Mietin vakavissani eroa vaimosta kun tämä sairastui vakavasti
Kesällä vaimolla todettiin krooninen sairaus ja heti päätettiin, että lapsen hankinta laitetaan jäihin koska halusin olla vaimon tukena ja oppia kaiken tästä kroonisesta sairaudesta joka tuli puskista. Kummankaan suvussa ei ole sairautta ja olen tässä tutkinut netistä mahdollista periytyvyyttä ja järkyttynyt entisestään. Minä haluan tulla isäksi terveelle lapselle, mutta en ole asiasta hiiskunutkaan vaimolle sanaakaan ja kesällä emme puhuneet lääkäreille mitään, että olimme yrittäneet lasta tuloksetta. Asia on nyt jäissä toistaiseksi. Minulla on puhtaat geenit ja jos olen itselleni täysin rehellinen niin rakkaus vaimoani kohtaan on hiipunut tuon tauti paholaisen vuoksi, vaikka en vaimoa syytä mistään ei hän tätä itselleen aiheuttanut. Vaikea asia ja terapiassa emme ole käyneet, koska ei se muuta asian laitaa. Erotako vaiko ei? Vaimon kanssa aletaan hiljakseen päästä jaloilleen sairauden toteamisesta ja minä syyllistän itseäni koska tunnen väärin. Olen tukena vaikka vaimo hoitaa ja lääkitsee itse itsensä.
Kommentit (54)
Mies jätti, kun sairastuin. Joten on näitä ihmisiä oikeasti olemassa. Eikä ole selittänyt syytä. Motiivit on kuitenkin aika selkeät. Se oli järkytys, mutta nyt olen jo kiitollinen.
kerro rehellisesti ajatuksista, sairaus on kriisi myös sairastuneelle. kysy mitä vaimo miettii.onko samoja fiiliksiä.toimi rehellisesti tuli ero tai ei.
Minä sairastuin syöpään. Mies ei ole tukenut ollenkaan, päinvastoin. Se olen minä, joka valmistelen eroa nyt. Sairastuminen kirkastaa sen, että ei kannata hukata ainutkertaista elämäänsä huonossa parisuhteessa. Jos ap puhuisi ajatuksistaan vaimolle, niin kaikki helpottaisi, sillä vaimo lemppaisi painolastin elämästään, eikä ap:n tarvitse itse printata erohakemusta, allekirjoittaa vain.
PS. Sairaalasta ei päästetty minua kotiin, jos siellä ei ole muita, kun oli leikkauksen jälkeen heikko vointi, enkä olisi pärjännyt yksin ja olisi voinut tulla vaaratilanne. Mies oli mökillä tunnin ajomatkan päässä, pyysin että hän lähtisi sieltä kotiin päivää aiemmin. Mies ei viitsinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä elämää nähneenä tulee lähinnä mieleen, että voi olla ajan kysymys milloin itsellesi putkahtaa joku sairaus.
Ja tuolla asenteella karma voi olla harvinaisen bitch. Puhtaat geenit - my ass.
Ja uudella vaimolla saattaa sitten olla ties mitä muita sairauksia ja vaivoja. Tai uusi vaimo on uskoton tai epäkunnioittava.
Tai miehellä itsellään on periytyvä geenivirhe joka tulee esiin kun lapset ovat syntyneet ja jo kouluiässä.
Vierailija kirjoitti:
Lähde kasvamaan ihmisenä, vaimonasi en haluaisi edes elää kanssasi. Minua ei jättänyt sairauden vuoksi rakastettu, vaan ns karmasisarus. Epäilen vähän ettemme tule selviämään tästä kuivin jaloin kumpikaan tässä elämässä - tai edes seuraavassa.
Karmasisarus??
Tuollaisia sikoja on melko paljon. Suosittelen kertomaan ajatuksistasi vaimollesi. Hänellä on oikeus tietää miehensä olevan todellisuudessa elukka.
Vierailija kirjoitti:
Minä sairastuin syöpään. Mies ei ole tukenut ollenkaan, päinvastoin. Se olen minä, joka valmistelen eroa nyt. Sairastuminen kirkastaa sen, että ei kannata hukata ainutkertaista elämäänsä huonossa parisuhteessa. Jos ap puhuisi ajatuksistaan vaimolle, niin kaikki helpottaisi, sillä vaimo lemppaisi painolastin elämästään, eikä ap:n tarvitse itse printata erohakemusta, allekirjoittaa vain.
PS. Sairaalasta ei päästetty minua kotiin, jos siellä ei ole muita, kun oli leikkauksen jälkeen heikko vointi, enkä olisi pärjännyt yksin ja olisi voinut tulla vaaratilanne. Mies oli mökillä tunnin ajomatkan päässä, pyysin että hän lähtisi sieltä kotiin päivää aiemmin. Mies ei viitsinyt.
Mies sitten varmaan maksaa sen sairaalalaskun kun ei viitsi omaa vaimoaan auttamaan lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde kasvamaan ihmisenä, vaimonasi en haluaisi edes elää kanssasi. Minua ei jättänyt sairauden vuoksi rakastettu, vaan ns karmasisarus. Epäilen vähän ettemme tule selviämään tästä kuivin jaloin kumpikaan tässä elämässä - tai edes seuraavassa.
Karmasisarus??
Olen eri. AI kertoo:
Karmasisarus voi tarkoittaa:
Henkistä sisarusta, jonka kanssa sinulla on karmallinen yhteys eli olette kohdanneet toisianne aiemmissa elämissä ja teillä on jonkinlainen yhteinen oppimistehtävä tai kohtalo.
Henkilö, jonka kanssa jaat karmallisen sidoksen, kuten keskeneräistä karmaa, jota työstetään yhdessä tässä elämässä.
Sielunsukulainen tai sielunperheeseen kuuluva henkilö, mutta ei romanttisessa mielessä kuten sielunkumppani, vaan enemmän sisaruksellisessa tai perheellisessä merkityksessä.
Karmasisarukseni on sitten täysin urpo.
Mitä järkeä jatkaa kroonisesti sairaan puolison kanssa jos on hyvä mahdollisuus suhteeseen terveen kanssa? Loppuelämä pitäisi puolison sairauden kanssaan elää. Se vaatii valtavasti työtä ja silti parisuhde voi huonommin kuin ilman sairautta.
Kaikilla meillä on jotain sairauksia perimässä. Sen lisäksi sairauksia tulee myös mutaatioiden kautta. Sitten on vielä ne periytyvät sairaudet, joissa sairas geeni pitää saada kummaltakin vanhemmalta.
Jos osat olisi toisinpäin niin vaimolla olisi suorastaan velvollisuus erota jotta saa elää täyttä elämää.
Jos et enää rakasta häntä, niin eroa.
Olen varmasti poikkeus ajatuksineni, mutta jos olette nuoria ja teillä ei ole vielä lapsia, ehdottaisin eroa. Et selvästikään rakasta vaimoasi tarpeeksi. Hän ansaitsee rakastavan kumppanin. Toisaalta sinulla on tämä ainoa elämäsi, ja jos uhraat lapsitoiveesi, katkeroidut. Elämme täällä vain hetken ja sitten se on ohi.