Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko ohuet hiukset sinulle häpeän aihe?

Vierailija
16.10.2025 |

Itse en suhtaudu ohuthiuksisiin vakavuudella. Miksi on laiminlyönyt velvollisuutensa hoitaa tukkaa? 

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, millaista on olla ohuthiuksinen. Minulla on erittäin paksut hiukset, edesmenneellä äidillänikin oli erittäin paksut hiukset. Kyllä varmaan hävettää, jos päälaki paistaa, tunnen muutaman naisen joilla on niin ohuet hiukset.

Sulta ei kysytty. 

Vierailija
22/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, millaista on olla ohuthiuksinen. Minulla on erittäin paksut hiukset, edesmenneellä äidillänikin oli erittäin paksut hiukset. Kyllä varmaan hävettää, jos päälaki paistaa, tunnen muutaman naisen joilla on niin ohuet hiukset.

Sulta ei kysytty. 

Pääsipähän sanomaan että ohuet hiukset ovat hänestä häpeän aihe ja tietty kehumaan omilla paksuilla hiuksillaan ja geeneillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on syntymälahjana hyvä tukka. Ei se mitään omaa ansiota ole. Suhtaudun myötätuntoisesti vähemmän onnekkaisiin. On kyllä naiselle varmasti todella kurjaa peitellä päänahkaa. Ihan varmasti siinä on kaikki kokeiltu. 

Minulla on melko ohut tukka. En häpeä sitä mutta en kyllä pidä ajatuksesta että joku (paksutukkainen) suhtautuu minuun myötätuntoisesti ohuiden hiusteni takia. Se on alentuvaa ja yläpuolelle asettumista ja vieläpä noin typerässä aiheessa kuin hiukset.

Vierailija
24/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä. Ohuet ovat hiukset ja vaihdevuosissa tukkaa lähtikin reippaasti. Päänahka ei näy mutta ohut "liruhan" tuo on. Saa siitä silti kivan näköisiä kampauksia, tykkään pitää sen pitkänä/pitkähkönä, ja useimmiten kiinni. Kotona auki ettei ihan kulu rikki.

Vierailija
25/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuet hiukset tulevat perimässä kummankin vanhemman suvusta ja lisäksi vuoden vanhana olen saanut sädehoitoa pään alueelle. Siinä lähti sitten tehokkaasti hiusjuuria samalla. Koettakaa kestää. Ikääntymisen myötä on sitten varmaan siirryttävä jonkun huivin käyttöön tai oltava aina ihmisten ilmoilla aina hattu päässä, ettei paksuhiuksisia inhota.

Vierailija
26/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä mutta harmittaa. Minulla oli todella paksut ja hyväkuntoiset hiukset, joista sain kehuja. Nykyään, jos tapaan vanhoja tuttuja, he selkeästi vilkuilevat ohentunutta tukkaani ja jotkut kommentoivatkin. Kilpirauhasen vajaatoiminta, raudanpuuteanemia ja nyt viimeisenä vaihdevuodet ovat tehneet tepposensa.

Vierailija
27/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hävetä mutta harmittaa. Minulla oli todella paksut ja hyväkuntoiset hiukset, joista sain kehuja. Nykyään, jos tapaan vanhoja tuttuja, he selkeästi vilkuilevat ohentunutta tukkaani ja jotkut kommentoivatkin. Kilpirauhasen vajaatoiminta, raudanpuuteanemia ja nyt viimeisenä vaihdevuodet ovat tehneet tepposensa.

Miksi et syönyt jodia ja rautaa? Oma syysi!

Vierailija
28/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti hiusten volyymi on geneettiinen ominaisuus. Äidilläni erittäin kauniit, paksut hiukset - isällä taas ohuet. Mitäpä tuohon voi muuta sanoa, kuin että tuuheatukkaiset, tehkää parempia valintoja, niin saatte onnellisempia lapsia.

No jaa. Sama tilanne meilläkin (edesmenneillä) vanhemmilla. Sisareni sai sen paksun ja pitkän tukan ja minä ohuen ja hennon. Sitä huolimatta minä olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni, sisko sairastellut vakavasti, nytkin uusiutunut syöpä ja nuoruudesta asti ollut pahoja mielenterveys/ihmissuhdeongelmia. Ja ikuinen masennus. Surullista jos jonkun onni ja onnellisuus on kiinni hiusten laadusta.

Vierailija
29/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti hiusten volyymi on geneettiinen ominaisuus. Äidilläni erittäin kauniit, paksut hiukset - isällä taas ohuet. Mitäpä tuohon voi muuta sanoa, kuin että tuuheatukkaiset, tehkää parempia valintoja, niin saatte onnellisempia lapsia.

No jaa. Sama tilanne meilläkin (edesmenneillä) vanhemmilla. Sisareni sai sen paksun ja pitkän tukan ja minä ohuen ja hennon. Sitä huolimatta minä olen onnellinen ja tyytyväinen elämääni, sisko sairastellut vakavasti, nytkin uusiutunut syöpä ja nuoruudesta asti ollut pahoja mielenterveys/ihmissuhdeongelmia. Ja ikuinen masennus. Surullista jos jonkun onni ja onnellisuus on kiinni hiusten laadusta.

Kylläpäs tarinan keksit! Harkitse ennemmin peruukkia.

Vierailija
30/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset hiukset sinulla ap. on?

Vierailija
31/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

🤫

Vierailija
32/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ap. 😁

Vierailija
33/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti häpeä, enimmäkseen tunsin harmitusta - mutta korjasin tilanteen. Nyt minulla on kauniit tuuhennokset ja oon niistä tosi onnellinen.

Missä laitatit?

Vierailija
34/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi päästätte itsenne niin vähällä, syytätte geenejä? Kuitenkin voitte mennä leikkaukseen.

Mene sinä leikkaukseen, jos asia on sinulle niin tärkeä.

Vierailija
35/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En häpeä. Ohuet ovat hiukset ja vaihdevuosissa tukkaa lähtikin reippaasti. Päänahka ei näy mutta ohut "liruhan" tuo on. Saa siitä silti kivan näköisiä kampauksia, tykkään pitää sen pitkänä/pitkähkönä, ja useimmiten kiinni. Kotona auki ettei ihan kulu rikki.

Sinulla ei taida olla tosi ohuet hiukset, jos niistä saa kivoja kampauksia. 

Vierailija
36/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro nyt ap. 😁

Ap. provolla on ohut maantienvärinen tukka.

Vierailija
37/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi päästätte itsenne niin vähällä, syytätte geenejä? Kuitenkin voitte mennä leikkaukseen.

Ei kai hiustensiirto ole mikään pysyvä ratkaisu? Ennemmin käyttää niitä Rogaine-tyyppisiä aineita.

Vierailija
38/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi ohuet hiukset ja mukava luonne kuin paksut hiukset ja mätä sisin

Vierailija
39/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pälvikaljuhan on sairaus. Ei ohuthiuksisuus yksin tee kaljua, vaan hiuksia pitää olla myös vähän. Ohuthiuksisella taas voi olla paljon hiuksia. Ja paksuhiuksisella hiuksen elinikä voi olla lyhyempi kuin ohuthiuksisella. Kaikillehan ei koskaan kasva pitkät hiukset.

Vierailija
40/54 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hävetä, koska olen saanut paljon kehuja hiusteni kiillosta ja hyvästä kunnosta. Lisäksi ne pysyvät sellaisina kahden euron markettiaineilla, lottovoitto sekin. Kyllä ne ovat ohentuneet vuosien varrella, mutta kunto ja pituus ovat entisensä.