Tylsä ketju, kerro vain tylsiä kuulumisia
ja puuduttavia mielipiteitä.
Aiemmat tavallisten kuulumisten ketjut täyttyi häiriköistä, jankkaajista, kiroilijoista, haistattelijoista, ilkeilijöistä, viestien poistajista, seksistä ja muista intiimeistä asioista kirjoittajista, ilkkujista, lyttääjistä yms
Täällä tykätään katsoa, kun maali kuivuu. Kaalilaatikoista ja pelargonioista :)
Tule mukaan, sinä saman henkinen.
Kommentit (2904)
Nukuin poikkeuksellisen huonosti, nukahdin vasta joskus kahden jälkeen. En ollut kauaa unessa, kun heräsin taas, nukahdin sitten hetkeksi ja heräsin puoli seitsemältä. Mitenköhän näillä unilla jaksaa tämän päivän.
Perjantainen etäpäivä, siis etäpäivä lähinnä mistään järkevistä töistä. Vastailen s posteihin ja täytin yhden taulukon. Ihan ärsyttää kun ei oo mitään oikeaa erkittävää tekemistä ja kokoajan vaan tekisi mieli napostella jotain herkkuja. tästä syystä mulla ei voi olla kotona mitään keksejä tms ei edes pakastimessa mitään sokerista koska napsin niitä sitten tylsistyneenä pitkin päivää. Sää on olut koko viikon mitä masentavian, ulos ei viitsi lähteä ja se alkaa näkyä niin kropassa kuin mielessäkin. Mä niiiiiin odotan sitä huhtikuuta kun täällä savosa alkaa tulla kevät, tuntuu että silloin herää jotenkin edes henkiin.
Onko kukaan harrastanut ( opetellut) aktiivista unohtamista? Hitto ku ois joku pilleri millä sais tietyt muistot loputtoman ja vuosikymmeniä eri muodoissaan jatkuneen kaipauksen tätä henkilöä kohtaan loppumaan.
Lähden kauppaan ostamaan perunoita ja maitoa. Kävelen, jotta aikaa kuluu ja saan liikuntaa. Minulla on pannusiikoja pakastimessa. Iltapäivällä käyn hautausmaalla.
Vierailija kirjoitti:
Lähden kauppaan ostamaan perunoita ja maitoa. Kävelen, jotta aikaa kuluu ja saan liikuntaa. Minulla on pannusiikoja pakastimessa. Iltapäivällä käyn hautausmaalla.
Tää lopppuhuipennus oli ankeuden kliimaksi. Kiitos sinulle!
Bläk Fraidin kunniaksi ostan maksalaatikkoa ja Flooraa.
Vierailija kirjoitti:
Miten saisin aloitettua sukan kutomisen? Taidan olla hieman masentunut.
Vinkki kaikille kellä on lankoja kotona: valitse kaikkein mieluisimmat värit (itse joskun 'säästelen niitä' jostain syystä). Nätit sukat tulee, kun tekee varren yhtä väriä ja loput toista. Vaihtokohdassa usein teen joka toisen silmukan eri väriä muutaman kerroksen.
Tai siis itse tykkään noista, on vähän uudenlaista.
Jos ostat lankaa, valitse itselle mieluisammat värit. Silloin työ joutuu.
Kun usein tekee näin, on kivaa vaihtelua kutoa tosi harmaat arkiset sukat taas vuorollaan.
Harmaat sukat käytössä on ne rakkaimmat. Äitin tai tätin tekemät, ne parikyt vuotta vanhat ja parsitut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkki kaikille kellä on lankoja kotona: valitse kaikkein mieluisimmat värit (itse joskun 'säästelen niitä' jostain syystä). Nätit sukat tulee, kun tekee varren yhtä väriä ja loput toista. Vaihtokohdassa usein teen joka toisen silmukan eri väriä muutaman kerroksen.
Kun usein tekee näin, on kivaa vaihtelua kutoa tosi harmaat arkiset sukat taas vuorollaan.
Harmaat sukat käytössä on ne rakkaimmat. Äitin tai tätin tekemät, ne parikyt vuotta vanhat ja parsitut.
Ai niin. Resori. Jos tapoihisi kuuluu aina oikein-nurin, teepä joskus 2o-2n. Tai jos haluat oikein räväkkyyttä: 2o-1n :)
Minä teen aina marimekkoraidallisen sukan, vaihdan värejä usein ja 5-8 kerroksen jälkeen uusi raita. Tulee käytettyä kaikki langanloput ja tulee räikeän värikkäitä sukkia. Antitylsiä siis.
Kuumemittarin paristo oli lopussa. Tutkin, LR41. Kauppaan siis. Ei ollut lähikaupassa, ei Prismassa, ei K-Raudassa, ei Biltemassa, ei Motonetissä. CR41 löytyi ja se ehkä sopii.
Lopuksi menin apteekkiin ja siinä kassalla oli kuumemittareita 7,95 e. Olisinpa ostanut heti vain uuden mittarin.
Vähän harmitti ja vettäkin sataa. Musta perjantai.
Ostin runebergintorttuja 2 kpl.
Tänään on kyllä Heinin ja Kaislan nimipäivä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin runebergintorttuja 2 kpl.
Tänään on kyllä Heinin ja Kaislan nimipäivä.
Hyvä, kun muistutit. Pitääkin seuraavalla kauppareissulla ostaa joulutorttuja, niitä taskumallisia. Meinasin jo kerran ostaa, mutta oli parasta ennen päiväys liian lähellä.
Luumurahkaa:) joulunajan herkku.
Minä olin luullut, että sukan resori pitää tehdä aina 2 oikein 2 nurin. Hämmästykseni oli suuri, kun syksyllä törmäsin ohjeeseen, jossa varsi oli 1 oikein 1 nurin.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen aina marimekkoraidallisen sukan, vaihdan värejä usein ja 5-8 kerroksen jälkeen uusi raita. Tulee käytettyä kaikki langanloput ja tulee räikeän värikkäitä sukkia. Antitylsiä siis.
Olen miettinyt, että voisi tehdä erilaiset sukat, ei siis edes yrittäisi tehdä molempiin samanlaisia raitoja vaan jatkaa vaan yhdellä värillä niin kauan kuin se sattuu riittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että voisi tehdä erilaiset sukat, ei siis edes yrittäisi tehdä molempiin samanlaisia raitoja vaan jatkaa vaan yhdellä värillä niin kauan kuin se sattuu riittämään.
Tätä mäkin olen suunnitellut kauan. Toivoin edesmenneeltä tätiltäkin tälläisiä, hän sanoi napakasti, että samanlaiset pittää molempien sukkien olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivän tylsin 😅
Voisko saada vielä ohjeita pyöreän maton tekemiseen virkkaamalla muovipusseista leikatusta kuteesta? Kuten 1970-luvulla äidit virkkasivat. Muistatteko? Olis todella tylsää ja vanhanaikaista. Takaisin lapsuuteen ja mustavalkoisiin valokuviin.
Vierailija kirjoitti:
Voisko saada vielä ohjeita pyöreän maton tekemiseen virkkaamalla muovipusseista leikatusta kuteesta? Kuten 1970-luvulla äidit virkkasivat. Muistatteko? Olis todella tylsää ja vanhanaikaista. Takaisin lapsuuteen ja mustavalkoisiin valokuviin.
Se pitäis virkata piimä- ja maitopusseista, niitä ei sull oo?
Teki aiemmin vähän mieli olutta, mutta kun vietän Älä osta mitään -päivää, niin en viitsinyt hakea.
Jumitan sittarin pihalla autossa. Vettä satelee. Ihanan vähän ihmisiä liikkeellä tähän aikaan. Olisi aikomus hakea postipaketti. Eilen yritin kolmen jälkeen, mutta oli 14 ihmistä jonossa tiskille, en kyennyt. Kaikki olivat yhtä tuskaisen näköisiä naamaltaan.
Tämä nykyajan pakettisouvi on kyllä aikamoista. Automaattiin kun tilaa, se menee sinne 2 kertaa kymmenestä. Ovat niin täynnä vaikka ei ole edes mikään sesonki, no, nyt tietysti jo on, mutta muinakin aikoina. Ja paketti on noudettava sittarin tiskiltä. Pienet on murheet tylsällä.
Jospa minäkin koitan aloittaa villasukan kutomisen tänään. Olen aikonut useamman viikon. Aletaan yhdessä, kaikki hyvät aloittamisen aikojat? Nostan hattua teille, jotka olette saaneet aikaiseksi hyvän rutiinin kutomiseen. Aion tulla perässä.