IL: Prinssi Andrew luopuu kuninkaallisista titteleistään
Silviisiin ja selittää vielä, että perhe ensin ja on vastuunkantaja, aina.
Kommentit (177)
Andrew oli komea nuorempana eikä ole pahan näköinen vieläkään. Sitäpaitsi se 17-vuotias tyttö oli ihan vapaaehtoisesti seksityöntekijänä siellä Epstainilla. Sai silloin palkkionsa ja nyt vielä jälkikäteen rahasti yli 14 miljoonaa, eli kyllä Andrew se uhri tässä keississä oli. Itse olisin ilomielin ja ilmaiseksi pannut Andrewin kanssa kun olin 17v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en vieläkään ymmärrä miten se haastattelun annettiin toteutua. Elisabet oli vielä elossa ja kai ihan voimissaan. Oliko andrew todella niin heikko kohta hänelle? vai olivatko vaan yleisesti niin todellisuudesta vieraantuneita, että aattelivat sen menevän hyvin.
Prinssin titteli säilyy, mutta herttuan arvonimi menee, eikä enää kutsuta 'hänen kuninkaallinen korkeutensa'.
Kansakunnan elätit. Turha sakki. Kukaan ei ikinä ole tehnyt oikeaa työtä. Työtä ei ole jos jossakin verorahoilla matkustaa naamansa näyttämään..
Tekevät hyvinkin paljon työtä, ja ovat kannattava investointi. Charles on muutenkin tiukentanut sitä, kenet lasketaan työssäkäyväksi kuninkaalliseksi, ja on myös hoitanut valtion tiluksia tehden niistä tuottavan luomutilan. Eli suunta on minusta ihan jär
Selvästikään et tiedä asioista höykäsen pöläystä. Se luomutila ei ole valtion eikä se tuota valtiolle mitään, vaan se kuuluu Walesin prinssin omaisuuteen, kuningas vuokraa sitä nykyään Walesin prinssiltä ja pistää tuotot taskuunsa. Sekä kuninkaalla että Walesin prinssillä on laajat maaomistukset, joiden tuotoilla he kartuttavat yksityistä omaisuuttaan. Lisäksi veronmaksajat maksavat heille sovereign grantin ja rakennuksien korjaukset. Nyt viimeksi William ja Catherine irrottivat Windsorin puistosta itselleen jättimäisen yksityisalueen tuosta noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli perheen komein mies😬
Charles on veljeksistä komein ja charmikkain.
Sehän on kun hirviö... Hyi kamalaa
Minusta Charles oli nuorena ihan komea. Myös Elisabeth oli nuorena ihan kaunis.
Prinssi Andrew ei ole ollut koskaan komea. Andrewin lapset myös epäviehättäviä mullosilmäisiä oravia.Useimmat ihmiset pitäisivät Andrewia selvästi komeampana kuin Charlesia, mikäli heillä ei olisi ennakkokäsitystä heidän luonteistaan.
Minusta Andrew on tässä kuvassa ihan komea ja viehättävän näköinen, mutta eikös hän näytä tässä äidiltään nuorena: https://www.google.com/imgres?imgurl=https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andrewin toiminta on tietysti kuvottavaa. Harmittaa kaiken muun pahan lisäksi hieman myös se, että haluaisin niin kovasti tykätä siitä, että hän on Sarahin kanssa hyvä esimerkki siitä, että puolison kanssa voi myös eron jälkeen pysyä yhdessä perheenä lasten kanssa, ja ehkä jopa palata siihen alkuperäiseen kumppanuuteen.
Minäkin haluaisin tykätä Sarahista mutta en tiedä voinko. Kuinka paljon hän mahtaa olla sotkeentunut miehensä hölmöilyihin? Olisin halunnut ajatella, että Andrew on vain ollut varomaton typerys mutta eihän noista enää tiedä mitä ajatella.
Fergien ei tarvitse sotkeutua kenenkään hölmöilyihin, hän on aina osannut hölmöillä ihan omasta takaa.
Onko? Hän tekee kuite
No hän on rauhoittunut nykyään. 90-luvulla ja vielä 2000-luvun alussa oli aika skandaalinkäryinen. En tiedä onko ikinä tehnyt mitään rikollista tai epäilyttävää, mutta nimenomaan hölmöilijä hän oli - hölmöilijä, jolla ei ollut mitään filtteriä eikä käsitystä hyvästä PR:stä - ja sanaa "hölmöily" tuossa aiemmassa viestissä käytettiin.
Ranska teki oikein, pisti muutaman kunkun giljotiiniin niin loppui aikoinaan tämä aatelispelleily.
Vierailija kirjoitti:
Andrew oli komea nuorempana eikä ole pahan näköinen vieläkään. Sitäpaitsi se 17-vuotias tyttö oli ihan vapaaehtoisesti seksityöntekijänä siellä Epstainilla. Sai silloin palkkionsa ja nyt vielä jälkikäteen rahasti yli 14 miljoonaa, eli kyllä Andrew se uhri tässä keississä oli. Itse olisin ilomielin ja ilmaiseksi pannut Andrewin kanssa kun olin 17v.
Tunnustan, että mäkin olin ihastunut Andrewiin nuorena.
Vierailija kirjoitti:
Jari hyvä, ei se Andrew tykkää pojista silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään tämä kuninkaallisten pelleily jatkuu vielä britanniassa, veikkaan että 2050 homma on jo haudattu ja jälkeläiset kilometritehtaalla, tosin miljardivaroilla pärjää pitkään.
Veikkaan että mitään Yhdistynyttä Tasavaltaa ei tule. Ennemmin koko niin kutsuttu Iso-Britannia hajoaa kuin monarkia lakkaa. Mikään muu Euroopan maa ei ole niin voimakkaasti kuninkaalliseen perheeseensä yhdistetty kun mitä Yhdistynyt Kuningaskunta on. Ja varsinkin Englanti on täysin merkityksetön ilman kuninkaallista perhettä, ketään ei kiinnosta.
Minä taas väittäisin, ettei kuningasperhe kiinnosta juuri ketään alle 40-vuotiasta. Ja Skotlantihan on jo kovaa vauhtia lähdössä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut vapaaehtoisesti. Ja siksi toiseksi, aikuinen on aina vastuussa lapsen kanssa ollessaan. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andrewin toiminta on tietysti kuvottavaa. Harmittaa kaiken muun pahan lisäksi hieman myös se, että haluaisin niin kovasti tykätä siitä, että hän on Sarahin kanssa hyvä esimerkki siitä, että puolison kanssa voi myös eron jälkeen pysyä yhdessä perheenä lasten kanssa, ja ehkä jopa palata siihen alkuperäiseen kumppanuuteen.
Minäkin haluaisin tykätä Sarahista mutta en tiedä voinko. Kuinka paljon hän mahtaa olla sotkeentunut miehensä hölmöilyihin? Olisin halunnut ajatella, että Andrew on vain ollut varomaton typerys mutta eihän noista enää tiedä mitä ajatella.
Fergien ei tarvitse sotkeutua kenenkään hölmöilyihin, hän on aina osannut hölmöillä ihan omasta takaa.
Tarkoitin "hölmöilyllä" vähän vakavampia asioita tässä kohtaa vaikka käytin lievää ilmaisua.
Vierailija kirjoitti:
Sääli perheen komein mies😬
Pitäskös sun käydä optikolla häh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Charles on turhan tiukkana Andrewin suhteen vaikka melkoinen nuljaska olikin, itse kunkku seurusteli jo avioliittonsa aikana nykyisen vaimonsa kanssa eli ei hänkään mikään pulmunen ole.
Miten ihmeessä voit verrata aikuisten vapaaehtoista kanssakäymistä lapsen hyväksikäyttöön?
Lownien kirjan mukaan Andrew oli itsekin joutunut jo lapsena hyväksikäytön uhriksi. Hänet nimittäin laitettiin jo 8-vuotiaana sisäoppilaitokseen ja siellä se tapahtui. Jo ennen teini-ikää hän alkoi olla tyttöjenkin kanssa. Kuninkaallisuuskaan ei pelasta tuollaiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut vapaaehtoisesti. Ja siksi toiseksi, aikuinen on aina vastuussa lapsen kanssa ollessaan. Aina.
Valitettavasti nuorissakin naisissa on ja on ollut niitä, jotka osaavat hyötyä valitsevista rakenteista. Juurihan Anna Kontula itse paljasti erikoisen menneisyytensä. Ei kaikki nuoret naiset ole niin viattomia pulmusia kuin haluaisit ajatella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka pitkään tämä kuninkaallisten pelleily jatkuu vielä britanniassa, veikkaan että 2050 homma on jo haudattu ja jälkeläiset kilometritehtaalla, tosin miljardivaroilla pärjää pitkään.
Veikkaan että mitään Yhdistynyttä Tasavaltaa ei tule. Ennemmin koko niin kutsuttu Iso-Britannia hajoaa kuin monarkia lakkaa. Mikään muu Euroopan maa ei ole niin voimakkaasti kuninkaalliseen perheeseensä yhdistetty kun mitä Yhdistynyt Kuningaskunta on. Ja varsinkin Englanti on täysin merkityksetön ilman kuninkaallista perhettä, ketään ei kiinnosta.
Jos brexitin lisäksi monarkia lakkautettaisiin, niin se olisi lopullinen kuolinisku koko maalle. Turismi kuolisi tai puolittuisi. Ei siellä olisi enää mitään. Linnatkin menettäisi merkityksen ilman monarkiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas väittäisin, ettei kuningasperhe kiinnosta juuri ketään alle 40-vuotiasta. Ja Skotlantihan on jo kovaa vauhtia lähdössä.
Näin on, kun nämä vanhat patut menee manan majoille ei kansaa kiinnosta tulevat prinssit eikä prinsessat eikä varsinkaan maailmaa.Aika jakaa potti mitä on jäljellä ja juristit nauraa ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti nuorissakin naisissa on ja on ollut niitä, jotka osaavat hyötyä valitsevista rakenteista. Juurihan Anna Kontula itse paljasti erikoisen menneisyytensä. Ei kaikki nuoret naiset ole niin viattomia pulmusia kuin haluaisit ajatella.
Alaikäinen lapsi saattaa toimia tyhmästi, mutta vastuu on silti aina aikuisen. Mutta tässä tapauksessa kyseessä oli kuitenkin selkeästi hyväksikäytön uhri.
Minusta kuninkaallisen arvon menettäminen pitäisi olla viimesijainen ratkaisu, johon ei pidä ryhtyä kuin erittäin äärimmäisessä tilanteessa. Englannin yhteiskuntajärjestykseen kuuluu, että kuninkaalliseen perheeseen syntyneillä on oma elämänpiirinsä erillään tavallisesta kansasta, myös rikkaista ja ei-kuninkaallisista aatelisista. On erittäin järkyttävää, jos kuninkaallisen perheen jäsen joutuu elättämään itseään kirjadiileillä, puhujan palkoilla, tms. Se horjuttaa maan sosiaalista ja kulttuurista järjestystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alaikäinen lapsi saatt
17 vuotias ei ole enää lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä kiinnosta, mutta siitä on pitkä matka monarkian lakkauttamiseen. Vaikka perustuslaki Briteissä ei monarkiaa suojelekaan (koska perustuslakia ei siellä teoriassa ole) toisin kuin käsittääkseni kaikissa muissa Euroopan monarkioissa niin parlamentilla on vahva konsensus monarkian säilyttämisestä ja se tulee jatkumaan vielä vuosikymmeniä. Britanniassa gallupien mukaan 18-24 -vuotiaat ovat ikäryhmistä tosiaan monarkiaa kohtaan kaikkein kriittisimpiä, mutta siitä huolimatta heistäkin reilusti alle puolet kannattaa tasavaltaa, loput kannattaa joko monarkiaa tai eivät välitä aiheesta.
Ja kuten sanoin, ennemmin näen koko valtion hajoavan (Skotlannin itsenäistyminen tai Irlannin yhdistyminen) kuin monarkian hajoavan. Enkä pidä näitäkään todennäköisenä ainakaan lähivuosina.
Onko? Hän tekee kuitenkin paljon hyväntekeväisyystyötä ja on kirjoittanut kirjoja.