Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään tehdään työntekijöille pelkkiä nollatuntisopimuksia?

Vierailija
24.01.2023 |

Miksi enää nykyään ei tehdä kokoaikaisia työsopimuksia?
Nollatuntisopparilla saa aina jännittää että että saako täysiä työtunteja.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajajien rahan ahneuden takia.

Myös vuokratyöfirmat ovat helppo keino polkea työntekijöiden oikeuksia.

Vierailija
2/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitola taitaa olla ainut ala jossa saa tehdä työtunteja niin paljon kuin haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantajajien rahan ahneuden takia.

Myös vuokratyöfirmat ovat helppo keino polkea työntekijöiden oikeuksia.

Vuokratyöfirma maksaa enemmän per työtunti kuin itse palkattu. Kyllä se syy on muu kuin ahneus jos vuokratyöntekijöitä käyttää.

Vierailija
4/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jää nollatuntisopimukset minulta allekirjoittamatta.

Vierailija
5/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpompi potkia työntekijä pois

Vierailija
6/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä vuokrakusettajat kerää vaan listoilleen nimiä, ei aikomustakaan työllistää. Yksikin kusettaja hakee 5henkilöä, hakuaikakin loppunut jo kahteen kertaan ja taas tuli kuukausi lisää hakuaikaa. Nollasoppari huoleton ja kuluton, voi soittaa tuntia aikaisemmin ja armotonta päänaukomista jos ei heti lähdekään.

7/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain tapauksissa on helpompaa saada yksi työntekijä aamuksi klo 06-09 ja toinen klo 13-15 (muuna aikana ei tarvita) kuin yrittää saada se yksi tekemään molemmat ajankohdat ja olemaan klo 09-13 välisen ajan vapaalla, josta ei makseta edes palkkaa. 

Vierailija
8/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollatuntisopimuksia oli jo 1900- luvun lopussa/ 2000- luvun alussa. Silloin ne yleistyivät ainakin kaupan alalla.

Vierailija
9/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Joissain tapauksissa on helpompaa saada yksi työntekijä aamuksi klo 06-09 ja toinen klo 13-15 (muuna aikana ei tarvita) kuin yrittää saada se yksi tekemään molemmat ajankohdat ja olemaan klo 09-13 välisen ajan vapaalla, josta ei makseta edes palkkaa. 

Jokaisessa tapauksessa tuollaiseen ei pidä suostua koskaan. Tehköön ihan itse, saa parhaan tuoton ilman kuluja.

Vierailija
10/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "tyhjäkäynnistä" pitäisi maksaa jos kyse konsultoinnista, eli ei oman yrityksen työntekijä. Luonnollisesti ei vuokrayrityskään halua maksaa palkkaa ns hallinnollisista tehtävistä, mihin yleensä nuo ei laskutettavat tunnit kirjataan.

11/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisessa tapauksessa tuollaiseen ei pidä suostua koskaan. Tehköön ihan itse, saa parhaan tuoton ilman kuluja.

Ei tarvitsekaan suostua. Mutta on ihmisiä, joille saattaa hyvinkin sopia tuollainen. 

Vierailija
12/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mutta miksi silti nollatuntisoppari? Voisihan siihen laittaa minimituntimääräksi jotain muutakin.

Vierailija
13/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauttisin jos saisin vaikka parin päivän varotusajalla tiedot tunneista, ja niitä olisi tarpeeksi normaaliin elämään.

Vierailija
14/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nollasopparilla, itse tahdoin niin.

Asun ihan kaupan vieressä ja pystyn menemään töihin hyvinkin lyhyellä varoitusajalla.

Tunteja kertyy 15-40/kk.

Mulle käy kun tykkään epäsäännöllisestä elämästä muutenkin.

15/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta miksi silti nollatuntisoppari? Voisihan siihen laittaa minimituntimääräksi jotain muutakin.

Nollatuntisoppari siksi, ettei tarvetta ole joka päivä edes tuolle tuntimäärälle. Voi olla viikkoja, ettei työntekijää tarvita lainkaan. Töihin kutsutaan vain silloin, kun työnantajalla on tarvetta. Ei muulloin. Voisi sopia hyvin vaikka jollekin hiljattain eläkkeelle jääneelle.

Vierailija
16/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpompi potkia työntekijä pois

Tai olla antamatta tunteja.

Vierailija
17/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nollasopparilla, itse tahdoin niin.

Asun ihan kaupan vieressä ja pystyn menemään töihin hyvinkin lyhyellä varoitusajalla.

Tunteja kertyy 15-40/kk.

Mulle käy kun tykkään epäsäännöllisestä elämästä muutenkin.

:D

Vierailija
18/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomioikaa sitten lakiin tulleet muutokset; toteutunutta työaikaa tulee tarkastella ja tarvittaessa korjata sopimuksen minimituntimäärä vastaamaan todellisuutta. Eli jos teette säännöllisesti nollan sijaan vaikka 20 tuntia viikossa, muodostuu tämä 20 tuntia jossain vaiheessa minimiksi.

Vierailija
19/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, stressaavaa ja stressi aiheuttaa sairauksia.

Vierailija
20/22 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nollatuntisoppari siksi, ettei tarvetta ole joka päivä edes tuolle tuntimäärälle. Voi olla viikkoja, ettei työntekijää tarvita lainkaan. Töihin kutsutaan vain silloin, kun työnantajalla on tarvetta. Ei muulloin. Voisi sopia hyvin vaikka jollekin hiljattain eläkkeelle jääneelle.

Toki jos näin on, mutta tiedän tapauksia, joissa nollasopparilainen on ollut kuukausia säännöllisesti töissä ja töitä olisi ollut jatkossakin ja tekijöistä pulaa.