Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon kiinnitätte huomiota ihmisten hampaisiin?

Vierailija
16.10.2025 |

Mä en pysty keskittymään ihmisen kasvoissa sitten muuhun kuin tuijottamaan esim. sitä sekalaista alahammasrivistöä tai oudon pitkiä hampaita.

Kommentit (238)

Vierailija
81/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä se kyylääminen nyt tässä näkyy? Minä en ymmärrä miten joku voi olla muiden ihmisten seurassa, näkemättä heitä mitenkään. Et ole oikeasti esim koskaan huomannut että jollain on joku ihosairaus naamassa?

Miten ihoairaus naamasa liittyy hampaisiin? Niistähän tässä puhutaan. 

Keskustelussa kerrottiin, että ihmistä katsotaan vain silmiin ja muuten ohi. Eli mitään muuta ei nähdä.

Vierailija
82/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että he kiinnittävät huomiota muiden hampaisiin, joilla itsellään on joku kompleksi omistaan.  Tai ovat juuri laitattaneet, valkaisseet, oikoneet tms. omansa priimakuntoon. Juuri sen kompleksinsa takia.

Toki huomiota herättävät hohtohampaat, joihin Suomessa ei olla vielä totuttu. 

Itse huomaan hampaiden puuttumisen, jos rako puhuessa/nauraessa näkyy. Muuten en kiinnitä huomiota.

Mulla on luonnostaan nätit ja suorat hampaat ja ne on luonnonhampaiden väriasteikolla vaaleimmat mahdolliset. Ei ole kompleksia eikä niille ole tehty mitään hoitoja.

Ap

Hyvä juttu. Kyllä sinustakin niitä rumia osia löytyy, tämän aloituksesi perusteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti se häiritsee, jos jollakin on mustuneet, keltaiset, likaiset tai hammaskiven koristamat hampaat. Ja jos vielä ientulehdus haisee metrien päähän. Myös todella sikin sokin olevat pistävät silmään liikaa. Hoidattakaa ja putsatkaa hampaitanne. Ja jos vaan on yhtään ylimääräistä tilillä, suosittelen aikuisiälläkin oiottamaan hampaansa. Helpompi pitää puhtaanakin kun eivät ole tyyliä yks risti kaks.

Olet inhottava tuijottaja.

Vierailija
84/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se kyylääminen nyt tässä näkyy? Minä en ymmärrä miten joku voi olla muiden ihmisten seurassa, näkemättä heitä mitenkään. Et ole oikeasti esim koskaan huomannut että jollain on joku ihosairaus naamassa?

Miten ihoairaus naamasa liittyy hampaisiin? Niistähän tässä puhutaan. 

Keskustelussa kerrottiin, että ihmistä katsotaan vain silmiin ja muuten ohi. Eli mitään muuta ei nähdä.

Niin? Etkö oikeasti ole ennen tätä hetkeä tiennyt, että ihmiset ovat erilaisia? Toisille hampaat ovat elämää suurempi asia, toiset eivät kiinnitä huomiota tuollaisiin. On myös olemassa sellainen kuin kasvosokeus. Googlaa ja opi. 

Vierailija
85/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikenet hymyillessä on rumaa katsottavaa vaikka hampaat olisivat normaalit.

Toivottavasti kuka ei koskaan hymyile sulle. Hymy on hieno asia eikä arvostelun kohde.

Vierailija
86/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiinhän sitä kuuluisi katsoa keskutelukumppania, se ikäänkuin jotain piilottelee, joka ei uskalla silmiin katsoa.

Vierailija
87/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kuka ei koskaan hymyile sulle. Hymy on hieno asia eikä arvostelun kohde.

Kaikilla ei valitettavasti ole kaunista hymyä. Turha siitä on loukkaantua. 

Vierailija
88/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan huomaa tuollaisia asioita oikeasti? Karmivaa.

Vierailija
89/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan huomaa tuollaisia asioita oikeasti? Karmivaa.

Kylläpäs sinulla nyt meni tunteisiin, kun huomautettiin, että kaikki eivät huomioi samoja asioita kuin sinä :D

Vierailija
90/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, myönnän sen olen tuijottaja. Koen suurta kiinnostusta ihmisten hampaisiin, ja joskus se voi vaikuttaa inhottavalta. Mutta se ei ole vain satunnaista tarkkailua. Rakastan tarkastella hampaiden eri yksityiskohtia, arvioida niiden kuntoa ja miettiä, mitä tarinoita ne kertovat.

Se on jonkinlaista pakkomiellettä, ja tiedän, että se voi olla epämiellyttävää. Mutta hampaat, niiden muodot, värit ja puhtaudet, ovat kiehtovia. En tarkoita olla epäkohtelias tai loukkaava se on vain tapa, jolla näen maailman ympärilläni. Toivon, että ymmärrät, että vaikka tuijottaminen saattaa vaikuttaa inhottavalta, se johtuu yksinkertaisesti siitä, että hampaat ovat minulle todella kiinnostavia.

Vierailija
91/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Kyllä, myönnän sen olen tuijottaja. Koen suurta kiinnostusta ihmisten hampaisiin, ja joskus se voi vaikuttaa inhottavalta. Mutta se ei ole vain satunnaista tarkkailua. Rakastan tarkastella hampaiden eri yksityiskohtia, arvioida niiden kuntoa ja miettiä, mitä tarinoita ne kertovat. Se on jonkinlaista pakkomiellettä, ja tiedän, että se voi olla epämiellyttävää. Mutta hampaat, niiden muodot, värit ja puhtaudet, ovat kiehtovia. En tarkoita olla epäkohtelias tai loukkaava se on vain tapa, jolla näen maailman ympärilläni. Toivon, että ymmärrät, että vaikka tuijottaminen saattaa vaikuttaa inhottavalta, se johtuu yksinkertaisesti siitä, että hampaat ovat minulle todella kiinnostavia.

Friikki! 

Vierailija
92/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kaltaistesi tyyppien takia en uskalla enää hymyillä niin, että hampaat näkyy. Koitan puhuakin niin, että ne näkyisivät mahdollisimman vähän. Ei niissä mitään suurta vikaa ole, mutta kaltaisesi arvostelijat varmasti löytävät niistä paljon vikoja.

Vierailija
93/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne väkisinkin näkyy jos jollain on ihan tummentuneet tai hammaskiven takia yhteen muurautuneet hampaat. Eli kiinnitän huomiota. Varsinkin joillain keski-ikäisillä tuntuu olevan tapana että jossain vaiheessa vaan lopetetaan hampaiden hoitaminen.

Yhteenmuurautuneet? Minulla ei koskaan ole ollut hammaskiveä, mutta silti hampaani ovat yhdessä. 

Tarkoitan, että esim kaikki alahampaiden välit ovat siinä tahmassa. Näin vähän aikaa sitten miehen, jolla oli alahampaat vain sellainen yksi palkki, ihan kuin joku hammassuoja.

Erikoisen tarkkaan kyyläät ihmisiä. Yleensähän alahampaat eivät näy edes puhuessa tai hymyillessä juuri lainkaan. 

Suurimmalla osalla yli kolmekymppisistä näkyy puhuessa enimmäkseen alahampaat.

Vierailija
94/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän ne väkisinkin näkyy jos jollain on ihan tummentuneet tai hammaskiven takia yhteen muurautuneet hampaat. Eli kiinnitän huomiota. Varsinkin joillain keski-ikäisillä tuntuu olevan tapana että jossain vaiheessa vaan lopetetaan hampaiden hoitaminen.

Yhteenmuurautuneet? Minulla ei koskaan ole ollut hammaskiveä, mutta silti hampaani ovat yhdessä. 

Tarkoitan, että esim kaikki alahampaiden välit ovat siinä tahmassa. Näin vähän aikaa sitten miehen, jolla oli alahampaat vain sellainen yksi palkki, ihan kuin joku hammassuoja.

Erikoisen tarkkaan kyyläät ihmisiä. Yleensähän alahampaat eivät näy edes puhuessa tai hymyillessä juuri lainkaan. 

Minä en huomio muuten ihmisten hampaita, mutta juuri tuon näen. Alahampaiden järkyttävän määrän hammaskiveä. Tosiaan hampaat muurautuu yhteen. Minulla on naistyökaveri, jolla on näin. Enkä varmaan olisi muuten edes kiinnittänyt huomiota asiaan, mutta hänen Hengitys haisee jatkuvasti todella pahalta. Tämän "ansioita" olen jotenkin ruvennut kiinnittämään huomiota muiden alahampaisiin. Ja kyllä, tuo kieltämättä jo oksettaa. 

Vierailija
95/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että koululaiset ovat lomalla, kun näin typerä aihe kerää suuren määrän kommentteja. 90% haukkumista. 

Vierailija
96/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että koululaiset ovat lomalla, kun näin typerä aihe kerää suuren määrän kommentteja. 90% haukkumista. 

Jos ei muuta niin haukutaan muita keskustelijoita. Aloitushan oli ihan asiallinen sinänsä anonyymille palstalle, koska ei tällaisesta kukaan ääneen mainitse. Ihmiset puunaa itseään enemmän kuin koskaan, mutta sitten kuitenkin teeskennellään että toisiin ei kiinnitetä mitään huomiota.

Vierailija
97/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä huomaan, jos on likaisen näköiset ja epätasaiset hampaat ja jos vaikka puuttuu joku hammas. Samoin kiinnitän huomioni likaiseen tukkaan ja koko olemukseen. Kauniit ja puhtaat vaatteet eikä kauniit hiukset estä sitä ettenkö huomaisi rumia rikkinäisiä harottavia hampaita. Ne olisi mielestäni ensisijassa korjattava ja huollettava. Valitettavasti jonkun mielestä huomaan kaiken ulkoisen kuten sisäisenkin. Ja siihen ei auta valkoiset hampaat eikä muu ulkoinen kauneus, jos käytös on huonoa. Ihmettelen, jos nk julkisuuden henkilö ja rikkaaksikin oletettu hiihtelee menemään vuosikaudet keltaisissa rumissa hampaissa tai ei käy parturissa tai kampaajalla. Pidän kyl ajatukset itselläni, mutta jos se jotakin pöyristyttää niin okei. Mielestäni jotkut ihmiset eivät puhu rehellisesti vaikka näkevät saman kuin minäkin. Liian lihava ja liian laiha sama juttu.

Vierailija
98/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei muuta niin haukutaan muita keskustelijoita. Aloitushan oli ihan asiallinen sinänsä anonyymille palstalle, koska ei tällaisesta kukaan ääneen mainitse. Ihmiset puunaa itseään enemmän kuin koskaan, mutta sitten kuitenkin teeskennellään että toisiin ei kiinnitetä mitään huomiota.

Ei tarvitse teeskennellä. Ei kaikki ihan oikeastikaan kiinnitä huomioita toisten hampasiin tai hiuksiin, vaikka niitä miten puunattaisiin. Se, että joku puunaa ei tarkoita, että kaikki ovat äärimmäisen kiinnostuneita muiden ulkonäöstä. 

Vierailija
99/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet, että puunaaminen tarkoittaa sitä, että kaikki kiinnittävät pakkomielteisesti huomoita muiden ulkonäköön? 

Vierailija
100/238 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä niiden huoitamattomuus kiinnittää huomion.