Alaovi lukkoon 24h ilman ovipuhelinta, onko laillista?
As.Oy ilmoitti että alaovi pannaan asukkaiden turvallisuuden takai lukkoon ympäri vuorokauden, vain avaimella pääsee sisään, ovipuhelinta ja avausmahdollisuutta huoneistosta käsin ei ole. Tämä tekee kotiin toimitukset ym. todella hankalaksi.
Kommentit (86)
parempi vaan että ovikoodit katoaa. Rappuihin pääsee aivan liikaa ulkopuolisia ravaamaan.
Postit ja pakettilaatikot ulos sinne jonnekkin roskakatoksen viereen. Tamppaustelineet voisi purkaa alta.
Meillä on juuri tuollainen kerrostalo. Ovet aina lukossa, ei koodeja, ei ovipuhelinta. Kaikkeen tottuu.
Vierailija kirjoitti:
No hyvä homma, ettei kuka tahansa pääse rappukäytävään.
Mä oon tykännyt. Rappu on hiljainen eikä siellä norkoile ap:n vieraita/asiakkaita.
Joillain on parvekkeella virveli. Ne laskee sillä avaimen alas vieraalle. Heittää ei kantsi kun älyavaimen siru voi mennä rikki tai avain upota hankeen/puskaan.
Ruokalährtin kulun näkee sovelluksesta joten alas voi mennä kun hän lähestyy. Ei ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan normia. Hyvä käytäntö näin.
Hae sä Wolttis ovelta.
Siinä kaikkeen alistuvan Suomi-lampaan kommentti taas kerran.
Alistuminen on sitä, että antaa hörhöjen majailla rappukäytävässään. Teillä Pietarissa toki näin.
Hae kiireesti apua, jos tosissasi näet yllä olevassa kommentissa venäläistä mielipidevaikuttamista. Hae myös apua "hörhöjä" koskeviin pelkoihisi.
"suomi-lammas" on sellainen varma merkki kanssakeskustelijan tasosta ja kotimaasta.
Jep. On tultu Suomern sossun elätettäväksi ja putinismia levittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää käytöstä hallitukselta. Meilläkin talossa liikuntarajoitteisia jotka tilaavat ruokaa kaupasta.
Ja joidenkin luona käy kotisairaanhoito.
Eiköhän heillä ole joku koodi käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vanhassa asunnossa oli sama. jalka kipsissä oli kiva klenkata rapun ulko-ovelle hakemaan kauppakasseja. Ei ihan loppuun ajateltu suunnitelma
Kannattaisi olla kaveri naapurin kanssa, eikä nirppailla. Joskus voi tarvita apua.
Kielimuuri...
Meillä ensin lukittiin alaovi kiiretoimenpiteenä, ja sen jälkeen asennettiin koodilukko. Todellakin syystä! Sitä koodia joudutaan uusimaan melko säännöllisesti koska on henkilöitä, jotka jakavat koodin kavereilleen ja sukulaisilleen. Mitkään varoittelukirjeet eivät tehoa joihinkin ihmisiin, mutta kyllä itketään ja vaaditaan apua sitten kun itse joutuvat kellarivarkaiden tai yöllisen häiriköinnin kohteeksi.
Kerrostaloihin kannattaa palkata ovimiehet jotka avaa oven ja valvoo että kuskit ja muut myös poistuu talosta. Tällä olisi hyviä vaikutuksia sekä turvallisuuteen että työllisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeää käytöstä hallitukselta. Meilläkin talossa liikuntarajoitteisia jotka tilaavat ruokaa kaupasta.
Niillä on yleensä avain.
No ei ole ainakaan meidän talossa käyvillä eikä niillä, jotka käyvät minun muualla asuvilen iäkkäiden sukulaisten luona. Sekö tekee asumisesta turvallisempaa, että ulko-ovi on lukossa mutta huoneiston avain kiertää herra ties kenen käsissä?
Sit kannattaa vaihtaa kotihoitopalvelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae sä Wolttis ovelta.
Alistuminen on sitä, että antaa hörhöjen majailla rappukäytävässään. Teillä Pietarissa toki näin.
Hae kiireesti apua, jos tosissasi näet yllä olevassa kommentissa venäläistä mielipidevaikuttamista. Hae myös apua "hörhöjä" koskeviin pelkoihisi.
"suomi-lammas" on sellainen varma merkki kanssakeskustelijan tasosta ja kotimaasta.
Juuri näin!
Ei tulisi mieleenkään antaa ovikoodia sivullisille. Safkat haetaan alaovelta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Vantaalla kotisairaanhoidolla on huoneiston avain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae sä Wolttis ovelta.
Siinä taas jokapäiväinen Suomi pässi pääsi vauhtiin.
Meillä on 24/7 lukossa ja hyvin toimii vaikka ei ole ovikoodia eikö ovipuhelinta.
Naapurissa asuu liikuntarajoitteinen vanha pariskunta joiden luona käy kotihoito jolla on avain.
Joskus harvoin jos jotain ruokaa tilaan kotiin katson että missä se kuski on ja kun on lähellä menen alas odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotihoidolla on avain.
Kotihoito pääsee putkilukolla rappuun. Asukas sitten avaa itse oman ovensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä homma, ettei kuka tahansa pääse rappukäytävään.
Mä oon tykännyt. Rappu on hiljainen eikä siellä norkoile ap:n vieraita/asiakkaita.
Joillain on parvekkeella virveli. Ne laskee sillä avaimen alas vieraalle. Heittää ei kantsi kun älyavaimen siru voi mennä rikki tai avain upota hankeen/puskaan.
Ruokalährtin kulun näkee sovelluksesta joten alas voi mennä kun hän lähestyy. Ei ongelmaa.
Joku muukin oivaltanut, luulin että olen ainoa parvekkeella "kalastaja". Voi siinä joku kyllä valkotakit kutsua jos kauempaa näkee.