten rajoja, eli psykoottinen narsisti on.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti. Ensin pitää olla jonkinlaista valtaa, että pystyy käyttämään valtaa vainoamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko vainoavalla ihmisellä liian vähän mieleistänsä valtaa maailmassa noin ylipäänsä? Onko vainoava ihminen sairaalloisen vallanhaluinen maailmassa muutenkin?
Sivusta
Kai se voi olla ihan mikä tahansa. Minua on vainottu perimäni talon vuoksi. Huvittavinta on se, ettei vainoaja edes halunnut itse koko taloa, mutta vainosi minua ja muita, ja elämöi jumalattomasti asian tiimoilta.
Vierailija kirjoitti:
Kai se voi olla ihan mikä tahansa. Minua on vainottu perimäni talon vuoksi. Huvittavinta on se, ettei vainoaja edes halunnut itse koko taloa, mutta vainosi minua ja muita, ja elämöi jumalattomasti asian tiimoilta.
Kuulostaa pakkomielteeltä ja alitajuisilta motiiveilta.
Terve ihminen tunnustaa tosiasiat, eikä hankaloita toisen elämä tai tapa.
Mitä on vainoaminen? Sitäkö kun Michael Myers tuijottaa kadulla taloosi päin yöllä kaatosateessakin?
Vierailija kirjoitti:
Terve ihminen tunnustaa tosiasiat, eikä hankaloita toisen elämä tai tapa.
No ei kai tässä kukaan tappamisesta ole puhunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vainoavalla ihmisellä liian vähän mieleistänsä valtaa maailmassa noin ylipäänsä? Onko vainoava ihminen sairaalloisen vallanhaluinen maailmassa muutenkin? Sivusta
Hyvä pointti tämä vallanhalu. Vainoamalla saa vallan tunnetta.
Tietyt luonteenpiirteet. Joillakin voimakas sitoutuminen ja tunnekokemus saa ns.mopon karkaamaan käsistä.
Harhaisuus on toinen tekijä. Fantasiat jyllää.
Sitten on erikseen nämä psykopaattiset saalistajat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään joukkovainoamista. Ota lääkkeesi.
Jengit, vaikka uhri olisi satunnainen niin kuitenkin tiettyä ryhmää, esim. valkoiset.
Vierailija kirjoitti:
Tietyt luonteenpiirteet. Joillakin voimakas sitoutuminen ja tunnekokemus saa ns.mopon karkaamaan käsistä.
Harhaisuus on toinen tekijä. Fantasiat jyllää.
Sitten on erikseen nämä psykopaattiset saalistajat.
Hyvä tulkinta!