Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni haluaa että olen hänen, mutta ei kovin paljon panosta muhun

Vierailija
16.10.2025 |

Mulla on melko tyypillinen suomalainen mies. Rehti, komea, vastuullinen, kiltti ja fiksu. Pitää huolta minusta ja lapsista, kohtelee kaikkia hyvin ja tekee työnsä kunnolla. Unelmavävy ja häntä kelpaa "esitellä" muillekin.

Mutta kotona huomaan hetkittäin, että tunnetasolla jäänkin aika yksin... :( Olen miehelleni lähinnä silmänilo (tai näin aina tuntuu), seksiä antava kämppis ja kodinkone. Minä kyllä rakastan omaa miestäni kovasti, mutta olisi kiva kun joskus huomattaisiin vähän enemmänkin... :( Hän uppoutuu auton fiksailuun tai urheilun katseluun, en tiedä huomaako hän juurikaan mun olemassaoloani paitsi sitten kun olen lähdössä jonnekin.

Ei ole kyse siitä etteikö hän mua rakastaisi vaan tämä oma itsestäänselvyys harmittaa joskus. :(

Kommentit (82)

Vierailija
81/82 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sianjättöaika.

Kun nainen nimittää miestä "siaksi" ja puhuu esimerkiksi "sian jättämisen ajasta", kyse on vahvasta halventavasta kielestä, joka kuuluu miesvihamielisen retoriikan lievemmistä mutta selkeistä muodoista.

Tarkastellaan tätä vihan asteen näkökulmasta:

Kielen taso ja sävy

Sanaa "sika" käytetään yleisesti halveksuvana nimityksenä, jolla viitataan johonkin moraalisesti likaisena, itsekkäänä tai vastenmielisenä pidettyyn ihmiseen.

Kun se kohdistetaan mieheen sukupuolen perusteella (esim. "miehet ovat sikoja" tai "jätä se sika"), se muuttuu:

dehumanisoivaksi (ihmistä verrataan eläimeen, jonka voi hylätä tai josta on päästävä eroon),

Olen mies, joka jätti kommentin sianjättöaika. Oliko se silti halventavaa?

Pick me -mies siis.

Kysytään näin... onko natsíen kanssa yhteistyötä tehnyt ranskalainen natsí vai patriootti?

Vierailija
82/82 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perseen puristaminen on lopulta aika pieni asia. Kivaa, mutta toisaalta turhan helppo ja vähän jopa yksinkertaisen miehen tapa huomata. 

Itse huomaan miestäni vaikka ja miten. En tee listaa, mutta teen hänen vuokseen oikeasti ihan mitä vaan hän haluaa. 

Mies ei yleensä naiselta tarvitse kuin seksiä.

Näin sanoo mies, joka ei ymmärrä, miten paljon saa naiseltaan ja pitää tätä itsestäänselvyytenä.

Noin sanoo miehiä vihaava nainen joka haluaa demonisoida miehet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla