Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meneekö sairaalalasku ulosottoon, jos sitä ei pysty maksamaan?

Vierailija
15.10.2025 |

En ole oikeutettu toimeentulotukeen.

Kommentit (201)

Vierailija
61/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa maksat vink vink, niin saat seuraavaan laskuunkin luottoa.

Vierailija
62/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap puhuu paskaa. Ihminen todellakin on oikeutettu tt-tukeen, jos ei ole varaa maksaa edes muutaman kympin erissä sairaalamaksuja 

Ei ole, jos sulla on omaisuutta, jota ei voi muuttaa tällä hetkellä rahaksi, esim. osuus asunnosta, jossa leski asuu lesken oikeudella. 

Tällainen ei estä toimeentulotuen saamista, koska asunnon hallintaoikeus on toisella, jolloin asuntoa ei voi myydä ilman hallintaoikeuden haltijan luoaa. Voi tosin joutua vähän selittämään Kelalle tätä.

Oikea ongelma voi sen sijaan olla jokin syrjäseudulla sijaitseva ränsistynyt talo, jossa ei itse asu, mutta joka ei myöskään mene kaupaksi millään hinnalla.

Asumistukea saa, tt tukea ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap omistaa omalla osuudellaan perityn asunnon, jossa asuu sen kuolleen perittävän leski. Älysitkö?

Ja kuten sinulle jo ratakiskosta väännettiin, sitä asuntoa ei huomioida omaisuudeksi, koska et voi lesken hallintaoikeuden takia sitä myydä. Ota asioista selvää äläkä höpötä. 

Vierailija
64/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa luottokortilla se lasku.

Vierailija
65/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se aikanaan menee. Ne laskuthan ovat suhteellisen edullisia siihen todelliseen rahamäärään, jonka yhteiskunta maksaa hoidoista.

Ja maksukatto vuodessa on 752,- , sen jälkeen maksaa KELA.

Ei toikaan ole ehdoton. Sädehoito maksaa kuulemma maksukatonkin jälkeen vielä 22 euroa päivä. Eli pari kolmesataa tulee siitä vielä tuohon päälle.

Mun syöpähoidot maksaa noin tonnin. 

Sun syöpähoidot maksaa kymppitonneja. Me veronmaksajat maksamme niistä valtaosan. 

Näinhän se on. Jenkeissä olisin konkurssissa. 

Vierailija
66/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap puhuu paskaa. Ihminen todellakin on oikeutettu tt-tukeen, jos ei ole varaa maksaa edes muutaman kympin erissä sairaalamaksuja 

Ei ole, jos sulla on omaisuutta, jota ei voi muuttaa tällä hetkellä rahaksi, esim. osuus asunnosta, jossa leski asuu lesken oikeudella. 

Tällainen ei estä toimeentulotuen saamista, koska asunnon hallintaoikeus on toisella, jolloin asuntoa ei voi myydä ilman hallintaoikeuden haltijan luoaa. Voi tosin joutua vähän selittämään Kelalle tätä.

Oikea ongelma voi sen sijaan olla jokin syrjäseudulla sijaitseva ränsistynyt talo, jossa ei itse asu, mutta joka ei myöskään mene kaupaksi millään hinnalla.

Ei saa asumistukea asuntoon, jossa ei itse asu. 

Vierailija
67/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei saa, jos on mitään rahaksi muutettavaa omaisuutta, vaikka vaan osuus. Vanha sukutila, peltoläntti, metsäläntti, kerrostaloasunto, jossa leski asuu. Toimeentulotukea ei saa, vaikka miten selittäisi. Nimimerkillä kokemusta on. 

Vierailija
68/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakonhan monella maksuhäiriömerkintäisellä se merkintä on ihan vain siksi, että ollaan niin tyhmiä, ettei tajuta ottaa asiosita selvää? Ap:kin ensimmäisenä miettii ulosottoa, vaikka voisi ihan vain soittaa sinne sairaalaan ja pyytää neuvoa. 

Vierailija
69/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla ei ole varaa edes siihen osamaksuun. Esimerkiksi mulla ei olisi. Isäni on joutunut maksamaan pari sairaalamaksuani. 

Kai maksat isällesi takaisin? 

Meillä ei ole tapana maksella takaisin. Miksi pitäisi? 

Kuppaat vanhaa isääsi, häpeäisit.

Vierailija
70/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotukea ei saa, jos on mitään rahaksi muutettavaa omaisuutta, vaikka vaan osuus. Vanha sukutila, peltoläntti, metsäläntti, kerrostaloasunto, jossa leski asuu. Toimeentulotukea ei saa, vaikka miten selittäisi. Nimimerkillä kokemusta on. 

Edelleen puhdasta paskaa. Asunto, joka on lesken hallinnassa ja siksi sitä ei voi myydä, ei ole  toimeentulotuessa laskettavaa omaisuutta. Kela huomioi vain omaisuuden, joka on mahdollista muuttaa rahaksi. Nimimerkillä faktat hallussa. 

Vierailija
71/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai se aikanaan menee. Ne laskuthan ovat suhteellisen edullisia siihen todelliseen rahamäärään, jonka yhteiskunta maksaa hoidoista.

Ei toikaan ole ehdoton. Sädehoito maksaa kuulemma maksukatonkin jälkeen vielä 22 euroa päivä. Eli pari kolmesataa tulee siitä vielä tuohon päälle.

Sun syöpähoidot maksaa kymppitonneja. Me veronmaksajat maksamme niistä valtaosan. 

Näinhän se on. Jenkeissä olisin konkurssissa. 

Niin olisi moni muukin. Täällä on tällainen systeemi ja jenkeissä on omansa. Jenkeissä lisäksi näistä peritään voittoa, joten lasku olisi todennäköisesti monia kertoja isompi kuin mitä veronmaksajat Suomessa siitä maksavat.

Vierailija
72/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleen puhdasta paskaa. Asunto, joka on lesken hallinnassa ja siksi sitä ei voi myydä, ei ole  toimeentulotuessa laskettavaa omaisuutta. Kela huomioi vain omaisuuden, joka on mahdollista muuttaa rahaksi. Nimimerkillä faktat hallussa. 

Eipä näy niitä rahoja. Missä on ne faktasi?

Vierailija
73/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee, ja nopeasti nykyään.

Sitten ne sivukulut siinä on valtavat jotka siitä maksat.

Ellet pysty maksaan ole yhteydessä laskulla olevaan numeroon/yhteystietoihin.

Pyydä neuvoa heiltä, esim  josko maksat erissä. 

Vapautusta ei välttämättä saa maksusta, mutta voithan kysyä. 

Heille nämä neuvomiset on arkipäivää ja saat sieltä apua. 

Vierailija
74/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa asumistukea asuntoon, jossa ei itse asu. 

Asumistukea saan vuokra-asuntooni, vaikka mulla on omaisuutta periaatteessa yli tuon 50 k rajan. Koska mulla ei ole omaisuuteen siis hallintaoikeutta. 

Vierailija
75/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat laskuttajalle. Asiat on sovittavissa. Jos et saa maksuvapautta niin sovi maksavasi vaikka euron erissä. 

Vierailija
76/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä laskun lähettäjään. Voit anoa että ei tarvitse maksaa tai pienennetään laskua ja annetaan maksuaikaa.

Vierailija
77/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä näy niitä rahoja. Missä on ne faktasi?

Ei näy, jos sinulla on jotain MUUTA omaisuutta. Pelkkä asunto, johon leskellä on hallintaoikeus, ei ole peruste evätä toimeentulotuki. Kas tässä olivat faktat. 

Vierailija
78/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä menevät, samalla tavalla kuin kaikki muutkin maksamattomat laskut. Jos et ole oikeutettu toimeentulotukeen edes laskun kanssa, niin silloinhan sulla pitäisi olla varaa maksaa se pois edes osamaksulla. Nämä on kyllä aika ikäviä, varsinkin jos sairaalaan on haettu väkipakolla, lasku tulee silti perässä.

Jep, sellaista ammattietiikkaa. Raisataan kansalainen vastoin tämän tahtoa ja laskutetaan tästä raisauksesta uhr..siis potilasta! Soten ammattietiikka on kuin suoraan viemärilaitokselta revitty.

Sinä voit ihan vapaasti kirjoittaa hoitotahtoosi, että sinut pitää jättää kotiin kuolemaan. Ei ole olemassa sellaista kuin pakko mennä sairaalaan. 

Kyllä on olemassa sellainen kuin pakko mennä sairaalaan. Tahdonvastainen hoito on tällainen. Siis pöpilä. Siitäkin tulee lasku perässä.

Vierailija
79/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea saan vuokra-asuntooni, vaikka mulla on omaisuutta periaatteessa yli tuon 50 k rajan. Koska mulla ei ole omaisuuteen siis hallintaoikeutta. 

Niin? Oletettavasi asut siinä vuokra-asunnossasi. Eli miten tuo liittyy siihen, että asumistukea ei saa asuntoon, jossa ei itse asu? 

Vierailija
80/201 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samat maksut koskevat myös sinua, arvoisa veronmaksaja.