Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (2279)

Vierailija
1881/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuista pohdintaa, että miten meille on siunaantunut koira, jota ei kiinnosta hittojakaan mennä ulos. Kuuntelen hämmentyneenä muiden koiran omistajien sepustuksia siitä kuinka tarvii suunnilleen vain sanoa sana "ulos" tai ottaa hihna käteen niin koira hyppii innoissaan ympyröitä. Jos meillä sanoo "ulos", koira katsoo pää kallellaan tyyliin "et kai ole tosissasi" ja jos ottaa hihnan käteen, kaveri kävelee kylmän rauhallisesti pois eteisestä. Tämä laiskuuden huipentuma menee vasta sitten ovelle vänisemään jos meinaa oikeasti tulla hätä housuihin. Ulkomaailma on hänelle pelkkä huussi.

Vierailija
1882/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tänne kommentoivien elämä on oikeasti näin tavallisen tylsää, ettekä vaan huijaa. Sitä tässä huomasin pohtivani. Voihan tänne kertoa jonkun tosi tylsän ja tavallisen hetken, vaikka elämä on oikeasti kaikenlaista innostavaa, ihanaa ja mahtavaa täynnä. Tämä riskihän tässä aina on, kun lohduttautuu, että en sittenkään ole ainut, jolla on todella harmaa elämä.

Seuraan talven saapumista sääennusteista kuin jännitysnäytelmää. Pakkaset siirtyi viikolla eteenpäin, ensilumen tulo peruuntui.

Joku päivä jännäsin, meneekö +12 astetta rikki. Päiväkahvia join, ja näytti +11,8, kun aloitin. Ja menihän se! Otin mittarista kuvankin, en tiedä miksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1883/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1884

Huomenta. Lepposa aamu. Kahvi tuoksuu.

Mitähän tylsää päivä tuokaan tullessaan?

Vierailija
1884/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sai eilen aloituksestaan solvausta ja haukkumista. Vastasi solvaajalle.

Taivaallinen mode huomasi sopimattoman kommentoinnin ja kutsui luokseen rumat sanat

(...)

Vierailija
1885/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistiko kukaan toisia keskustelijoita eilen Tokmannilla?

Minä en käynyt kaupassa, mutta ajeltiin autolla. Joutsenia oli kokoontuneina pelloille.

Vierailija
1886/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan ollu jännät hetket lapsiperheissä, eivät tänne kirjoittele. Meillä vähän 'tylsähkö' talkkari kävi lipun nostamassa, terkut T:lle. Ujo on, ei oikeasti tylsä.

Pötköttelen. Mies suolaa lohta. Uunilohi sitruunapippurilla. Teen jälkilämpöön pizzaa iltapalaksi. Kahteen autoon vaihtaa tuo renkaat tänään. Harmaa poutapäivä. Tooosi harmaa. Kylätiellä ajoi auto just ohi.

Mä kekkasin, et käyn viikolla kahtomassa kirppareilta beessiä vaatetta, kai harmaakin käy. Otan räväkän ystävän mukaan, en kehtaa hälle tätä tarinaa kertoa. Hän varmaan luulee, että oon kipeä, kun hypistelen vaan tylsiä vaatteita. Hän onkin oikein Hellssinkistä. Syyslomalla täällä maaseudun rauhass.

Tääl oli tylsä viikko. Ihanaa. Vessan loisteputki sammui. Vaihdettiin uusi. Se aiheuttaa outoa rätinää radioon. Kuuletteko nyt? Tuskin sanoista saa selvää. Tää on kyl liian jännä juttu. Ukko, ulos vessasta! Tulee hyvä biisi.

Vierailija
1887/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistiko kukaan toisia keskustelijoita eilen Tokmannilla?

Minä en käynyt kaupassa, mutta ajeltiin autolla. Joutsenia oli kokoontuneina pelloille.

Sori, mä unohin täysin tarkkailla muita, kun sattui se jännitysnäytelmä kassalla. Ajokortti lattialla. Kerroinkin jo. Täytyy lähteä pian uuestaan.

Ai niin, olihan siellä muutaki jännää: tarjouksessa Joulukuusenpallo. Lila. Ja samassa lootassa oli vaik mitä väriä. Seisoin avuttomana sininen palloloota kädessä. Katsoin kysyvästi ohi viilettäviä myyjiä, enhän tietty rohjennut heitä häiritä. Meinasin jo lähteä kassalle ja mielikuvaharjoittelin: kassa sanoo, 4,99. Minä piipitän että 1,99. Kassa korottaa ääntä Lila on. Tää on Sininen! Minä kysyn jätänkö täjän vai palautanko paikalleen...

Tätä miettiessäni jumalaisen komea merkonomimyyjä huikkaa: kaikki värit tarjouksessa, minä soperran: pitäis varmaan vetää toi Lila yli. Mut mies on jo kaukana hyllyjen takana, vain tuoksunsa leijailee nenässäni...

Vierailija
1888/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla nukkuminen joskus 18 aikaan ei oikein ole hyvä juttu unien kannalta. Sain lopulta nukuttua joskus 4 aikaan. Minulla, kun unirytmi on ollut melkein aina se, että menen nukkumaan vasta kello 2. Toimii yleensä. Valvoin jo silloinkin, kun piti herätä aamuisin. Silloin toki yritin aikaistaa nukkumaan menoa hieman. Yleensä riittääkin se 6 tuntia paitsi näin pimeinä päivinä. 

Tänäänkään niin kuin ei yleensäkään ole mitään erikoista ohjelmassa. Odotan itsekin jo pakkaspäiviä ja aurinkoa näkyviin. Jos tulee liukas talvi ja tiet luistinratoja niin se on ikävä juttu ja näin pysyvä lumikin jo parempi. Täällä maalla kun säästetään hiekoituksestakin mikä näkyy kävellessä ja autoillessa. Lumeenkin voi jäädä autolla kiinni (kokemusta on lukuisia kertoja), mutta ojaan oja liukkaalla on pahempi juttu.

Isänpäivä on ehkä itselleni vähän sellainen päivä, että mieti miten siihen suhtautuisi. Kyllähän sitä lapsena ja nuorenakin vielä jotenkin muisti ja sitä ainakin yritettiin viettää. Sitten se meni siihen, että tekstiviestin laitoin. Isäni joskus vastasi siihen, että hän on ollut huono isä minulle ja silti kiitti kyllä viestistä. Tämän jälkeen vielä lähetin kerran toivotukset, mutta ei vastannut mitään. Toki muuten ihan ok väleissä ollaan.

Näin tuo päivä on nyt vähän niinkuin meillä unohtunut. Ei koskaan oikein olla tuollaisia juhlittu ehkä niinkuin joku muu. Joskus sitä miettiikin, että onko ihme jos minäkin olen sellainen kuin olen. Monesti hiljaa ja totinen sekä jännitän jotain. Se, kun menee siihen millaista kotona on ollut ja meillä tuo rento yhdessä olo ja huolettomuus ei oikein ollut teemana. Samalla meillä kyllä oli turvallista ja asiat ihan ok kuitenkin. Toki en minä valita ja niinhän moni voi varmaan kirjoittaa saman, mutta ihminen on kai monesti vähän kuin peilikuva läheisistään myös.

Kai sitä olisi oppinut pitämään hauskaa ja olemaan rennompi jos olisi saanut esimerkkinä siihen. Minä sitten välillä aina osaan pitää hauskaa ja huvitan itseäni jollakin jutulla ja mielessäni kuvittelen kaikkea, mutta en tiedä osaisinko muiden joukossa olla hauska ihminen. Joskus tosin yritin, mutta jotenkin vaikea asia se minulle on olla luontaisesti hauska ja rohkea. Tähän vaikuttaa tosin muutkin asiat elämässäni ja en näin voi tätä vaan joidenkin juttujen piikkiin pistää. 

Vierailija
1889/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalla nukkuminen joskus 18 aikaan ei oikein ole hyvä juttu unien kannalta. Sain lopulta nukuttua joskus 4 aikaan. Minulla, kun unirytmi on ollut melkein aina se, että menen nukkumaan vasta kello 2. Toimii yleensä. Valvoin jo silloinkin, kun piti herätä aamuisin. Silloin toki yritin aikaistaa nukkumaan menoa hieman. Yleensä riittääkin se 6 tuntia paitsi näin pimeinä päivinä. 

Tänäänkään niin kuin ei yleensäkään ole mitään erikoista ohjelmassa. Odotan itsekin jo pakkaspäiviä ja aurinkoa näkyviin. Jos tulee liukas talvi ja tiet luistinratoja niin se on ikävä juttu ja näin pysyvä lumikin jo parempi. Täällä maalla kun säästetään hiekoituksestakin mikä näkyy kävellessä ja autoillessa. Lumeenkin voi jäädä autolla kiinni (kokemusta on lukuisia kertoja), mutta ojaan oja liukkaalla on pahempi juttu.

Isänpäivä on ehkä itselleni vähän sellainen päivä, että mieti miten siihen suhtautuisi. Kyllähän sitä lapsena ja n

Tsemppiä sulle. Toi isänpäivä on vähän 'uudempi' keksintö, kun vertaa äitienpäivään. Vietättekö sitä? Kauppojen kulta-aikaa, tuo hössötys vie hermot. Ja black friday on nykyisin koko kuukausi. Aina keksitään uusia syitä ostaa ja mainostaa! Mainoskulut maksaa ostaja.

Tylsää pyhää, niinkuin tässä ketjussa on tapana toivottaa :)  t. D

Vierailija
1890/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa vaate käy mielestäni ihan yhtä hyvin kuin beessi. Värithän on siitä jänniä, että välillä on vaikea sanoa, minkä värinen jokin asia on, missä esimerkiksi menee harmaan ja beessin raja? Samoin tuo joulupallo, mistä toinen keskustelija kertoi, oliko se sininen vai lila?

Vierailija
1891/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mi ikävyys, mi hämäryys.

Useampi tunti jo mennyt sängyllä pötköttäen kirjan kanssa. Mies omassa kamarissaan lukee.

Joku ehkä kuolisi tähän tylsyyteen mutta minusta tämä on ihan parasta.

Isänpäivää ei vietetä kun ollaan lapsettomia ja molempien isät on kuolleet.

Vierailija
1892/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle tuossa ylempänä. Ei meillä oikein vietetä mitään tuollaisia päiviä. Ei yhtään mitään. Joulua yritetään, mutta minäkin mietin välillä, että mikä joulunkin pelastaisi. Ehkä se jos oltaisiin muualla ja muissa maisemissa. Nykyisin kai, kun mietin sitä etten ole yhtään uskonnollinen ihminen niin sen vuoksi joulua on "turha" viettää ja toisaalta meillä ei mikään lahjojen antaminen ja sellainen joulu yhdessäoloineen tms mitä joku viettää taas sovi myöskään.

Näin pitäisi ehkä päästä eri maisemiin ja saada jotain muistoja sitä kautta ja parempi tunnelma. Samalla tietenkin se on jokaisen omassa päässä löytääkö sen tunnelman ja rauhan joulun aikaan mitä toivoisi löytävänsä. Itse ehkä mietin eniten sitä, että toivoisin näissä päivistä jäävän muistoja. Niitä asioita mitkä erottaisivat nämä arjesta, kun viime jouluna kävellessäni taas tuota tietä pitkin mietin, että tätäkin reittiä on tullut kuljettua satoja kertoja.

Samoin, en enää viitsinyt mennä kävelemään erääseen toiseen paikkaan, kun hieman mietin siellä ihmisten viettävän joulua (eräät ihmiset, joiden kanssa olen jutellut asuvat tien varrella)  ja kerrankin heillä oli paljon perhettään ja läheisiä kylässä. Näin kun ikkunasta näkyi se heidän joulunsa niin minä vähän koin ajatuksia siitä, että kun katsovat ikkunasta minua siellä tuiskussa ja tavallisissa vaatteissa niin ehkä joulua voisi toisinkin viettää.

Samalla en koe kateutta tästä. Vain hiukan ehkä surua, kun joskus toivoisin jotain muutosta. Kirjoitan paljon ja tästä ketjusta näköjään tuli paikka jossa kirjoitan näistäkin jutuista. 

Vierailija
1893/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on aina ollut lempiväri violetti. Lapsesta, saakka. Värin vaan pitää olla hyvin tumma. Oikein tumman luumun värinen. Tai sitten hieman vaaleampi purppura. Harvoin ostan tämän värisiä vaatteita silti. Ei niitä kovin usein edes näy missään. Viininpunainen on toinen lempivärini. Vasta aikuisena tästä sellainen tuli. Nytkin mietin ostavani kyseisen värisen mekon, mutta ei minulla ole kuitenkaan käyttöä sille ja entisetkin mekot on jo myyty pois, paitsi se purppura, josta en voinut luopua ja joka tippuu päältä nykyisin. 

Vierailija
1894/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauanko täällä sängyssä pitää vielä odotella ja näytellä nukkuvaa? Keittiössä on sellainen meteli, ettei voi olla kuulematta. Pienin jo itkee ja isompi hyssyttää. Toivottavasti pian saan kahvia. 

Jos muistelen miten meillä meni aamut niin olisi pitänyt herätä jo joskus kello 4 jos olisi halunnut isälleni kahvia ja syömistä laittaa. Aamuvirkku isäni nousee aina noin 5-6.  Tosin en minä tätä ilkeästi kirjoita. Totean vaan, että ehkä joskus on ok nukkua pitkään. 

Vierailija
1895/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmaa vaate käy mielestäni ihan yhtä hyvin kuin beessi. Värithän on siitä jänniä, että välillä on vaikea sanoa, minkä värinen jokin asia on, missä esimerkiksi menee harmaan ja beessin raja? Samoin tuo joulupallo, mistä toinen keskustelija kertoi, oliko se sininen vai lila?

Selkeä sininen. Oli lila erikseen, punanen, kultainen, hopeinen. Muistaakseni.

Vierailija
1896/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

77 kommenttia Räväkät kuulumiset

1900 Tylsät kuulumiset

22 000 Mitä Sinulle tänään kuuluu? (Tavallisia kuulumisia)

Tälläisiä me ollaan :)

Naurattaa.

Mies vaihtoi keittiön komeron lampun. Piti siivota tunti lattiatilaa ensin. Kuumahan siinä tuli viedessä tavaraa roskiin, kellariin, liiteriin...

Vierailija
1897/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan kohta viihtyä tässä ketjussa, kun kuulumisenne ovat niin mielenkiintoisia.

Tänään on itku ollut herkässä. Vanhoja ja uusia suruja. Taivaan yli muuttomatkalla oleville joutsenille sanoin heihei ja turvallista matkaa.

Vierailija
1898/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pesen nyt pyykkiä ja otan ettonet.

Vierailija
1899/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tätä miettiessäni jumalaisen komea merkonomimyyjä huikkaa: kaikki värit tarjouksessa, minä soperran: pitäis varmaan vetää toi Lila yli. Mut mies on jo kaukana hyllyjen takana, vain tuoksunsa leijailee nenässäni..." 

Tokmannin myyjistä kirjoitit. Minäkin viimeksi käydessäni odotin, että sattuisiko se eräs olemaan vuorossa. Käyn sielläpäin ehkä pari kolme kertaa vuodessa ja nyt jo kahdesti tässä loka-marraskuussa, eikä myyjää näkynyt missään. Onhan se toisaalta hassua, kun käynneilläni saattaa olla puolen vuoden välitkin ja sitten sattuu sama tyyppi olemaan kassalla molemmilla kerroilla. Nyt ei ollut hyvä tuuri sen suhteen. Tuo myyjä tosi sellainen mukavan oloinen ja oikein sopiva työhönsä. Miehelle siis terveisiä mielessäni lähetän.

Tokmanni on monille kai jokin turhia tavaroita pursuava paikka missä kaikkea minkä ostamista tulisi välttää. Itselle taas paikka mistä löytää aarteita edullisesti ja tarpeellista juttua. Pitäisi vaan olla virkeä, kun siellä käy eikä puolinukuksissa niin kuin viimeksi todeten, että jäi moni juttu ostamatta ja katsomatta.

Tokmannin vartijat ovat kyllä oma lukunsa. Joskus, kun äitini kanssa käytiin niin olimme tuolla kyseisessä paikassa mistä kirjoitin kai varkaiden aateliset hänen mielestään penkoessamme alekoreja liian innokkaasti. Näin kiersi lähes kehää ympärillämme ja kyttäsi vielä kassan sivussakin meitä. Sitten seuraavalla kerralla taas sama tyyppi jne. Nyt ei ole enää näkynyt. 

Vierailija
1900/2279 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin hyvälle tuulelle, kun vilkaisin kelloa, ja se oli 12:34. On niin kiva kellonaika peräkkäisine numeroineen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi