Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset valtadynamiikat suhteissa

Vierailija
18.10.2025 |

Minä olen 32v nainen ja mieheni on suunnilleen saman ikäinen. Teen suhteessamme kaikki päätökset, olemme yhdessä sopineet tämän dynamiikan suhteen alussa, ja nyt tuli juuri kuusi vuotta täyteen. Olemme onnellisia näin.

Me olemme kumpikin autismin kirjolla. Mieheni käy töissä, on IT-alalla, varsin hyväpalkkainen työ. Itse olen kotona. Mies pitää työstään, mutta se kuormittaa häntä sen verran paljon, ettei hän jaksaisi tehdä töiden ulkopuolella minkäänlaisia päätöksiä. Hänen mielestään on ihanaa, kun kotona saa vain olla ja minä huolehdin kaikesta. Mies tekee kyllä kotitöitä, mutta päätöksiin hänen ei tarvitse osallistua. Toki josksu hän saattaa jotain ehdottaa, esim. Jotain reissuja ja otan näitä kyllä huomioon päätöksissäni.

Meillä ei ole seksiä, mutta läheisyyttä, hellimistä, hoivaamista ja pusuja on paljon. En ole ikinä ollut kiinnostunut seksistä, unelmasuhteeni on aina ollut sellainen, että minä saan hoivata ja huolehtia miehestä .Tykkään leperrellä hänelle, ja hän pitää siitä myös paljon. Miehelläni olisi jonkinlaisia seksihaluja, joten siinä asiassa halut eivät täysin kohtaa, mutta muuten olemme täydellinen match. Olemme naureskelleet, että emme varmaan kumpikaan pystyisi olemaan kenenkään muun kanssa.

Onko kenelläkään muulla tavallisesta poikkeavaa suhdemuotoa/valtadynamiikkaa ja jos on, kuinka se toimii?

N32

Kommentit (300)

Vierailija
161/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on matriarkka, mutta puolison sijaan hänellä onkin "poika", jonka on alistanut tahtoonsa.

Tässäkin on taustalla ajatus, ettei ole naiselle luontevaa olla pomo, vaan sen pitää olla mies?  Muuten mies on poika. Onko  johdettava nainen sitten keskenkasvuinen tyttö?

Perinteinen dynamiikka perustuu siihen, etä kun naisesta tulee äiti, tuollainen miesvauva inhottaa ja aiheuttaa naisessa vihaa. Sen vuoksi miehen täytyy olla johtavassa asemassa ja naisen yläpuolella, jotta nainen voi keskittyä täysillä lasten kasvatukseen. Vauvat toimivat 100% primitiivisellä tasolla ja vauvan sekä pienten lasten hoitajan täytyy taantua tälle tasolle lähes koko päiväksi. Kun viettää pitkiä aikoja tällä tasolla, muut taidot heikkenevät samassa suhteessa. Tähän perustuu ajatus, että mies on perheen "pää", silloin kun nainen on perheen sukuelin (kohtu, tissi) ja tietysti syli

Jos pariskunta ei hanki lapsia, tuolle ei tietysti ole tarvetta vaan molemmat voivat olla täysikokoisia... Teinejä? 

Vierailija
162/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP on matriarkka, mutta puolison sijaan hänellä onkin "poika", jonka on alistanut tahtoonsa.

Tässäkin on taustalla ajatus, ettei ole naiselle luontevaa olla pomo, vaan sen pitää olla mies?  Muuten mies on poika. Onko  johdettava nainen sitten keskenkasvuinen tyttö?

Minä en voisi kuvitella olevani suhteessa, jossa minä en olisi "johtaja". Haluan että se menee niin päin että mies nojaa minuun ja antaa minun hoivata häntä. Siksikään en halua käydä päivätöissä, vaan haluan käyttää aikani nimenomaan miehen ja suhteen hyväksi.

Ap

Eräs kiinalainen mie minulle tästä joskus sanoi, että mies on breadwinner ja nainen johtaa perhe-elämää. Näinhän se on italiassakin. Tämä länsimaalainen 50/50 malli missä nainen hädin tuskin puskee lapset ulos ja juoksee pää kolmantena jalkana auttamaan miestä tienaamisessa on silkkaa naisen riistoa ja seksuaalista väkivaltaa naista kohtaan - hänhän menettää siinä äitiyden

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkan analyysin perusteella koko malli perustuu ap:n tisseihin :D

Vierailija
164/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en voisi kuvitella olevani suhteessa, jossa minä en olisi "johtaja". Haluan että se menee niin päin että mies nojaa minuun ja antaa minun hoivata häntä. Siksikään en halua käydä päivätöissä, vaan haluan käyttää aikani nimenomaan miehen ja suhteen hyväksi.

Ap

Eräs kiinalainen mie minulle tästä joskus sanoi, että mies on breadwinner ja nainen johtaa perhe-elämää. Näinhän se on italiassaki

Puhumattakaan siitä, millaisia kehityshäiriöitä tuo ennenaikainen vieroittaminen aiheuttaa lapsen psyykkeelle. Eläintuotannon puolella näitä säädellään sen vuoksi tarkasti, että näistä haitoista on tutkittua tietoa. Ihmisiin tämä "inhimillisyys" ei tällä hetkellä ulotu vaan nainen voidaan pakottaa taloudellisella kiristämisellä hylkäämään poikanen jo puolen vuoden iässä, mikä on ihmislapselle todella lyhyt aika ja varma kehityshäiriöiden aiheuttaja

Vierailija
165/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et Ap halua lapsia kun sinulla selkeästi on korkea hoivavietti?

Vierailija
166/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkan analyysin perusteella koko malli perustuu ap:n tisseihin :D

Ne on selkeästi aikamoiset tissit <3

Vierailija
167/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko pyytää miehesi myös kommentoimaan suhdettanne vai onko hänellä niihinkään mielipiteisiin oikeutta?

Mies kehuu suhdetta maasta taivaisiin. Jos ei niin tee niin AP lopettaa lepertelyn ja tissityynynä olemisen.

Tässä on tämän suhteen todellinen salaisuus. Ap osaa leperrellä ja hänellä on isot tissit

Vierailija
168/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh my god haluisin just tällaisen suhteen

Vierailija
169/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko pyytää miehesi myös kommentoimaan suhdettanne vai onko hänellä niihinkään mielipiteisiin oikeutta?

Mies kehuu suhdetta maasta taivaisiin. Jos ei niin tee niin AP lopettaa lepertelyn ja tissityynynä olemisen.

Tässä on tämän suhteen todellinen salaisuus. Ap osaa leperrellä ja hänellä on isot tissit

Tuo on vain hyvin pieni osa sitä salaisuutta ;)

Ap

Vierailija
170/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kyllä mysteeri. Ei halua ollenkaan seksiä mutta sitten heiluttelee tissejään niin että omalta mieheltä aukeaa suu ja lompakko

Vierailija
171/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille kommenteista :) En olisi ikinä uskonut että tästä tulee näin pitkä ketju <3 Jatketaan kaikki sillä tyylillä eteenpäin mikä tuntuu hyvältä

Palaan jos tulee jotain palaamisen arvoista

AP

Vierailija
172/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eräs kiinalainen mie minulle tästä joskus sanoi, että mies on breadwinner ja nainen johtaa perhe-elämää. Näinhän se on italiassaki

Köpösesti käy naiselle jolle pelkkä äitiys riittää.   Alisteinen asema on taattu läpi elämän. Ja hylkäys siihen päälle. 

Vierailija
173/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuvauvoille leperrelän, ei aikuiselle miehelle 🤮

Vierailija
174/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää minkälainen on se keskustelu, jossa joku mies suostuu noihin ehtoihin että nainen päättää kaikesta, saa miehen rahat ja mies ei kuitenkaan saa seksiä. Vai onko se miehen pää siellä tissien välissä silloin kun näitä sovitaan?

No niinhän ap sanoi. Että pää on tisseillä ja hän lepertelee, sitten kysyy että eikö näin olekin parempi, ja mies sanoo "joo" :D

Ei tuossa mitään vikaa ole. Ei se ole sinun päätettävissäsi, millä ehdoilla ap:n mies antaa rahansa kumppanilleen. Jotkut antavat rahojaan paljon pienemmästäkin. 

Ketjun loppuun ohjeeksi paras viesti. Näin nainen saa mieheltä kaiken mitä haluaa

Vierailija
175/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan vain oman autistinaisen <3

Kaikki ei ole suinkaan ap:n kaltaisia huom.

Vierailija
176/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkuvauvoille leperrelän, ei aikuiselle miehelle 🤮

Yllättävän moni mies on ihan heikkona lepertelyyn ja lässytykseen. He eivät ole tottuneet siihen ja jos nainen tekee sen yllättäen oikealla äänenpainolla niin miehet on ihan sulaa vahaa vaikka itsekin häpeää sitä

Vierailija
177/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi mies ei tienaa tarpeeksi ettei naisen tarvitse pää kolmantena jalkana juosta leivänsyrjään kiinni? Olen aivan varma, että suurin osa tuoreista äideistä olisi lapsen kanssa pidempään kotona, mutta miehen palkka ei riitä siihen.

Vierailija
178/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oh my god haluisin just tällaisen suhteen

xD 

Seuraavaksi haluat varmaan takaisin kohtuun? 

Vierailija
179/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Eräs kiinalainen mie minulle tästä joskus sanoi, että mies on breadwinner ja nainen

No jaa. Naisella voi olla eri intressit elämälleen kuin se mitä miehet haluaisivat ja toivoisivat niiden olevan.

Vierailija
180/300 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää minkälainen on se keskustelu, jossa joku mies suostuu noihin ehtoihin että nainen päättää kaikesta, saa miehen rahat ja mies ei kuitenkaan saa seksiä. Vai onko se miehen pää siellä tissien välissä silloin kun näitä sovitaan?

No niinhän ap sanoi. Että pää on tisseillä ja hän lepertelee, sitten kysyy että eikö näin olekin parempi, ja mies sanoo "joo" :D

Ei tuossa mitään vikaa ole. Ei se ole sinun päätettävissäsi, millä ehdoilla ap:n mies antaa rahansa kumppanilleen. Jotkut antavat rahojaan paljon pienemmästäkin. 

Ketjun loppuun ohjeeksi paras viesti. Näin nainen saa mieheltä kaiken mitä haluaa

Suurin osa naisista ei halua alentua tällaiselle tasolle, vaikka ap siellä viihtyykin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kaksi