Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sulla auttaa infernaalisiin kuukautiskipuihin?

Vierailija
17.10.2025 |

Otan kyllä särkylääkettä, mutta silti juilii ihan veeetusti.

Kommentit (137)

Vierailija
61/137 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pronaxen. Sitä saa nykyään apteekista ilman reseptiä, ja on ihan valtavasti tehokkaampaa kuin Buranat saati täysin turha parasetamoli. Naprokseeni, jota Pronaxen sisältää, mukavasti myös vähentää vuodon määrää noin 20%. 

On ihmisiä joilla se ei tehoa koska krampit ja ei vaikuta heti.

Koska krampit? Miksei voi lauseita kirjoittaa oikein ja kokonaan?

Vierailija
62/137 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuska loppui kun aloitin minipillerit. Nyt jo noin 20 vuotta ilman kuukautisia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/137 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaaksitulo, jää yhdeksät infernomenkat kokemata

Vierailija
64/137 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä raskaus ainakin minulla auttoi. Ensimmäisen lapsen jälkeen ei kipuja enää ollut.

Minulla sama juttu. Vuotomäärää se ei valitettavasti vähentänyt. Siihen auttoivat e-pillerit Qlaira ja Zoely. Niiden myötä menkat jäivät usein kokonaan poiskin. Hormonikierukka ei minulla vähentänyt vuotoja, vaikka sitäkin kokeilin.

Vierailija
65/137 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kuukautiskivut olisi miesten ongelma, siihen olisi keksitty jo aikaa sitten toimivampi hoito.

Samoin mammografia, jos miesten pallit liiskattaisiin hydrauli levyjen väliin, sekin olisi jo keksitty tehdä toisella tapaa.

Tämä! Naistutkijat, pyytäkää rahoitusta näihin naistentauteihin, isosti!

Miksi kuukautiskipuja ei ole tutkittu kunnolla eikä tutkita mistä johtuu? Kun se kipu ei ole normaalia ainakaan jos se ihan sängynpohjalle vie.

Vierailija
66/137 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy gynekologilla vaikka maksaisi. Ei ole ihmisarvoista elämää tuollainen. 

On kyllä tullut käytyä. Endoakin tutki vaan painelemalla vatsaa, mitään kokeita ei tehnyt. Lääkäri sanoi vaan, et "noooo sun kohtu vaan tykkää supistella" ja lääkkeitä kouraan. No lääkkeitä voisi hakea tai sen kierukan. Onhan tää älytöntä.

Gyneissäkin on hyviä ja huonoja. Hyvä etsii ratkaisua niin kauan kunnes löytyy.

Vierailija
67/137 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis on kyllä tosi tehokas tähän.

Vierailija
68/137 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun mulla vielä oli menkat ennen minipillereitä, niin otin Burana 800 mg ja Panadol 1 g. Pahin kipu kesti n. vuorokauden ja piti ottaa noita lääkkeitä neljä kertaa päivässä. Sitten pääsi jo vähän helpommalla ja tarvitsi ottaa vain kolme kertaa päivässä.

Vierailija
69/137 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka, joka lopetti kuukautiset. 

Vierailija
70/137 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy gynekologilla vaikka maksaisi. Ei ole ihmisarvoista elämää tuollainen. 

On kyllä tullut käytyä. Endoakin tutki vaan painelemalla vatsaa, mitään kokeita ei tehnyt. Lääkäri sanoi vaan, et "noooo sun kohtu vaan tykkää supistella" ja lääkkeitä kouraan. No lääkkeitä voisi hakea tai sen kierukan. Onhan tää älytöntä.

Gyneissäkin on hyviä ja huonoja. Hyvä etsii ratkaisua niin kauan kunnes löytyy.

Se ratkaisu nyt vaan on kipulääkitys kun mitään fyysistä vikaa ei ole. Kannattaa opetella ymmärtämään tosiasiat, helpottaa elämää kummasti

Vierailija
71/137 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivut jäivät leikkauspöydälle. Poistettiin endometrioosia, myoma. Hormonikierukka auttoi. Jossain vaiheessa leikataan kohtu pois. 

Vierailija
72/137 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ei auttanut kuin särkylääke jos sekään. Mulla kivut väheni jo parikymppisenä siten että vain joka toiset menkat oli helvetillisien kivuliaat. Kolmenkympin jälkeen kivut väheni edelleen kun lihoin lähemmäs ylipainon rajaa. Olisiko ollut sit enemmän rasvaa ja rasvassa naishormoneja jotka jotenkin auttoi? Silloinkin niitä kamalia kipuja oli joskus mutta opettelin runkkaamaan ne pois. Kunnon orgasmi ja tärinä kohtuun niin kivut jäi ja siitä pikkuhiljaa jäi ne kivuliaat kuukautisetkin ja ne alkoivat olla kivuttomat jopa ilman mitään hommia. Sittemmin kostoksi, koska elämän tietenkin pitää olla kärsimystä, alkoi monsuunimenkat jotka vei hemoglobiinin noin 70:een, löydettiin myoomia ja niistä johtuen sain kierukan minkä vuoksi ei enää kipuja eikä menkkojakaan. Kierukan haittoja esim. munasarjakystia ja rintasyöpää jään odottelemaan..

Vierailija
73/137 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus vei kivut ja CBD muut oireet.

Vierailija
74/137 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuorena ei auttanut kuin särkylääke jos sekään. Mulla kivut väheni jo parikymppisenä siten että vain joka toiset menkat oli helvetillisien kivuliaat. Kolmenkympin jälkeen kivut väheni edelleen kun lihoin lähemmäs ylipainon rajaa. Olisiko ollut sit enemmän rasvaa ja rasvassa naishormoneja jotka jotenkin auttoi? Silloinkin niitä kamalia kipuja oli joskus mutta opettelin runkkaamaan ne pois. Kunnon orgasmi ja tärinä kohtuun niin kivut jäi ja siitä pikkuhiljaa jäi ne kivuliaat kuukautisetkin ja ne alkoivat olla kivuttomat jopa ilman mitään hommia. Sittemmin kostoksi, koska elämän tietenkin pitää olla kärsimystä, alkoi monsuunimenkat jotka vei hemoglobiinin noin 70:een, löydettiin myoomia ja niistä johtuen sain kierukan minkä vuoksi ei enää kipuja eikä menkkojakaan. Kierukan haittoja esim. munasarjakystia ja rintasyöpää jään odottelemaan..

No itse olen aika pyöreä ja uskon, että minulla on enemmänkin estrogeenidominanssi ja siitä voisi johtua.

Vierailija
75/137 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi burana ja panadol sekä lämmin suihku ja makoileminen. Nyt mulla on ollut pari vuotta hormonikierukka ja kivut ja menkat on loppuneet. Aivan paras keksintö.

Kaikki ei halua hormooneja käyttää, ei tulis mieleenkään. Ja raskaudet ei auttaneet kipuihin mitään itsellä.

Vierailija
76/137 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdunpoisto. 

Vierailija
77/137 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Za eli mister ganja

Vierailija
78/137 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitos auttaa.  Aivan kuin luonto olisi näin tarkoittanut.

Vierailija
79/137 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hormonikierukka, joka lopetti kuukautiset. 

Mulla myös, vuosi kesti että loppui, sen ensimmäisen vuoden menkat olikin ihan jatkuvasti..

Vierailija
80/137 |
20.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena, hormonikierukka. Vei kivut ja vuodot kokonaan pois.