Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vaihtoehto Ev.Lut kirkolle?

Vierailija
18.10.2025 |

Mikä olisi sopiva vaihtoehto seuraavaksi kirkoksi? Sen pitäisi olla opeiltaan suunnilleen samanlainen. Kuitenkin sellainen, joka ei vihki avioliittoon homo eikä lesbopareja. Erosin Ev.Lut. kirkosta 15 vuotta sitten Kari Mäkisen puheiden vauhdittamana, mutta jäin kaipaamaan tietynlaista yhteisöllisyyttä.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten  olisi Islam? 

Saatanan eksytys! 

T. Eri, ei Ap.

Ihmisten eksytys kuten kaiiki uskonnot. Saatanaa ei ole olemassa.

Kyllä Saatana on olemassa, ja todellinen!

Sinä luulet niin. Ei sinulla ole mitään konkreettisia todisteita. Vanhempasi ovat erehdyttäneet sinua. Tosin hekin ovat indoktrinaation uhreja. Tuo uskomusten kierre on katkaistava.

Vierailija
22/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle suosittelen Lähetyshiippakuntaa, on konservatiivinen luterilainen kirkko Suomessa. 

Itse tullut uskoon ( uudestisyntynyt maaliskuussa-21). Olin aina ollut kirkon jäsen, mutta ei uskossa. Tämä on evl kirkon ongelma, Raamatunvastainen vauvakaste. Raamatullinen kaste on uskovan kaste. Vauvakasteen takia kirkko on täynnä ei uskovia, ja tapakristittyjä ,  jopa ateisteja. 

En itse hyväksy myöskään epäraamatullista naispappeutta. 

Oma seurakuntani oli ok ja konservatiivinen, joten uskoontulon jälkeen jäin jäseneksi. Mutta heti uskoontulon jälkeen luterilaisuus ei  kylläkään tuntunut omalta. Puolitoista vuotta sitten konservatiivinen kirkkoherra muutti kotiseudulleen, ja tilalle tuli liberaali naiskirkkoherra, etosin kirkosta saman tien.

Suomessa on tosi vaikeata löytää uskonyhteisöä missä ei

En. Olen itsekin nainen. 

T. 55v , uudestisyntynyt uskova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä lähti viestini missä käsittelin mm uskontuloani, ja evl kirkon luopunutta tilannetta. Onpa ihme ettei saa todeta yleisesti tiedossa oleva asia, evl kirkon tilaa.

T 55v, uudestisyntynyt kristitty

Vierailija
24/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristofasisti joutaa takaisin Venäjälle. Ei sun ajatuksissa ole mitään kristillistä.

Nykyisessä Venäjässäkö on?

Vierailija
25/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ortodoksit.

Ei jaksa kuunnella sitä hoilottamista. 

Vierailija
26/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn vapaakirkossa. Kannattaa tutustua paikalliseen, sillä tuntuu laatu vaihtelevan. 

Vierailija
27/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn vapaakirkossa. Kannattaa tutustua paikalliseen, sillä tuntuu laatu vaihtelevan. 

Epäraamatullisia naispastoreita.

T.eri

Vierailija
28/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täältä lähti viestini missä käsittelin mm uskontuloani, ja evl kirkon luopunutta tilannetta. Onpa ihme ettei saa todeta yleisesti tiedossa oleva asia, evl kirkon tilaa.

T 55v, uudestisyntynyt kristitty

Huomatkaa myös että ensimmäisellä sivulla oleva minua haukkuva viesti on saanut jäädä. Isoilla kirjaimilla minua haukutaan naispastoreista kiihottuvaksi talibaaniksi. Olen itse nainen 55v uudestisyntynyt kristitty, ja olen todennut että naispappeus/ pastorit ovat epäraamatullista. 

Vierailija
29/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt lähti " talebankommentti," Kiitos ylläpidolle!

Vierailija
30/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista tähän mennessä. Huomenna sunnuntaina on monella enemmän aikaa kirjoitella. Pidetään keskustelu asiallisena. Tässä on monelle miettimistä, kun näyttää siltä, että tuomiokapituli jyrää seurakuntien yli. Ap

Vierailija
31/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helluntaiseurakunta

Vierailija
32/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot sitten demoneille siellä gehennassa et vaihdoin Jeesuksen  Mäkiseen. 

Vierailija
33/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se Kari sanoi?

Vierailija
34/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekopää tuli ketjuun, kaksi viimeistä kommenttia.

Vierailija
35/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helluntaiseurakunta

Käyn ulkopuolisena paikallisen Helluntaiseurakunnan sponsoroimaa ilmaista Raamattukoulua. Edellisen oppitunnin luennoitsija kertoi että nykyisin on se tarkkaan ottaen Helluntaikirkko. Toissa kerralla toinen luennoitsija sanoi että kokouksiin saa tulla kuka vaan, koska "me emme ole lahko". Toisaalta Raamattukoulun luennoilla näytään tähdennettävän erityisesti ettei täydellistä seurakuntaa, yhteisöä ym ole olemassa, ei myöskään täydellistä seurakuntalaista. Näkisin itse tuon Helluntaiseurakunnan/-kirkon parhaana käsillä olevana vaihtoehtona, koska ev.lut. saattaa olla niin pahasti eksyksissä, jotta se voi vetää seurakuntalaisetkin mukanaan syvyyksiin. Sinänsä sielun pelastuksen kannalta tällä ei kai ole ratkaisevaa merkitystä, mutta seurakuntayhteys on, ainakin opetuksen mukaan, merkityksellinen. Oppitunnilla se muotoiltiin "Jumalan seurakunnan merkityksen löytyminen". Tämä seurakuntayhteys, edelleen opetuksen mukaan, avautuu vasta kun Isä Jumala on ensinnä avautunut Kristuksessa ja sen jälkeen sisäinen ihminen muuttuu. Käsitykseni mukaan nuo kaksi ensimmäistä kohtaa tulee olla kirkkaasti selvillä ennen seurakuntaan liittymistä.  

Vierailija
36/36 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin.