Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää tahdonvoima lähteä vahingollisesta suhteesta?

Vierailija
18.10.2025 |

Mies käyttää aika rajua henkistä väkivaltaa. Alkoi jo ennen yhteiseen kotiin muuttamista. Muutin silti, koska minulla on aika pahasti omien traumojen hoitaminen kesken. Ja todellakin tiedostan, että sain mitä tilasin, joten säästäkää siltä. 

Ymmärrän aivan yksiselitteisesti, että elämäni on sellaista, mitä olen itse valinnut. Ja tiedän, että ainut oikea teko olisi lähteä. En kuitenkaan saa sitä aikaiseksi. Tiedän, että tuhlaan elämääni, tuhoan mielenterveyttäni, koko ajan enemmän. En saa aikaiseksi lähteä, koska olen vielä liian rikki. Kai? Saamaton? Mitään en tässä taloudellisesti tms hyödy. Terapiani ei ole vielä auttanut siihen, että saisin lähdettyä. 

Suunta on sellainen, että näen tulevaisuuden, jossa lopulta riistän itseltäni hengen, kun en sitten enää vain jaksa. Ja tilanne on siis niin kieroutunut, että tuokin tuntuu olevan helpommin ja mieluummin toteutettavissa, kuin täältä lähteminen. 

En ole masentunut, ahdistunut, vaan totaalisen lamaantunut. Annan miehen toteuttaa seksuaalisia tarpeitaan minuun, koska en vaan enää kestä sitä mitä seuraa, jos en niin tee. Annan miehen tuhota minua, koska en kykene muuhun.

Mitä ihmisen pitäis tällaisessa tilanteessa tehdä? Jos aiot sanoa, että lähdet nyt vaan, niin ole ystävällinen ja kerro Miten saan sen aikaiseksi. Voin kertoa, että olen yrittänyt. En onnistu, koska olen lamaantunut. Ja ei, tämä ei ole provo. Kykenen kirjoittamaan ihan hyvin, hoidan jopa työni ihan hyvin. Mutta jokin mättää niin isosti, että mieluummin näköjään kidun hengiltä kuin saan aikaiseksi lähteä. 

Kommentit (142)

Vierailija
1/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tosiaan, tällä hetkellä tuo näkymä jossa sitten vaan kuolen tähän, ei saa aikaiseksi sitä, että lähtisin. 

Ap

Vierailija
2/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme saa naisen muuttamaan yhteen miehen kanssa joka jo ennen sitä kohtelee huonosti? Muuta neuvoa en osaa antaa kun että, se tahdon voima lähtee sinusta,  tiedät kyllä milloin mitta on täysi. Jos mies ei sinun pyynnöstäsi suostu muuttamaan pois, niin haet itsellesi oman asunnon. Pyydät jonkun ystävän tueksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä estää laittamasta nyt heti asuntohakemuksia ja sitten vain lähdet? 

Vierailija
4/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a, mitäpä tuohon sanoisi. Mitä odotat meiltä? Tiedät varmaan itsekin mitkä ne siirrot ja liikkeet ovat, jotka sinun on tehtävä muuttaaksesi ja jatkaaksesi elämääsi. Hankkia oma asunto, jne. 

Tuo kuulostaa tietysti aivan hirveältä, että mies raisaa sinua jatkuvalla syötöllä. Tavallaa voisi olla hyvä mennä vaikka jonnekin turvakotiin muutamaksi päiväksi, mutta se voi vaikeuttaa tilannetta, kun palaat kotiin, vaikkakin sitten vaan hakemaan tavaroitasi. 

Itse vaatisin koskemattomuutta ja jos tästä tulisi ongelmia, soittaisin poliisit. Ja tietysti hankkisin asunnon niin pian kuin mahdollista.

Vierailija
5/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeistät asian. Suunnittele poistuminen turvallisesti ja järjestä kaikki valmiiksi. Ihan ekana salaat yhteystietosi ja osoitetietosi (DVV, Trafi, puhelinoperaattori). Sitten hankit asunnon ja pakkaat tärkeimmät ja muutat pois. 

Loput rojut haet poliisin virka-avulla myöhemmin. Älä mene yksin.

Vierailija
6/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi en saa hankittua asuntoa. En tiedä, miksi en saa aikaiseksi lähteä edes turvakotiin. Kyllä mä tosiaan tiedän hyvinkin, mitä vaihtoehtoja olisi. En tiedä, miksi en tee mitään. 

Ap

Vierailija
7/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme saa naisen muuttamaan yhteen miehen kanssa joka jo ennen sitä kohtelee huonosti? Muuta neuvoa en osaa antaa kun että, se tahdon voima lähtee sinusta,  tiedät kyllä milloin mitta on täysi. Jos mies ei sinun pyynnöstäsi suostu muuttamaan pois, niin haet itsellesi oman asunnon. Pyydät jonkun ystävän tueksi.

Rakkauden voima. Sehän on psykoosia muistuttava häiriintynyt tila. Kaltoinkohtelu yleensä alkaa vasta suhteessa ja pahenee ajan mittaan niin ettei sitä välttämättä huomaa. Aika vähän tiedät ihmismielestä kun uhria syyttelet, paskalahje.

Vierailija
8/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein joskus nuorena itse noin ja se johtui shokista, mitä ex aiheutti vetäessään maton jalkojen alta. Muutimme yhteiseen kotiin ja minä menin edeltä, hän ilmoitti ettei sinne tulekaan, mutta voi kuitenkin maksaa minulle jotain rahoja siitä. Olin silloin nuori ja vielä emotionaalisesti riippuvainen muista ihmisistä. Tämän jälkeen päädyin nopeasti uuteen suhteeseen, joka oli tietysti vielä paskempi, mutta hädissäni tarvitsin jotain seuraa.

Nykyään en tietenkään suostuisi tuollaiseen, mutta on ollut vuosikymmenien ja monien taisteluiden työ opetella tulemaan toimeen niin itsenäisesti, ettei minua pysty enää huijaamaan tai hetkauttamaan.

Ihmiset syntyvät perheisiin ja ovat emotionaalisesti riippuvaisia toisista ihmisistä, elleivät tietoisesti opettele tästä eroon. Eikä sitä edes suositella, vaan moderni psykologia kannustaa sitä vastaan. Jopa mieheen (siis herra isä sentään siittävään, aggressiiviseen koiraaseen) pitäisi "kiintyä turvallisesti". Sairasta. Kiintyä raisaajaansa? 

Vierailija
9/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, miksi en saa hankittua asuntoa. En tiedä, miksi en saa aikaiseksi lähteä edes turvakotiin. Kyllä mä tosiaan tiedän hyvinkin, mitä vaihtoehtoja olisi. En tiedä, miksi en tee mitään. 

Ap

Sen sijaan levität koipiasi raisaajalle ja vingut täällä, kun sinua raisataan? 

Vierailija
10/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turvakotipaikkaa voi kysellä ihan ekaksi. Siellä autetaan asunnon hankkimisessa ja ihan kaikessa.

https://nettiturvakoti.fi/?gad_source=1&gad_campaignid=1040514861&gbrai…

Vierailija
11/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja sinä vihaat naista, jota mies kohtelee huonosti, koska et itse pääse kohtelemaan naisia huonosti. Olet esimerkki siitä naisvihakulttuurista, joka maassamme on pielessä.

Vierailija
12/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin, kuka tahansa mies voi olla raiskaaja. Miksi kirjoitat väärin, onko sulla jokin pakkomielle toistaa tuota sanaa ja sen myötä koneessasi eväste, joka estää sua käyttämästä sanaa?

Vierailija
13/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sitten mene lääkäriin tai työterveyslääkärille ja kerrot asiasta. Oot lamautunut, masentunut, ties mitä. Mies on vammauttanut sut henkisesti. Kun tiedät tilanteen, sinä vain välttelet vastuutasi väittämällä, ettet voi mitään tehdä. Kävele vttu vaikka naapuriin ja kerro siellä, että sua pahoinpidellään henkisesti ja tarttet äkkiä apua.

Vierailija
14/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkauden voima. Sehän on psykoosia muistuttava häiriintynyt tila. Kaltoinkohtelu yleensä alkaa vasta suhteessa ja pahenee ajan mittaan niin ettei sitä välttämättä huomaa. Aika vähän tiedät ihmismielestä kun uhria syyttelet, paskalahje.

Anteeksi mitä? Ap itse kirjoitti alkukommentissaan, että mies kohteli häntä huonosti jo ennen yhteen muuttamista. Mikä sua oikein vaivaan, ja tuliko hyvä mieli kun sait paskotella mua? Ja Ps. En ole syyttänyt ketään. Lue rauhassa tekstit ennenkuin kimppuun hyökkäät.

Vierailija
15/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin näköjään. Tällaisia asioita tapahtuu ihmisten kodeissa kaiken aikaa. Mekin olemme kumpikin ihan hyvin elämässä pärjänneitä ihmisiä, niitä joita te kohtaatte tuolla hoitaessanne omia asioita. Teemme töitä ihmisten kanssa, ehkäpä sinunkin. Silti, todellisuus niiden kasvojen takana on tämä. 

Olisi mielenkiintoista tietää, miksi en saa edes tuota turvakotiasiaa aikaiseksi. En yksinkertaisesti tiedä miksi.

Ap

Vierailija
16/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sivusta sanon: Etkö lukenut aloitusta? Ihminen on täysin lamaantunut ja mies kohtelee kuin pskaa.

Vierailija
17/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, ja sillä lailla sitten. Hirvee huuto etkä vissiin viitsinyt edes aloitusta lukea. Tyhmä.

Vierailija
18/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään hyvää tuttua, joka voisi auttaa käytännön asioissa.

Vierailija
19/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain voi käsittää. Olet0 siis vain muuttanut yhteen, vaikka huonosti on kohdeltu ja nyt kökötät siinä. 

Jos sinulla ei omaa tahtoa ole niin ei voi mitään. Mitenkään lamaantunut et ole, kun pystyt asiasta kirjoittaan. Ilmeisesti saat mieheltä jotain mistä et voi luopua. 

Vierailija
20/142 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No sitten mene lääkäriin tai työterveyslääkärille ja kerrot asiasta. Oot lamautunut, masentunut, ties mitä. Mies on vammauttanut sut henkisesti. Kun tiedät tilanteen, sinä vain välttelet vastuutasi väittämällä, ettet voi mitään tehdä. Kävele vttu vaikka naapuriin ja kerro siellä, että sua pahoinpidellään henkisesti ja tarttet äkkiä apua.

Kiitos, tämä oli mielenkiintoinen näkökulma. Välttelen vastuutani. Varmasti on näin. Mikä saa ihmisen välttelemään vastuuta niin pitkälle, että näköjään mieluummin sitten vaan hiljalleen kuolee kesken elämän? 

Ap