Tuula ei saa taloaan myydyksi. Ostajat tekevät törkeitä hintatarjouksia
Törhönen on joutunut laskemaan hintaa jo 20 000 euroa, mutta ostajat haluavat vielä 50 000 euron alennuksen 219 000 euron pyyntihinnasta.
Ostajien matalat tarjoukset tuntuvat myyjästä kohtuuttomilta, vaikka hän tiedostaa talon vaativan remonttia.
"Se, että lähdetään kokeilemaan kauppaa ihan naurettavilla summilla, tuntuu pahalta"
Kommentit (147)
Joo ostaja kertoo hinnan ja jos ei myyjä halua myydä sitten pitää omaisuutensa. Tässä tapauksessa on niin että Tuula voi asua tönössä itse
Kiinteistövälittäjien pitäisi olla rehellisiä hinnoittelussa. Kyllä nekin tietää että talo joka on lähes 40 vuotta vanha eikä ole koskaan mitään remontteja tehty ei todellakaan ole edes 100 000€ arvoinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ostajien julkeat tarjoukset jarruttavat nyt asuntokauppaa"
Eikö enää päde se että hinta on oikea, jos joku suostuu sen maksamaan?
Jos tarjoan talostasi 200e niin ei - se ei ole markkinahinta eikä oikea hinta. Oikea hinta on se jolla kaupat syntyy.
Ostaja päättää minkä on valmis maksamaan, ei myyjä.
Myyjä päättää mitä talosta haluaa. Ostajat eivät missään ikinä päätä hintaa yksin. Muutenhan kaikki ottaisivat ilmaiseksi kaiken mitä tarvitsevat ruokakaupasta autokauppaan. Ei kannata ostatella taloa johon ei ole varaa.
Voi pölö sua. Asunnonmyyjä kertoo pelkästään hintapyynnön, ruokakaupassa taas on kiinteät hinnat, ei niistä neuvotella. Et ole vissiin asuntokauppaa koskaan tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Talo on juuri sen hintainen, minkä ostajat ovat valmiita maksamaan. Myyjä ei hintaa päätä.
Eikä verottaja!
Mikähän kolhoosi tohon viereen on rakennettu? Mielenterveyskuntoutujien lepokoti?
Mä oon sanonut myydessäni aikoinaan omaa kämppääni, että hinta ei tule alas. Ostaja maksoi sitten, mitä pyysin. Hintapyyntöni oli varsin kohtuullinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Talo on juuri sen hintainen, minkä ostajat ovat valmiita maksamaan. Myyjä ei hintaa päätä.
Ostaja ei hintaa päätä, vaikka av-mammat niin luulee
Kyllä se on nimenomaan niin päin että ostaja kertoo hinnan jolla suostuu ostamaan. Ostaja tekee tarjouksen ja se sitten menee läpi tai ei mene.
Edellisen talon kyllä ostin sillä hinnalla mitä myyjä pyysi. Ei ollut myytävänä, mutta myi kun menin kysymään.
Vierailija kirjoitti:
Pienet ikkunat, ei kiinnosta.
Ja paljon mäntypintaa. Ei nuo kasaritalot ole kovin haluttuja.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon sanonut myydessäni aikoinaan omaa kämppääni, että hinta ei tule alas. Ostaja maksoi sitten, mitä pyysin. Hintapyyntöni oli varsin kohtuullinen.
Niin "aikoinaan". Nyt aika on toinen.
Huutelevat ne, jotka eivät mitään omista. Ei ole varaa edes siihen mörskään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä verottaja!
Jos ostaja löytyisi verotusarvosta niin tämä vapautuisi viidessä minuutissa. Sen verran törkeä summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"ostajien julkeat tarjoukset jarruttavat nyt asuntokauppaa"
Eikö enää päde se että hinta on oikea, jos joku suostuu sen maksamaan?
Jos tarjoan talostasi 200e niin ei - se ei ole markkinahinta eikä oikea hinta. Oikea hinta on se jolla kaupat syntyy.
Saan tarjota mitä vain.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistövälittäjien pitäisi olla rehellisiä hinnoittelussa. Kyllä nekin tietää että talo joka on lähes 40 vuotta vanha eikä ole koskaan mitään remontteja tehty ei todellakaan ole edes 100 000€ arvoinen
Mutta kun arvosijainti! (Pihtiputaan sivukylä)
Mutta kun vesistö! (Tontin reunalla kurainen oja)
Mutta kun arvon nousu! (Ikinä ole remontteja tehty)
Mutta kun rauhallinen sijainti! (Teitä ei aurata joten kukaan ei liiku, eikä pussinperältä pääse ulos ilman traktoria)
Vierailija kirjoitti:
Joistain asunnoista näkee, että hinta on jo alun alkaen mietitty sopivaksi asunnon kuntoon, sijaintiin ja ikään nähden. Nämä menevätkin yleensä nopeasti kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostaja ei hintaa päätä, vaikka av-mammat niin luulee
Ostaja nimenomaan päättää hinnan, jonka hän talosta maksaa. Tarjouksen tekijä ei vielä ole ostaja, hän on ostajaehdokas.
Vierailija kirjoitti:
Voihan tuosta joku 175 000 maksaa.
Tuossa kunnossa huonosti pidetty talo ei ole edes 175 k arvoinen. Ja toimittajaksi itseään kuvittelevalle roskajutun vääntäneelle, tällä ei ole yhtään mitään tekemistä asuntomarkkinoiden tilan kanssa. Tässä on nyt vaan ihan kamala kohde tarjolla, talo on käytännössä arvoton ja ostajan kannalta tuossa myydään vain tonttia.
Vierailija kirjoitti:
Suomeksi.
Tuula yritti rahastaa 239k€ mörskästä. 150k€ on joku vielä valmis maksamaan, mutta siinäkin hinta tippuu vielä kuin lehmän häntä.
Tuulaa harmittaa kun ei saa mörskää myytyä ylihinnalla.
Ai, ei olekaan talo vaan joku mörskä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kun kiinnostuin talostanne, en älynnyt että se ei ole myytävänä.
Hintahan on ilmoituksessa, jos osaa sen lukea. Se on myyjän asia paljon on valmis tinkimään. Itsekin olen kuunnellut suoranaista v..lua, kun en ole ollut valmis pudottamaan auton, mökin, asunnon hintaan tarpeeksi, mutta lopulta olen saanut aina sen mitä olen halunnutkin ja joskus enemmän. Eikä ole tarvinnut edes odottaa älyttömiä aikoja sen oikean ostajan löytymistä. Myyjänä voin valita myös ostajan ja mulkkujen kanssa en asioi.
Tuolla hinnalla talo ei saisi olla alkuperäisessä kunnossa. Muovimatot, ikivanhat kuluneet tapetit, kellastuneet katot, keittiö aivan karsea, kylppäristä puhumattakaan.. Jos etsii tuon hintaluokan taloa, niin odottaa paljon parempaa. Totta kai tuosta voi tinkiä helposti lähes sata tonnia pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun arvosijainti! (Pihtiputaan sivukylä)
Mutta kun vesistö! (Tontin reunalla kurainen oja)
Mutta kun arvon nousu! (Ikinä ole remontteja tehty)
Mutta kun rauhallinen sijainti! (Teitä ei aurata joten kukaan ei liiku, eikä pussinperältä pääse ulos ilman traktoria)
Millä pihtiputaalta (400km) pääsee puoleen tuntiin Helsinkiin. Tuossa jutussa on "puolen tunnin matka Helsinkiin"
Kaupankäynti on sellaista, että myyjä pyytää ja ostaja tarjoaa.