Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita, jotka ovat jääneet pois työelämästä ilman mitään tukia tms.

Vierailija
17.10.2025 |

Itsellä kuudes vuosi menossa. Olen mielestäni terve ja työkykyinen, mutta kyllästyin työntekoon. Moraalini ei salli esittää työkyvytöntä tai jotenkin olla työnhakijana ja sitten torpedoida mahdollisuudet valituksi tms. En katso olevani oikeutettu näin ollen mihinkään yhteiskunnan tukiin. Olen elänyt säästöilläni pelkästään. Ovea alan nostaa heti kun mahdollista. Varsinaiseen eläkkeeseen siis vielä useampi vuosi. Valitsin olla terveenä ja hyväkuntoisena "eläkkeelle" kun ei sitä tiedä mikä elämässä voi iskeä. Jos terveys säilyy yli 65 v jälkeen niin silkkaa bonusta.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tarvitse rahaa niin miksi vaivautua? Eikös siellä lähes kaikki käy rahan takia. Jos itsellä olisi miljoonia niin tuskin tekisin minäkään mitään, ainakaan nykyisiä hommia.

Eihän sitä nuoresta asti niitä säästöjä ole ollut, ja onhan työelämä muutakin meistä monelle antanut kuin rahaa.

Vierailija
102/116 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäin myös pois 50 vuotiaina.  Olin yrittäjä  koko ikäni lopetin ennen kuin alko kaikilla meneen huonosti. 

Ilmeisesti sinulla on paljon säästöjä ja sijoituksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätiin miehen kanssa pois töistä 54- vuotiaina ison perinnön turvin. Keskaria vaan työnteolle. Ei enää ikinä.

Vierailija
104/116 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jäätiin miehen kanssa pois töistä 54- vuotiaina ison perinnön turvin. Keskaria vaan työnteolle. Ei enää ikinä.

Saako kysyä kuinka iso perintö mahdollistaa kahden ihmisen poisjäännin työelämästä?

Vierailija
105/116 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä kuinka iso perintö mahdollistaa kahden ihmisen poisjäännin työelämästä?

Saat.

T. Eri

Vierailija
106/116 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tarvitse rahaa niin miksi vaivautua? Eikös siellä lähes kaikki käy rahan takia. Jos itsellä olisi miljoonia niin tuskin tekisin minäkään mitään, ainakaan nykyisiä hommia.

Juurikin näin. Itse käyn 100% vain rahan takia töissä, enkä muuten. Työyhteisön muut ihmiset ei kiinnosta pätkääkään, eikä mitkään työpaikan sosiaaliset kuviot. Tietystikään en tätä näytä ulospäin, vaan ihan peruskohtelias olen kaikkia kohtaan. Mutta kaikki on oikeasti pelkkää teatteria.

Heti lopetan työt koko loppuelämäksi, kun se on vaan mahdollista.

Vierailija
107/116 |
23.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis: kyllähän ne talousmenot täytyy osata sovittaa käytössä olevien varojen mukaan ennen exittiä työelämästä. Eli ei velkoja minnekään suuntaan ja mahdolliset lapset jo aikuisia ja asuvat omillaan. Toki se omistusasuminenkin auttaa myös asiassa, koska vuokrat on jo melko korkeita kaupungeissa. Jos et ole yhtään valmis tinkimään elinkustannuksistasi, niin hyvin vaikeaa se exitin tekeminen on tavalliselle pulliaiselle ilman isoja perintöjä tai rahapelivoittoja.

Vierailija
108/116 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nous

Vierailija
109/116 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä, liippaa läheltä.

Vierailija
110/116 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäin myös pois 50 vuotiaina.  Olin yrittäjä  koko ikäni lopetin ennen kuin alko kaikilla meneen huonosti. 

Ilmeisesti sinulla on paljon säästöjä ja sijoituksia?

Taitaa nostella tukia, kuten muutamat muutkin, jotka eivät osaa lukea otsikkoa.

Vierailija
111/116 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppista

Vierailija
112/116 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osakesijoittaja ja tavoitteena 50 vuotiaana jäädä pois töistä. Eläisin sijoitustuotoillani kuten osingoilla.

M39

Vierailija
113/116 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähällä sitä tulee toimeen, kun on velaton asunto ja oman ahkeruuden ja kaukonäköisyyden tuottamia tuottamia säästöjä.

🌺

Vierailija
114/116 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta on se, että yhteiskunta ei enää juurikaan pidä otteessaan.

Joo, laskut on maksettava ja veroilmoitus täytettävä valmispohjaan, muttei muuta.

Vierailija
115/116 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaita.

Vierailija
116/116 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä päättyy määräaikaisuus keväällä. Eli olisin silloin vajaa 63-vuotta. Mutta nyt kuulin täydellisestä työstä itselle ja toivon että saisin sen. Työ on osa-aikainen ja tulot laskisivat mutta yksinkertaisesti sanottuna työ kompensoi palkkaa. En jäisi mistään hinnasta nykyiseen työhöni jos saan paikan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi