Pysäyttelijät kauppakeskuksissa
Kävin malmin cittarissa. Yksi yritti myydä lehteä, toinen pysäytti rahaa halutakseen pahvikippoon. Seuraavaksi pysäytettiin puhelinliittymäasioissa ja ennenkuin pääsin kauppaan sisään niin sähkösopimusasioissa pysäytettiin. Minulla on julkisten paikkojen kammon lisäksi sosiaalisten tilanteiden kammo. En yhtään ihmettele miksi jengi tilaa tuotteita kotiin.
Kommentit (87)
Mitä sitten ? Mä en piittaa niistä tuon taivaallista koskaan. Kävelen vaan ohi. Siinäpähän huutelevat.
Vierailija kirjoitti:
Mutta noihan on loistavia tilanteita treenata sosiaalista kanssakäymistä. Höpöttelet mitä sattuu muka kiinnostuneena ja sinulle vastataan takaisin aiheesta kuin aiheesta. Eikä ole pakko mitään ostaa.
Miksi yksinäiset vanhukset ei käytä näitä tilaisuuksia sosiaaliseen kanssakäymiseen? Kuulemma puhelinmyyjienkin kanssa tykkäävät höpötellä pitkään.
Kyllä ne käyttää
Siedäty. Peloista ei pääse välttelemällä vaan siedättymällä.
Katsot silmiin, sanot ei ja jatkat matkaa.
Jatkan matkaani normaalisti ja hidastamatta. Jos myyntitykki antaa suunvuoron, sanon "ei kiitos". Jos ei anna, kävelen vain ohi sanomatta mitään.
Seuraavalla kerralla otan kuvan tai videoin näiden häiriköintiä. Tai feikkaan että puhun puhelua. Olen luonteeltani aika erakko ja ahdistaa sosiaaliset tilanteet. Jäädyn näissä tilanteissa, kun "rikotaan" sitä omaa tilaa mikä tuntuu ahdistelulta ja aiheuttaa ahdistusta.
Itse kanssa katselen muualle ja kävelen ohi muka huomaamattani. Jos onnistuvat tervehtimaan tervehdin ystävällisen oloisesti takaisin, mutta en hidasta vauhtiani laisinkaan pitemminkin päinvastoin. Tunnen vähän oloni pahaksi noiden tekijöidenkin puolesta, osa kai ajautuu tuohon paskatyöhön vain siksi ettei muutakaan ole
Kierrän aina vaikka reunoja pitkin alueen, missä voi kuulla "moi, saanko kysyä...?".
Minulla on oikeus lipua julkisessa tilassa syviin mietteisiini vajonneena. En ole olemassa yrityksiä varten. Hankintani olen jo ehtinyt hoitaa ilman ehdotuksiakin.
Harmittaa heidän puolestaan, mitä nuorille ja innokkaille myyjille on provikkana luvattu.
Taitaa suurin mainosvaikutus tulla siitä havainnosta, että logo näkyy ja myyjiä on paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Kierrän aina vaikka reunoja pitkin alueen, missä voi kuulla "moi, saanko kysyä...?".
Minulla on oikeus lipua julkisessa tilassa syviin mietteisiini vajonneena. En ole olemassa yrityksiä varten. Hankintani olen jo ehtinyt hoitaa ilman ehdotuksiakin.
Harmittaa heidän puolestaan, mitä nuorille ja innokkaille myyjille on provikkana luvattu.
Taitaa suurin mainosvaikutus tulla siitä havainnosta, että logo näkyy ja myyjiä on paikalla.
Jooh, puhelinliittymien kauppaajia on joka paikassa ostoskeskuksessa. Mutta yritäppä soittaa asiakaspalveluun niin saat jonottaa puol tuntia.
Kätevämpi ois hoitaa asiat tuossa tiskillä, vaikka ne tietysti yrittävätkin sulle kaupata liittymää oli asias sitten mikä tahansa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa suurin mainosvaikutus tulla siitä havainnosta, että logo näkyy ja myyjiä on paikalla.Jooh, puhelinliittymien kauppaajia on joka paikassa ostoskeskuksessa. Mutta yritäppä soittaa asiakaspalveluun niin saat jonottaa puol tuntia.
Kätevämpi ois hoitaa asiat tuossa tiskillä, vaikka ne tietysti yrittävätkin sulle kaupata liittymää oli asias sitten mikä tahansa,
Ja liittymien hinnat tietysti nousee tasaisesti kaikilla operaattoreilla. Jollainhan ne pitää näiden liittymäkauppiaiden provikat maksaa, siis osinkojen lisäks
Mua on kyllä aina uskottu, kun sanon, että kiitos ei.
Vaatii välillä kohtalaista sisäistä tahtotilaa ignoorata näitä naama perunlukemilla, kun se heidän äänensävynsä on joskus hyvin intiimi ja henkilökohtainen, imarteleva, manipuloiva. Pitävät ulkonäön perusteella aina varmana nakkina, sitten en kiinnitä mitään huomiota.
Itse kysyn heti heiltä että onko käteistä vai löytyykö mobilepay?
"Mulla on 5euron kuuntelumaksu feissareille" kysymys on hauskaa viihdettä välillä
Vierailija kirjoitti:
Oletko mykkä vai miksi et osaa sanoa näille kaupittelijoille ihan suomeksi "ei kiitos, ei kiinnosta".
Ei ne lopeta sitä siihen. Jatkavat vaan.
Ei ap.
Osa on niin sitkeitä, että vaikka kiertäisi kaukaa ei näkisi ei olisi ymmärtävinäänkään mitä he sanovat, roikkuu joku joka tapauksessa kimpussa jankkaamassa asiaansa. Silloin on pakko sanoa jotakin, joten kaikki asumiseen liittyvät asiat kuittaan kertomalla olevani asunnoton ja muutoin sitten kehun eläväni köyhyysrajalla. Jostakin syystä kunnollisen näköisen boomerin oletetaan kykenevän viettävän aikaansa feissareitten sun muiden provikkapalkkalaisten kanssa, joten asunnottomuus tukkii aina kaikkien suut. Myös ovelta ovelle kiertävät lämmitysjärjestelmisen sun muiden omakotitaloa koskevien teknisten ratkaisujen myyjät poistuvat nopeasti kertoessani olevani pelkkä vuokralainen ja voitko jättää käyntikortin, niin yritän saada sen talon omistajalle.
Katson yleensä tonnin seteli ilmeellä enkä puhu mitään, kukaan ei tyrkytä:D
Vierailija kirjoitti:
Osa on niin sitkeitä, että vaikka kiertäisi kaukaa ei näkisi ei olisi ymmärtävinäänkään mitä he sanovat, roikkuu joku joka tapauksessa kimpussa jankkaamassa asiaansa. Silloin on pakko sanoa jotakin, joten kaikki asumiseen liittyvät asiat kuittaan kertomalla olevani asunnoton ja muutoin sitten kehun eläväni köyhyysrajalla. Jostakin syystä kunnollisen näköisen boomerin oletetaan kykenevän viettävän aikaansa feissareitten sun muiden provikkapalkkalaisten kanssa, joten asunnottomuus tukkii aina kaikkien suut. Myös ovelta ovelle kiertävät lämmitysjärjestelmisen sun muiden omakotitaloa koskevien teknisten ratkaisujen myyjät poistuvat nopeasti kertoessani olevani pelkkä vuokralainen ja voitko jättää käyntikortin, niin yritän saada sen talon omistajalle.
Buumerinaiset on varmaan se asiakasryhmä joka eniten ostaa. Ainakin jos kauppaaja on nuori mies.
Noi on ärsyttäviä eivät usko kun sanotaan ei! Nykyään kierrän heidät kaukaa.
Älä katso silmiin. Silmiin katsominen antaa feissarille "luvan" aloittaa myyntipuhe.
Vierailija kirjoitti:
Oletko mykkä vai miksi et osaa sanoa näille kaupittelijoille ihan suomeksi "ei kiitos, ei kiinnosta".
Ei ne luovuta. Ne kulkee hetken aikaa perässä ja jatkaa vaan puhumista. Se on todella ahdistavaa.
Tulee. Ei sitä muuten tehtäisi.