Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko laittanut oman puhelimen asetuksiin ne numerot jotka pääsevät läpi myös äänettömässä tilassa?

Vierailija
15.10.2025 |

Mulla on tällaisia lasteni, puolison, vanhempien ja veljen numerot. 

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Siis sun puhelin laittaa itsestään äänet tietyille numeroille? En ole edes kuullut moisesta ominaisuudesta, ja ei, en laittaisi ketään. Kun luuri on äänettömällä, se on sitä tarkoituksella. Kenelläkään ei ole niin tärkeää asiaa etteikö se voisi odottaa.

Sinulla näyttää olevan suuria vaikeuksia luetunymmärtämisessä. Ei kukaan mitään sellaista ole väittänyt, että puhelin laittaisi itsestään ääniä kenellekään.

Kyllä aloituksesta saa juurikin tuon kuvan.

-eri

Vierailija
42/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh? Siis sun puhelin laittaa itsestään äänet tietyille numeroille? En ole edes kuullut moisesta ominaisuudesta, ja ei, en laittaisi ketään. Kun luuri on äänettömällä, se on sitä tarkoituksella. Kenelläkään ei ole niin tärkeää asiaa etteikö se voisi odottaa.

Sinulla näyttää olevan suuria vaikeuksia luetunymmärtämisessä. Ei kukaan mitään sellaista ole väittänyt, että puhelin laittaisi itsestään ääniä kenellekään.

Kyllä aloituksesta saa juurikin tuon kuvan.

-eri

Miten ihmeessä? "Oletko laittanut oman puhelimen asetuksiin--"

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pääse läpi. Olen ajatellut, että 112 on parempi numero, jos heillä on hätä. Jos ei ole hätää, haluan ennemmin nukkua.

Onko sulla lapsia? 

On kaksi aikuista. Ja mies on. 

Okei. Sun lapsilla ja miehellä on varmaan sitten muita joihin ovat ensisijaisesti yhteydessä. Miksi muuten pitäisi soittaa 112 jos vaikka kulkuneuvoon tulee vika? 

No, pojillani ei ole omaa autoa, eli vian pitää tulla bussiin ja hsl kyllä hoitaa uuden kulkuvälineen. Mies saa soittaa autolleen kaverin, ei minun autollani hinata hänen autoaan. Tai soittakoon taksin. 

Pidän kyllä puhelimen päällä, jos joku on vaikka sairaalssa, mutta en keksi mitään muuta syytä, miksi pitäisin puhelimen päällä yöllä?

Vierailija
44/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin julmaa tuo "soittakoot 112 jos on hätä, haluan nukkua". Kyllä minä nimenomaan haluan olla silloin tavoitettavissa, jos lapsillani, puolisolla tai vanhemmillani on tilanne jossa pitää soittaa 112.

Olen tuo, jota referoit. Vanhempani ovat kuolleet. Mies on öisin aina kotona minun kanssani. Hätä voi olla lapsillani, mutta he saattavat laittaa viestiä öisin silloin,kun minä nukun, koska elävät eri vuorokausirytmiä.

Herään kaikkiin risahduksiin, ja kun herään, valvon aina 2-3 tuntia.  Priorisoin oman nukkumiseni, koska on aika kaukaa haettu, että lapsilleni tulisi sellainen hätä, mihin tarvittaisiin äitiä, ja mistä ei rahalla selviäisi. Jos rahaa ei ole eli aikuinen mies ryöstetään yöllä, niin kyllä hän jonkun paikan löytää, mihin voi mennä nukkumaan ja odottaa aamuun asti. Ja jos se on sairaskohtaus, niin 112 on oikea numero, ei äiti.

Vierailija
45/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Silloin harvoin kun minulla on tuo tila päällä, se on päällä ihan syystä, enkä silloin vastaa mihinkään.

Minulle soittelee hyvin harva harvoin, joten kaikki puhelut saavat normaalisti soida. Minulla on puhelinmyyntikielto, joten noita puheluita ei juurikaan tule.

Vierailija
46/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut. Ei ole tarvetta, koska en pidä puhelinta äänettömällä kuin esimerkiksi lääkärikäynnin ajan, enkä siellä vastaisi kenellekään muutenkaan. 

Muuten on aina äänet päällä. Sellaiset kaverit jotka voivat huvikseen laittaa viestiä yöaikaan, olen mykistänyt sovelluksessa ihan pysyvästi.

Vierailija
47/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En, mutta olen tyttärelleni sanonut, että jos tulee yöaikaan sellainen hätä, että pitää saada minut kiinni, niin soittaa useasti peräkkäin lyhyellä välillä, jolloin puhelu tulee läpi älä häiritse -tilasta huolimatta. En ole nimittäin löytänyt asetusta, joka estäisi viestiäänet, mutta sallisi puhelut siltä tietyltä sallitulta numerolta.

Hei, oletko ajatellut että voi tulla tilanteita joissa täytyy yrittää soittaa nopeasti, kenenkään huomaamatta. Esimerkiksi joku ahdistelutilanne. Tällöin voi olla työn ja tuskan takana saada soitettua edes se yksi puhelu. Sinuna harkitsisin uudelleen tätä.

Vierailija
48/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä sulla ei ole niin tärkeitä ihmisiä, joiden puhelut vastaanottaisit hätätilanteessa, minulla on. 

Heh. Elämässäni on paljonkin  tärkeitä ihmisiä, mutta vaikea kuvitella, että just silloin kun satun olemaan vaikka nukkumassa tai kirjastossa, iskisi yhtäkkiä niin hätätilanne, että jonkun olisi pakko soittaa. Tai jos olisi tavoitettava, viestit tulevat läpi ja lisäksi oveen saa koputtaa. Kummasti ne ihmiset saivat viestin perille ennen kännyköitäkin, jopa ennen koko puhelimen keksimistä.

Sinulla ei ole omaiset koskaan joutuneet  onnettomuuteen? Joskus voi olla muutamasta tunnista kiinni että ehtii vielä tavata elossa

49/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut.  En ole kenellekään enää se ykkönen,  jolle soitetaan,  kun tarvitaan jotain.  On erittäin epätodennäköistä,  että molemmille lapsilleni sattuisi samaan aikaan jotain,  mistä mun olisi tärkeää tietää asap.  Kumpikin asuu kävelymatkan päässä ja jos toiselle sattuisi jotain sellaista,  että mun pitäisi asap ponkaista vaikka sairaalaan katsomaan vielä viimeistä kertaa,  niin mulla soisi hetken päästä ovikello. Ja sitten hypättäisiin samaan taksiin. 

Vierailija
50/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pääse läpi. Olen ajatellut, että 112 on parempi numero, jos heillä on hätä. Jos ei ole hätää, haluan ennemmin nukkua.

Kun serkun vanhemmat joutuivat auto-onnettomuuteen, olivat niin paniikissa etteivät tajunneet soittaa 112, mutta serkulle soittivat. Iäkkäiden vanhempieni voin myös hyvin kuvitella voivan unohtaa hätänumeron, joten he pääsevät läpi. Puhelimeni on aina rauhoitustilassa itseltäni ja muilta 22-06

Vierailija
51/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun serkun vanhemmat joutuivat auto-onnettomuuteen, olivat niin paniikissa etteivät tajunneet soittaa 112, mutta serkulle soittivat. Iäkkäiden vanhempieni voin myös hyvin kuvitella voivan unohtaa hätänumeron, joten he pääsevät läpi.

Näin nimenomaan. Hätätilanteessa ei aina ajattele selvästi. Isäni oli menettänyt hetkeksi tajuntansa ulkona, ja kun tuli tajuihinsa niin toinen kuoli ruumiista oli velttoa. Mitä hän teki? Soitti minulle, kysyi ensin meidän kuulumisia ja sitten vasta selitti että mitäköhän nyt pitäisi tehdä, kun.... Minä, entinen sairaankuljettaja, olin se joka ekana tuli mieleen. Minä sitten soitin 112 ja tilasin hänelle ambulanssin.

Itse olen peurakolarin ajettuani ensimmäiseksi soittanut miehelleni, sitä en tosin tehnyt hädissäni vaan ihan vaan varmistaakseni että miten näissä SRVA-asioissa nykyään kuuluu toimia.

Vierailija
52/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. En ylipäätään käytä älä häiritse-tilaa. Riittää, että laitan netin pois yöksi. Jos joku soittaa, on hänellä asiaa. Yksi ihminen soitti kännipuheluja, ne estin. Töistä esimies soittaa jos olen nukkunut pommiin. 

Minulle soittelee vain pari ihmistä. Muuten pidetään yhteyttä viestitse  

Suurin ongelma on jatkuvasti soittelevat lehti ja remontti myyjät. 

Mullakin oli ennen noin mutta kun alkoi tulla ulkomailta huijauspuheluita yölläkin niin piti ottaa käyttöön tuo "älä häiritse". 

Tosiaan! Mullekin soitti yhteen aikaan jostain tyyliin Marokosta keskellä yötä. Estin numeron. Mun unet ei mene tuollaiseen, herään ja nukahdan uudelleen. 

Surullinen oli joku nainen, joka soitti monta kertaa. Ihan tavallinen, suomalainen numero. Soitti siis yöllä, monta kertaa peräkkäin. Ajattelin että sillä ehkä on joku hätä, että soitanpa takaisin. Nainen oli ihan ihmeissään, miksi soitan. Ei jotenkin ymmärtänyt että oli minulle soittanut itse, eikä toisaalta tiennyt, kenelle oli aikonut soittaa. Juteltiin jonkin aikaa. Ei kertonut itsestään mitään, eli oli kai pelokas, minä kerroin oman nimeni ja asuin kaupunkini. Miksipä en, numerotiedustelusta ne olisivat selvinneet, soitin niin että numero näkyi. 

Ehkä nainen oli muistisairas tms. En tiedä. Puhelut loppuivat siihen. Olen siis nelikymppinen nainen itse, hän ehkä olisi säikähtänyt jos olisin mies ollut ja soittanut hänelle. 

Vierailija
53/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. En ylipäätään käytä älä häiritse-tilaa. Riittää, että laitan netin pois yöksi. Jos joku soittaa, on hänellä asiaa. Yksi ihminen soitti kännipuheluja, ne estin. Töistä esimies soittaa jos olen nukkunut pommiin. 

Nepä ne, ja siksi itse laitan älä häiritse-toiminnon päähän kun ummistan silmäni työpäivän päätteeksi sohvalla hetkeksi. En halua blokata tärkeitä puheluja tai hätätilanteita, mutta jos en laita sitä tilaa päälle, aivan varmasti joku remonttireiska tai tilastotutkimustoimisto soittaa juuri kun olen torkahtanut.

Minä laitan vain äänettömällä päiväunien ajaksi. Kenelläkään ei voi sillä hetkellä niin iso hätä olla.

Vierailija
54/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy hyvänen aika estämässä ne kauppiaat, niin ei tarvitse heille vastailla. Esim. Robinson palvelu, maksaa noin 50 senttiä moneksi vuodeksi.

Olen yrittänyt, mutta jostain syystä soittavat silti. Joka viikko saisin tehdä keittiö- katto- kylppäri- ja ulkoverhousremontin, uusia ikkunat ja salaojat ja tilata akuankan, koska mulla on akuankka ikäisiä. Ilmeisesti akuankkaikä on 0-100 vuotta. 

Mutta kiitos, pitää koittaa tuota robinsonia, käytin jotain toista palvelua ja se ei selvästikään toimi.  

Vierailija
55/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki saa soitta milloin haluaa. Eipä noita puheluita ole haitaksi asti.

Vierailija
56/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ole. Mulla on aina äänettömällä kun en jaksa yhtään kuunnella mitään piipitystä ja vastaan vain sillon jos satun puhelinta vilkaisemaan ja se soimaan juuri sillä hetkellä. Tosin vilkuilen puhelinta vaan sillon kun mulla sattuu olee aikaa ja mielenkiintoa, eli aika pirun harvoin. 😂 Soitan tai laitan viestiä takaisin jos asia on sellainen että se pitää hoitaa tai jollain läheisellä on ollut asiaa (tietävät kyllä laittaa viestiä kun inhoan puhelimessa puhumista, joten harvemmin soittelevat, jos on soitettu, on asia oletettavasti myös hyvin tärkeä) Äänet on päällä vain silloin kun odotan tärkeää puhelua jostain, esim. Lääkäristä tai vastaavasta, ja tätä tapahtuu ehkä kerran vuodessa jos silloinkaan. 

Vierailija
57/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käy hyvänen aika estämässä ne kauppiaat, niin ei tarvitse heille vastailla. Esim. Robinson palvelu, maksaa noin 50 senttiä moneksi vuodeksi.

Robinsonilla ei saa blokattua remonttikauppiaita. Ei tepsi myöskään niiden lehtitalojen tai puhelinliittymien myyjiin, joiden kanssa sinulla on jo sopimus. Minulla on Robinson ja tälläkin viikolla on soittanut joku kattofirma, joku salaojaputkifirma, a l

Tämä! Omakotitaloasujan ihanuus. Vielä kun on vanha talo, jatkuvasti kaupitellaan jotain. Lisäksi tilaan suuri käsityö-lehteä, joten sanomalta soitetaan todellakin viikottain. Taidan olla aika pitkäpinnainen, kun en edes hermostu. 

En halua laittaa numeroa salaiseksi.

Ovella kaupustelijat tosiaan käyvät myös. Ja firmoja on niin paljon, että soittelu on jatkuvaa. On myös ihan huijausjuttuja, kuten sisäilmamittaus, "huomattiin ettei teille ole tehty tätä viimeisen kahden vuoden aikana ja on merkitty teille mittausaika ensi keskiviikoksi, sopiihan se teille". 

Ihan silkkaa huijausta. Ja näitäkin firmoja on useampi soitellut. Osaavat myös syyllistää, tyyliin että onkohan lasten huoneissa nukkuessa liikaa hiilidioksidia, pitää mitata. No, on ne muksut hengissä vielä, eli ilmeisesti ei ole. 

Vierailija
58/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, mutta olen tyttärelleni sanonut, että jos tulee yöaikaan sellainen hätä, että pitää saada minut kiinni, niin soittaa useasti peräkkäin lyhyellä välillä, jolloin puhelu tulee läpi älä häiritse -tilasta huolimatta. En ole nimittäin löytänyt asetusta, joka estäisi viestiäänet, mutta sallisi puhelut siltä tietyltä sallitulta numerolta.

Hei, oletko ajatellut että voi tulla tilanteita joissa täytyy yrittää soittaa nopeasti, kenenkään huomaamatta. Esimerkiksi joku ahdistelutilanne. Tällöin voi olla työn ja tuskan takana saada soitettua edes se yksi puhelu. Sinuna harkitsisin uudelleen tätä.

Ajatuksesi perustuu oletukseen, että kaikki ovat kokoajan puhelimen ääressä ja tavoitettavissa. Itsellä ainakin puhelin voi olla sisällä, ja olen ulkona  tai saunassa, tai harrastan seksiä, tai puhelin on mennyt äänettömälle. Töissä en voi vastata, vaikka soittajalla olisi millainen hätä. Ihan vaikka mökillä laitan puhelimen äänettömälle ja olen vain. Katson sitä sitten joskus, jos huvittaa.

Vierailija
59/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan puhelimen lentokonetilaan silloin kun minua ei saa häiritä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä