Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeän alhaiset ostotarjoukset asuntokaupassa pahoittavat myyjien ja välittäjien mieliä!

Vierailija
16.10.2025 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011562583.html

Eikä niitä lappuja voi heittää suoraan roskikseen viitsimättä edes vastata mitään jos tarjous on alle -10% pyynnin?

Kommentit (175)

Vierailija
21/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeät hintapyynnöt loukkaavat ostajia. 

Jutun mukaan vain myyjät pyyntöineen voi pahoittaa mielen kun tuhmat ostajat haluaa ostaa asuntoja.

Ei myyjä mieltään pahoita, välittäjä pahoittaa, koska ei saa haluamaansa korvausta tekemästään työstä.

Mistä työstä?

Vierailija
22/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaisesta edes voi loukkaantua? No ehkä jos on todella huono itsetunto niin kai sitten voi.

En itse ainakaan loukkaantunut kun sain naurettavia tarjouksia. Se ajan oman ja välittäjän ajan tuhlaaminen toki jonkin verran vtutti. Vaikka annoin ohjeen välittäjälle, ettei tarvitse minua edes vaivata alle tietyn rajan tulleilla tarjouksilla, niin silti se niistä koki tarpeelliseksi ilmoitella. Asunto myytiin lopulta useita kymmeniä tuhansia euroja korkeammalla hinnalla kuin alimmat hupailutarjoukset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei pakoteta katselemaan kohteita, joihin ei ole varaa.

Juu, pelisilmä kannattaa myös tarjotessa.  Tinkiminen loppuu siihen kun tarjoaa ihan liian vähän. 

Vierailija
24/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihamielinen tarjous on paras. Oppiipahan myyjä nöyräksi.

Kun itse myin, hupitarjouksen jättäneet eivät kuulleet minusta enää koskaan. Eivät olleet tervetulleita myöskään näyttöön. Asunto meni kohtuullisessa ajassa varsin kohtuullisella hinnalla.

Itse sain vihamielisen tarjouksen läpi ja pahan mielen myyjälle. Asun nyt halvassa ja hyvässä omk-talossa.

Vierailija
25/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntomarkkinoilla on se tilanne että pyyntihinnat eivät ole laskeneet mutta myyntihinnat ovat. Käytännössä siis kaupaksi menevät ne asunnot joissa todellisuus on huomioitu hinnassa.

Oikeaa hintatasoa on ostajan mahdoton tietää kun välittäjien takana on tehtyjen kauppojen tuoreet tilastot. Netistä ei saa kuin vuoden takaisia hintoja ja nekin sen perusteell miten välittäjät ne on tilasoitjalle ilmoittaneet. Tilastoja on helppo säätää.

Paljon tuoreempia tilastoja oli ainakin omalla välittäjälläni käytössä.

Vierailija
26/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikeaa hintatasoa on ostajan mahdoton tietää kun välittäjien takana on tehtyjen kauppojen tuoreet tilastot. "

Oikea hintataso on se jolla kaupat syntyvät.

Vierailija
27/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse myin, hupitarjouksen jättäneet eivät kuulleet minusta enää koskaan. Eivät olleet tervetulleita myöskään näyttöön. Asunto meni kohtuullisessa ajassa varsin kohtuullisella hinnalla.

Itse sain vihamielisen tarjouksen läpi ja pahan mielen myyjälle. Asun nyt halvassa ja hyvässä omk-talossa.

En usko. Ellet sitten asu jossain hevonperseessä ja talossa, joka ei kerta kaikkiaan kenellekään muulle kelvannut.

Vierailija
28/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ostaja hyväksyi ehdottamamme hinnan, mutta pankki ei lähtenyt lainoittamaan. Pitääkö nyt meidän loukkaantua pankille? Vai onko se kumminkin enemmän loukkaus ostajaa kohtaan?

Outo ostaja kun ei ensin selvittänyt saako pankista lainaa. Ilman rahaa ostelee asuntoja!

Vierailija
29/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostimme sukulaiselle ihanan kaksion Tukholmasta todella hyvään hintaan! Kaikki tyytyväisiä, eniten nuori joka kaupan päälliseksi sai headhunterin kautta upean työpaikan .

Ei olisi jaksanut jos ei olisi saanut uutta kotia. Entinen asunto oli pieni yksiö, ikkunassa joskus 5 paria mustia käsiä illalla .Tyttö asui pohjakerroksessa. 

Täti täällä maksoi suurimman osan!Ja köyhdyin isolla rahalla, mutta hyvä mieli kun tytöllä menee todella hyvin. 

Vierailija
30/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori meininki laajenee nyt asuntokaupan puolelle:

Asunto otetaan jos sen saa ilmaiseksi ja suklaalevy kaupanpäälle. Edellyttäen että mieli ei ole muuttunut (on se).

Vierailija
31/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaisesta edes voi loukkaantua? No ehkä jos on todella huono itsetunto niin kai sitten voi.

Kai se realitycheck tulee vasta myydessä kun itse on ostanut tyhmästi asuntohypessä 4v sitten törkeään ylihintaan ja olettaa että joku on tyhmempi ja saa vahingon siirrettyä toiselle.

Vierailija
32/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-------Myös meidän välittäjä sanoi että hinta oli alhainen, jotenkin tyytymätön. Mutta jos ei ole muita ostajia ja haluaa päästä eroon asunnosta on pakko hyväksyä tappio. 

Vierailija
33/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän törkeän alhaiset tarjoukset pahoita kenen tahansa myyjän mieltä? Tuskin kukaan myyjä ilahtuu, kun vastaan tulee tarjous, joka on kuin pilkalla tehty. Olipa kyseessä sitten mikä kauppatavara tai hyödyke tahansa.

Vierailija
34/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutun mukaan vain myyjät pyyntöineen voi pahoittaa mielen kun tuhmat ostajat haluaa ostaa asuntoja.

Ei myyjä mieltään pahoita, välittäjä pahoittaa, koska ei saa haluamaansa korvausta tekemästään työstä.

Kyllä. Kokemusta sekä ostajana että myyjänä. Ostajana eräs tapaus 90-luvun lopulla. Välittäjä kieltäytyi viemään tarjoustamme myyjälle, vaikka asunto oli roikkunut ylihinnalla pitkään myynnissä. Hinta sitten aikoinaan tippui, mutta olimme ostaneet jo toisen asunnon. Sitten taas eräässä kaupassa olimme ostamassa omakotitaloa ja saman firman välittäjä olisi ottanut asuntomme myyntiin roimaan alihintaan perusteluna nopeat kaupat jotta voisimme ostaa okt. Välittäjä laskelmoi saavansa okt-kaupassa niin hyvät provikat että voisi tinkiä meidän asuntomme myynnin provikoissa. Laitoimme asuntomme toiselle firmalle ja asunto meni ok hintaan kaupaksi. Tästä okt:sta sitten myös tippui pyyntihinta aikoinaan. Tällaisilla ja muilla kikkailuilla välittäjät tekevät hallaa asunnon myyjille.

Vierailija
35/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä ostaja hyväksyi ehdottamamme hinnan, mutta pankki ei lähtenyt lainoittamaan. Pitääkö nyt meidän loukkaantua pankille? Vai onko se kumminkin enemmän loukkaus ostajaa kohtaan?

Outo ostaja kun ei ensin selvittänyt saako pankista lainaa. Ilman rahaa ostelee asuntoja!

Sellaista on liikkeellä niinkuin ehdolliset tarjoajat on huvittava ilmiö.

Vierailija
36/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin itse asuntoni melko halvalla. Mikään pakko ei olisi ollut myydä, mutta halusin silti saada nopeasti kaupaksi. Tuosta jo pyynnissäkin halvaksi hinnoitellusta hinnasta yritettiin tinkiä tyylin 40% (en tietenkään edes harkinnut suostuvani). 😂

Samasta yhtiöstä on myyty täysin vastaavia asuntoja sittemmin parikin kappaletta merkittävästi kalliimmalla, vaikka heillä myyntiaika olikin moninkertainen omaani nähden. Joten jos haluaa parhaan mahdollisen hinnan eikä ole kiire, niin kannattaa haistattaa törkytarjoajille paskat. Kyllä kunnollisista asunnoista saa jopa tässäkin suhdanteessa lopulta ihan kelpo hinnan.

Vierailija
37/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myymättä jäävä asunto tuottaa myös kuluja, joten jos kokee tarjoukset liian alhaisiksi pitäisi myös laskea miten pitkään on varaa pitää asuntoaan? Ja jos asuntoa ei ole pakko myydä miksi myydä sitä juuri nyt? 

Vierailija
38/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInua ei kyllä loppupeleissä kiinnosta yhtään jos asunnon myyjä pahoittaa mielensä kun osti liian kalliin kämpän. Se on sanatarkasti SINÄ ONGELMA, Ei minä ongelma.

Vierailija
39/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saat asunnon pilkkahintaan, voit onnitella itseäsi siitä, että tulit ostaneeksi asunnon jota kukaan muu ei halua. Jatkossakaan. 😂

Vierailija
40/175 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset havittelee asuntoja, joihin heillä ei ole varaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi