Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä sulla auttaa infernaalisiin kuukautiskipuihin?

Vierailija
17.10.2025 |

Otan kyllä särkylääkettä, mutta silti juilii ihan veeetusti.

Kommentit (137)

Vierailija
121/137 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pronaxen on ainoa särkylääke, joka auttoi, koska naprokseeni on tehokkaampaa kuin ibuprofeiini tai muut. Nyt luojan kiitos kohtu poissa.

Vierailija
122/137 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Slinda

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/137 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan me vaan erilaisia. Mulla hormoninierukka vaan pahensi tilannetta. Ja moni ei näytä tietävän että burana todella vähentää myös vuotoa, vaikuttaa prostaglandiineihin niin että kohdun limakalvon hajoaminen vähenee. Ja mulla auttoi vasta kohdunpoisto, oli kunnon jackpot, endometrioosi JA myoomia.

Vierailija
124/137 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan me vaan erilaisia. Mulla hormoninierukka vaan pahensi tilannetta. Ja moni ei näytä tietävän että burana todella vähentää myös vuotoa, vaikuttaa prostaglandiineihin niin että kohdun limakalvon hajoaminen vähenee. Ja mulla auttoi vasta kohdunpoisto, oli kunnon jackpot, endometrioosi JA myoomia.

Minulla on myös endometrioosi ja myomakohtu. On leikattu aiemmin toinen munasarja pois ja 1 myoma.  Lääkäri sanoi, ettei myomaa leikata, jos sen kanssa pärjäilee. Entä jos en pärjäile?  Kohtuleikkaus on raskas ja tulee sairauslomat. 

Vierailija
125/137 |
21.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on myös endometrioosi ja myomakohtu. On leikattu aiemmin toinen munasarja pois ja 1 myoma.  Lääkäri sanoi, ettei myomaa leikata, jos sen kanssa pärjäilee. Entä jos en pärjäile?  Kohtuleikkaus on raskas ja tulee sairauslomat. 

Myoomia höylättiin useamman kerran, kai niistäkin jotain saikkua tuli, en muista kun teen etätöitä. Ja en tosiaan pärjäillyt, en sitten tiedä kummasta vaivasta valtavat vuodot ja kivut johtui, mutta olen tosi tyytyväinen että kohtu lopulta poistettiin.

Vierailija
126/137 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan yleensä 2kpl Burana 600mg. Tällä saa kaksi tuntia kivutonta aikaa. Sitten sama uudestaan. Myös yöllä kivut herättävät ottamaan lääkkeet.

Vierailija
127/137 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibuprofeini, eli " Burana " Ibumax  jne.

Ehkäisypillerit  oli paras, ei  juuri tarvinnut  ottaa kipulääkettä

Vierailija
128/137 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan yleensä 2kpl Burana 600mg. Tällä saa kaksi tuntia kivutonta aikaa. Sitten sama uudestaan. Myös yöllä kivut herättävät ottamaan lääkkeet.

Aika rajua ! ! 

Syö e-pillereitä, auttavat 

Vierailija
129/137 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika rajua ! ! 

Syö e-pillereitä, auttavat 

En halua, ne vievät seksihalut.

Vierailija
130/137 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierukka. Vain 4 kuukautiset vuodessa, niiden aikana ketoprofeiinia ja naprokseenia ja muu elämä pariksi pahimmaksi päiväksi jäihin. 

Vierailija
131/137 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän liikaa naprokseenia, 4 x 550 mg vuorokaudessa ekat kaksi päivää 1mg paracetamolin lisäksi. Seuraavat 3 päivää 3 tai 2 päivässä parasetamolin lisäksi. Yleensä 4. päivänä alkaa tulla rintakehään ihottumaa, joka laskee lopettamisen jälkeen pian. Muuta en ole vielä huomannut. Muuten en käytä naprokseenia kuukauden aikana. En tiedä mitä tästä sitten seuraa, mutta on löytynyt kivuton tapa käydä läpi kuukautiset, enkä haluaisi luopua siitä.

Vierailija
132/137 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannabis auttaa hyvin.

Vierailija
133/137 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinillä oli kovat kuukautiskivut. Jouduin pari kertaa hakemaan kesken päivän koulusta. Oksensi kivusta. Aloitettiin vuosi sitten homeopaattinen lääkitys. Kivut on pysyneet poissa. 

Vierailija
134/137 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuukautiskivut olisi miesten ongelma, siihen olisi keksitty jo aikaa sitten toimivampi hoito.

Samoin mammografia, jos miesten pallit liiskattaisiin hydrauli levyjen väliin, sekin olisi jo keksitty tehdä toisella tapaa.

Yläpeukuista päätellen tyttö on avuton uhri, eikä itse osaa kehittää mitään?

Vierailija
135/137 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kuukautiskivut olisi miesten ongelma, siihen olisi keksitty jo aikaa sitten toimivampi hoito.

Samoin mammografia, jos miesten pallit liiskattaisiin hydrauli levyjen väliin, sekin olisi jo keksitty tehdä toisella tapaa.

Eikö itsenäinen, vahva, tasa-arvoinen ja viisas nainen osaa sitten itse tehdä tai keksiä mitään?

Vierailija
136/137 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierin lattialla, popsin särkylääkettä, kierin vähän lisää. Jossain vaiheessa tulee PALJON ilmaa ulos. Minun kipuni eivät ole sellaista että ihan kuin joku iskisi puuk0lla, vaan sellaista... En osaa selittää. Sellaista etten kykene mihinkään. Haluan vain kieriä lattialla puolelta toiselle ja syödä kymmenen särkylääkettä kerralla (en syö.)

Vierailija
137/137 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierin lattialla, popsin särkylääkettä, kierin vähän lisää. Jossain vaiheessa tulee PALJON ilmaa ulos. Minun kipuni eivät ole sellaista että ihan kuin joku iskisi puuk0lla, vaan sellaista... En osaa selittää. Sellaista etten kykene mihinkään. Haluan vain kieriä lattialla puolelta toiselle ja syödä kymmenen särkylääkettä kerralla (en syö.)

Sellaista jatkuvaa, häiritsevää kipua. En voi kuvitella meneväni edes lähikauppaan. Tylppää kipua, mutta jatkuvaa sellaista.