Meneekö sairaalalasku ulosottoon, jos sitä ei pysty maksamaan?
Kommentit (201)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menevät, samalla tavalla kuin kaikki muutkin maksamattomat laskut. Jos et ole oikeutettu toimeentulotukeen edes laskun kanssa, niin silloinhan sulla pitäisi olla varaa maksaa se pois edes osamaksulla. Nämä on kyllä aika ikäviä, varsinkin jos sairaalaan on haettu väkipakolla, lasku tulee silti perässä.
Jep, sellaista ammattietiikkaa. Raisataan kansalainen vastoin tämän tahtoa ja laskutetaan tästä raisauksesta uhr..siis potilasta! Soten ammattietiikka on kuin suoraan viemärilaitokselta revitty.
Sinä voit ihan vapaasti kirjoittaa hoitotahtoosi, että sinut pitää jättää kotiin kuolemaan. Ei ole olemassa sellaista kuin pakko mennä sairaalaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole varaa edes siihen osamaksuun. Esimerkiksi mulla ei olisi. Isäni on joutunut maksamaan pari sairaalamaksuani.
Höpöhöpö. Jopa pelkällä työmarkkinatuella elävä saa maksettua sairaalamaksun, kun hoitaa asiansa kunnolla ja sopii sairaalan kanssa maksujärjestlystä.
No, ei todellakaan saa. Työmarkkinatuesta jää mulle käteen vähän yli satanen hallituksen leikkausten jälkeen. Enhän mä tuolla edes elä ilman sairaalamaksuja.
Säästöjä oli tilillä, joilla suunnittelin eläväni, mutta sitten tuli syöpähoitomaksut yllättäen. Oli pakko lainata rahaa sukulaisilta. Otin selvää, mistään ei saa mitään, kun ei ole toimeentulotukeen oikeutettu.
Erikoissairaanhoidon maksut ovat nousseet meillä ainakin viime aikoina, mutta on siitä niin iso apu, että olen kiitollinen.
Ja eikös niissä tk-maksuissa ole edelleen se vuosittainen maksukatto.
No, kaikista laskuista tulee muistutus. Laskusta kyllä näkee eräpäivät. Tarpeeksi kun veivaat ni lähtee perintään. Ei ole väliä, mistä se lasku tulee. Kandee ottaa yhteyttä laskun vaatijaan ensiksi, jos ongelmia maksuissa on. Perintätoimisto jumppa onkin hieman hankalampi keissi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole varaa edes siihen osamaksuun. Esimerkiksi mulla ei olisi. Isäni on joutunut maksamaan pari sairaalamaksuani.
Joko jätit röökin ja turhan herkkujen ostamisen?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menevät, samalla tavalla kuin kaikki muutkin maksamattomat laskut. Jos et ole oikeutettu toimeentulotukeen edes laskun kanssa, niin silloinhan sulla pitäisi olla varaa maksaa se pois edes osamaksulla. Nämä on kyllä aika ikäviä, varsinkin jos sairaalaan on haettu väkipakolla, lasku tulee silti perässä.
Ei mulla ole varaa. Jään laskelmassa 100 euroa plussalle, mutta mulla on 50 euroa liian iso vuokra ja 200 euron lainanlyhennys maksettavana.
Ap
Menee ja ihan oikein että meneekin. Mitäs käytit maksullista palvelua jonka tiedät etukäteen maksavan ilman että sinulla oli aikomuskaan maksaa siittä palvelusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Jopa pelkällä työmarkkinatuella elävä saa maksettua sairaalamaksun, kun hoitaa asiansa kunnolla ja sopii sairaalan kanssa maksujärjestlystä.
No, ei todellakaan saa. Työmarkkinatuesta jää mulle käteen vähän yli satanen hallituksen leikkausten jälkeen. Enhän mä tuolla edes elä ilman sairaalamaksuja.
Säästöjä oli tilillä, joilla suunnittelin eläväni, mutta sitten tuli syöpähoitomaksut yllättäen. Oli pakko lainata rahaa sukulaisilta. Otin selvää, mistään ei saa mitään, kun ei ole toimeentulotukeen oikeutettu.
Tuossa tilanteessa olet oikeutettu toimeentulotukeen.Turha syyttää hallitusta, kun vika on vain siinä, ettet ole hakenut kaikkia sinulle kuuluvia tukia. Ota selvää äläkä höpötä omiasi.
Suostuvatko oikeasti sopimaan parin kympin maksueriä, jos velka on useita satoja? Siinähän jää moneksi vuodeksi velkakierteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole varaa. Jään laskelmassa 100 euroa plussalle, mutta mulla on 50 euroa liian iso vuokra ja 200 euron lainanlyhennys maksettavana.
Ap
Eli toisin kuin valehtelit, olet oikeutett toimeentulotukeen. Ei vuokran määrä poista oikeutta siihen.
Vierailija kirjoitti:
Ap puhuu paskaa. Ihminen todellakin on oikeutettu tt-tukeen, jos ei ole varaa maksaa edes muutaman kympin erissä sairaalamaksuja
Ei ole, jos sulla on omaisuutta, jota ei voi muuttaa tällä hetkellä rahaksi, esim. osuus asunnosta, jossa leski asuu lesken oikeudella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap puhuu paskaa. Ihminen todellakin on oikeutettu tt-tukeen, jos ei ole varaa maksaa edes muutaman kympin erissä sairaalamaksuja
Ei ole, jos sulla on omaisuutta, jota ei voi muuttaa tällä hetkellä rahaksi, esim. osuus asunnosta, jossa leski asuu lesken oikeudella.
Asunto, jossa itse asuu ei poista oikeutta toimeentulotukeen. Ota selvää äläkä jauha paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa tilanteessa olet oikeutettu toimeentulotukeen.
En ole. Olen kysynyt. Sellaista tt tukea en halua, joka on käytännössä laina, jonka perivät myöhemmin takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten hyvä, mutta omistusasunto, jossa itse asut, ei ole toimeentulotuessa huomioitavaa omaisuutta. Lue ja opi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, sellaista ammattietiikkaa. Raisataan kansalainen vastoin tämän tahtoa ja laskutetaan tästä raisauksesta uhr..siis potilasta! Soten ammattietiikka on kuin suoraan viemärilaitokselta revitty.
Sinä voit ihan vapaasti kirjoittaa hoitotahtoosi, että sinut pitää jättää kotiin kuolemaan. Ei ole olemassa sellaista kuin pakko mennä sairaalaan.
Kirjoitinkin heti kun minulle näin tehtiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eli toisin kuin valehtelit, olet oikeutett toimeentulotukeen. Ei vuokran määrä poista oikeutta siihen.
Mitä nyt sekoilet?
Menee, on muutama vammainen tiedossa jotka ovat ikuisuusulosotossa koska jättivät joskus jonkun tommoisen maksamatta. Varmasti aiheettomasti lähetetty lun sairaaloilla tapana varata potilaan nimissä aikoja joita ei sitten ilmoiteta potilaille ja tipahtaa vain 60e lasku joka veisi taai puolet kuukauden köyttörahoista.
En ole. Olen kysynyt. Sellaista tt tukea en halua, joka on käytännössä laina, jonka perivät myöhemmin takaisin.
Höpöhöpö. Jos sinulla jää satanen käteen, olet oikeutettu tt-tukeen. Turha valehdella asiasta, joka on helppo tarkistaa Kelan sivuilta. Ja ihan omalla kokemuksellakin satun tietämään, että puhut paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai maksat isällesi takaisin?