Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko kummilapsi olla liikaa?

Vierailija
14.04.2007 |

Kaverilla on 9 kummilasta ja hän se vaan lupautuu auliisti kummiksi!!! Ja syynä tähän on se, ettei kummiudesta voi kieltäytyä! Mielestäni ois kyllä jo lapsia ajatellen fiksua kieltäytyä uusista, eikä suostua aina vaan. Mitä mieltä muut?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hoitaa kummin velvollisuudet tasapuolisesti.

Vierailija
2/5 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan antaa heille myös aikaani, ja koska on omakin elämä, niin ei sitä monelle ole antaa...

No ehkä tietyissä tilanteissa neljäskin menisi (esim. jos muut jo kummilapset jo paljon vanhempia) tai jos joku todella läheinen pyytäisi (esim. oma sisko/veli) tai jos miestä pyydettäisiin ja menisin siinä " siivellä" eli mies hoitaisi kummin velvollisuudet ja minä vain hengaisin siinä mukana....;)

Kieltäytyä voi sanomalla, että anteeksi, kovin mielläni tulisin, mutta minulla on jo liikaa kummilapsia (ja esim. sinulla ap niitä on jo sellainen määrä, että en ymmärrä miten kukaan edes enää pyytää sinua...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitystä on myös sillä, miten hän tai kummiksi pyytäjät itse mieltävät kummin tehtävät, onko tarkoitus viettää aikaa lapsen aikaa vaiko kysellä vain silloin tällöin kuulumisia. Voihan sitä lapsen vanhemmalle sanoa, että tämä on nyt 10. kummilapseni ja tuskin ennätän häntä viedä kesäisin huvipuistoihin, mutta jos muuten kelpaan niin suostun toki kummiksi.

Vierailija
4/5 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n kaverilla siis t3

Vierailija
5/5 |
14.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni voi olla liikaa. Oma kummitätini tuossa taannoin surkutteli kun yhteydenpito kärsi kummilasten määrän vuoksi. Ja kieltäytyä voi kummiudesta, ei se pakko ole. Omalle lapselle pyydämme kaksi pariskuntaa ja jos joku ei halua ottaa vastaan tehtävää niin ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi