Erilaiset valtadynamiikat suhteissa
Minä olen 32v nainen ja mieheni on suunnilleen saman ikäinen. Teen suhteessamme kaikki päätökset, olemme yhdessä sopineet tämän dynamiikan suhteen alussa, ja nyt tuli juuri kuusi vuotta täyteen. Olemme onnellisia näin.
Me olemme kumpikin autismin kirjolla. Mieheni käy töissä, on IT-alalla, varsin hyväpalkkainen työ. Itse olen kotona. Mies pitää työstään, mutta se kuormittaa häntä sen verran paljon, ettei hän jaksaisi tehdä töiden ulkopuolella minkäänlaisia päätöksiä. Hänen mielestään on ihanaa, kun kotona saa vain olla ja minä huolehdin kaikesta. Mies tekee kyllä kotitöitä, mutta päätöksiin hänen ei tarvitse osallistua. Toki josksu hän saattaa jotain ehdottaa, esim. Jotain reissuja ja otan näitä kyllä huomioon päätöksissäni.
Meillä ei ole seksiä, mutta läheisyyttä, hellimistä, hoivaamista ja pusuja on paljon. En ole ikinä ollut kiinnostunut seksistä, unelmasuhteeni on aina ollut sellainen, että minä saan hoivata ja huolehtia miehestä .Tykkään leperrellä hänelle, ja hän pitää siitä myös paljon. Miehelläni olisi jonkinlaisia seksihaluja, joten siinä asiassa halut eivät täysin kohtaa, mutta muuten olemme täydellinen match. Olemme naureskelleet, että emme varmaan kumpikaan pystyisi olemaan kenenkään muun kanssa.
Onko kenelläkään muulla tavallisesta poikkeavaa suhdemuotoa/valtadynamiikkaa ja jos on, kuinka se toimii?
N32
Kommentit (804)
Ap, suosittelen että kerrot miehellesi ihan suoraan mitä ajattelet, toivot ja kaipaat. Olette olleet 6 vuotta yhdessä ja voi olla että tämä keskustelu tulee liian myöhään mutta se teidän pitää käydä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saakohan IT mies ikinä rahojaan takaisin
Ap on jo ostanut koko rahalla vaippoja, tutteja ja bodyja
Mutta nämä ovat vaan miehen parhaaksi. Ei tule turhaa pyykkiä ja bodyt ovat halvempia kuin kauluspaidat.
Voi olla että tämä ketju vaan nopeuttaa miehen päätymistä vaippoihin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä mies tuossa oikein saa vastineeksi kun elättää sinut
Aika paljonkin.
1) Hän saa olla minun kanssani. Hän rakastaa minua ja olen oikeasti tosi hyvä kumppani
2) Hän saa elää töiden ulkopuollla täysin ilman huolia kun minä huolehdin kaikesta
3) Hän saa paljon läheisyyttä, kosketusta, hoivaa , juuri sillä tavalla mistä pitää eniten.
Ap
Tämä on itse asiassa varmaan aika lähellä sitä, mitä aasialaiset perinteiset suhteet ovat. Niissä nainen huolehtii perheen taloudesta jopa siihen mittakaavaan, että miehen palkka menee suoraan naisen tilille. Miehellä voi sitten olla oma viikkoraha. Tämä järjestely on käsittääkseni luotu sitä varten, että jos miehet hallinnoivat itse rahoja, heillä on kuu
Aasiassa miehen äiti on perheen pää. Matriarkka paapoo poikaansa ja sättii miniäänsä jos asiat ei mene kuin tahtoo.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla että tämä ketju vaan nopeuttaa miehen päätymistä vaippoihin
Aikuinen saa käyttää vaippoja jos haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan miehesi on joskus kuitenkin eri mieltä? Mitä silloin tapahtuu? Kapinoiko hän?
Aika harvoin näin käy, mutta joskus hän on kyllä eri linjoilla ja yrittää vaikuttaa päätöksentekooni. Yleensä odotan silloin että suurin kiukku menee ohi, ja lähestyn häntä sitten lempeästi leperrellen. Olen aika hyvä hoivaamaan, ja mies rakastaa sitä lapsenomaista huolettomuutta jonka pystyn hänelle antamaan. Tilanne päättyy sitten niin että mies pötköttää sylissäni ja kysyn häneltä ihan neutraalisti, että vieläkö hänestä tuntuu siltä että hänen kuuluisi tehdä päätös asiasta eikä minun. Ja mies sanoo aina että hyvä kun minä päätän.
Ap
Ei herranjestas mikä suhde, HYI!!! :D
Musta vaan tuntuu että AP:lle ei riittäisi vaippaleikit silloin tällöin vaan hän haluaisi kokoaikaisesti taantuneen miehen. Ja myös haluaisi aiheuttaa sen taantumisen. Niin liekeissä hän oli kun aiheesta kirjoitti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä mies tuossa oikein saa vastineeksi kun elättää sinut
Aika paljonkin.
1) Hän saa olla minun kanssani. Hän rakastaa minua ja olen oikeasti tosi hyvä kumppani
2) Hän saa elää töiden ulkopuollla täysin ilman huolia kun minä huolehdin kaikesta
3) Hän saa paljon läheisyyttä, kosketusta, hoivaa , juuri sillä tavalla mistä pitää eniten.
Ap
Ruokitko sä miestä? Eli käyt kaupassa, ostat ruokaa, valmistat sen ja siivoot jälkesi?
Okei, jos mies lukee tän eikä kerää kamojaan niin sitten hän oikeasti haluaa elää loppuelämänsä vauvana
Vierailija kirjoitti:
Musta vaan tuntuu että AP:lle ei riittäisi vaippaleikit silloin tällöin vaan hän haluaisi kokoaikaisesti taantuneen miehen. Ja myös haluaisi aiheuttaa sen taantumisen. Niin liekeissä hän oli kun aiheesta kirjoitti
Riittäisi tuollainen silloin tällöin, mutta olisi kiva joskus pukea hänelle vaippa ja bodyt
Ap
Hyvä että ootte löytäneet dynamiikan, joka toimii molemmille. Onnea teille.
Pidä huolta myös taloudellisesta turvastasi tulevan varalle, jos miehelle sattuu jotain. Avioliitto olisi hyväksi. Hyvinvointivaltion varaan ei kannata mitään laskea.
Vierailija kirjoitti:
Okei, jos mies lukee tän eikä kerää kamojaan niin sitten hän oikeasti haluaa elää loppuelämänsä vauvana
Mutta kun ne tissit on niin ihanat ja samalta ne maistuu vaippa päälläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riittäisi tuollainen silloin tällöin, mutta olisi kiva joskus pukea hänelle vaippa ja bodyt
Ap
Onkohan sun mies karannut kotoa vai kiivennyt valmiiksi pinnasänkyyn odottamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Onkohan sun mies karannut kotoa vai kiivennyt valmiiksi pinnasänkyyn odottamaan?
Kuulostaa siltä että mies on salaa odottanut tätä päivää jo pitkään
Onko sulla ap sellainen appi miehelle, mistä näet koko ajan hänen geolocationinsa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos sinä pukisit jonkun vauvaksi niin hän ei kyllä enää koskaan käyttäisi aikuistenvaatteita
Nyt pitää tehdä niin että poistun täältä joksikin aikaa ja juttelemme kotona
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pääsisipä kärpäseksi kattoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Pääsisipä kärpäseksi kattoon
Keskustelu tulee menemään näin: AP laskee toppinsa olkaimia ja ottaa tissit esiin ja painaa ne miehen naamalle. Mies hehkuu onnesta ja sulkee silmänsä, havahtuu vasta kun hänelle on jo puettu vaippa ja body. Ap kehuu häntä söpöksi vauvaksi ja työntää tissin suuhun. Aikuisten vaatteet voi viedä jo illalla kirpputorille
Ei ole näin itä-aasiassa.