Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (2279)
Nyt on pakko sanoa tylsä kommentti: riitely on tylsää, varsinkin turhanpäiväisestä asiasta riitely. Jankkaaminen on myöskin tylsää, varsinkin turhanpäiväisestä asiasta jankkaaminen. Energia kannattaa käyttää johonkin ihan muuhun, vaikka kävelyllä tai Tokmannilla käyntiin.
Mulla on nyt päivällinen valmisteltu jääkaappiin, ei tarvitse kuin kypsentää myöhemmin. Tälle päivälle muita suunnitelmia, että roskapussi pitäisi viedä. Illalla aion lukea ja katsoa telkkaria.
Hei, tulkaa kertomaan tylsiä ja tavallisia tekemisiänne, niitä on kiva lukea!
KIinnostaisi tietää, mitä ompelet käsin. Minä vain koneella surauttelen.
Harrastelen sellaista pukuhommaa, mihin tulee tehtyä kaikenlaista vaatetta. Vähän niinkuin naamiaisasuja (ja ei, tähän ei liity mitään seksuaalista, ihan vain pukeutumista). Nyt pitäisi tehdä sellaiset valtavat hihat, mitkä sointuvat ylvääseen keskiaikaisen linnanneidon mekkoon. Sain jopa tuon äskeisen viestin kirjoitettuani koekankaan leikattua muotoonsa, niin alkaa projekti hahmottua. En ole sillä tavalla ammattilainen, että osaisin mitään hienoja vaatekaavoja tehdä, vaan teen aina jostain halpiskankaasta koepalat joita sovittelen päälleni, ja sen pohjalta sitten kalliimmasta kankaasta oikeat. Onneksi näitä voi viimeistellä ja ottaa sisään ja säätää loputtomiin, kun tekee omaksi iloksi itselleen. Ompelukoneella varmasti surruuttaisi nopeasti, mutta koen sen jotenkin mieltä rauhoittavana, että teen hissuksiin käsin niitä ompeleita.
Onko sulle kertynyt paljon kankaita?
Onhan noita kertynyt kun on vuosia harrastellut. Irtopaloja on kyllä siivousten yhteydessä lähtenyt paljon kierrätykseen, mutta useampi vanha puku ja mekko on vielä tallessa. Ja muutama isompi kaistale sellaisia kalliimpia kankaita, mitkä on niin hienoja etten ole raaskinut luopua, vaikken vieläkään tiedä mitä niistä tulee.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nyt päivällinen valmisteltu jääkaappiin, ei tarvitse kuin kypsentää myöhemmin. Tälle päivälle muita suunnitelmia, että roskapussi pitäisi viedä. Illalla aion lukea ja katsoa telkkaria.
Hei, tulkaa kertomaan tylsiä ja tavallisia tekemisiänne, niitä on kiva lukea!
Samoissa tunnelmissa täällä. Paitsi että minun pitäisi tehdä illemmalla huomisen ruoka valmiiksi niin, että on mikrossa lämmittämistä vaille, koska huomenna menee päivä töissä niin ei ehdi kokkaamaan. Ja niin ikään täälläkin pitäisi roskapussi viedä. Mutta se tulkoot myöhemmin. Ensin taltutan tuon tiskivuoren keittiössä.
Vierailija kirjoitti:
Harrastelen sellaista pukuhommaa, mihin tulee tehtyä kaikenlaista vaatetta. Vähän niinkuin naamiaisasuja (ja ei, tähän ei liity mitään seksuaalista, ihan vain pukeutumista). Nyt pitäisi tehdä sellaiset valtavat hihat, mitkä sointuvat ylvääseen keskiaikaisen linnanneidon mekkoon. Sain jopa tuon äskeisen viestin kirjoitettuani koekankaan leikattua muotoonsa, niin alkaa projekti hahmottua. En ole sillä tavalla ammattilainen, että osaisin mitään hienoja vaatekaavoja tehdä, vaan teen aina jostain halpiskankaasta koepalat joita sovittelen päälleni, ja sen pohjalta sitten kalliimmasta kankaasta oikeat. Onneksi näitä voi viimeistellä ja ottaa sisään ja säätää loputtomiin, kun tekee omaksi iloksi itselleen. Ompelukoneella varmasti surruuttaisi nopeasti, mutta koen sen jotenkin mieltä rauhoittavana, että teen hissuksiin käsin niitä ompeleita.
Onko sulle kertynyt p
Missä pidät niitä vaatteita päälläsi?
Tuli heti mieleen käsin ompelemisesta, että yliluotteletko saumanvarat, etteivät rispaannu. Vai teetkö jopa katesaumat pukuun?
En viitsisi ommella käsin kuin korkeintaan nuken vaatteita. Kyllä on sitkeä ihminen käsinompelija!
Ihana lohisalaatti tehtiin puolison kaa. Sori. Ei ollut tylsää tuo. Nyt pötkötellään puhelintemme kanssa. Tää on tylsää, lopetan nyt.
Vierailija kirjoitti:
Onko sulle kertynyt p
Tämä ei kyllä ole tylsää, vaan vau!
Vierailija kirjoitti:
Nyt on pakko sanoa tylsä kommentti: riitely on tylsää, varsinkin turhanpäiväisestä asiasta riitely. Jankkaaminen on myöskin tylsää, varsinkin turhanpäiväisestä asiasta jankkaaminen. Energia kannattaa käyttää johonkin ihan muuhun, vaikka kävelyllä tai Tokmannilla käyntiin.
Tämähän on nimenomaan tylsien asioiden ketju.
Vierailija kirjoitti:
Pitää perustaa uusi ketju, jonka otsikkona on:
Lukee siellä toisessa ketjussa, kuka lie kirjoittanut???
Nyt loppuu tämä riitely, kukaan ei tuota viestiä ole edes allekirjoittanut. Voi olla siis ihan kenen vaan. Hah! Kukaan ei voi omia.
Riita poikki ja voita väliin. Ei mitään tietoa, kuka maagiset sanat kirjoitti. Turha itkeä kaatunutta piimää :)
"Missä pidät niitä vaatteita päälläsi?"
Noin kerran vuodessa on sellainen viikonlopun mittainen tapahtuma, johon sopii saapua pukeutuneena. Tai useampikin, jos jaksaa matkata ja tietää mistä etsiä. Hassuahan noissa tapahtumissa on, että sitä tekee vuoden mittaan töitä yhtä viikonloppua varten, mutta se tuo omaan vuoteeni sisältöä. Ja lämmittää mieltä kun saa ihmisiltä kehuja pukineista, joihin on nähnyt vaivaa eikä ostanut valmiina mistään naamiaiskaupasta.
Olen myös pelastanut monen ystäväni teemajuhlat ja halloweenit. Harvalla aikuisella on useampi outo kostyymi kaapissaan mitä voi lainata. Pieniä ilon aiheita.
Kun katsoo vanhoja, noin sadan vuoden takaisia valokuvia, naisilla on todella kauniita ja taidokkaasti tehtyjä pukuja. Vaatteita ei varmaan ollut niin paljon kuin nykyään, mutta laatu oli parempi. Sitä yhtä pyhäpukua pidettiin sitten vuodesta toiseen eri tilaisuuksissa, ainakin vähävaraisemmat ihmiset pitivät. Nyt on paremminkin kertakäyttökulttuuri vallalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuli heti mieleen käsin ompelemisesta, että yliluotteletko saumanvarat, etteivät rispaannu. Vai teetkö jopa katesaumat pukuun?
Saumanvaraa jätän aina järjettömästi yli tarpeen, paljon enemmän kuin suositellun 1cm, niin on sitten varaa säätää, ja ottaa sisään tai ulospäin jos tarvetta on. Käsin ompelemisessa on se hyvä puoli, että myös sauman purkaminen ja uudelleen ompelu vahingoittaa kangasta vähemmän kuin koneella huristelu. Tai ainakin itse elän tällaisessa illuusiossa. Mutta kuten totesin, niin kovin ammattimainen tässä en ole, niin veikkaan että joku vaatealan ammattilainen olisi kauhuissaan saumoja tarkemmin katsoessaan. Minulle riittää, että puku pysyy kauniisti kasassa. Katesaumaamiseen olen liian laiska.
Ajatelkaa niitä kapioiden tekemisiäkin. Lakanoissa käsin virkatut reuna- tai välipitsit. Kauhea työ! Nyt niitä pitsilakanoita näkee vielä kirpputoreilla. Hinta ei vastaa työn määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saumanvaraa jätän aina järjettömästi yli tarpeen, paljon enemmän kuin suositellun 1cm, niin on sitten varaa säätää, ja ottaa sisään tai ulospäin jos tarvetta on. Käsin ompelemisessa on se hyvä puoli, että myös sauman purkaminen ja uudelleen ompelu vahingoittaa kangasta vähemmän kuin koneella huristelu. Tai ainakin itse elän tällaisessa illuusiossa. Mutta kuten totesin, niin kovin ammattimainen tässä en ole, niin veikkaan että joku vaatealan ammattilainen olisi kauhuissaan saumoja tarkemmin katsoessaan. Minulle riittää, että puku pysyy kauniisti kasassa. Katesaumaamiseen olen liian laiska.
Saumurilla kun vetää, niin ei ainakaan suurennettua saa.
Olisipa viitseliäisyyttä tehdä käsitöitä!
Tämmöisenä puolitoistametrisenä on vaikea löytää sopivia vaatteita. Lahkeetkin lyhennytän ompelijalla.
Aamulla oli maa kuurassa, jospa talvi jo tulisi.
Pitäisi mennä taas kauppaan. Jopa imuroida kun tulee sopiva aika sille. Listalla olisi vaikka mitä, mutta hyvä ottaa rauhallisesti ettet reuhdo. Tässä keski-iässä pitää jo ajatella lepoakin. Sää kostea edelleen Treella. Lintuparvet hienoja.
Plussaetuna oli suklaata 3 rasiaa 12 euroa. Pitäisiköhän ostaa joulusuklaita jo nyt? Ei niitä oikeastaan edes tarvitsisi, mutta tavaksi tullut kun mies tykkää. Normaalipainoisia ollaan mutta jouluna vähän nousee, sitten taas ruotuun uuden vuoden jälkeen.
Meillä oli kissa, jolla oli epilepsia. Pärjäsi lääkkeillä toistakymmentä vuotta. Otti onneksi pillerin hyvin, selällään oli sylissä ja heitettiin pilleri riittävän syvälle kurkkuun. Jos jäi kielen päälle, silloin sylki kyllä pillerin pois.