Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä osta mitään jouluksi-kampanja

Vierailija
18.10.2025 |

Ulkomailta saa tietysti ostaa/tilata ihan mitä haluaa,tietysti. Osallistutko?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mukana. En osta muutenkaan kuin välttämättömimmän ja senkin pitkin hampain.

Vierailija
62/85 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle käy kyllä. En vietä joulua kun en ole uskovainen.

Uskonto nyt varsinaisesti ei ole mikään peruste viettää tai olla viettämättä. Ei meilläkään "vietetä", vähän tavallista enemmän vain satsataan ruokajuttuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ostetaan nytkin lähinnä ruoka, lääkkeet sekä välttämättömät palvelut. Joskus tilataan lähipitseriasta pitsaa. 

Suurin osa joululahjoista tulee ulkomailta, mm. Switch 2-konsoli Saksasta, jossa se maksoi alennuksineen satasen vähemmän kuin täällä meillä. Täysin sama, EU-koodattu tuote. Miettikää mikä ero.

Mieti ite miten saatais Suomen talous nousuun, senkin isänmaanpetturi!

Parhaiten purisi uudet vaalit. Petos on nyt nähty ja euron bensa jäi saamatta.

Vierailija
64/85 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ruokaa ainakin ostan ja kynttilöitä. Viiniäkin. 

Vierailija
65/85 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temu ostoskorini jo pursuilee tavaraa ja vaatetta, pari satkua menee sinne. Paikalliset kaupat Suomessa nyhtäisivät 1000 - 1200 euroa samoista roippeista. Ei kiitos kalliit Suomi-kaupat. Onneksi on Temu 🙏

Vierailija
66/85 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu. Rakastan joulua vaikka vietänkin sitä ihan omien, ei-uskonnollisten perinteiden mukaan. Lahjat liittyy siihen vahvasti. Pitkin vuotta ostan niitä ja jouluna on sitten koko pienelle porukalle jotain. Rakkauden kieleni on lahjojen antaminen.

Vierailija
67/85 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomesta ostetaan nytkin lähinnä ruoka, lääkkeet sekä välttämättömät palvelut. Joskus tilataan lähipitseriasta pitsaa. 

Suurin osa joululahjoista tulee ulkomailta, mm. Switch 2-konsoli Saksasta, jossa se maksoi alennuksineen satasen vähemmän kuin täällä meillä. Täysin sama, EU-koodattu tuote. Miettikää mikä ero.

Sinun pitää ostaa Suomesta ja tukea Suomalaisten työpaikkoja jotta raha menee yhteiseen hyvään! 

Vierailija
68/85 |
19.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temu ostoskorini jo pursuilee tavaraa ja vaatetta, pari satkua menee sinne. Paikalliset kaupat Suomessa nyhtäisivät 1000 - 1200 euroa samoista roippeista. Ei kiitos kalliit Suomi-kaupat. Onneksi on Temu 🙏

Sinun pitää ostaa Suomalaisesta liikkeestä, eli tukea Suomi-kauppoja! Ne menee kaikki meidän muittenkin hyväksi ja maksat verot Suomeen

Vierailija
69/85 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juljus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Tilaat silti temusta? Miten se vaikuttaa uskovaiseen, että joululahjat voi tilata temusta vaikka ei vietäkään joulua koska on uskovainen? Ei nyt mennyt ihan perille 

Vierailija
70/85 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kampanjan nimi "tuhotaan Suomen talous ja eletään kaikki tasapuolisessa köyhyydessä"?

Kamppanja on "hallitus erotkoon"

Vierailija
71/85 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieti ite miten saatais Suomen talous nousuun, senkin isänmaanpetturi!

Parhaiten purisi uudet vaalit. Petos on nyt nähty ja euron bensa jäi saamatta.

Et sinä lakkaa romua keräämästä, vaikka vallassa olisi itse stalin

Vierailija
72/85 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun pitää ostaa Suomesta ja tukea Suomalaisten työpaikkoja jotta raha menee yhteiseen hyvään! 

"Yhteiseen hyvään"😂

Vierailija
73/85 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan. Joulu eletään aina täysillä! 

Vierailija
74/85 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin osallistua. En osta ollenkaan joulusuklaita tms kun ovat niin kalliita, joulun olen ulkomailla ja joululahjaksi annan vain veljenpojille rahaa.

Vierailija
75/85 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ulkomailtaostamista ei katsota ostamiseksi?

Vierailija
76/85 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan tietenkin kaikkea, mitä mieleen juolahtaa ja rahani riittävät. Kotimaista tietenkin. Suomen talous täytyy saada nousuun ja se saadaan aikaiseksi vain investoimalla. Aika älyttömiä tällaisena aikana tuollaiset aloitukset.

Vierailija
77/85 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ulkomailtaostamista ei katsota ostamiseksi?

Siksi, koska temuhullulla ei ole muuta tekemistä kuin mainostaa kiinalaisten puolesta 

78/85 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juljus kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama.

Tilaat silti temusta? Miten se vaikuttaa uskovaiseen, että joululahjat voi tilata temusta vaikka ei vietäkään joulua koska on uskovainen? Ei nyt mennyt ihan perille 

No tarkennetaa. En juhli joulua mitenkään. En osta yhtään lahjaa, enkä myöskään ota lahjoja vastaan. En osta "jouluruokaa" vaan syön ihan tavan ruokia. En osta suklaata tai muita karkkeja, kun en osta niitä muutenkaan kovin usein. Enkä laita joulukoristeita tai valoja kotiini. En mene kirkkoon enkä kuuntele joululauluja. Ihan normi päivä mulle siis. En tuomitse niitä, jotka haluaa joulua juhlia. Jokainen tyylillään. Temusta enoo mitään tilannu, enkä aijo tilatakkaan. Enkä yleensä netistäkään osta mitään. Mä tykkään nähdä livenä mitä itselleni ostan. 

Vierailija
79/85 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan pakkasesta jouluruuat ja käyn joulun jälkeen ilta-alesta ostamassa seuraavaksi vuodeksi uudet. Sen verran törsään, että ostan lasten urheiluseuran myyjäisistä jonkun kakun ja partiolaisten joulukalenterin.

Vierailija
80/85 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on juhlista paras ja silloin ei himmailla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän