Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Törkeän alhaiset ostotarjoukset asuntokaupassa pahoittavat myyjien ja välittäjien mieliä!

Vierailija
16.10.2025 |

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000011562583.html

Eikä niitä lappuja voi heittää suoraan roskikseen viitsimättä edes vastata mitään jos tarjous on alle -10% pyynnin?

Kommentit (184)

Vierailija
181/184 |
16.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjähän sen hinnan saa määrittää, ei kiinteistövälittäjä. Olen pari asuntoani myynyt välittäjän kautta. Välittäjä laskemassa hintaa kuukauden jälkeen. En antanut periksi, koska ei ollut kiire myynnin kanssa. Vuoden oli myynnissä ja lähes pyydetyn hinnan sain. Niitä pelletarjouksia en hyväksynyt. Yksikin pariskunta oli kitissyt, kun hyväksynyt tarjousta. Katsos kun heidän tuttunsa ("asiantuntija") oli sanonut hinnan, mikä on hänen mielestään on paras  hinta asunnostani. Kyseinen "asiantuntija" ei ollut edes nähnyt asuntoani. Ei kyllä välittäjä enkä minä loukkaannuttu, naurettiin lähinnä. 

Vierailija
182/184 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä tuli taloyhtiöstä osake myyntiin. Heittämällä 50t€ yli markkinahinnan. Pöljät myyjät laittoi uuden hinnan + remonttikulut päälle ja vielä esittelytekstissä kehuvat tyylikkääksi. No jaa, tyylikäs kaikille jotka tykkää 80-luvusta, huoh...

Ei tule menemään kaupaksi. Ja koska myynti pitkittyy, potentiaaliset asiakkaat alkaa miettiä, että on jotain vikaa. Tympäisee, mutta onneksi hyvä taloyhtiö eikä muita osakkeita myynnissä, joten seuraillaan.

Tyylikäs? Mitenkä tyhjät seinät voi olla tyylikäs? vai olivatko myymässä kalusteineen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/184 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankki torppasi ainakin 3 kaupantekomahdollisuutta talomme myyntiin viime vuonna, vaikka ostaja olisi halunnut tarjota pyytämämme hinnan. Kiitos vaan, pankki, 

Ostajat ei olleet luottokelpoisia. Voit sanoa välittäjälle, että myyt vain sellaiselle jolla on jo positiivinen  luottopäätös tai rahat tilillä.

Olivat kyllä hyvinkin luottokelpoisia; pariskuntia joista kumpikin osapuoli oli vakityössä hyvällä palkalla, mutta pankki/pankit pistvät hanttiin. Sanoinkin sitten välittäjälle, että tästedes tarvitsee asioida vain sellaisten kanssa, jolla on edellinen asunto myytynä tai rahat muuten vain jo tilillä.

Tänä vuonna tuli vihdoin kaupat, mutta rahallinen menetys oli vuodessa tapahtuneen hintojen laskun myötä todella iso. Lasku näkyy jatkuv

Me emme saaneet peruskorjattuun, -95 rakennettuun 250 neliön omakotitaloon pienessä kunnassa 250 000 euron lainaa. Saimme kuitenkin oman 125 neliön talon rakentamiseen muuttovoittoalueelle 360 000 euroa lainaa alle vuosi myöhemmin. Omia säästöjä olimme molemmissa tapauksissa halukkaita laittamaan noin 70 000. Eipä noihin lainanlupauksiin paljoa uskoaan kannata laittaa. 

Vierailija
184/184 |
17.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nää tässä kenelläkään mitään syytä loukkaantua. Myyjä saa myydä sillä hinnalla millä haluaa ja suoriltaan hylätä huonot tarjoukset ja jäädä odottamaan. Mutta silloin ei pidä nurista, jos kauppoja ei synny.

Ostaja taas saa tarjota niin vähän kuin haluaa, eikä silloinkaan pidä nurista, jos kauppoja ei synny.

Sitten kun todella halutaan kaupan syntyvän, myydään sillä hinnalla mitä joku on valmis maksamaan ja/tai ostetaan sillä hinnalla millä myyjä on valmis myymään. Ei se sen kummallisempaa ole.

Jos olen sijoutusasuntoa ostamassa niin minulla on tietty hinta, millä voin kohteen ostaa. Jos se ei myyjälle kelpaa, ei se minua haittaa vaan siirryn seuraavaan. Jos taas olen ostamassa itselleni asuntoa ja todella haluan jonkun tietyn niin paljon, että harmittaa jos kauppaa ei synny niin tottakai tarjoan enemmän ja olen sitä valmis myös tarvittaessa korottamaan. Ehkä jopa maksamaan vähän liikaa objektiivisesti arvioiden. Samoin jos ei ole pakko myydä, en sitten myy muulla kuin sillä summalla minkä siitä haluan. Jos on pakko päästä eroon, niin sitten hyväksyn paljon huonommankin tarjouksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi