Pysäyttelijät kauppakeskuksissa
Kävin malmin cittarissa. Yksi yritti myydä lehteä, toinen pysäytti rahaa halutakseen pahvikippoon. Seuraavaksi pysäytettiin puhelinliittymäasioissa ja ennenkuin pääsin kauppaan sisään niin sähkösopimusasioissa pysäytettiin. Minulla on julkisten paikkojen kammon lisäksi sosiaalisten tilanteiden kammo. En yhtään ihmettele miksi jengi tilaa tuotteita kotiin.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kävin. Kukaan ei pysäyttänyt. Keksitkö selityksen?
Todennäköisesti näytät siltä, ettei sinulla ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon vaihtelevasti "ei kiitos" tai "pois tieltä nyt". Ekaa käytän feissareissa, tokaa kerjääjissä.
Mitä on feissarit?
Mutta noihan on loistavia tilanteita treenata sosiaalista kanssakäymistä. Höpöttelet mitä sattuu muka kiinnostuneena ja sinulle vastataan takaisin aiheesta kuin aiheesta. Eikä ole pakko mitään ostaa.
Miksi yksinäiset vanhukset ei käytä näitä tilaisuuksia sosiaaliseen kanssakäymiseen? Kuulemma puhelinmyyjienkin kanssa tykkäävät höpötellä pitkään.
Nämä voivat häiritä "ei kenenkään maalla" mutta kohteen siirryttyä liiketilaan eivät saa seurata. Mutta se häiriköinti alkaa uudelleen kun maksaessasi poistut liikkeestä.
Tytärtäni seurasi eräs feissari, vaikka tämä ystävällisesti ilmoitti, että ei kiitos ja on matkalla töihin, mutta tämä feissari kulki koko matkan (muutama kadunväli) ja kun tyttö astui työpaikalleen, tämä feissari luovutti. 🤨
Olen niin kurkkuani myöden täynnä näitä häiriköitä. 😤
Arabian ostarilla nuo lässyttäjät ovat viereisen koulun oppilaita jotka vaihtuvat joka päivä, joten olen joka päivä heille uusi. Todella rasittavaa kun ei pysty käymään kaupassa kertaakaan ilman näiden huomiota. Joka helvetin päivä samat utelut.
Tässä taas näkee, miten tylyjä ihmiset osaa olla. Ei se varmasti kenenkään unelmatyö ole, varsinkaan tämän yleisen asenteen takia. Todennäköisesti valtaosa on reippaita nuoria aikuisia, joilla on työmoraali kohdillaan ja tekevät mieluummin tuota kuin makaavat kotona työttöminä.
Ei ole minun päivääni koskaan pilannut pysähtyä hetkeksi vaihtamaan muutama sana, vaikka en ole mitään ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sanon vaihtelevasti "ei kiitos" tai "pois tieltä nyt". Ekaa käytän feissareissa, tokaa kerjääjissä.
Mitä on feissarit?
Feissari on face to face -varainhankkija esim. kauppakeskusten edessä. He yrittävät saada kuukausilahjoittajia erilaisille hyväntekeväisyysjärjestöille.
Feissarit ja muut valikoivat "uhrinsa" aina jollain tietyllä logiikalla. Sähkösopimusten myyjät eivät ikinä pysäyttele minua, vaan tuntuvat vainoavat erityisiä sellaisia 60+ pariskuntia.
Minua vainoavat hyväntekeväisyysjärjestöjen feissarit ja kerjäläiset, koska näytän juuri sellaiselta "vihervassari"-nörttinaiselta, joka on helppo syyllistää maksamaan syyllisyydestään. Samalla kyynisellä logiikalla suurin osa näiden järjestöjen feissareista on nykyään ei-suomalaisia, koska ihanteellinen "uhri" on juuri se, joka pelkää kuollakseen, että häntä luullaan rasistiksi. Se ohikulkija, joka käskee tuollaisen feissarin painumaan hemmettiin, ei ole oikea kohde alunperinkään, joten ne karsiutuvat kätevästi pois.
Aluksi kun oli näitä liittymämyyjiä, niin vanhempana naisena sai kulkea rauhassa ohi, ja hyökkäilivät niiden nuorempien riesaksi.
Nykyään jotain on muuttunut. Ehkä huomasivat että vanhemmat ihmiset ovat helpommin höynäytettäviä.
Kyllä välillä tulee paha mieli ikäihmisten puolesta. Nämä nuoret pojat houkuttelevat esim ilmaislehden kanssa, ja lirkuttelevat ja yrittävät koukuttaa lipevällä ulosannilla
Nämä pitäisi kieltää, tai ainakin laittaa köysiaidan taakse missä kiinnostuneet voisivat asioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä on feissarit?
Feissari on face to face -varainhankkija esim. kauppakeskusten edessä. He yrittävät saada kuukausilahjoittajia erilaisille hyväntekeväisyysjärjestöille.
Kiitti, jos oisin joutunut arvaamaan niin olisin sanonut lökäpöksyinen rullalautailija tai reppumatkailija
Vierailija kirjoitti:
Feissarit ja muut valikoivat "uhrinsa" aina jollain tietyllä logiikalla. Sähkösopimusten myyjät eivät ikinä pysäyttele minua, vaan tuntuvat vainoavat erityisiä sellaisia 60+ pariskuntia.
Minua vainoavat hyväntekeväisyysjärjestöjen feissarit ja kerjäläiset, koska näytän juuri sellaiselta "vihervassari"-nörttinaiselta, joka on helppo syyllistää maksamaan syyllisyydestään. Samalla kyynisellä logiikalla suurin osa näiden järjestöjen feissareista on nykyään ei-suomalaisia, koska ihanteellinen "uhri" on juuri se, joka pelkää kuollakseen, että häntä luullaan rasistiksi. Se ohikulkija, joka käskee tuollaisen feissarin painumaan hemmettiin, ei ole oikea kohde alunperinkään, joten ne karsiutuvat kätevästi pois.
Tarkoitin siis, että sähkösopimusten myyjät vainoavat ERITYISESTI 60+ pariskuntia. Ei "erityisiä" senioripariskuntia sentään. 😅
Vierailija kirjoitti:
Älä ota mitään kontaktia puhujaan. Älä hidasta. Älä pysähdy.
Noin, nyt tuputtajista ei ole sinulle enää koskaan vaivaa.
Ei minua kans häiritä ku kävelen vaan reippaasti ohi, jo on ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se yksi pysäytti rahaa? Ja millaiseen pahvikippoon hän halusi?
Huomasin itsekin saman, en muotoillut sanoja oikein. Naurahdin jälkeenpäin, toivottavasti sinäkin. Hauskaa päivää! -AP
Jep, korrelaattivirhe lipsahtaa tekstiin helposti. Niitä näkee lehtiuutisissakin.
"Naapurien avulla avantoon joutunut pelastui täpärästi."
Oikea neuvo tuo, ettei kiinnitä huomiota, mutta kurjaa, että on menty tähän, että saadakseen olla rauhassa on pakko olla välinpitämätön tai epäkohtelias. Kun haluaisi vastata kontaktiin ystävällisesti. Mutta mahdotonta, kun alkaa myyntipakotus.
Tuleekohan tuosta tyrkytyksestä edes voittoa pidemmän päälle?
Ei ole kukaan vielä voimatoimin pysäyttänyt. Kävelynopeuteni ei ole hidastunut piiruakaan, vaikka yritettäisi kaupata mitä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Oikea neuvo tuo, ettei kiinnitä huomiota, mutta kurjaa, että on menty tähän, että saadakseen olla rauhassa on pakko olla välinpitämätön tai epäkohtelias. Kun haluaisi vastata kontaktiin ystävällisesti. Mutta mahdotonta, kun alkaa myyntipakotus.
Tuleekohan tuosta tyrkytyksestä edes voittoa pidemmän päälle?
Kun se ystävällinen "sori, en ehdi" ei edes riitä nykyään, vaan vastaukseksi tulee "this won't take long" eli keskustelua yritetään väkisin jatkaa. Ja kerjäläiselle kun sanoo, ettei ole rahaa, niin tulee kehoitus käydä automaatilla nurkan takana.
Vierailija kirjoitti:
Nämä voivat häiritä "ei kenenkään maalla" mutta kohteen siirryttyä liiketilaan eivät saa seurata. Mutta se häiriköinti alkaa uudelleen kun maksaessasi poistut liikkeestä.
Tytärtäni seurasi eräs feissari, vaikka tämä ystävällisesti ilmoitti, että ei kiitos ja on matkalla töihin, mutta tämä feissari kulki koko matkan (muutama kadunväli) ja kun tyttö astui työpaikalleen, tämä feissari luovutti. 🤨
Olen niin kurkkuani myöden täynnä näitä häiriköitä. 😤
Kuljen kuulokkeet päässä. Saahan siinä joku feissari seurata ihan vapaasti, en minä hänen hölötystään joka tapauksessa kuule. 😂
Ne on menneet töihin. Samoin ne ärsyttävät puhelinmyyjät. Ne tekee töitä.
Sulla on joku päälle päin näkyvä vamma tms. ulkonäön poikkeama. Itselläni oli vuoden ajan sairauskohtauksen jäljiltä kasvoissa vamma, eikä minua pysytellyt kukaan missään. Nyt kun vamma on korjattu, jatkuu entisenlainen häirintä.
AP, laita isot kuulokkeet korvillesi, vaikka et mitään kuuntelisikaan, niin saat olla peremmin rauhassa.