Pysäyttelijät kauppakeskuksissa
Kävin malmin cittarissa. Yksi yritti myydä lehteä, toinen pysäytti rahaa halutakseen pahvikippoon. Seuraavaksi pysäytettiin puhelinliittymäasioissa ja ennenkuin pääsin kauppaan sisään niin sähkösopimusasioissa pysäytettiin. Minulla on julkisten paikkojen kammon lisäksi sosiaalisten tilanteiden kammo. En yhtään ihmettele miksi jengi tilaa tuotteita kotiin.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mykkä vai miksi et osaa sanoa näille kaupittelijoille ihan suomeksi "ei kiitos, ei kiinnosta".
Ei ne luovuta. Ne kulkee hetken aikaa perässä ja jatkaa vaan puhumista. Se on todella ahdistavaa.
Ystävällinen 'ei kiitos' varmaan toimii tuollaiseen parhaiten. Hiljaisuus voi olla joillekin signaali että saa jatkaa myyntipuhetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin kuljin aina Lahden Trion läpi työmatkalla kun vaihdoin bussia. Nuo kaikki välimeren käsivoide- sähkösopimus- dna- ja hesarin pysäyttelijät vaan kävi hermoille, ja aloin vaihtaa bussia torilla.
En ole tainnut käydä Triossa nyt kahteen vuoteen. Aiemmin ostin sieltä usein kotimatkalla jotain, nyt en.
Just tämän takia ihmettelen, että miksi kauppakeskukset oikein antaa noiden häiriköidä maksavia asiakkaita. Minäkin olen lopettanut tietyissä liikkeissä käymisen ihan sen takia että en jaksa noita häirikköjä, luulisi että alkaa näkyä niiden kivijalkaliikkeiden myynnissä jos kovinkin moni päätyy samaan ratkaisuun saadakseen olla rauhassa.
Eihän nyt omaa toimintaa kuulu tarkastella. Jos myynti sakkaa niin voi taas kirjoitella hesariin kiukkuisena kuinka suomalaiset on liian saitoja. Tai valittaa veroista jotka johtuu ma muista ja työttömistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin kuljin aina Lahden Trion läpi työmatkalla kun vaihdoin bussia. Nuo kaikki välimeren käsivoide- sähkösopimus- dna- ja hesarin pysäyttelijät vaan kävi hermoille, ja aloin vaihtaa bussia torilla.
En ole tainnut käydä Triossa nyt kahteen vuoteen. Aiemmin ostin sieltä usein kotimatkalla jotain, nyt en.
Just tämän takia ihmettelen, että miksi kauppakeskukset oikein antaa noiden häiriköidä maksavia asiakkaita. Minäkin olen lopettanut tietyissä liikkeissä käymisen ihan sen takia että en jaksa noita häirikköjä, luulisi että alkaa näkyä niiden kivijalkaliikkeiden myynnissä jos kovinkin moni päätyy samaan ratkaisuun saadakseen olla rauhassa.
Itsekin valitsen nykyään sisäänkäynnin sillä perusteella, että en joudu häiritsijöiden luokse (ei tuo ostoskeskus). Minä en voi joka viikko tilata sitä lehteä tai vaihtaa puhelinliittymää eikä kiinnosta yhtään nähdä noita.
Pidän aina katseeni osoitettuna ihan muualle kuin noihin kun kävelen ohi, vaikka näytänkin varmaan joltain katatoniselta autistilta mutta ihan vtun sama, en halua joutua niiden tyrkytyksen kohteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mykkä vai miksi et osaa sanoa näille kaupittelijoille ihan suomeksi "ei kiitos, ei kiinnosta".
Ei ne luovuta. Ne kulkee hetken aikaa perässä ja jatkaa vaan puhumista. Se on todella ahdistavaa.
Ystävällinen 'ei kiitos' varmaan toimii tuollaiseen parhaiten. Hiljaisuus voi olla joillekin signaali että saa jatkaa myyntipuhetta
Sehän siinä juuri kun ei toimi.
Mulla ei ole mielenpäällä puhelinliittymän tai sähkösopimuksen yksityiskohdat kun olen kauppareissulla, siksi en halua tuollatavalla lennosta edes keskustella niistä. Helposti voisi sortua huonoon sopimukseen jos muistaa väärin viimeisimmän sopimuksen, joka hinnankorotusten ym. paskan takia ei muutenkaan ole kovin kauan voimassa. Kilpailutan ne mieluiten omassa rauhassa kotona keskittyen asiaan huolellisesti.
Kilpailutuksissakin ärsyttää kun ensin se nykyinen palveluntarjoaja korottaa hintoja, perusteena vaikkapa kustannusten nousu. Sitten otan halvemman tarjouksen tehneeltä uuden palvelun, sitten se edellinen palveluntarjoaja soitteleekin että meillä olisi tarjouksessa tällainen halvempi juttu, haluatko vaihtaa takaisin? Kummasti sitä hinnankorotusperustetta ei sitten ollutkaan, ja tyhjästä rahan ottaminen on varastamista...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lopeta sitä siihen. Jatkavat vaan.
Ei ap.
Siinähän jatkavat. Eivät varmaan kuitenkaan fyysisesti estä etenemistäsi?
Yksin kulkiessani nuo hyökkää aina kimppuun ja koska ahdistaa, etsin kiertoreittejä tai esitän puhuvani puhelimeen.
Mutta jännästi oon huomannu, että kun ollaan miehen kanssa yhdessä liikkeellä, niin jättävät rauhaan, ehkä kerran viimeisen vuoden aikana joku lähestynyt, kun kuljetaan kahdestaan. Myös lapsen kanssa kulkiessa saa mennä aika rauhassa, koska lapsi ilmoittaa heti, että mennään jo, jos joskus johonkin haluaisikin pysähtyä.
Näin kerran kun mies otti sivusta lakupötkön kun dna-myyjä häiriköi jotain ohikulkijaa. :D
Nykyään tarjoavat usein lakupatukkaa tms. jotta saisivat ihmiset pysähtymään. Ei toimi ainakaan omalla kohdallani. 😂
Mitään antipatiaa en noita kohtaan kuitenkaan tunne, enkä todellakaan käyttäydy heitä kohtaan törkeästi. Työtään he vain tekevät. Ei luulisi kenellekään muullekaan olla ylivoimaisen vaikeaa yksinkertaisesti kävellä vain ohitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap.
On se nyt oikeasti todella ahdistavaa kun joku tuntematon lähtee seuraamaan ja jatkaa jaaritteluaan. Sitten jää itselle paha mieli kun joutuu lopulta sanomaan ilkeästi.
Itse tarjoan pysäyttelijöille " just alkoi määräaikainen sopimus" puree ja pätee puhelin-, netti- ja sähköliittymiin. Asun okt:ssa ja kesällä riittää kaupustelijoita, kuulokkeet kaulalle ja ovelle "teams menossa, mitä asiaa?"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ap.
On se nyt oikeasti todella ahdistavaa kun joku tuntematon lähtee seuraamaan ja jatkaa jaaritteluaan. Sitten jää itselle paha mieli kun joutuu lopulta sanomaan ilkeästi.
Pyh. Sen kun kävelee eteenpäin noteeraamatta mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tarjoavat usein lakupatukkaa tms. jotta saisivat ihmiset pysähtymään. Ei toimi ainakaan omalla kohdallani. 😂
Mitään antipatiaa en noita kohtaan kuitenkaan tunne, enkä todellakaan käyttäydy heitä kohtaan törkeästi. Työtään he vain tekevät. Ei luulisi kenellekään muullekaan olla ylivoimaisen vaikeaa yksinkertaisesti kävellä vain ohitse.
En valitettavasti osaa arvostaa sellaista työtä, joka perustuu pääsääntöisesti mahdollisimman puolustuskyvyttömien ihmisten huijaamiseen johonkin mistä he eivät ihan täysin ymmärrä mihin ovat rahojaan pistämässä. Siinä kulkee oma rajani sille että olisi sitten mieluummin kotona nostamassa työttömyystukea.
Vierailija kirjoitti:
Yksin kulkiessani nuo hyökkää aina kimppuun ja koska ahdistaa, etsin kiertoreittejä tai esitän puhuvani puhelimeen.
Mutta jännästi oon huomannu, että kun ollaan miehen kanssa yhdessä liikkeellä, niin jättävät rauhaan, ehkä kerran viimeisen vuoden aikana joku lähestynyt, kun kuljetaan kahdestaan. Myös lapsen kanssa kulkiessa saa mennä aika rauhassa, koska lapsi ilmoittaa heti, että mennään jo, jos joskus johonkin haluaisikin pysähtyä.
Hyvänen aika. Ei tarvita mitään teatteria, sen kun kävelet ohi.
Vierailija kirjoitti:
Itse tarjoan pysäyttelijöille " just alkoi määräaikainen sopimus" puree ja pätee puhelin-, netti- ja sähköliittymiin. Asun okt:ssa ja kesällä riittää kaupustelijoita, kuulokkeet kaulalle ja ovelle "teams menossa, mitä asiaa?"
Itse en tarjoa pysäyttelijöille yhtään mitään, en edes sitä pysähtymistä.
Vierailija kirjoitti:
En halua kulkea kaupungilla hokien tuollaisia jatkuvalla syötöllä, vaan haluan KULKEA RAUHASSA!
Vierailija kirjoitti:
Taitaa suurin mainosvaikutus tulla siitä havainnosta, että logo näkyy ja myyjiä on paikalla.
Miksi mikään yritys haluaisi liittää brändinsä vitutukseen ja inhottavaan tilanteeseen?
Kannattaa sanoa reippaasti: "Kyllä!" ja jatkaa hidastamatta matkaa.
Jäävät hölmistyneenä ihmettelemään "does not compute"-tilannetta.