Opiskeletteko kieliä Duolingossa tai muissa sovelluksissa?
Itse opiskelen Duolingossa saksaa. Ihan kiva sovellus, mutta junnaa pitkään samalla aihealueella enkä jaksa sitä Plus-ohjelman tyrkytystä. Myös virheitä saa tehdä vain viisi päivässä joka hankaloittaa opiskelua. Mitä muita sovelluksia tiedätte jotka ovat hyviä?
Kommentit (17)
Käytän Duolingo plussaa. Olen muuten tyytyväinen, mutta se koukutta liigoillaan ja välillä tulee vain kerättyä pisteitä opiskelematta sen kummemmin.
Opiskelen espanjaa myös Duolingossa, sen lisäksi käytössä on Mosalingua, Conjugato ja Memrise. Mosalingua ja Conjugato on käytössä maksuttomina versioina, Memrise mulla oli vuoden maksullisena. Näitä kolmea suosittelen Duolingon ohella.
Köytän Duolingon plussaa myös. Plussassa ei ole rajoituksia virheille eikä mainoksia. Aihealue junnaa, mutta olen nyt aika pitkällä ja huomaan, että toistosta on ollut hyötyä.
Lisäksi olen suunnitellut jotain sisältöjä kuunnella muaalta ja katsoa netistä jotain verbien taivutuksia tarkemmin, mutta en kyllä ole saanut aikaiseksi.
No, tuleepahan jotain opittua näin.
Ärsyttää, kun olen lukenut useamman vuoden yhtä kieltä ja Duolingosss joutuu jauhamaan ihan perusjuttuja koko ajan enkä pääse etenemään omalle tasolleni. Siksi en kauheasti jaksa pelata.
Mikä sovellus olisi hyvä, jos haluaa haastavampaa eikä mitään alkeita opetella?
Kiitos teille kommenteista tähän mennessä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää, kun olen lukenut useamman vuoden yhtä kieltä ja Duolingosss joutuu jauhamaan ihan perusjuttuja koko ajan enkä pääse etenemään omalle tasolleni. Siksi en kauheasti jaksa pelata.
Onhan siinä kielen alkutesti ja sitten niitä "kokeita", joilla voi edetä nopeammin.
Saksan sanastoa treenailen Duolingossa.
Mulla ei ole oikein aikaa, eikä motivaatiota varsinaiseen opiskeluun, mutta on kiva ottaa se hetki päivästä tuohon. Saksa on itselleni läheinen maa.
Käytän Duolingoa ilman plussaa ja Lingoplaytä. Duolingo on kiva, mutta opiskelemani kieli suppealla aineistolla. Lingoplayssa taas oppii paljon sanoja, muttei lauseita.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sovellus olisi hyvä, jos haluaa haastavampaa eikä mitään alkeita opetella?
Tää sama ongelma, ei oikein löydy hyviä appseja kehittyneemmälle. Tykkäsin Lingvististä vielä kun sitä oli mahdollista käyttää järkevällä tavalla ilmaiseksi, siellä siis on todella paljon kehittyneemmällekin sisältöjä. Mutta siihen tuli hinnoittelumuutos jonka jälkeen en ole ilmaisversiossa ole voinut enää oppia uutta, ainoastaan kerrata vanhaa. Mulla ei oo ollu mitään ongelmaa maksaa sisällöistä, parista sovelluksesta maksankin, mutta Lingvistin hinnoittelu on jotain aivan järjetöntä.
Mutta jos hinta ei ole este, sieltä löytyy kehittyneemmälle sisältöä ainakin siinä kielessä jota itse opiskelen, espanja.
Minulla on nimenomaan yhden kielen alkeet duolingossa menossa, meinasin ehkä aloittaa toistakin kieltä jota jo osaan. Siinähän voi tehdä tasokokeen aluksi, ei tarvi alkaa alusta. Alussa tässä uudessa kielessä olisin myös voinut edetä nopeammin kun meni virheettä niitä harjoituksia, mutta tarkoituksella tein kaikki alkeet läpi.
Ainut syy siis jos kauheasti junnaa on jos teet sitten vielä virheitä niissä helpoissakin? Duolingo on siinä vähän säälimätön kun se ei arvioi kokonaisuutena osaamista vaan pelkästään sen mukaan menikö just oikein vaiko väärin. Opettajalle voisi kelvata melkein oikein.
En tiedä mistä muut puhuvat, kun valittavat sydämien menetyksistä jne. Mulla on ilmaisversio mainoksineen ja opiskelen useaa kieltä, eikä kuitenkaan ole menetettäviä sydämiä. Ehkä en vain ole päivittänyt sovellusta aikoihin...
Itse tykkään tuosta, kun se pitää opiskelua yllä ainakin sen minimin verran, ja kun en oikein jaksa päntätä jotain sääntöjä, niin silti pystyn oppimaan näin pelaamalla. Mutta tosiaan jo aikaisemmin opiskeltuihin kieliin ei ole yhtä hyvä, kun saatat osata jonkin asian hyvin ja toinen on unohtunut, niin sitten joutuu junnaamaan. Etenen niissä välillä juuri testeillä, mutta silti se tuntuu junnaamiselta. Kokonaan uusiin kieliin tai vähän opiskeltuihin ja täysin unohtuneisiin toimii erinomaisesti.
Jos Duolingossa suorittaa alkeet loppuun, tuleeko vaikeampaa sisältöä?
Siinä harmittaa myös, että lähes yhtä usein virhe on enkussa kuin opeteltavassa kielessä.
Mä kävin koko ruotsin läpi Duolingossa enkä sen jälkeen osannut lukea edes niitä opiskelijoille tarkoitettuja helpotettuja kirjoja. Ja olen myös lukenut lyhyen ruotsin ihan tavallisesti koulussa.
Se oppimismetodikaan ei oikein sopinut mulle, kun kyllästyin junnaamaan niitä samoja lauseita ja tehtäviä. Kyllä siinä vähän sanastoa oppi, mutta ei sillä oikeasti kieltä opi.
Latasin nyt tuon Mosalinguan kokeeksi ja vaikuttaa ihan hyvältä. Mulla Duolingossa tuo saksa junnaa kun tietyt asiat saksassa on vaikea sisäistää, vaikka sitä olen koulussakin lukenut. Ap
Mun mielestä duolingo on parhaimmillaan, jos haluaa kerrata, mutta uuden kielen opiskeluun ei sovi niin hyvinn
En käytä sovelluksia vaan ihan oppikirjoja ja äänitteitä.