Mikä sulla auttaa infernaalisiin kuukautiskipuihin?
Otan kyllä särkylääkettä, mutta silti juilii ihan veeetusti.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitos auttaa. Aivan kuin luonto olisi näin tarkoittanut.
No vit tu ei kukaan haluu enää lapsia...
Harmillista, kertakaikkiaan.
Taas kivut alkoivat. Juilii. Heräsin viime yönä ottamaan särkylääkettä ja olin hetken aikaa piikkimatolla. Nyt alkoi taas. Täytyy hakea vesipulloja ja laittaa niihin lämmintä vettä. Pitäisi tehdä kaikkia hommia. En ymmärrä, miten jaksoin töissä kipujen kanssa? Otettiin mirena pois, niin nyt kivut taas alkoivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paneminen auttaa.
Nojuu mut ei tee paljo mieli panna kun sattuu ihan vi tu sti.
No ei. Tai urheilu, sauna etc. Ei oikein nappaa jos menkkakipu pääsee yllättämään ja laattaat ja pas..kot vessassa kärsien. Mutta kuten moni sanoikin niin: ota pilleri heti kun vihlasee.
Yöllä joskus herännyt tuohon hirveään kipuun niin ei siinä oikein panemiset tule mieleen....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ibuprofeiinia tai naprokseenia heti, kun alkaa ihan vähän tuntumaan eikä vasta sitten, kun ei pysty kävelemään. Monesti näin pysyin ok, vaikka otin esim puolikkaan 400 mg tabletista ja toisen puolikkaan myöhemmin. Liikunta auttaa, vaikka itse olisin kyllä lyönyt naamaan sitä, joka olisi tullut mulle sanomaan, että lähde lenkille, kun oli jo tilanne päällä. Liikuntaa siis säännöllisesti ympäri kuukauden. Kestävyysliikunta, kuten ihan tavalliset, säännölliset kävelylenkit riittää.
Lääkärillä endometrioosin ja muiden poissulkeminen. Kuukautisten ei kuulu viedä toimintakyvyttömäksi - ei enää 2025.
Itsellä on nyt hormonikierukka, joka on tosi hyvin sopinut itselleni. Paikallisen vaikutuksen vuoksi sivuoireet on paljon pienemmät kuin vaikka laastarin tai pillerien kanssa, joiden kanssa olin vetämässä itseäni kiikkuun.
Juuri näin, Burana pitää ottaa heti kun tuntee ensimmäisen pienenkään vihlaisun. Jos en tee näin, kipu kasvaa ihan hirveäksi ja Buranaa saa lappaa kourakaupalla.
Minulla alkaa vuoto aina vähän ennen kipua, eli heti kun huomaan sen alkaneen, otan 400mg ibuprofeenia ja näin toimien se riittää.
Itsellä ei yksi burana riitä, vaan joudun ottamaan yleensä 800mg ibuprofeenia ja lisäksi 1000mg parasetamolia, kahdesti päivässä yleensä kahtena päivänä. Mutta kommenttien perusteella mun kuukautiskivut ei ole ihan infernaaliset kuitenkaan, tsemppiä kaikille vielä pahemmista kivuista kärsiville.
Mulla tulee kipu aina ensin.
Vierailija kirjoitti:
Paneminen auttaa.
En tiedä, miksi tälle kommentille on tullut alapeukkuja, koska orgasmi oikeasti auttaa. Toki on ymmärrettävää, jos ei seksiä halua harrastaa menkkojen aikaan.
Tiedän yhden joka käytti tuota sanaa infernaalinen. . Oletkos sinä tietoinen niistä vastenmielisistä rikoksista erästä perhettä kohtaan? Js olet, olet oksettava ihmiskuvotus!
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen muu auttanut kuin raskaus. Ei minkäänlaisia kipuja enää.
Sama minulla.
Mikään särkylääke ei auttanut lainkaan eikä yhdeltäkään lääkäriltä saanut apua. Sanoivat vaan että burana ja parasetamoli ovat tehokkaita kuukautuskipuihin. Ei niillä oikeasti ollut mitään vaikutusta kuukautuskipuihin.
Ne kivut olivat kammottavia. En pystynyt niiden aikana kuin makaamaan lattialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitos auttaa. Aivan kuin luonto olisi näin tarkoittanut.
Sitten ei kannata haaveilla eläkkeistäkään. Taitaa eläkeikä poistua tulevaisuudessa kokonaan kun "kukaan ei halua enää lapsia...."
Vierailija kirjoitti:
Lämpimään suihkuun ja nukkumaan ja toivoo, että seuraavana päivänä kun nousee seuraavan kerran olisi jo parempi olo. Lääkkeitä en enää ota, kun eivät auta mitään ja maha ärtyy.
Minä en kyllä saa nukuttua ilman särkylääkkeitä. Minulla on siinä kivussa mukana kovaa pahoinvointia, eli ilman särkylääkkeitä alan oksennella.
Hassua kyllä, en tiedä onko kenelläkään muulla tällaista, mutta minulle tulee kuukautisten aikana jonkin sortin "vesikauhu" eli siis vesi iholla tuntuu karmealta ja alkaa oksettaa myös. Pakko silti tietysti käydä pesulla, mutta mitään apua siitä ei ole, päinvastoin. Etenkin lämpimän veden tuntu aiheuttaa pahoinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden joka käytti tuota sanaa infernaalinen. . Oletkos sinä tietoinen niistä vastenmielisistä rikoksista erästä perhettä kohtaan? Js olet, olet oksettava ihmiskuvotus!
Aika moni käyttää sanaa infernaalinen. Se tarkoittaa samaa kuin helvetillinen, mutta kuulostaa "hienommalta" eikä kiroilulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paneminen auttaa.
En tiedä, miksi tälle kommentille on tullut alapeukkuja, koska orgasmi oikeasti auttaa. Toki on ymmärrettävää, jos ei seksiä halua harrastaa menkkojen aikaan.
Eihän orgasmiin tarvitse panna, sen voi hoitaa helposti itsekin. Minulle ajatuskin seksistä kuukautiskipuihin ei nappaa yhtään, sehän sattuu vielä lisää.
Kohdunpoisto
Sitä ennen Panadol forte.
Kierukka poistettiin ja en halunnut uutta tilalle, kun ajattelin, että menopaussi olisi alkanut. Ei ole ja se kyllä tuntuu. Olen ollut kipeänä kolmatta päivää. Ennen endoleikkausta otin kipupäivinä parasetamolia 1 g / 3 krt / pv ja naprokseenia 2 krt / pv. En muista mg. Nyt sama, mutta miranaxin tilalla ibuprofeeni 400 mg 3 krt pv. Ei ollut riittävä. Särkee jalkoihin asti ja kävely sattuu mahaan. Vatsani ei tykkää tärinästä ja liikkeestä kipupäivinä. Kuumavesipullo ja kuuma suihku on hyvä. Ei onneksi kramppaa vielä niin, että joutuisin olemaan kaksinkerroin lattialla.
Käytän kivustani termiä "invalidisoiva endo(metrioosi)kipu".
Vierailija kirjoitti:
Taas kivut alkoivat. Juilii. Heräsin viime yönä ottamaan särkylääkettä ja olin hetken aikaa piikkimatolla. Nyt alkoi taas. Täytyy hakea vesipulloja ja laittaa niihin lämmintä vettä. Pitäisi tehdä kaikkia hommia. En ymmärrä, miten jaksoin töissä kipujen kanssa? Otettiin mirena pois, niin nyt kivut taas alkoivat.
Käy laittamassa uusi, jos siihen ei ole mitään terveydellisiä esteitä.
Ibuprofeeni voi auttaa kuukautiskipuihin, koska se estää kivun ja tulehduksen välittäjäaineiden, prostaglandiineihin, tuotantoa. Siksi se lienee panadolia parempi. Menkkakipuja aiheuttaa erityisesti se, että kohdun lihakset supistuvat prostaglandiinien vaikutuksesta, mikä vähentää verenkiertoa ja aiheuttaa kipua. Vähentämällä prostaglandiinien tuotantoa Burana lievittää kohdun supistuksia ja siten kipua. Ristiriitaista kyllä, joskus tuntuu, että vuotokin vähenee.
Sekä vuodon määrään että kipuihin auttaa, jos aloittaa esim. Buranan ottamisen jo pari päivää ennen menkkojen alkua. Eli jos kierto on säännöllinen tai menkkojen alkaminen on muista merkeistä ennakoitavissa, kannattaa aloittaa Burana 400 kolme kertaa päivässä pari päivää ennen ja jatkaa kuuria kierron ekat päivät. Mulla alkoi neljävitosena olla aivan törkeän runsaat vuodot toisena vuotopäivänä - siis sitä luokkaa, että meinasi taju lähteä, jos jouduin seisomaan pari minuuttia. Tuo "buranakikka" auttoi ja normalisoi tilanteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy laittamassa uusi, jos siihen ei ole mitään terveydellisiä esteitä.
Ajattelin, että vaihdevuodet alkaisivat. Kohtu kannattaisi leikata kokonaan pois.
Vierailija kirjoitti:
Sekä vuodon määrään että kipuihin auttaa, jos aloittaa esim. Buranan ottamisen jo pari päivää ennen menkkojen alkua. Eli jos kierto on säännöllinen tai menkkojen alkaminen on muista merkeistä ennakoitavissa, kannattaa aloittaa Burana 400 kolme kertaa päivässä pari päivää ennen ja jatkaa kuuria kierron ekat päivät. Mulla alkoi neljävitosena olla aivan törkeän runsaat vuodot toisena vuotopäivänä - siis sitä luokkaa, että meinasi taju lähteä, jos jouduin seisomaan pari minuuttia. Tuo "buranakikka" auttoi ja normalisoi tilanteen.
"Buranakikkaa" en ole kokeillut. Mulle määrättiin cyklocapronia vuotoihin.