Erilaiset valtadynamiikat suhteissa
Minä olen 32v nainen ja mieheni on suunnilleen saman ikäinen. Teen suhteessamme kaikki päätökset, olemme yhdessä sopineet tämän dynamiikan suhteen alussa, ja nyt tuli juuri kuusi vuotta täyteen. Olemme onnellisia näin.
Me olemme kumpikin autismin kirjolla. Mieheni käy töissä, on IT-alalla, varsin hyväpalkkainen työ. Itse olen kotona. Mies pitää työstään, mutta se kuormittaa häntä sen verran paljon, ettei hän jaksaisi tehdä töiden ulkopuolella minkäänlaisia päätöksiä. Hänen mielestään on ihanaa, kun kotona saa vain olla ja minä huolehdin kaikesta. Mies tekee kyllä kotitöitä, mutta päätöksiin hänen ei tarvitse osallistua. Toki josksu hän saattaa jotain ehdottaa, esim. Jotain reissuja ja otan näitä kyllä huomioon päätöksissäni.
Meillä ei ole seksiä, mutta läheisyyttä, hellimistä, hoivaamista ja pusuja on paljon. En ole ikinä ollut kiinnostunut seksistä, unelmasuhteeni on aina ollut sellainen, että minä saan hoivata ja huolehtia miehestä .Tykkään leperrellä hänelle, ja hän pitää siitä myös paljon. Miehelläni olisi jonkinlaisia seksihaluja, joten siinä asiassa halut eivät täysin kohtaa, mutta muuten olemme täydellinen match. Olemme naureskelleet, että emme varmaan kumpikaan pystyisi olemaan kenenkään muun kanssa.
Onko kenelläkään muulla tavallisesta poikkeavaa suhdemuotoa/valtadynamiikkaa ja jos on, kuinka se toimii?
N32
Kommentit (804)
Vierailija kirjoitti:
Eilen sain paljon asiallisia ja kivoja kommentteja, en tiedä mitä yön aikana tapahtui mutta äkkiä olinkin sairas ja ihan väärä ihminen kirjoittamaan tänne. Ehkä ketju vaan venyi sitten liian pitkäksi, minun oli tarkoitus vain tuoda esiin, että erityyppisiä suhteita löytyy ja ihmiset voivat olla monella tapaa onnellisia.
Ap /moni muukin kirjoittanut nyt AP:na
Kiitos kun kerroit teidän suhteestanne täällä. Ymmärrän että osalle se saattoi olla liikaa, mutta et olisi tällaista kiusaamista ansainnut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No okei, laitoin tuolla mussukalle vaipan kun se on alkanut nyt taas kastella. Poistun imettämään pikkuistani enkä enää palaa.
Heippa mammat <3
Ap
Tämä päivä koittaa teille vielä oikeastikin tolla menolla
Mua jäi oikeasti huolestuttamaan miten tuossa käy... Ei voi olla turvallista liian pitkään leikkiä tuollaista
Niiden molempien toive nimenomaan on se että mies taantuu lisää. Se on heidän projektinsa
Niin tai siis ap tarvitsee sitä ja mies myötäilee ja nauttii takaisin vauvaksi palaamisesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kyllä kiusaajien maa. Minusta ketju oli mielenkiintoinen ja oikea AP asiallinen
Joo, sitten kun jonkun päätetään olevan väärä kirjoittaja tänne niin alkaa kyllä loka lentää
Onko käynyt mielessä, että siihen saattaa olla syynsä miksei tällaista käytöstä katsota hyvällä aikuisten naisten toimesta yleisesti? :D
Ap aloitti ketjun ihan eri sävyssä, vasta ketjun edetessä paljastui miten suuressa roolissa vauvaleikit ovat tuota heidän järjestelyään, joka saa koko taloudellisenkin järjestelyn näyttämään entistä infantiilimmalta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No okei, laitoin tuolla mussukalle vaipan kun se on alkanut nyt taas kastella. Poistun imettämään pikkuistani enkä enää palaa.
Heippa mammat <3
Ap
Tämä päivä koittaa teille vielä oikeastikin tolla menolla
Mua jäi oikeasti huolestuttamaan miten tuossa käy... Ei voi olla turvallista liian pitkään leikkiä tuollaista
Niiden molempien toive nimenomaan on se että mies taantuu lisää. Se on heidän projektinsa
Niin tai siis ap tarvitsee sitä ja mies myötäilee ja nauttii takaisin vauvaksi palaamisesta
Aina kun mies on havahtumassa mitä hänelle tehdään niin AP painaa tissit kasvoille ja mies ei todellakaan lähde mihinkään. Siitä sitten ehtii taantua ihan vaippaikään asti. Veikkaisin 2027 jo vaipoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kyllä kiusaajien maa. Minusta ketju oli mielenkiintoinen ja oikea AP asiallinen
Joo, sitten kun jonkun päätetään olevan väärä kirjoittaja tänne niin alkaa kyllä loka lentää
Onko käynyt mielessä, että siihen saattaa olla syynsä miksei tällaista käytöstä katsota hyvällä aikuisten naisten toimesta yleisesti? :D
Ap aloitti ketjun ihan eri sävyssä, vasta ketjun edetessä paljastui miten suuressa roolissa vauvaleikit ovat tuota heidän järjestelyään, joka saa koko taloudellisenkin järjestelyn näyttämään entistä infantiilimmalta
Niin ja tässä tehtiin kyllä myös aika kyseenalaisia juttuja jotta mies oppi nauttimaan noista vauvajutuista
Mä luulen että ap laittaa nyt turbovaihteen päälle ja hänellä on jouluna jo pinnasänkyläinen
Nyt saa sitten ostella miehen rahoilla vaippoja ja baby wipeseja
En saanut vastausta lepertelystä.
Joku, kuka tahansa muu, kertokaaaaaaa.
Mitä se on?
Esimerkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen että ap laittaa nyt turbovaihteen päälle ja hänellä on jouluna jo pinnasänkyläinen
Kyllä se aika kovaa tahtia taantuu jos 30v oli lähtötaso ja nyt on kuitenkin jo tissiä imetty...
Vierailija kirjoitti:
Mitä se on?
Esimerkkejä?
Mene AP:n luo kylään niin kuulet ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se on?
Esimerkkejä?
Joo varokaa mitä pyydätte :D eihän se edellinenkään ihan täysin vapaaehtoinen ollut
Lepertely tarkoittaa sellaista puhumista, joka on pehmeää, hellää, ja usein hieman lapsekasta tai lempeän huolehtivaa. Sitä käytetään usein vauvojen tai pienten lasten kanssa puhuessa, mutta myös rakastavaisten tai lemmikkien kanssa jutellessa.
Lepertely voi kuulostaa söpöltä, leikkisältä tai tunteelliselta se ei ole vakavaa puhetta, vaan enemmänkin hellittelyä ja tunnetta täynnä.
Esimerkkejä lepertelystä vauvalle:
"Kukas se siellä hymyilee? Ootko äitin pieni mussukka?"
"Oi oi, tulehan syliin, pikku kulta!"
"Niin suloinen pikku nenunen sinulla on!"
Esimerkkejä lepertelystä rakkaalle:
"Ootpa sä mun oma pieni karvapallero!"
"Missäs mun unikeko on ollut koko päivän?"
"Tule tänne, halipallero."
Esimerkkejä lepertelystä lemmikille:
"Kukas se on maailman söpöin koiruli?"
"Nälkäkö tuli pikku muruselle?"
"Tule tänne, niin rapsutetaan masua!"
Lepertely voi siis kuulostaa hieman liioitellulta tai siirappiselta, mutta sen tarkoitus on osoittaa rakkautta, hoivaa ja läheisyyttä.
T: ChatGPT
AP, hoida jatkossa nuo lepertelyt ja aikuisimetykset rauhassa kotonasi äläkä kirjoita niistä tänne niin yhtään kukaan ei anna negatiivista kommenttia
Olisipa tää ollut joku tarinoita keksivä pervosetä niinkuin nämä yleensä on, mutta mulla on paha aavistus, että tuo kirjoittaja on oikeasti kuka väittää olevansa ja nuo tapahtumat ovat totta. Jotain erilaista tässä oli kuin muissa fetissijutuissa joita aika-ajoin ilmestyy tänne
Pelastakaa tuo mies ennen kuin on liian myöhäistä :D toisaalta kyllä hänkin kohtalonsa ansaitsee kun on noin tyhmä
Piti oikein lukea taaksepäin ja hui miten on häiritsevää. Nainen varmaan miettii jo mihin voisi tissiensä avulla seuraavaksi taivutella tulevan vauvansa
Vierailija kirjoitti:
Nyt saa sitten ostella miehen rahoilla vaippoja ja baby wipeseja
Onneksi ne on jo naisen tilillä
Ap:n puoliso, voit pyytää mamiltasi vaippaa ennen seuraavaa tisuhoitoa. Olet jo kohta valmis vauva
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä se on?
Esimerkkejä?
Joo varokaa mitä pyydätte :D eihän se edellinenkään ihan täysin vapaaehtoinen ollut
Ja millähän lailla minun kumppanini ei olisi vapaaehtoinen?
Ap
Eilen sain paljon asiallisia ja kivoja kommentteja, en tiedä mitä yön aikana tapahtui mutta äkkiä olinkin sairas ja ihan väärä ihminen kirjoittamaan tänne. Ehkä ketju vaan venyi sitten liian pitkäksi, minun oli tarkoitus vain tuoda esiin, että erityyppisiä suhteita löytyy ja ihmiset voivat olla monella tapaa onnellisia.
Ap /moni muukin kirjoittanut nyt AP:na