Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä sulla auttaa infernaalisiin kuukautiskipuihin?

Vierailija
17.10.2025 |

Otan kyllä särkylääkettä, mutta silti juilii ihan veeetusti.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen muu auttanut kuin raskaus. Ei minkäänlaisia kipuja enää. 

Vierailija
2/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Makaan vain kotona silloin. Mulla on endometrioosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin, että lapsen saanti auttaisi tähän, mutta ei. Tää kidutus vaa jatkuu.

Vierailija
4/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsääntöisesti otan Burana 800mg ja panacod x2. Joskus pancodin tilalta panadol  1000mg. Jos ei tämäkään auta, otan vielä 400mg Buranaa. Nämä auttavat sen verran, että pystyn toimimaan. 

Vierailija
5/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimään suihkuun ja nukkumaan ja toivoo, että seuraavana päivänä kun nousee seuraavan kerran olisi jo parempi olo. Lääkkeitä en enää ota, kun eivät auta mitään ja maha ärtyy.

Vierailija
6/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun toi kipu on ihan järkyttävä. Sattuu selkään molemiin jalkoihin ja vatsaa ihan vi tu sti kuin joku repisi palasiksi. Oon jo ottanut Buranaa 2kpl 400mg ja tuokin tekee vaan hallaa maksalle. Ei oo reilua kyllä elämä, että joutuu tällaista joka kuukausi kestää.

Vierailija
7/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ibuprofeiinia tai naprokseenia heti, kun alkaa ihan vähän tuntumaan eikä vasta sitten, kun ei pysty kävelemään. Monesti näin pysyin ok, vaikka otin esim puolikkaan 400 mg tabletista ja toisen puolikkaan myöhemmin. Liikunta auttaa, vaikka itse olisin kyllä lyönyt naamaan sitä, joka olisi tullut mulle sanomaan, että lähde lenkille, kun oli jo tilanne päällä. Liikuntaa siis säännöllisesti ympäri kuukauden. Kestävyysliikunta, kuten ihan tavalliset, säännölliset kävelylenkit riittää. 

Lääkärillä endometrioosin ja muiden poissulkeminen. Kuukautisten ei kuulu viedä toimintakyvyttömäksi - ei enää 2025.

Itsellä on nyt hormonikierukka, joka on tosi hyvin sopinut itselleni. Paikallisen vaikutuksen vuoksi sivuoireet on paljon pienemmät kuin vaikka laastarin tai pillerien kanssa, joiden kanssa olin vetämässä itseäni kiikkuun.

Vierailija
8/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun toi kipu on ihan järkyttävä. Sattuu selkään molemiin jalkoihin ja vatsaa ihan vi tu sti kuin joku repisi palasiksi. Oon jo ottanut Buranaa 2kpl 400mg ja tuokin tekee vaan hallaa maksalle. Ei oo reilua kyllä elämä, että joutuu tällaista joka kuukausi kestää.

Burana ei rasita maksaa, sen sijaan se ei ole vatsa- tai suolistoystävällinen. Panadol on se joka runsaasti käytettynä rasittaa maksaa ja siitä syystä sitä ei tule käyttää esimerkiksi krapulaåäänsäryn hoidossa.

Vierailija
9/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pronaxen. Sitä saa nykyään apteekista ilman reseptiä, ja on ihan valtavasti tehokkaampaa kuin Buranat saati täysin turha parasetamoli. Naprokseeni, jota Pronaxen sisältää, mukavasti myös vähentää vuodon määrää noin 20%. 

Vierailija
10/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi parhaiten hormonikierukka, loppui kivut ja myös menkat.

Vierailija
11/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ibuprofeiinia tai naprokseenia heti, kun alkaa ihan vähän tuntumaan eikä vasta sitten, kun ei pysty kävelemään. Monesti näin pysyin ok, vaikka otin esim puolikkaan 400 mg tabletista ja toisen puolikkaan myöhemmin. Liikunta auttaa, vaikka itse olisin kyllä lyönyt naamaan sitä, joka olisi tullut mulle sanomaan, että lähde lenkille, kun oli jo tilanne päällä. Liikuntaa siis säännöllisesti ympäri kuukauden. Kestävyysliikunta, kuten ihan tavalliset, säännölliset kävelylenkit riittää. 

Lääkärillä endometrioosin ja muiden poissulkeminen. Kuukautisten ei kuulu viedä toimintakyvyttömäksi - ei enää 2025.

Itsellä on nyt hormonikierukka, joka on tosi hyvin sopinut itselleni. Paikallisen vaikutuksen vuoksi sivuoireet on paljon pienemmät kuin vaikka laastarin tai pillerien kanssa, joiden kanssa olin vetämässä itseäni kiikkuun.

Juuri näin, Burana pitää ottaa heti kun tuntee ensimmäisen pienenkään vihlaisun. Jos en tee näin, kipu kasvaa ihan hirveäksi ja Buranaa saa lappaa kourakaupalla.

Minulla alkaa vuoto aina vähän ennen kipua, eli heti kun huomaan sen alkaneen, otan 400mg ibuprofeenia ja näin toimien se riittää.

Vierailija
12/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miranax ja parasetamoli yhdessä kolme-neljä kertaa päivässä. Menee yli sallitun rajan naprokseeni, mutta vain kahtena päivänä kuussa, niin olen ajatellut ettei se varmaan ole maailmanloppu

Vierailija
13/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veteen liotettava treo särkyporetabletti

Vierailija
14/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

TENS-laite ja reilusti ibuprofeiinia tai Pronaxeenia.

Vierailija
15/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuukautiskivut olisi miesten ongelma, siihen olisi keksitty jo aikaa sitten toimivampi hoito.

Samoin mammografia, jos miesten pallit liiskattaisiin hydrauli levyjen väliin, sekin olisi jo keksitty tehdä toisella tapaa.

Vierailija
16/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämpimään suihkuun ja nukkumaan ja toivoo, että seuraavana päivänä kun nousee seuraavan kerran olisi jo parempi olo. Lääkkeitä en enää ota, kun eivät auta mitään ja maha ärtyy.

Sauna ja/tai kuuma kylpy, samoin seksi ja orgasmi. Myös jalkapohjien hieronta itse tai alan ammattilaisella auttaa.

Vierailija
17/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mikään auttanut. Kohdunpoisto muista syistä lopetti kikki vaivat kerralla.

Vierailija
18/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy gynekologilla vaikka maksaisi. Ei ole ihmisarvoista elämää tuollainen. 

Vierailija
19/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin maksimiannoksen buranaa ja neljän tunnin päästä maksimiannoksen panadolia, taas 4h jälkeen buranaa ja 4h jälkeen panadolia jne. niin että koko ajan jonkin lääkkeen vaikutus on päällä. Lisäksi sähköinen lämpötyyny jonka päällä makasin aina kun mahdollista. Sillä tavalla juuri ja juuri selviytyy. 

Raskaus hävitti endometrioosipesäkkeet ja minipillerit on pitäneet ne ja myös kuukautiset poissa. Suosittelen sellaisia pillereitä tms. että vuotoja ei tule, ellei raskaus ole suunnitelmissa.

Vierailija
20/26 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla auttoi parhaiten hormonikierukka, loppui kivut ja myös menkat.

Sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä