Mieheni haluaa että olen hänen, mutta ei kovin paljon panosta muhun
Mulla on melko tyypillinen suomalainen mies. Rehti, komea, vastuullinen, kiltti ja fiksu. Pitää huolta minusta ja lapsista, kohtelee kaikkia hyvin ja tekee työnsä kunnolla. Unelmavävy ja häntä kelpaa "esitellä" muillekin.
Mutta kotona huomaan hetkittäin, että tunnetasolla jäänkin aika yksin... :( Olen miehelleni lähinnä silmänilo (tai näin aina tuntuu), seksiä antava kämppis ja kodinkone. Minä kyllä rakastan omaa miestäni kovasti, mutta olisi kiva kun joskus huomattaisiin vähän enemmänkin... :( Hän uppoutuu auton fiksailuun tai urheilun katseluun, en tiedä huomaako hän juurikaan mun olemassaoloani paitsi sitten kun olen lähdössä jonnekin.
Ei ole kyse siitä etteikö hän mua rakastaisi vaan tämä oma itsestäänselvyys harmittaa joskus. :(
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Naiset on pohjimmiltaan huomionhakuisia ylikasvaneita lapsia koko ikänsä.
T. Huomiohakuinen ylikasvanut mieslapsi, jolla ei ole eikä tule naista.
No voi kyynel.
Eikö yhtään ap hävetä tällainen aloitus?
Itsenäisty, aikuinen ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Toivon että mies itse tajuaisi, että mua voisi vähän enemmänkin huomioida arjessa. Olen kuin 50-luvun kotirouva. Moni voisi olla tosi ilahtunut tästä elämästä!
Tiedän että mies tykkää musta, on jopa mustasukkainen sitten kun oikeasti lähden jonnekin, mutta ei se tässä arjessa välity... :(
Ei kiinnosta millään kiristää. Ehkä se huomaa sitten kun kuolen.
Suomennos, Haluat lupaa pettää ukkoasi ja toivot saavasi kommenteista luvan. Sinulla on helpon naisen luonne ja tahdot päästä paneskelemaan vapaasti jokaisen vähän kehaisevan ja flirttaavan uroon kanssa. Ei se väärin ole, aika stereotyyppinen kotirouvan fantasia.
Kannattaa vaan arvioida realistisesti oma viehätysvoima ennen kuin lähdet toteuttamaan, saattaa tulla ikäviä ylläreitä muuten. Yleensä aikaa on kulunut menovuosista kun lapsia on tehty ja kotia leikitty. Yleensä ei viehätysvoima lisäänny ajan kuluessa.
Mutta eipä sitä ole nykyään pakko olla parisuhteessa joka ei "huomioi" tarpeeksi, ei muutako baanalle muiden YH-äitien kanssa kokeilemaan sitä onnea. Taitaa miehesi kelvata kyllä jollekkin muulle.
Onhan se aika surullista, että tyypillinen suomalainen mies pitää naista seksinukkena, kodinkoneena ja ylipäätänsä "äitinä, jota panee".
Milloinkohan nämä tyypilliset miehet ymmärtävät, että naisten seksuaalisten halujen katoaminen johtuu siitä, koska eivät he halua olla äitejä miehille.
No jätä se sika. Jos se kohtelee esineenä ja kodinkoneena, tilatkoon uuden. Usein auttaa jo asumuserosta mainitseminen. Katsele kämppiä ja laita 1. Vaiheen erohakemus vireille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haarat kiinni kunnes pyytää kunnolla anteeksi ja lupaa muuttaa käytöstään.
No en mä alan tälläkään asialla kiristää. Mies pysyy tyytyväisenä ja hyvällä tuulella kun saa, jaksaa arkea paremmin. Ja tykkään tietty itsekin.
Mietin jos tekisin jonkun pidemmän oman reissun...
Luuletko todella jonkun pidemmän oman reissun auttavan asiaa jotenkin?
Miehesi ei selvästikään aio muuttua ainakaan ilman kunnon kiristystä, joten seksilakkoa olisi hyvä kokeilla. Rakkautesi miestä kohtaan kyllä hiipuu, kun et saa häneltä mitä tarvitset ja lopulta haet eroa.
Viesti 11 kannattaa lukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon että mies itse tajuaisi, että mua voisi vähän enemmänkin huomioida arjessa. Olen kuin 50-luvun kotirouva. Moni voisi olla tosi ilahtunut tästä elämästä!
Tiedän että mies tykkää musta, on jopa mustasukkainen sitten kun oikeasti lähden jonnekin, mutta ei se tässä arjessa välity... :(
Ei kiinnosta millään kiristää. Ehkä se huomaa sitten kun kuolen.
Suomennos, Haluat lupaa pettää ukkoasi ja toivot saavasi kommenteista luvan. Sinulla on helpon naisen luonne ja tahdot päästä paneskelemaan vapaasti jokaisen vähän kehaisevan ja flirttaavan uroon kanssa. Ei se väärin ole, aika stereotyyppinen kotirouvan fantasia.
Kannattaa vaan arvioida realistisesti oma viehätysvoima ennen kuin lähdet toteuttamaan, saattaa tulla ikäviä ylläreitä muuten. Yleensä aikaa on kulunut menovuosista kun lapsia on tehty ja kotia leikitty.
Oletko hullu? Minkä takia mä haluaisin olla tekemisissä muiden miesten kanssa kun mä haluaisin että oma mies huomaa mua enemmän...Oletko myös tyhmä..? Ehkä nämä on sun omia ajatuksiasi omassa elämässäsi..
Vierailija kirjoitti:
No voi kyynel.
Eikö yhtään ap hävetä tällainen aloitus?
Itsenäisty, aikuinen ihminen!
Hän haluaisi vain että suhde toimisi. Jos mies ei sitä halua niin erohan siinä silloin on tehtävä. Kuin salama kirkkaalta taivaalta ja "meillähän oli kaikki hyvin".
Juu, mies hyötyy aina parisuhteesta, jossa nainen kärsii.
Miksihän nuoret naiset ei nykyään ota miestä?
Vierailija kirjoitti:
No jätä se sika. Jos se kohtelee esineenä ja kodinkoneena, tilatkoon uuden. Usein auttaa jo asumuserosta mainitseminen. Katsele kämppiä ja laita 1. Vaiheen erohakemus vireille.
Mitä sitten, jos mies suostuikin eroon? Hän on sitten sika ja jättäjä, niinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haarat kiinni kunnes pyytää kunnolla anteeksi ja lupaa muuttaa käytöstään.
No en mä alan tälläkään asialla kiristää. Mies pysyy tyytyväisenä ja hyvällä tuulella kun saa, jaksaa arkea paremmin. Ja tykkään tietty itsekin.
Mietin jos tekisin jonkun pidemmän oman reissun...
Luuletko todella jonkun pidemmän oman reissun auttavan asiaa jotenkin?
Miehesi ei selvästikään aio muuttua ainakaan ilman kunnon kiristystä, joten seksilakkoa olisi hyvä kokeilla. Rakkautesi miestä kohtaan kyllä hiipuu, kun et saa häneltä mitä tarvitset ja lopulta haet eroa.
Viesti 11 kannattaa lukea.
Kirjoittanut joku misogynistinen henkilö, joka ei kestä sitä, että naisilla on oikeus lähteä huonosta suhteesta ja yrittää näin pakottaa naiset jäämään sellaisiin suhteisiin, joissa on huono olla.
on se jännää, että kaikki tuntemani naiset jotka ovat parisuhteesta lähteneet ovat kyllä löytäneet uudet sopivammat kumppanit kaikissa ikäluokissa, eikä kukaan ole joutunut miksikään baariNiinaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minun mies on myös rehti ja uskollinen mutta kehuu minua kyllä. Kehuu persettä suoraan sanomalla että pyllyni on ihana ja sitten puristelee sitä. Mieheni tekee kotitöitäkin ihan kiitettävästi minulla ei ole mitään valittamisen aihetta.
Aivan ihana. Kotitöitä tekevä perseenpuristelija. Kateeksi käy.
Itse haluaisin voittaa 100 000 euroa raaputusarvalla mutta minusta tuntuu että arvat eivät oikein osallistu siihen asiaan. Joskus minuakin harmittaa tämä asia.
Kannattaa hankkia rakastaja, jolta saat huomiota. Yhden miehen on mahdotonta pitää nainen tyytyväisenä ilman omien halujen sivuuttamista.
" Kun tyydyt tuohon, miksi hän panostaisi sinuun enemmän."
Jos mies aidosti tykkäisi olla vaimonsa kanssa ja "panostaa" häneen niin hän tekisi sen ihan riippumatta siitä tyytyisikö vaimo johonkin vähempäänkin.
Tuo ajatuksesi ikäänkuin olettaa että mies panostaa vaimoonsa vain jos vaimo sitä huomaa vaatia.
Vierailija kirjoitti: Onhan se aika surullista, että tyypillinen suomalainen mies pitää naista seksinukkena, kodinkoneena ja ylipäätänsä "äitinä, jota panee". Milloinkohan nämä tyypilliset miehet ymmärtävät, että naisten seksuaalisten halujen katoaminen johtuu siitä, koska eivät he halua olla äitejä miehille.
ChatGPT said:
Tämä viesti sisältää selkeää miesvihamielistä retoriikkaa ja kuuluu vihan pyramidin selkeän halveksunnan ja stereotypioiden tasolle.
Käydään se kohta kohdalta läpi:
1. Sisältö ja yleistys
Viestin ydinväite on, että tyypillinen suomalainen mies:
pitää naisia seksinukkena, kodinkoneena ja äitinä, jota panee.
Tämä on täydellinen negatiivinen yleistys koko miesryhmästä.
Sillä ei viitata yksittäisiin käyttäytymistapoihin, vaan väitetään, että miehille yleisesti on ominaista nähdä naiset esineinä ja hoivaajina.
Tällainen ilmaisu ei ole kritiikki yksittäisistä käytösmalleista tai yhteiskunnallisista ilmiöistä (esim. sukupuolirooleista), vaan hyökkäys miehiä kohtaan ryhmänä.
2. Syyllistävä ja halventava sävy
Ilmaisut kuten seksinukke, kodinkone ja äiti jota panee ovat tarkoituksella loukkaavia ja inhorealistisia kielikuvia, jotka:
alentavat miehet moraalisesti ja älyllisesti,
kuvaavat heitä empatiakyvyttöminä ja itsekkäinä olentoina,
ja antavat ymmärtää, että tämä on heidän tyypillinen ominaisuutensa.
Tämä on inhon ja ylenkatseen retoriikkaa, ei yhteiskunnallista kritiikkiä.
3. Sukupuolten välinen syyllistäminen
Toinen kappale (Milloinkohan nämä tyypilliset miehet ymmärtävät) jatkaa samaa sävyä:
Miehiä syyllistetään naisten seksuaalisen halun katoamisesta.
Vastuu asetetaan yksinomaan miehille, jotka kuvataan emotionaalisesti kypsymättöminä (haluavat äitejä).
Naisia puolestaan esitetään moraalisesti ylempinä, uhreina miehisen käytöksen seurauksena.
Tämä rakentaa dikotomian, jossa miehet = ongelman aiheuttajat ja naiset = kärsijät, mikä on tyypillinen rakenteellinen miesvihamielisen puheen piirre.
4. Vihan pyramidi -taso
Jos arvioidaan vihan pyramidin näkökulmasta:
Tämä viesti on halveksunnan ja vihamielisten stereotypioiden tasolla.
Se ei kehota väkivaltaan, mutta inhon ja moraalisen tuomitsemisen aste on voimakas.
Viesti vahvistaa negatiivisia asenteita miehiä kohtaan ja voi normalisoida yleistä miesvihamielisyyttä.
5. Johtopäätös
Viestin miesvihan aste on korkea.
Se ei ole pelkkä kärjistetty mielipide tai huumori, vaan:
sisältää valheellisen ja yleistetyn negatiivisen väitteen miehistä,
käyttää halveksivaa ja seksuaalisesti latautunutta kieltä,
ja asettaa miehet moraalisesti ja inhimillisesti alempiarvoiseen asemaan.
Tällainen puhe ei edistä tasa-arvokeskustelua, vaan vahvistaa sukupuolten välistä vastakkainasettelua ja vihamielisiä asenteita.
Sitä kutsutaan ap arjeksi.
Rakkaus on yhteenkasvamista, yhteisiä muistoja ja samojen arvojen jakamista. Onko teillä samanlainen huumorintaju? On nimittäin tosi tärkeä juttu.
Ruoho ei yleensä ole vihreämpää aidan takana. Mutta kokeile toki, jos siltä tuntuu.
"Miehesi ei selvästikään aio muuttua ainakaan ilman kunnon kiristystä, joten seksilakkoa olisi hyvä kokeilla."
Mitä iloa on huomioimisesta joka ei tule sydämestä vaan jonkun kiristämisen tuloksena?
Eikö tunnu koskaan pahalta miehen esineellistäminen?