Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia

Vierailija
15.10.2025 |

ja puuduttavia mielipiteitä.

Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms

Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)

Tule mukaan, sinä saman henkinen.

Kommentit (8909)

Vierailija
8541/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko viileää on ulkona. Pitääkö siirtyä takaisin toppatakkiin?

En luovu toppatakista. Lehmät riehaantuu kesälaitumille päästessään, ihmiset ei.

Minä kyllä lapsena riehaannuin lehmien ja vasikoiden mukana, oli se hupaisaa katsottavaa. Ja maito maistui viikon apilalle!

Ei taida lehmät enää kirmailla kesälaitumilla. Maito maistuu metallitangoille.

Vierailija
8542/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sataa kaatamalla, jippuu.

Meilläpäin ei ole satanut puoleen vuoteen. Olen kade. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8543/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En luovu toppatakista. Lehmät riehaantuu kesälaitumille päästessään, ihmiset ei.

Minä kyllä lapsena riehaannuin lehmien ja vasikoiden mukana, oli se hupaisaa katsottavaa. Ja maito maistui viikon apilalle!

Herää epäilys, ettet olekaan sisimmältäsi tylsä, vaan lehmä. 

Vierailija
8544/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taidan olla vaan puolitylsä. Huvittaisi joskus kirmailla. Yritän tukahduttaa lehmäpuoleni.

Vierailija
8545/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkipolun varrella on iso risukasa. Eikös vaan risujen seasta pilkistänyt vireä valkovuokko. Kevät on katalaa aikaa. Kaikenlaiseen ylipirteyteen törmää tutuissa, varmoissa paikoissakin.

Vierailija
8546/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ääni tulee, kun hippulat vinkuu ja morkoolit soi? Oletteko kuulleet? 

Vierailija
8547/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herää epäilys, ettet olekaan sisimmältäsi tylsä, vaan lehmä. 

Mä luulen kyllä lapsena olleeni vasikka, nyt tavan tylsä eukko. Tosin eilen nauroin, kun ukkoin hupsutteli. Ei toistunut tänään. Sain sen ruotuun. Joku roti!

Vierailija
8548/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ääni tulee, kun hippulat vinkuu ja morkoolit soi? Oletteko kuulleet? 

Hippulat vinkuu - ok, tuttu ääni. Tosta toisesta ei aavistustakaan.

Vierailija
8549/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri selittää jollekin jotain kovalla äänellä. Ei riittävän kovalla, että kuulisin.

Vierailija
8550/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin eilen ultraäänitutkimuksessa. Lääkäri ei sanojensa mukaan löytänyt mitään.  (Seitsemän vuoden opinnot ja tuossa tulos! )  Minä en ihmettele, olen tuntenut itseni tyhjäksi  jo kauan.  Mitä jollain haimalla, pernalla, maksalla tai sapella tekisinkään.

Vierailija
8551/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mul on vakava masennus. Lähes joka päivä toivon pääseväni täältä pois. Mutta ei musta oo edes im:n tekijäks. 

Mene hakemaan lääkäriltä tilapäisesti masennuslääkkeitä!. Masennus voi olla aivokemiallinen -  ja apu löytyy. Sitten kun tulee olo paremmaksi, voi alkaa kävellä luonnossa ja syödä vitamiinipitoista ruokaa (erityiseti B-vitamiinit)  ja D-vitamiinipitoista kalaa. Ja löytää tien jonnekin yhdistykseen, josta saa seuraa ja vertaistukea. 

Olen itsekin ollut välillä masentunut, pahastikin. Lisäksi on ollut eksistentiaalista ahdistusta, elämän ahdistusta. Aina kuitenkin mennään eteen päin. Kohentuvaa vointia Sinulle! Jokainen ihminen on tärkeä ja arvokas. 

Vierailija
8552/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutarhassa käveli kettu. Muut eläimet vakikävijöitä. Lannoitin kasveja kanakakkarakeilla ja kitkin rikkaruohoja. Punapyökki on hidas tekemään silmuja, tarkastelen sitä joka päivä. . 

Löysin ensimmäiset litulaukat ja aion tehdä niistä salaattia. Niissä on runsaasti C-vitamiinia ja maku erittäin aromaattinen.

Tätä minä kutsuisin fiksuksi vinkiksi. Miten tunnustan, etten syö näsiää tms?

* tunnistan... virheen korjaus 

Litulaukka on helppo erottaa! Netissä on kuvia. Lehtityyppi on niin selvä, ja kukka on vasta kesällä: hento, valkea. Litulaukka sisältää paljon C-vitamiinia ja on tosiaan sitruunainen, aromikas lisä yksitoikkoiseen salaattiin. Kaupan salaatinlehdet eivät maistu juuri miltään. Litulaukkaa siis voi kerätä mastosta ja pihoilta. 

Luonnon kasveja kerätessä pitää tosiaan olla tarkkana! Useampi kasvi on peräti myrkyllinen. Liiallinen nokkosen syönti vaurioittaa maksaa ja munaisia. Nokkostakin alkaa pian saada ojan penkoilta. 

Varhaiskaali kaupasta on kuitenkin ravintorikas -  ja siinä on makua ja rapeutta. Kotimaiset keräkaalit ovat tulleet kauppoihin. 

Vierailija
8553/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt muutamaan päivään tähän ketjuun. Nyt kuitenkin ehdin. Vein eilen virtsanäytteen labraan, mutta vielä ei ole tullut tuloksia, mikäköhän siinäkin kestää.

Vierailija
8554/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin eilen ultraäänitutkimuksessa. Lääkäri ei sanojensa mukaan löytänyt mitään.  (Seitsemän vuoden opinnot ja tuossa tulos! )  Minä en ihmettele, olen tuntenut itseni tyhjäksi  jo kauan.  Mitä jollain haimalla, pernalla, maksalla tai sapella tekisinkään.

"Sisältäni portin löysin", lauloi Pekka Streng. Ihan ilman lääketieteen opintoja. 

Vierailija
8555/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ehtinyt muutamaan päivään tähän ketjuun. Nyt kuitenkin ehdin. Vein eilen virtsanäytteen labraan, mutta vielä ei ole tullut tuloksia, mikäköhän siinäkin kestää.

Ne siitä mitään löydä. Kusetusta koko homma.

Vierailija
8556/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puutarhassa käveli kettu. Muut eläimet vakikävijöitä. Lannoitin kasveja kanakakkarakeilla ja kitkin rikkaruohoja. Punapyökki on hidas tekemään silmuja, tarkastelen sitä joka päivä. . 

Löysin ensimmäiset litulaukat ja aion tehdä niistä salaattia. Niissä on runsaasti C-vitamiinia ja maku erittäin aromaattinen.

Litulaukka on helppo erottaa! Netissä on kuvia. Lehtityyppi on niin selvä, ja kukka on vasta kesällä: hento, valkea. Litulaukka sisältää paljon C-vitamiinia ja on tosiaan sitruunainen, aromikas lisä yksitoikkoiseen salaattiin. Kaupan salaatinlehdet eivät maistu juuri miltään. Litulaukkaa siis voi kerätä mastosta ja pihoilta. 

Luonnon kasveja kerätessä pitää tosiaan olla tarkkana! Useampi kasvi on peräti myrkyllinen. Liiallinen nokkosen syönti vaurioittaa maksaa ja munaisia. Nokkostakin alkaa pian saada ojan penkoilta. 

Varhaiskaali kaupasta on kuitenkin ravintorikas -  ja siinä on makua ja rapeutta. Kotimaiset keräkaalit ovat tulleet kauppoihin. 

Litulaukkaa en kyllä haukkaa.

Vierailija
8557/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kuvan netistä, aivan vieraan näköinen. Ehkä haen varhaiskaalin kaupasta... jos sen tunnistan.

Vierailija
8558/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsenlapsi antoi lahjaksi itse tekemänsä linnunpöntön. Ripustin sen puuhun, mikä näkyy olohuoneen ikkunasta. Nyt odotellaan asukkaita. Laitettiinkohan liian myöhään keväällä?

Vierailija
8559/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horoskooppi kertoo tänään: " Yksi lause voi jäädä jonkun mieleen pitemmäksi aikaa." 

Kukahan näitä keksii?

Vierailija
8560/8909 |
05.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoposkihanhet syövät kaikki vuohenputket, mutta eivät kelpuuta matsämansikan lehtiä. Jotain hyötyä niistäkin sottapytyistä, hyviä kitkijöitä! Mansikoita on kesällä runsaasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan