Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä löytää tahdonvoima lähteä vahingollisesta suhteesta?

Vierailija
18.10.2025 |

Mies käyttää aika rajua henkistä väkivaltaa. Alkoi jo ennen yhteiseen kotiin muuttamista. Muutin silti, koska minulla on aika pahasti omien traumojen hoitaminen kesken. Ja todellakin tiedostan, että sain mitä tilasin, joten säästäkää siltä. 

Ymmärrän aivan yksiselitteisesti, että elämäni on sellaista, mitä olen itse valinnut. Ja tiedän, että ainut oikea teko olisi lähteä. En kuitenkaan saa sitä aikaiseksi. Tiedän, että tuhlaan elämääni, tuhoan mielenterveyttäni, koko ajan enemmän. En saa aikaiseksi lähteä, koska olen vielä liian rikki. Kai? Saamaton? Mitään en tässä taloudellisesti tms hyödy. Terapiani ei ole vielä auttanut siihen, että saisin lähdettyä. 

Suunta on sellainen, että näen tulevaisuuden, jossa lopulta riistän itseltäni hengen, kun en sitten enää vain jaksa. Ja tilanne on siis niin kieroutunut, että tuokin tuntuu olevan helpommin ja mieluummin toteutettavissa, kuin täältä lähteminen. 

En ole masentunut, ahdistunut, vaan totaalisen lamaantunut. Annan miehen toteuttaa seksuaalisia tarpeitaan minuun, koska en vaan enää kestä sitä mitä seuraa, jos en niin tee. Annan miehen tuhota minua, koska en kykene muuhun.

Mitä ihmisen pitäis tällaisessa tilanteessa tehdä? Jos aiot sanoa, että lähdet nyt vaan, niin ole ystävällinen ja kerro Miten saan sen aikaiseksi. Voin kertoa, että olen yrittänyt. En onnistu, koska olen lamaantunut. Ja ei, tämä ei ole provo. Kykenen kirjoittamaan ihan hyvin, hoidan jopa työni ihan hyvin. Mutta jokin mättää niin isosti, että mieluummin näköjään kidun hengiltä kuin saan aikaiseksi lähteä. 

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, tilanteesi on niin vakava, että kyseenalaisetkin keinot irtipääsemiseksi ovat perusteltuja. Tuollaisista kuvioista pääsee irti toisen miehen avulla. Tukeudut toiseen vähemmän kaistapäiseen mieheen, josta saat turvaa. Kun olet päässyt irti, niin alat rakentaa elämääsi uudelleen. 

Ei mitään toisia miehiä tähän soppaan, vaan äkkirysäyksenä kertalaakista ero, lähteminen salaa. Vieras mies voi olla yhtä sairas, ap olisi tällekin miehelle tilivelvollinen, ei saisi hetkenkään hengähdystaukoa. Ap voisi joutua suoraan ojasta allikkoon. Ja vaikka joku laastarimies osoittautuisikin ihan ok mieheksi, on väärin käyttää miestä hyväkseen ja tavallaan tukikeppinä, että pääsee irti sairaasta suhteesta. Nyt vain suoraan äkkilähtö ilman mitään miehiä.

Niin tuohan olisi järjellinen ratkaisu, mitä

Miten toinen mies auttoi suhteesta irtoamista?

Vierailija
142/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille. En ehdi lukea. Taas on tilanne päällä. Vastasin liian ikävällä äänensävyllä johonkin. Lähden ulos. 

Ap

Nyt lähdet lopullisesti. Hanki itsellesi asunto, ihan mikä tahansa pieni koppelo käy ensialkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla