Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon kiinnitätte huomiota ihmisten hampaisiin?

Vierailija
16.10.2025 |

Mä en pysty keskittymään ihmisen kasvoissa sitten muuhun kuin tuijottamaan esim. sitä sekalaista alahammasrivistöä tai oudon pitkiä hampaita.

Kommentit (238)

Vierailija
101/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että koululaiset ovat lomalla, kun näin typerä aihe kerää suuren määrän kommentteja. 90% haukkumista. 

Jos ei muuta niin haukutaan muita keskustelijoita. Aloitushan oli ihan asiallinen sinänsä anonyymille palstalle, koska ei tällaisesta kukaan ääneen mainitse. Ihmiset puunaa itseään enemmän kuin koskaan, mutta sitten kuitenkin teeskennellään että toisiin ei kiinnitetä mitään huomiota.

Kaikilla ei ole pakkomielteistä tarvetta kiinnittää huomiota toisten ulkoiseen olemukseen, usko tai älä. Jokaisella ihmisellä on tarinansa eikä se kuulu meistä kenellekään, etenkään oman uteliaisuuden tyydyttämisen vuoksi. Harvinaisen huono tekosyy se on halveksumiseenkin ymv. 

Vierailija
102/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kiinnitä ihmisten ulkonäköön huomiota ellei ulkonäössä ole jotain todella poikkeavaa. Tavallisen näköiset ihmiset ovat minulle massaa, jossa huomio ei kiinnity mihinkään erityisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaisiin tulee vilkaistua silloin, kun ihmisen Hengitys haisee pahalta. Oikeastaan muuten en juuri niitä katso. Tai siis en rekisteröi ollenkaan sitä, mitä näen. 

Vierailija
104/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon, ahdistaa tässä täydellisten hampaiden maailmassa, kun omat on päin v*ua.

Vierailija
105/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon, ahdistaa tässä täydellisten hampaiden maailmassa, kun omat on päin v*ua.

Mikään ei estä sinua hankkimasta muovilaminaatteja, jos ne ovat sinun käsityksesi täydellisestä. 

Vierailija
106/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo kohtaamistapa ap.llä. 

Tuijotella nyt  ihmisten hampaita? 

Eikö jo äidinmaidossa imetä peruskäytöstavat ja on rumaa tuijottaa ihmistä. Ja kun keskustellaan, vaihdetaan katsekontaktia. 

Vierailija
107/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta ei petä mitä ihmeellisistäkä keskustelun aiheesta. En ole edes tajunnut, kuinka joku voi tuijottaa jonkun hampaita kohtaamisesta. 

Vierailija
108/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somesukupolvi on tottunut kyyläämään jokaista yksityiskohtaan ulkonäössä. Me vanhemmat ihmiset katsomme kokonaisuutta emmekä keskity epäolennaisiin yksityiskohtiin. Sillä kun ei ole mitään väliä millaiset hampaat ihmisellä on. 

Vierailija
109/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap siis tuijottaa vajaaälyisenä muiden hampaita, koska omasta mielestään hänellä on täydelliset hampaat ja muiden hampaiden tuijottaminen kohottaa ap:n itsetuntoa. No ei kait siinä. 

Vierailija
110/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaisiin tulee vilkaistua silloin, kun ihmisen Hengitys haisee pahalta. Oikeastaan muuten en juuri niitä katso. Tai siis en rekisteröi ollenkaan sitä, mitä näen. 

En ole varmaan koskaan haistanut kenenkään vieraan ihmisen hengityksestä mitään tuollaista.

Vierailija
111/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö äiti sanonut, mitää pitää tehdä kotona, eikä kysellä lapsellisia kysymyksiä av-palstalla, olethan Veeti jo 13v ja iso poika. 

Vierailija
112/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niihin kiinnittää huomiota. Hieman vinot hampaat voi olla ihan persoonalliset, mutta likaiset ja värjääntyneet hampaat kertovat elämänhallinnan puutteesta. 

Ei pidä paikkaansa että likaisen ja värjääntyneen näköiset hampaat kertoisivat mistään. Mulla on fluoroosin takia hampaissa kaikenlaisia eri värisävyjä ollut pienestä asti. Ei auta vaikka miten hoitaisi, hygienistin mukaan laminaatit olisi ainoa keino saada niistä nätit. Yritän hymyillä ettei näkyisi. Johtuu ihan siitä, että vanhemmat syötti mulle pienenä liikaa fluoritabletteja, kun silloin ei tiedetty vielä sen vaaroista.

Vierailija
113/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katson peiliin ja näen hampaani, ja tunnen valtavan inhon. Epätäydelliset hampaat saavat minut tuntemaan itseni epävarmaksi, ja häpeä valtaa mieleni. Haaveilen täydellisestä hymystä, sellaisesta, jonka olen nähnyt muilla ja mietin, kuinka ihanaa olisi, jos voisin vain avata suuni ilman pelkoa.

Kuvittelen itseni sata vuotta vanhana, ja silloin minun on pakko olla täydelliset tekohampaat. Ne olisivat täydellinen ratkaisu huoliini, ja voisin vihdoin hymyillä vapaasti, ilman vaivannäköä tai huolta. Haaveeni on, että jonain päivänä voin nauttia elämästäni ja hymyillä itselleni täysin rehellisesti ilman häpeää, ilman epävarmuutta.

Vierailija
114/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä. Monilla suomalaisilla kellertävät, hammaskiven peittämät hampaat, näkyy hymyillessä

Kellertävyys ei johdu aina hammaskivestä, voi olla niinkin, että kiille kulunut sen verran, että hampaat kellertää. Tätä ei tietenkään näyttäydy nuorilla.

Vierailija
115/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni tässä ketjussa ei tiedä edes perusasioita. Valkoisuutta hohtavat laminaatit ovat luoneet illuusion, että kellertäät hampaat ovat likaiset ja hoitamattomat. Oikeasti kenenkään hampaat eivät ole luonnostaan täysin valkoiset. Kellertävyyttä on kaikilla ennemmän tai vähemmän. Ja mitä hammaskiveen tulee: se on enemmän valkoita kuin keltaista. Sitä harvoin esiintyy muulla kuin hampaisen sisäpinnalla, joten et näe esimerkiksi toisen hymyillessä, onko hänellä hammaskiveä vai ei. 

Vierailija
116/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole varmaan koskaan haistanut kenenkään vieraan ihmisen hengityksestä mitään tuollaista.

Minä olen, mutta vain silloin kun työskentelin päihdehuollossa, jossa asiakkaat olivat pesseet hampaitaan viimeksi vuosia sitten. 

Vierailija
117/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niihin kiinnittää huomiota. Hieman vinot hampaat voi olla ihan persoonalliset, mutta likaiset ja värjääntyneet hampaat kertovat elämänhallinnan puutteesta. 

Ei pidä paikkaansa että likaisen ja värjääntyneen näköiset hampaat kertoisivat mistään. Mulla on fluoroosin takia hampaissa kaikenlaisia eri värisävyjä ollut pienestä asti. Ei auta vaikka miten hoitaisi, hygienistin mukaan laminaatit olisi ainoa keino saada niistä nätit. Yritän hymyillä ettei näkyisi. Johtuu ihan siitä, että vanhemmat syötti mulle pienenä liikaa fluoritabletteja, kun silloin ei tiedetty vielä sen vaaroista.

Minulla on sama juttu. Vaalennuskäsittely auttoi siinä jonkin verran, eli ne pahimmat tummentumat lähti pois ja värisävyjä on nyt vähemmän. Ihan hohtavan valkoiseksi mikään kohta ei muuttunut.. Jokaisen hampaat varmaan käyttäytyy eri tavalla joten sinulle on ammattilainen osannut antaa oikeat ohjeet juuri sinulle.

Vierailija
118/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kiinnitä ihmisten ulkonäköön huomiota ellei ulkonäössä ole jotain todella poikkeavaa. Tavallisen näköiset ihmiset ovat minulle massaa, jossa huomio ei kiinnity mihinkään erityisesti. 

eikös tämä aloitus koskenut juuri tuota

Vierailija
119/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei estä sinua hankkimasta muovilaminaatteja, jos ne ovat sinun käsityksesi täydellisestä. 

Rahattomuus estää.

Vierailija
120/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

eikös tämä aloitus koskenut juuri tuota

Ei. Ap jää toljottamaan muiden hampaita, vaikka niissä ei olisi mitään poikkeavaa. Sehän on ihan normaalia, jos hampaat eivät ole jenkkihymy-tyyliin vimpan päälle suorassa ja hohtavan valkoisena. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä