Mikä sulla auttaa infernaalisiin kuukautiskipuihin?
Otan kyllä särkylääkettä, mutta silti juilii ihan veeetusti.
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Otin maksimiannoksen buranaa ja neljän tunnin päästä maksimiannoksen panadolia, taas 4h jälkeen buranaa ja 4h jälkeen panadolia jne. niin että koko ajan jonkin lääkkeen vaikutus on päällä. Lisäksi sähköinen lämpötyyny jonka päällä makasin aina kun mahdollista. Sillä tavalla juuri ja juuri selviytyy.
Raskaus hävitti endometrioosipesäkkeet ja minipillerit on pitäneet ne ja myös kuukautiset poissa. Suosittelen sellaisia pillereitä tms. että vuotoja ei tule, ellei raskaus ole suunnitelmissa.
Kolme lasta ja kivut eivät todellakaan oo jääneet pois tästä syystä. Hormoonikierukka toimii, mutta aluksi sain siitäkin haittavaikutuksia.
Vierailija kirjoitti:
Paneminen auttaa.
Ja raaka kirkas viina.
Vierailija kirjoitti:
Pronaxen. Sitä saa nykyään apteekista ilman reseptiä, ja on ihan valtavasti tehokkaampaa kuin Buranat saati täysin turha parasetamoli. Naprokseeni, jota Pronaxen sisältää, mukavasti myös vähentää vuodon määrää noin 20%.
On ihmisiä joilla se ei tehoa koska krampit ja ei vaikuta heti.
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen muu auttanut kuin raskaus. Ei minkäänlaisia kipuja enää.
Tarkoitatko, että raskauden jälkeen kivut eivät palanneet enää samanlaisina?
Naprokseenissa Pronaxen tai Miranax tuntuu olevan oleellista se, että sen ottaa tyyliin puolta tuntia ennen kun vuoto kunnolla alkaa. Jos ehtii kunnon kipuihin asti, kestää hirveän kauan että alkaa auttaa. Aika ennustaja saa olla ja kuulostella kipuja, mutta sillä ja parasetamolilla yhdessä oon saanut kivuttoman kuukautisajan jo monta vuotta.
Kymmenen vuoden takaisen abortin jälkeen kivut on olleet paljon pienemmät. Sanottiin, että raskaus auttaa, mutta en tiennyt että keskeytettykin ehtii auttaa. (Ei tuomitsemista tähän, kiitos, liittyy aiheesee)
Vierailija kirjoitti:
Miranax ja parasetamoli yhdessä kolme-neljä kertaa päivässä. Menee yli sallitun rajan naprokseeni, mutta vain kahtena päivänä kuussa, niin olen ajatellut ettei se varmaan ole maailmanloppu
Hain myös apua gyneltä vuosia sitten ja sain juurikin Miranax-reseptin ja auttoi. Luin yli vuosi sitten uutisissa, että Miranax on niin vaarallinen ettei sitä saa enää käyttää, joten lopetin sen käytön gyneltä kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miranax ja parasetamoli yhdessä kolme-neljä kertaa päivässä. Menee yli sallitun rajan naprokseeni, mutta vain kahtena päivänä kuussa, niin olen ajatellut ettei se varmaan ole maailmanloppu
Hain myös apua gyneltä vuosia sitten ja sain juurikin Miranax-reseptin ja auttoi. Luin yli vuosi sitten uutisissa, että Miranax on niin vaarallinen ettei sitä saa enää käyttää, joten lopetin sen käytön gyneltä kysymättä.
Laitapa kuule nyt linkkiä, koska monelle naprokseeni on ainoa joka auttaa ja ilman linkkiä tuo on vain sadistista kiusaa.
Kyllä raskaus ainakin minulla auttoi. Ensimmäisen lapsen jälkeen ei kipuja enää ollut.
Joo, eipä ole totta edes se, että Miranaxilla olisi edes niin vaarallisia sivuvaikutuksia, että niistä olisi erikseen uutisoitu.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuukautiskivut olisi miesten ongelma, siihen olisi keksitty jo aikaa sitten toimivampi hoito.
Samoin mammografia, jos miesten pallit liiskattaisiin hydrauli levyjen väliin, sekin olisi jo keksitty tehdä toisella tapaa.
Sitä emme voi tietää.
Joka tapauksessa miesten syöpiin ei ole olemassakaan mitään ikäkausiseulontoja.
Hormonikierukka lopetti menkat ja sain sen ollessani vähän päälle 30 v koekaniinina. Pois otettiin 60 v.
Buranaa ja Panadolia yhtä aikaa plus lämpötyyny vatsan päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin, että lapsen saanti auttaisi tähän, mutta ei. Tää kidutus vaa jatkuu.
Sama vika. Kuulemma kun vaihdevuodet lähenee, niin pahenee. Jotenkin hormonit alkaa möyriä enemmän..kiva. Jos miehillä olis menkat, niin ne olis joka kuukausi viikon saikulla. Tai todennäköisesti siihen olisi keksitty joku ratkaisu..
Suuret pahoittelut kaikille! Miranaxia ei siis ole kielletty vaan toinen lääke, joka minulle määrättiin Miranaxin yhteydessä kuukautiskipuihin eli Litalgin. Tarkistin asian resepteistäni
https://www.laakarilehti.fi/terveydenhuolto/litalgin-valmisteiden-myynt…
Syy miksi sekoilin näiden kahden välillä on, että en ole enää pitkään aikaan käyttänyt kumpaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun toi kipu on ihan järkyttävä. Sattuu selkään molemiin jalkoihin ja vatsaa ihan vi tu sti kuin joku repisi palasiksi. Oon jo ottanut Buranaa 2kpl 400mg ja tuokin tekee vaan hallaa maksalle. Ei oo reilua kyllä elämä, että joutuu tällaista joka kuukausi kestää.
Burana ei rasita maksaa, sen sijaan se ei ole vatsa- tai suolistoystävällinen. Panadol on se joka runsaasti käytettynä rasittaa maksaa ja siitä syystä sitä ei tule käyttää esimerkiksi krapulaåäänsäryn hoidossa.
Näin se olikin juu. Oon niin sekaisin näistä kivuista jo, että. On kyl joutunu syömää paljon erilaisia lääkkeitä tän takia. Varmaan joku vatsahaava tai syöpäkin tästä vielä.
Naistenklinikan kirurgi käski syödä e-pillereitä ilman taukoja. Toimi.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuukautiskivut olisi miesten ongelma, siihen olisi keksitty jo aikaa sitten toimivampi hoito.
Samoin mammografia, jos miesten pallit liiskattaisiin hydrauli levyjen väliin, sekin olisi jo keksitty tehdä toisella tapaa.
No niinpä. Tämäkin on niin vähätelty aihe ja tutkimuksia ei tehdä. Mutta kyllä minulla lääkkeidenkin kanssa se 3 päivää ihan piinallista menoa. Ennen lasta siihen liitty vielä oksentelu ja ripuli. Ne sentään jäi pois.
Terolut. 10 pv kuussa. Kärsin vuosikymmeniä, sain rahalla tutkimuksen ja diagnoosin lopulta. Vuotohäiriö. Oli joku hormonipuutos. Oli Litalgin aiemmin ja Burana.