Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (13811)

Vierailija
13761/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hautojen hoito liian kallista vai eikö haluta itse hoitaa hautaa jostain syystä? Tämäkö on syynä siihen, että tuhkat halutaan heittää mereen tai kesämökille? Eivätkö ihmiset itse halua, että heistä olisi kuoltuaan vaivaa jälkeläisille?

Kulttuuri muuttuu. Ennen oli kunnia-asia, että haudattiin tammi-arkussa ja haudalle tuli näyttävä kivi. Nykyään arvostetaan luonnonmukaisuutta. Ihminen palaa luonnon kiertokulkuun kuoltuaan eikä jää säilööön jonnekin maakuoppaan. Harva kaipaa pompöösiä kivipystiä muistokseen. Ajatellaan ennemmin, että muisto säilyy läheisten mielessä.

Arvostusta ei tarvitse ostaa kuoleman jälkeen, se hankitaan eläessä. Se jää muistoihin. Ei kiviin ja laattoihin.

Vierailija
13762/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hautojen hoito liian kallista vai eikö haluta itse hoitaa hautaa jostain syystä? Tämäkö on syynä siihen, että tuhkat halutaan heittää mereen tai kesämökille? Eivätkö ihmiset itse halua, että heistä olisi kuoltuaan vaivaa jälkeläisille?

Kulttuuri muuttuu. Ennen oli kunnia-asia, että haudattiin tammi-arkussa ja haudalle tuli näyttävä kivi. Nykyään arvostetaan luonnonmukaisuutta. Ihminen palaa luonnon kiertokulkuun kuoltuaan eikä jää säilööön jonnekin maakuoppaan. Harva kaipaa pompöösiä kivipystiä muistokseen. Ajatellaan ennemmin, että muisto säilyy läheisten mielessä.

Entä kun kuluu aikaa useampia sukupolvia eikä mitään muistoa enää ole. Kuitenkin tuntuu hienolta, kun löytää jonkun esivanhemman haudan, varsinkin, jos on kiinnostunut sukututkimuksesta. Vaikka on vain se kivi, se tekee ne ihmiset jotenkin todellisiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13763/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun kuluu aikaa useampia sukupolvia eikä mitään muistoa enää ole. Kuitenkin tuntuu hienolta, kun löytää jonkun esivanhemman haudan, varsinkin, jos on kiinnostunut sukututkimuksesta. Vaikka on vain se kivi, se tekee ne ihmiset jotenkin todellisiksi.

Netissä on tiedot. Ei tarvitse mennä paikan päälle.

Vierailija
13764/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua, että jälkeläiseni joutuisivat hoitamaan hautaani. Jo ennestään on sukulaisten vanhoja unohdettuja hautoja pitkien matkojen päässä.

Vierailija
13765/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, mutta mullakin on fiilis, että muuttuvat todellisemmiksi, kun seisoo heidän hautansa vieressä. He ovat oikeasti siellä. 

Vierailija
13766/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lämmitin vanhan maasaunan ja istuin pitkään kosteissa löylyissä hämärässä.  Sade vain ropisi kattoon ja oli tunnelmallista.  Huono sääkin unohtui.

Millainen on maasauna?

Vierailija
13767/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on totta, mutta mullakin on fiilis, että muuttuvat todellisemmiksi, kun seisoo heidän hautansa vieressä. He ovat oikeasti siellä. 

Eivät ole. Luukasa. Jos sitäkään.

Vierailija
13768/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää radio-ohjelmista, joihin kuuntelijat saavat soittaa. Myötäjännitän, myötähäpeän ja myötäenymmärrä niiden sanottavaa, jonka ne sanovat moneen kertaan. 

Meilläkin mies ja tytär eivät voi kuunnella tällaisia ohjelmia, koska tuntevat myötähäpeää. Minua ei hävetä yhtään kenenkään puolesta. Ajattelen vain, että meitä ihmisiä on monenlaisia. Joskus kyllä juontajilla on vaikeuksia saada puhelu loppumaan, kun joku selvästi päihtynyt jatkaa puhetta loputtomiin.

Vierailija
13769/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään optikolla, kahvilassa ja varasin hammastarkastuksen. Tuottava päivä.

T: työtön

Vierailija
13770/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin olevani toimeton enkä tylsä(mielinen).

Vierailija
13771/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin voisilmäpullan. 

Vierailija
13772/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello on 21.04.

Vierailija
13773/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asennettiin tänään puulämmitteinen palju. 

Vierailija
13774/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen saunaan

Vierailija
13775/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua väsyttää. Pitääpä lähteä nukkumaan. 

Vierailija
13776/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on projekti. 

Vierailija
13777/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaani ovat alkaneet kellastua vanhemmiten. 

Vierailija
13778/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä loppuu kohta aika. Tarkalleen 1 h 50 min päästä. 

Vierailija
13779/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menen saunaan

menin myös ja tulin poiskin

Vierailija
13780/13811 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioissa on eri näkökantoja. Pitäköön kukin omansa, ellei halua muuttaa sitä. Sopii minulle.