Mieheni haluaa että olen hänen, mutta ei kovin paljon panosta muhun
Mulla on melko tyypillinen suomalainen mies. Rehti, komea, vastuullinen, kiltti ja fiksu. Pitää huolta minusta ja lapsista, kohtelee kaikkia hyvin ja tekee työnsä kunnolla. Unelmavävy ja häntä kelpaa "esitellä" muillekin.
Mutta kotona huomaan hetkittäin, että tunnetasolla jäänkin aika yksin... :( Olen miehelleni lähinnä silmänilo (tai näin aina tuntuu), seksiä antava kämppis ja kodinkone. Minä kyllä rakastan omaa miestäni kovasti, mutta olisi kiva kun joskus huomattaisiin vähän enemmänkin... :( Hän uppoutuu auton fiksailuun tai urheilun katseluun, en tiedä huomaako hän juurikaan mun olemassaoloani paitsi sitten kun olen lähdössä jonnekin.
Ei ole kyse siitä etteikö hän mua rakastaisi vaan tämä oma itsestäänselvyys harmittaa joskus. :(
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel.
Eikö yhtään ap hävetä tällainen aloitus?
Itsenäisty, aikuinen ihminen!
Hän haluaisi vain että suhde toimisi. Jos mies ei sitä halua niin erohan siinä silloin on tehtävä. Kuin salama kirkkaalta taivaalta ja "meillähän oli kaikki hyvin".
Juu, mies hyötyy aina parisuhteesta, jossa nainen kärsii.
Miksihän nuoret naiset ei nykyään ota miestä?
Nuoret naiset eivät ota miestä koska sinä väität niin. Todellisuudessa he haluavat ja muodostavat parisuhteita aivan kuten ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Ala puhua erosta, niin heti tulee elämää hänen käytökseen
Erolla ei saa koskaan uhkailla. Se muuttaa liiton täysin.
Ap, kuulostaa siltä, että yrität väkisin väsätä draamaa kotielämään. Mitäs jos vähän juttelisit miehesi kanssa?
"Sitä kutsutaan ap arjeksi. "
Arkea on kuitenkin monenlaista. Toisilla se on parempaa ja huomioivempaa kuin toisilla.
Vierailija kirjoitti:
Ala puhua erosta, niin heti tulee elämää hänen käytökseen
Kai tämä oli vitsi.
Ap, kai te keskustelette myös toiveistanne parisuhteen suhteen. Noin kivanoloinen mies kyllä ottaa puheesta vaarin. Ja kokeile itse panostaa mieheesi. Tai enhän tiedä, paljonko jo panostat. Joka tapauksessa sinulle on hyvä mies.
"Kyse on siitä että miten saa hyvän ja kunnollisen miehen ymmärtämään, että hän voisi joskus omasta tahdostaan viedä vaimonsa ulos syömään tai kysellä kuulumisia. :("
En tiedä saako sitä mitenkään ymmärtämään jos se ei tule mieheltä luonnostaan. Eri asia on jos mies on joskus aikaisemmin ollut ihan normaalissa arjessa huomioiva mutta se on sitten vaikka ruuhkavuosina vähän unohtunut. Silloin sen voi saada takaisin ja mies itsekin voi sitä kaivata. Mutta jos se ei ole osa miehen perusluonnetta niin ei sitä saa väkisin kauvettua esiin mitenkään.
Enpä haluaisi olla miehesi. Sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
Sianjättöaika.
Kun nainen nimittää miestä "siaksi" ja puhuu esimerkiksi "sian jättämisen ajasta", kyse on vahvasta halventavasta kielestä, joka kuuluu miesvihamielisen retoriikan lievemmistä mutta selkeistä muodoista.
Tarkastellaan tätä vihan asteen näkökulmasta:
Kielen taso ja sävy
Sanaa "sika" käytetään yleisesti halveksuvana nimityksenä, jolla viitataan johonkin moraalisesti likaisena, itsekkäänä tai vastenmielisenä pidettyyn ihmiseen.
Kun se kohdistetaan mieheen sukupuolen perusteella (esim. "miehet ovat sikoja" tai "jätä se sika"), se muuttuu:
dehumanisoivaksi (ihmistä verrataan eläimeen, jonka voi hylätä tai josta on päästävä eroon),
moraalisesti tuomitsevaksi, ja
emotionaalisesti latautuneeksi ilmaisuksi, jolla pyritään vahvistamaan vihaa ja ylemmyydentunnetta.
Vihan pyramidin taso
Vihan pyramidin mallissa tämä ilmaus sijoittuu tasolle:
"Halveksunta ja dehumanisoivat yleistykset" eli ei vielä suoraa vihapuhetta tai väkivallan lietsontaa, mutta
selkeää vihamielistä kieltä, joka normalisoi ajatusta miesten aliarvoisuudesta.
Toistettuna tai yhteisöpuheessa se voi ylläpitää ja vahvistaa miesten demonisointia ja asennevihamielisyyttä.
👉 Yhteenveto:
Ilmaus sika miehestä on dehumanisoiva ja halveksiva.
Miesvihan aste on keskitasoinenkorkea, kun se esitetään yleistyksenä tai retorisena teemana miehiä vastaan (sianjättöaika, miehet ovat sikoja).
Meillä minä olen ylläpitänyt suhdetta vuosikausia, tuntuu etten saa takaisin kuin pikkujuttuja. Meni hermot ja olen nyt viikon tehnyt samoin kuin mies. Puhun vain pakolliset ja vastaan sanomalla joo tai juu'u. Teen omia juttuja kertomatta suunnitelmistani hänelle, enkä sovita omia tekemisiäni hänen aikatauluihinsa. Jännästi hän on viimepäivinä alkanut ottaa kontaktia ihan oma-aloitteisesti. Hänkin tainnut huomata, ettei näin voi jatkua. Enkä siis ole maininnut hänelle mitään kokeilustani, eikä tämä ajatus syntynyt riidasta. Katsotaan, milloin alkaa kertoa suunnitelmistaan ihan itse, en aio enää lypsätä näitä tietoja.
Vierailija kirjoitti: Siellä tuli taas joku niin vähä-älyinen kirjoittamaan, että piti ihan ChatGPT:tä käyttää. Tosin hassuahan tuossa on, että ChatGpt ei tunnista lainkaan esimerkiksi sarkasmin käyttöä, heh.
Tuo viesti ei ole sarkasmia.
Mä en halua erota. Mä haluan että mua huomataan enemmän.
Kyllähän munkin mies mua päivittäin puristelee ja tekee kotitöitäkin, mutta en tarkoita sitä. Haluaisin tulla kohdatuksi joskus vähän eri tavalla. Keskustella elämästä. Kerätä kokemuksia. Nauraa yhdessä. Suunnitella elämää.
Perseen puristaminen on lopulta aika pieni asia. Kivaa, mutta toisaalta turhan helppo ja vähän jopa yksinkertaisen miehen tapa huomata.
Itse huomaan miestäni vaikka ja miten. En tee listaa, mutta teen hänen vuokseen oikeasti ihan mitä vaan hän haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Olet mahdollistaja. Kun tyydyt tuohon, miksi hän panostaisi sinuun enemmän.
Suomalaisille miehille nainen on yksi kodinkone muitten joukossa. Todella harva huolehtii ja hoivaa naista, vaikka itse pitävät naisen hoivaa ja huolehtimista itsestäänselvyytenä. Suurin osa avioliitoista päättyy naisten aloitteesta, ja juuri siksi, että naiset eivät saa miehiltään sitä hoivaa ja huolenpitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Siellä tuli taas joku niin vähä-älyinen kirjoittamaan, että piti ihan ChatGPT:tä käyttää. Tosin hassuahan tuossa on, että ChatGpt ei tunnista lainkaan esimerkiksi sarkasmin käyttöä, heh.Tuo viesti ei ole sarkasmia.
Itseasiassa siinä oli kylläkin sarkasmia käytetty, mutta henkilö, jokka on low IQ ei taida tuota ymmärtää. Siksi taidat käyttää sitä chatgpt:tä, kun ei äly riitä kirjoittamaan mielipiteitä itse?
Vierailija kirjoitti:
"Miehesi ei selvästikään aio muuttua ainakaan ilman kunnon kiristystä, joten seksilakkoa olisi hyvä kokeilla."
Mitä iloa on huomioimisesta joka ei tule sydämestä vaan jonkun kiristämisen tuloksena?
Hyvä pointti, mutta ap:n miehelle ei huomioiminen tule selvästikään sydämestä. Silti ap huomioimista haluaisi lisää ja on sitä pyytänytkin.
Minun ehdotukseni voi tuottaa kiristämisellä saatua huomiota, mutta sinun tavallasi ei edes sitä olisi tulossa.
Kuulostaa siltä, ettei sulla ole paljoakaan muita ihmissuhteita elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Enpä haluaisi olla miehesi. Sori siitä.
Luulenpa että aika moni haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sianjättöaika.
Kun nainen nimittää miestä "siaksi" ja puhuu esimerkiksi "sian jättämisen ajasta", kyse on vahvasta halventavasta kielestä, joka kuuluu miesvihamielisen retoriikan lievemmistä mutta selkeistä muodoista.
Tarkastellaan tätä vihan asteen näkökulmasta:Kielen taso ja sävy
Sanaa "sika" käytetään yleisesti halveksuvana nimityksenä, jolla viitataan johonkin moraalisesti likaisena, itsekkäänä tai vastenmielisenä pidettyyn ihmiseen.
Kun se kohdistetaan mieheen sukupuolen perusteella (esim. "miehet ovat sikoja" tai "jätä se sika"), se muuttuu:dehumanisoivaksi (ihmistä verrataan eläimeen, jonka voi hylätä tai josta on päästävä eroon),
moraalisesti tuomitsevaksi, ja
Olen mies, joka jätti kommentin sianjättöaika. Oliko se silti halventavaa?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä, ettei sulla ole paljoakaan muita ihmissuhteita elämässäsi.
No ei olekaan. Mies on mulle ykkönen.
Millaista huomiota kaipaat? Keskusteluja, yhteistä tekemistä, kehuja ja läheisyyttä, vaiko sitä että hän osallistuisi kotitöihin enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Onhan se aika surullista, että tyypillinen suomalainen mies pitää naista seksinukkena, kodinkoneena ja ylipäätänsä "äitinä, jota panee". Milloinkohan nämä tyypilliset miehet ymmärtävät, että naisten seksuaalisten halujen katoaminen johtuu siitä, koska eivät he halua olla äitejä miehille.
ChatGPT said:
Tämä viesti sisältää selkeää miesvihamielistä retoriikkaa ja kuuluu vihan pyramidin selkeän halveksunnan ja stereotypioiden tasolle.
Käydään se kohta kohdalta läpi:1. Sisältö ja yleistys
Viestin ydinväite on, että tyypillinen suomalainen mies:
pitää naisia seksinukkena, kodinkoneena ja äitinä, jota panee.
Tämä on täydellinen negatiivinen yleistys koko miesryhmästä.
Sillä ei viitata yksittäisiin käyttäytymistapoihin, vaan v
Tekoäly murskaa feminismin, ihanaa!
Kyse on siitä että miten saa hyvän ja kunnollisen miehen ymmärtämään, että hän voisi joskus omasta tahdostaan viedä vaimonsa ulos syömään tai kysellä kuulumisia. :(
Eikä vasta sitten kun asiasta "nalkuttaa". En halua nalkuttaa.
Ja miksi sitten siinä vaiheessa kun olen lähdössä kaverin kanssa syömään niin häntä alkaa kiinnostaa mihin menen ja kauanko olen. Olen vaan niin itsestään selvä. Ja kyllä, minä olen "vienyt" omaa miestäni syömään...