Mikä vaihtoehto Ev.Lut kirkolle?
Mikä olisi sopiva vaihtoehto seuraavaksi kirkoksi? Sen pitäisi olla opeiltaan suunnilleen samanlainen. Kuitenkin sellainen, joka ei vihki avioliittoon homo eikä lesbopareja. Erosin Ev.Lut. kirkosta 15 vuotta sitten Kari Mäkisen puheiden vauhdittamana, mutta jäin kaipaamaan tietynlaista yhteisöllisyyttä.
Kommentit (198)
Vierailija kirjoitti:
Ei tee. Jos on pelastavassa uskossa, uudestisyntynyt niin Pyhä Henki johdattaa myös Raamatun ymmärtämiseen. Ei ole mitään omaa tulkintaa, olet hukassa!
Voi sinua.
Miksi kommentoit minun kommenttikenttääni?
Lentävä Spagettihirviö.
Vai yksi ja ainoa oikea jumala.
Ja on myös valtion tunnustamaeli ei mikään huuh-haa uskonto
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lent%C3%A4v%C3%A4_spagettihirvi%C3%B6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tee. Jos on pelastavassa uskossa, uudestisyntynyt niin Pyhä Henki johdattaa myös Raamatun ymmärtämiseen. Ei ole mitään omaa tulkintaa, olet hukassa!
Voi sinua.
Kirjoitan puhelimella, eikä viestin lainaaminen aina onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Lentävä Spagettihirviö.
Onko kivaakin peukuttaa itselleen, kytkemällä netin välillä hetkeksi pois? Silloinhan pystyy peukuttamaan yhä uudestaan.
Kakara!!
Vierailija kirjoitti:
Lentävä Spagettihirviö.
Tämä on paras!
Vierailija kirjoitti:
Lentävä Spagettihirviö.
Kerrankin uskonto johon.voisin harkita liittyväni
Vapaa-ajattelijain Liitto, jos kaipaa tukea omille ajatuksillleen:
Ihminen ottaa vastaan Jumalan pelastuksen Jeesuksessa. Näinhän meille kerrotaan. Kuitenkin raamatussa sanotaan että se on Jumalan lahja. Täydellistä armoa. Täysin Jumalan työ. 100%: sti. Miksi siis joidenkin opetus on että ihmisestä riippuu pelastus?
Vierailija kirjoitti:
Lentävä Spagettihirviö.
Tämä minulle.
Aivan huikea uskonto!
Pakanat kirkkoonja me oikeat uskovat tiedämme totuuden
Hänen Nuudelisen totuutensa joka on ainoa oikea totuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sinua.
Kirjoitan puhelimella, eikä viestin lainaaminen aina onnistu.
Niin teen minäkin, kirjoitan puhelimella. Mutta ei ollut iso asia että komnentti tuli kenttääni. Pyydän vilpittömästi anteeksi turhaa tuohtumistani!
Halusin kertoa Sinulle vielä että olin itse tapakristitty ja hukassa 50v ikään asti. Mutta maaliskuussa 2021 Jumala lahjoitti minulle uskoa, ja uudestisynnyin. Silloin vasta ymmärsin myös Raamattua.
Haluaisin kehottaa Sinua etsimään ja pyytämään johdatusta. Toivon että Sinäkin saisit uudestisyntyä.
Kaikkea Hyvää Sinulle!
Vierailija kirjoitti:
Ihminen ottaa vastaan Jumalan pelastuksen Jeesuksessa. Näinhän meille kerrotaan. Kuitenkin raamatussa sanotaan että se on Jumalan lahja. Täydellistä armoa. Täysin Jumalan työ. 100%: sti. Miksi siis joidenkin opetus on että ihmisestä riippuu pelastus?
Koska he tulkitsevat Raamattua eri tavalla kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on vain kokeelmä vuohipsimenten kirjoituksia.
Mikä tekee siitä "jumalallisemman" kuin vaikkapa hindujen tai budhalaisten pyhät kirjoitukset?
Aivan ei mikään.
Kokeile Jehovan Todistajia.
Saat ikuisen elämän maan päällä paratiisimaisissa olosuhteissa!
Vierailija kirjoitti:
Pelastus on Jumalan lahja. Kun ihminen ottaa uskoa vastaan Jumalalta, niin silloin ihminen uudestisyntyy, tulee pelastavaan uskoon, Jumalan lapseksi. Pyhä Henki johdattaa uskovaa elämään Jumalan tahdon mukaisesti, tekemään parannus.
Sitten on runsaasti ihmisiä jotka luulevat olevansa pelastettuja, mutta eivät ole uudestisyntyneitä, eikä heissä ole Jumalan Henkeä. Nämä "uskovat" elävät usein tahallisissa synneissä , syntinen elämäntapa, eikä heillä ole mitään aikomustakaan tehdä parannus. Eivät ymmärrä Raamattua myöskään.
Jumala lahjoittaa uskoa niille joille Hän haluaa. Kaikki eivät tule pelastumaan, ja moni pelastuu vasta myöhemmin elämässä. Aikaa on kuolinhetkeen asti. Kannattaa etsiä, ja olla valveilla, rukoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raamattu on vain kokeelmä vuohipsimenten kirjoituksia.
Mikä tekee siitä "jumalallisemman" kuin vaikkapa hindujen tai budhalaisten pyhät kirjoitukset?
Aivan ei mikään.
Katsos, minä en koskaan tullut uskoon tai tehnyt uskonratkaisua. Minä olin rehellinen itselleni ja tein aina sen mikä oli minun parhaan ymmärrykseni mukaan oikein, ja minä halusin tietää totuuden. Olin valmis mihin tahansa, jos saisin tietää totuuden. Ja minä sain tietää totuuden. Jeesus on Jumalan Poika.
Vierailija kirjoitti:
Kokeile Jehovan Todistajia.
Saat ikuisen elämän maan päällä paratiisimaisissa olosuhteissa!
Eksytys. Epäjumalauskonto!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelastus on Jumalan lahja. Kun ihminen ottaa uskoa vastaan Jumalalta, niin silloin ihminen uudestisyntyy, tulee pelastavaan uskoon, Jumalan lapseksi. Pyhä Henki johdattaa uskovaa elämään Jumalan tahdon mukaisesti, tekemään parannus.
Sitten on runsaasti ihmisiä jotka luulevat olevansa pelastettuja, mutta eivät ole uudestisyntyneitä, eikä heissä ole Jumalan Henkeä. Nämä "uskovat" elävät usein tahallisissa synneissä , syntinen elämäntapa, eikä heillä ole mitään aikomustakaan tehdä parannus. Eivät ymmärrä Raamattua myöskään.
Jumala lahjoittaa uskoa niille
Olen pahoillani, mutta olet käsittänyt väärin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä siirryin luterilaisesta kirkosta ortodoksiseen kirkkoon. Siirry sinäkin. Syksyisin alkaa monissa ortodoksisissa seurakunnissa katekumeenikurssi. Siellä voi tutustua ortodoksiseen kirkkoon. Ne, jotka ovat keväällä valmiita liittymään kirkkoon, voivat liittyä siihen juuri ennen pääsiäistä, mutta voi toki jäädä vielä pidemmäksi aikaa harkitsemaan liittymistä. Katekumeenikursseista saa tietoa seurakuntien verkkosivuilta, tai voi kysyä seurakunnasta. Myös Valamon opistossa on Ortodoksisuus tutuksi -kursseja. Kannattaa käydä jumalanpalveluksissa ja lukea ortodoksisia kirjoja.
Ortododoksisuudessa on paljon ei Raamatullista, jopa sellaista mitä Raamattu kieltää. Sama koskee katolilaisuutta, joka onkin vielä astetta eksyneempi paavi- systeemillään.
Sola Scriptura, vain Raamattu!
T. Uudestisyntynyt kristitty ( protestantti)
<
Kumpi on ollut ensin: kirkko vai Raamattu? Alkuseurakunnat toimivat useamman vuosisadan ilman yhtenäistä Raamattua, kunnes kasasivat sen. Miten et luota heidän traditiossa, mutta jostain syystä he osasivat kasata luotettavan Raamatun.
Tuo oli se, joka sai minut kääntymään ortodoksisuuteen. Plus protestanttisten seurakuntien määrä. Jos kerran Raamattu riittää, niin ei pitäisi olla lukemattomia eri tavoin uskovia protestanttisen seurakuntia.
Voi sinua.