Mietin vakavissani eroa vaimosta kun tämä sairastui vakavasti
Kesällä vaimolla todettiin krooninen sairaus ja heti päätettiin, että lapsen hankinta laitetaan jäihin koska halusin olla vaimon tukena ja oppia kaiken tästä kroonisesta sairaudesta joka tuli puskista. Kummankaan suvussa ei ole sairautta ja olen tässä tutkinut netistä mahdollista periytyvyyttä ja järkyttynyt entisestään. Minä haluan tulla isäksi terveelle lapselle, mutta en ole asiasta hiiskunutkaan vaimolle sanaakaan ja kesällä emme puhuneet lääkäreille mitään, että olimme yrittäneet lasta tuloksetta. Asia on nyt jäissä toistaiseksi. Minulla on puhtaat geenit ja jos olen itselleni täysin rehellinen niin rakkaus vaimoani kohtaan on hiipunut tuon tauti paholaisen vuoksi, vaikka en vaimoa syytä mistään ei hän tätä itselleen aiheuttanut. Vaikea asia ja terapiassa emme ole käyneet, koska ei se muuta asian laitaa. Erotako vaiko ei? Vaimon kanssa aletaan hiljakseen päästä jaloilleen sairauden toteamisesta ja minä syyllistän itseäni koska tunnen väärin. Olen tukena vaikka vaimo hoitaa ja lääkitsee itse itsensä.
Kommentit (132)
Kirjoituksen perusteella ap on lahkolaisia, jorka käyttävät naisia synnytyskoneina ja hakeutuvat naimisiinkin nuorena, että saavat toteuttaa suuren kirjan ja lahkon tahtoa. Mitään loogista ja itsellistä ajattelua aloittajaltakaan ei voida odottaa. Eivät he lapsiakaan hanki samoista syistä kuin tavan ihmiset vaan koska se on heidän missionsa ja lahkon tahto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö vaimosi saamaan lapsia? Tai hoitamaan jos saa? Perinnölliset sairaudet pystytään nykyään alkioista näkemään, joten sikäli pystyisitte terveitä lapsia tuon sairauden osalta saamaan. Lähinnä vaimosi sairaus siis ongelma, ei lapsi
Se ei ole vielä varmaa, koska vaimon sairastumisesta ei ole kulunut vuosia emmekä ole selvittäneet asiaa lääkärissä enkä halua ottaa asiaa nyt esille vaimon kanssa, koska sovimme että lapsiasia laitetaan tauolle. Sen tiedän, että sairaus on krooninen ja periytyvä, joten mahdollinen lapsemme voisi myös sairastua.
AP voisko olla, että säkin olet vielä vähän informaatioshokissa ja prosessoit asiaa hieman liian putkinäköisesti (ymmärrettävää) vielä toistaiseksi? Se, että sinulla ei ole riskiä juuri tähän sairauteen ei tarkoita, että elämä menisi siltikään sairauksitta tai mitä tahansa voisi tapahtua. Sinäkin voit ajaa kolarin ja halvaantua huomenna, tai sitten se lapsi joskus jne jne. Tämä on tietty yksi aspekti kokonaisuudessa kun mietit mitä elämältä haluat, mutta ehkä se mihin voit todellisuudessa vaikuttaa ihan kaikista vähiten.
Itse alle 40v vakavasti sairaana haluaisin kuitenkin, että puolisoni miettisi tarkkaan millaista elämää haluaa elää, koska sairauteni vaikuttaa arkeen ja suunnitelmiin. En haluaisi sitoa ihmistä oman huonon tuurini vuoksi samaan huoleen ja arkeen, jota itse joudun elämään ellei hän kokisi, että kaikki se mitä minä kuitenkin voin hänelle antaa, on hänelle sen arvoista. Tällöin haluaisin itsekin "päästää irti" ja hyvässä hengessä pysyä ystävinä, mutta antaa toisen elää juuri sellaisen elämän, jota hänen ei tarvitse katua silloin kun hän osaltaan tuijottaa kuolevaisuuttaan silmiin. Joistain elämänvalinnoista ei pääse eroon ja niihin pitää sopeutua, mutta mikään ei velvoita olemaan saman ihmisen kanssa ikuisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tässä elämää nähneenä tulee lähinnä mieleen, että voi olla ajan kysymys milloin itsellesi putkahtaa joku sairaus.
Ja varmasti putkahtaakin.
Vierailija kirjoitti:
Lupasitko rakastaa niin myötä- ja vastoinkäymisissä?
Tuolla ei ainakaan naisen sanomana ole mitään virkaa. Miksi siis miehenkään pitäisi? Tosin mies rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset hakevat usein eroa jo siitä syystä, ettei mies huomioi tarpeeksi. Kyllä vakavasti sairastuminen on mielestäni paljon pätevämpi syy. Eihän vakavasti sairas pysty mitenkään huomioimaan puolisoaan yhtä paljon kuin ennen, kun voimia menee valtavasti sairauden kanssa elämiseen.
Naiset harvemmin jättävät sairastuneen puolison. Sen sijaan moni mies toimii kuten ap aikoo ja jättää sairastuneen.
Tämä johtuu siitä, että naiset rakastavat puolisoaan ja miehet rakastavat seksiä puolison kanssa.
Olisi varmasti sille vaimolle onnenpotku päästä tuollaisesta luuserista eroon.
Olet vain tyypillinen mies. Heikko.
Mitään takuita ei todellakaan ole, että et itse kanna jotain sairautta tai sairastu tai vammaudu äkillisesti. Kuitenkin mielestäni sinulla on oikeus miettiä elämääsi ja sitä, mitä haluat. Voitteko saada teoreettisesti terveitä lapsia? Onko vaimosi työkykyinen? Pystyykö hoitamaan lapsia? Jos rakkaus tuntuu hiipuvan, antaisin sille vielä aikaa ja katsoisin, mikä on tilanne, kun sairastumisen aiheuttama järkytys on mennyt ohi. Mielestäni et ole paha ihminen, jos eroat, jos tunteet vaimoa kohtaan ovat kuolleet.
Yks tuttu ei halunnut sairasta vaimoa (krooninen, mutta hyvin hoidossa oleva tauti) ja lähti etsimään onnea muualta.
No löytyi onnenonkijaa ja paljon muuta ikävää - tosirakkautta ei.
Palasi myöhemmin maitojunalla takasin. Vaimo otti takaisin. Enää ei ole haikaillut (kai) aidan toiselle puolelle. Sen verran karu kierros oli.
Ei sairaan kanssa kannata jatkaa olemista...menee aika hukkaan ja pinna tiukkenee kun täytyy toista hyysätä..on niitä terveitäkin saatavilla..
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä jatkaa kroonisesti sairaan puolison kanssa jos on hyvä mahdollisuus suhteeseen terveen kanssa? Loppuelämä pitäisi puolison sairauden kanssaan elää. Se vaatii valtavasti työtä ja silti parisuhde voi huonommin kuin ilman sairautta.
JOS rakastaa, jää!
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmasti sille vaimolle onnenpotku päästä tuollaisesta luuserista eroon.
En sanoisi noinkaan, koska olen itse vakavasti sairas ja exäni jätti juuri kun sairaus todettiin. Exä löysi parissa kuukaudessa uuden ja ystävieni kertoman perusteella suunnitttelevat häitä yhdessä mutta itselle ei jäänyt muuta kuin sairaus ja jatkuva lääkitys. Treffeillä olen käynyt mutta miehet kokevat minut painolastina, vaikka olen käsitellyt sairastumiseni ja nykyään suhtaudun siihen aivan eri tavalla kuin vastasairastuneena - kismittää kun itse haaveilen edelleen kunnollisesta puolisosta ja häistä ja exä jatkaa elämää toteuttaen minun unelmaa.
Voi olla että (ja toivottavasti) vaimosi ehtii ensin. Mitä se tuollaisella ääliöllä tekisi.
Ota ero. Samaa nämä akat tällä sivulla hokevat jos miehellä on jokin sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä jatkaa kroonisesti sairaan puolison kanssa jos on hyvä mahdollisuus suhteeseen terveen kanssa? Loppuelämä pitäisi puolison sairauden kanssaan elää. Se vaatii valtavasti työtä ja silti parisuhde voi huonommin kuin ilman sairautta.
JOS rakastaa, jää!
Luin koko ketjun ja ymmärsin, että ap vasta miettii eroa eikä ole kertonut asiasta vaimolleen.
Minkälaisen uuden naisen ajattelit saada ja pitää, kun joku katkera vaimosi yhteinen kaverinne kumminkin kertoisi uudelle naisellesi, että jätit heti kun sairastui? Ei varsinaisesti nosta pisteitä seuraavan äippäehdokkaan silmissä.
Kyllä. Tuo tulee taatusti julki, ellet muuta ulkomaille ja poista someja. Jos teet noin kusisesti, niin joko joku vaimon lojaali ystävä tai sinulle kateellinen epälojaali ystävä sen kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Yks tuttu ei halunnut sairasta vaimoa (krooninen, mutta hyvin hoidossa oleva tauti) ja lähti etsimään onnea muualta.
No löytyi onnenonkijaa ja paljon muuta ikävää - tosirakkautta ei.
Palasi myöhemmin maitojunalla takasin. Vaimo otti takaisin. Enää ei ole haikaillut (kai) aidan toiselle puolelle. Sen verran karu kierros oli.
Joo, ei niitä hyviä vaimoja niin vain saa. Minunkin työkaverin mies jätti vaimonsa, ihan vain kun kyllästyi vanhenevaan mummoon. Sitten kun oli aikansa tapaillut nuorempia naisia ja syytänyt heihin kaikki rahansa, pyysi päästä takaisin kotiin.
Mutta ei päässyt. Työkaverini päätti olla loppuelämänsä yksin, koska ei rakasta muita miehiä ja tätä yhtä jota rakastaa, ei häneen enää luota.
Vaikutat hyvin pinnalliseslta ihmiseltä. Ehkä parempi, että päästäisit vaimosi menemään, jotta hän voi löytää miehen, joka rakastaa häntä ehdoitta. Vaimosi ei ole valinnut sairastua ja harvemmin elämässä kaikki meneekään putkeen.
Naiset harvemmin jättävät sairastuneen puolison. Sen sijaan moni mies toimii kuten ap aikoo ja jättää sairastuneen.