Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (2279)

Vierailija
1941/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain taas esseestä arvosanan 4 (5 on paras). Ei ollut tylsä asia tuo vaan mukava yllätys. Se mikä on tylsää on se, kun esseen palautteessa luki myös, että sen olisi pitänyt olla tietyistä kohdistaan laajempi eli esim sen alku johdanto pidempi ja silti oli rajoitettu sivumäärä ja näin jouduin karsimaan tekstiä. Näin miksi opettaja laittaa tylsästi hyvin pienen sivumäärä rajoituksen ja sitten toivoo laajempaa asian käsittelyä. En oikein ymmärrä tätä kaikkea.

Nyt jätin tekstiä pois jotta mahdutin sen juuri ja juuri tuohon maksimiin. Näin miksi tylsästi sitten rajoittaa pituutta, kun minä kirjoitan kyllä vaikka sen 10 sivua jos täytyy. Toiseenkin esseeseen kirjoitin 7 sivua, kun sai kerran kirjoittaa, mutta 5 sivun essee on liian lyhyt maksimipituus minulle, kun pitäisi saada asiat kerrottua. Nyt olisin tarvinnut ainakin yhden sivun vielä. Kai olisi kysyä edes onko ok ylittää pituussuositus kirjoittaessa. 

Vierailija
1942/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nurmikko jäässä. Varpaat jäässä. Roskapöntön kansi on jäätynyt kiinni. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1943/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä jännittää lähettää työhakemus! Olen ollut samassa positiossa pitkään, enkä ole hakenut töitä tosi moneen vuoteen. Nyt tuli vastaan sellainen, jota en voi jättää hakematta, tai se harmittaa loppuelämän. 

Toivottavasti ei ole väärä ketju tällaiseen jännitysnäytelmään :D

Vierailija
1944/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain taas esseestä arvosanan 4 (5 on paras). Ei ollut tylsä asia tuo vaan mukava yllätys. Se mikä on tylsää on se, kun esseen palautteessa luki myös, että sen olisi pitänyt olla tietyistä kohdistaan laajempi eli esim sen alku johdanto pidempi ja silti oli rajoitettu sivumäärä ja näin jouduin karsimaan tekstiä. Näin miksi opettaja laittaa tylsästi hyvin pienen sivumäärä rajoituksen ja sitten toivoo laajempaa asian käsittelyä. En oikein ymmärrä tätä kaikkea.

Nyt jätin tekstiä pois jotta mahdutin sen juuri ja juuri tuohon maksimiin. Näin miksi tylsästi sitten rajoittaa pituutta, kun minä kirjoitan kyllä vaikka sen 10 sivua jos täytyy. Toiseenkin esseeseen kirjoitin 7 sivua, kun sai kerran kirjoittaa, mutta 5 sivun essee on liian lyhyt maksimipituus minulle, kun pitäisi saada asiat kerrottua. Nyt olisin tarvinnut ainakin yhden sivun vielä. Kai olisi kysyä edes onko ok ylittää pituussuositus kirjoittaessa. 

Voi olla, että opettaja on tarkoittanut laajemmalla käsittelyllä asian kertomista eri näkökulmista, ei pitemmästi.  Napakat lauseet, lyhyesti esiteltyinä eri kantilta. En kyllä tiedä sopiiko aiheeseesi tuollainen käsittelytapa.  "Tiivistäminen on taito" , sanoi mun opettaja aina.

Vierailija
1945/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan jälkeen teki mieli keittää kahvit, enkä hoksannut ollenkaan, että oikeastaan olisi jo ollut lounasaika. Ehkä syön nyt heti perään lounaan, ettei ateriarytmi mene sekaisin. Kanaa ja salaattia. 

Tintit ahkeroi talipallojen kimpussa, on niin mukava seurata niitä. Kaunista on tänään. En ole takkaa lämmittänyt viime talven jälkeen. Täytyy tänään aloitella pienillä tulilla, että pääsee loppuviikosta lämmittämään kunnolla, kun sääkin kylmenee. 

Vierailija
1946/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi olla, että opettaja on tarkoittanut laajemmalla käsittelyllä asian kertomista eri näkökulmista, ei pitemmästi.  Napakat lauseet, lyhyesti esiteltyinä eri kantilta. En kyllä tiedä sopiiko aiheeseesi tuollainen käsittelytapa.  "Tiivistäminen on taito" , sanoi mun opettaja aina."

Kyllä hän oli tyytyväinen muuten esseeseen ja kertoi kuinka olin käsitellyt aiheitta hyvin ja tarkasti tms. Ei ainakaan maininnut mitään siitä, että kirjoitin jotenkin väärin tässä jutussa. Siksi selvittelen nyt asiaa, kun ymmärrän esseeni vikakohdat, mutta samalla typerää jättää tekstiä pois esim johdannosta, että saa edes tekstin mahtumaan niille tarkoitetuille sivuille. Näin tulee tunne, että olisi tarvinnut edes sen yhden sivun lisää.

En kerro mitä opiskelen, mutta meillä moni essee on enemmänkin tutkielma tms tyyppinen kirjoitus missä oikeasti mietitään jotain ilmiötä tms. Ja se mikä on vaikeaa on se, kun monella opettajalla on aina oma mielipiteensä. Se on ok, mutta joku mainitsee jostain "virheestä" ja toinen taas jostain muusta.

Ensin kukaan ei mainitse jostain jutusta ja sitten yllättäen taas saa palautetta juuri siihen liittyen. Hyvä niin, mutta joskus hieman vaikeaa tasapainoilla kaiken keskellä, että muistaako kaikki jutut ja ns osaako korjata niitä ja oikealla tavalla kirjoittaessa niitä juttuja. Samoin olen melko hyvä kirjoittaja ja näen kirjoiyusvirheeni. Silti en vieläkään tajua yhden esseen kohdalla, että mitä virheitä siinä oli. Opettaja kirjoitti, että olisi ollut hyvä lukea essee vielä läpi ja korjata kirjoitusvirheitä ja minä luin sen ainakin 6 kertaa läpi vielä viimeisenä päivänä ja korjasin pari virhettä ja en löytänyt enempää. Näin äitini kai saa lukea esseen läpi ja kertoa onko siellä virheitä, kun en minä niitä löydä. Ehkä pilkkuja on jäänyt vähän pois, mutta muuta en keksi enää.

Oikeastaan tässä tulee se ajatus, että minulla ei ole avuksi ketään näissä jutuissa. Ei ole sellaista läheistä joka voi jeesata missään tai ystäviä. Näin pitää itse hoksata kaikki jutut. Joskus äidilleni sanoin, että hänen pitäisi lukea esseitäni joskus, että saisin edes toisen palautteen siihen, mutta äitiäni aliarviomatta hän ei kuitenkaan voi paljon palautetta antaa näihin juttuihin.

Oikeastaan kävin jo lukiota aikoinaan omilla sen myötä ettei ollut ketään avuksi ja ei kukaan lukenut tehtäväni tai lukenut esseitäni silloinkaan. Toki niinhän se menee varmaan monessa perheessä. Ymmärrän sen, mutta joskus olisi tietysti kiva jos yhdessä näitä juttuja voitaisiin miettiä. Pitkästi tästä ja nyt muihin aiheisiin, kun kirjoitan kohta sen esseen jo tänne tällä menolla. 

Vierailija
1947/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis monta keskittymistä vaativaa työhommaa, joita voisin tehdä, mutta kun odottelen lääkärin soittoa, en pysty mihinkään. Silppuhommat on jo hoidettu.

"Lääkäri soittaa maanantaina. Ehkä iltapäivällä."

Tämä lääkärin soittokin on onneksi töihin liittyvä, liittyy alaisen työterveysneuvotteluun, työaika menee siis hukkaan työasian takia. 

Vierailija
1948/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

All night long soi radiossa, oi kultainen nuoruus. Silloin ei ollut tylsää...

Vierailija
1949/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea sulle. Hieno homma.

Vierailija
1950/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä jännittää lähettää työhakemus! Olen ollut samassa positiossa pitkään, enkä ole hakenut töitä tosi moneen vuoteen. Nyt tuli vastaan sellainen, jota en voi jättää hakematta, tai se harmittaa loppuelämän. 

Toivottavasti ei ole väärä ketju tällaiseen jännitysnäytelmään :D

Tsemppiä sulle. Täällä peukut ja varpaat pystyssä :)

Vierailija
1951/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi Ap. Miksi riehut heti aamusta. Se on tympeää. Ideavaras sinä olet. Ei se miksikään muutu mustalla fontilla  ja omia valheita peukuttamalla. Ja ennen kuin alat haukkumaan,  en ole äikänope.  

Kerrohan terkut ystävällesi äikälle:) samaa lajia taidatte olla

Eri

Vierailija
1952/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jaa. Täällä kinastellaan jostain, mistä en tiedä mitään. Tämä on mulle tuttua menneestä elämästäkin: Työpaikalla kiehui ja kuohui ja minä olin aina pihalla siitä, mitä kukin on tehnyt ja sanonut ja mistä milloinkin piti olla ärsyyntynyt. Sain kyllä välillä itsekin vihat niskaani, kun erehdyin vähättelemään tilannetta. Joku naisten juttu, en ymmärtänyt, vaikka samaa sukupuolta itsekin edustan.

Mulla on ollut tänään tosi leppoisa päivä. Vähän vedin pölyjä lattialta mikrokuitumopilla, pyyhin pölyt takan päältä ja sytytin syksyn ensimmäiset pienet tulet. Tiskikone kolisee, suihkuvarsi osuu johonkin astiaan. En ymmärrä mihin, kun ei siellä mitään korkeaa pitänyt olla. 

Vierailija
1953/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi Ap. Miksi riehut heti aamusta. Se on tympeää. Ideavaras sinä olet. Ei se miksikään muutu mustalla fontilla  ja omia valheita peukuttamalla. Ja ennen kuin alat haukkumaan,  en ole äikänope.  

Kerrohan terkut ystävällesi äikälle:) samaa lajia taidatte olla

Eri

En tunne häntä, mutta tunnen kustannusalaa  ja kirjoitan työkseni. Siksi olen vihainen plagioinnista ja kirjallisista varkauksista. Niihin puututaan työssäni usein ja se on yhä laajeneva ongelma. Tietämättömyys ja suoranainen varkaus rehottaa.

Vierailija
1954/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on sellaisia, etteivät voi koskaan myöntää tehneensä väärin. Heikko itsetunto ei anna periksi pyytää anteeksi. Erehtyminen on ihan ok, mutta anteeksi voisit pyytää Ap. Sinä olet epärehellisesti aloittanut ketjun, joka ei ollut sinun ideasi. Myönnä se ja pyydä anteeksi. Olin nähnyt Muita yksinäisiä ketjussa jo tämän otsikon ja naureskelin jo silloin äikän idealle. 

Ketju rauhoittuu ja pääsemme jälleen tylsistymään.

Eri

Vierailija
1955/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuri virstanpylväs saavutettu viime yönä. Koiranpennun ensimmäinen oksennus. Viimeisteli sontimalla mittavasti. Löysi nääs ketunjätökset sunnuntaina ja pisteli poskeensa. 

Nyt se nukkuu ja päästelee kauheita uniääniä. 

Vierailija
1956/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on sellaisia, etteivät voi koskaan myöntää tehneensä väärin. Heikko itsetunto ei anna periksi pyytää anteeksi. Erehtyminen on ihan ok, mutta anteeksi voisit pyytää Ap. Sinä olet epärehellisesti aloittanut ketjun, joka ei ollut sinun ideasi. Myönnä se ja pyydä anteeksi. Olin nähnyt Muita yksinäisiä ketjussa jo tämän otsikon ja naureskelin jo silloin äikän idealle. 

Eri

Minun mielestäni äikkä olis voinu ite alottaa. Ei tehnyt niin. Halveerasi " tylsiä " kuulumisia ja olis halunnu seksiä siihenkin ketjuun. No. Joku toinen avas. That's it. Case closed.

Eri eri

Vierailija
1957/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuri virstanpylväs saavutettu viime yönä. Koiranpennun ensimmäinen oksennus. Viimeisteli sontimalla mittavasti. Löysi nääs ketunjätökset sunnuntaina ja pisteli poskeensa. 

Nyt se nukkuu ja päästelee kauheita uniääniä. 

Meillä on yksvuotiaalla koiralla ollut kolme epilepsiakohtausta. Lääkitys alkaa pian. Miten saadaan lääkkeet alas, sitä jo pelkään. Kohtaukset on ihan hirveitä katsoakin. Niiden jälkeen koira pysyy sylissä ja yrittää nuolla viimeisillä voimillaan. Todella surullista. 

Vierailija
1958/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

All night long soi radiossa, oi kultainen nuoruus. Silloin ei ollut tylsää...

Ei ehkä sinulla. Minulla on ollut ja on edelleen tylsä nuoruus. Tosin nyt tuo nuoruus on hiipumassa jo muutenkin, kun ikää tulee. 

Jos mietin onko ollut tylsää ja onko tylsää vieläkin niin kyllähän on ollut tylsää monesti. En minä paljon nuoruuttani muistele. Koulussa kävin ja pari harrastusta oli. Kesällä jokunen leiri. Siinähän se olikin. Myöhemmin koirani kanssa kaikkea ohjelmaa ja sen parissa aika kului ja sen kanssa sitten sellainen vuosikymmen yhteistä elämää. En käynyt oikeastaan missään ja ihmiset elämästäni lasken kahdella sormella. Silloin joskus neljällä sormella, kun isovanhemmat elivät. 

No, en minä tätä surkeana kirjoita ja joskus huvittaa, että mikä nuoruus. Minä istumassa radion ääressä niin kuin joka ilta tai minä koirani kanssa lenkillä niin kuin joka ilta oli se sitten juhannus tai joulu tai yo-juhlapäivä. No, en minä itse tahtonut juhlia tuolloin  lainkaan. Vaatteet vaihdoin ja lähdin koirani kanssa lenkille tosin hieman reittejä valikoiden, ettei satu joku näkemään kuinka tuollaisena päivänä itse koiranikin lenkitän. Lähinnä naapureita yms tarkoitan.

Olen kai ollut vanha jo nuorena jotenkin jos asiaa miettii tai sitten elämäni jutut ovat vaikuttaneet siihen miten elin silloin. Ehkä juuri sitä rauhaa ja turvallisuutta kaivaten. Musiikin suhteen olisin varmaan kiertänyt kaikki konsertit ja festarit, mutta yksin en halunnut tuolloinkaan mennä.

Puhuin kyllä monesti varsinkin äidilleni musiikkiin liittyen näistä jutuista ja mummunikin sanoi kerran, että meidän pitäisi mennä jonnekin. Muistan aina sen hetken, kun hän sanoi niin. Nyt myöhemmin taas tylsästi voin todeta sen, etten tiedä kestäisivätkö korvani niin kovaa musiikkia. Minulla korvien soimista muutenkin ja pieni reikä toisen korvan tärykalvossa.

Näin pitäisi olla joku "konserttisimulaattori" jossa kokeilla miten korvat kestää. Ja onhan niitä tulppia kyllä, mutta kuitenkin. Oikeastaan musiikki on se mikä on itselleni niin tärkeää nykyisin ettei moni tajua sitä varmaan. Nyt riittää kirjoittaminen tältä päivältä ainakin tänne. 

Lorna Shore - Unbreakable (musiikkimakuni toisessa, ääripäässä) 

Vierailija
1959/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eri

Minun mielestäni äikkä olis voinu ite alottaa. Ei tehnyt niin. Halveerasi " tylsiä " kuulumisia ja olis halunnu seksiä siihenkin ketjuun. No. Joku toinen avas. That's it. Case closed.

Eri eri

Luulen, ettei ketjut ole hänelle tärkeitä, voi olla muutakin aikaa vievää varsinkin jos on töissä. Tylsintä tässä on, että Ap valehtelee asiasta. Olis kertonut heti, että sai idean äikältä ja nyt auttaa äikkää avaamalla ketjun tämän puolesta. Silloin kaikki olis tyytyväisiä ja totuus olis tullut ilmi. Nyt Ap riehuu tästä varmaan monta vuotta. Kaikki kärsii. 

Vierailija
1960/2279 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vaihdattamassa renkaat. Olivat olleet rengashotellissa kesän. Kesärenkaat jäivät samaan rengashotelliin. Ne laitettiin pinoon ja nostettiin trukilla korkeaan hyllyyn. Vielä on aika lämmintä, mutta kitkat voi laittaa alle vähän etukenossa.

Odottaessa join huoltoasemalla kupin kahvia. Samaan aikaan oli porukkaa lounaalla. Moni söi perunamuusia ja makkarakastiketta. Sitten hain autoni ja ajoin kotiin.