Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko laittanut oman puhelimen asetuksiin ne numerot jotka pääsevät läpi myös äänettömässä tilassa?

Vierailija
15.10.2025 |

Mulla on tällaisia lasteni, puolison, vanhempien ja veljen numerot. 

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minulla älykello näyttää tulevat puhelut myös silloin kun kännykkä on äänettömällä joten mikään ei jää huomaamatta.

Kellosta voi myös hylätä suoraan puhelun jos soittaa joku sellainen jolle ei silloin halua vastata. 

Vierailija
22/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. En ylipäätään käytä älä häiritse-tilaa. Riittää, että laitan netin pois yöksi. Jos joku soittaa, on hänellä asiaa. Yksi ihminen soitti kännipuheluja, ne estin. Töistä esimies soittaa jos olen nukkunut pommiin. 

Minulle soittelee vain pari ihmistä. Muuten pidetään yhteyttä viestitse  

Suurin ongelma on jatkuvasti soittelevat lehti ja remontti myyjät. 

Käy hyvänen aika estämässä ne kauppiaat, niin ei tarvitse heille vastailla. Esim. Robinson palvelu, maksaa noin 50 senttiä moneksi vuodeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Talossa teinejä jotka tykkää liikkua öisin ulkona ja olen kahden iäkkään sukulaisen ainoa tuki ja turva, niin nämä saavat minut kiinni 24/7.

Samoin minulla näin. 18 v ja 20 v kulkevat jo omilla teillään mutta aina saavat minut kiinni. Lisäksi omat vanhemmat ovat listalla. 

Vierailija
24/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minulla älykello näyttää tulevat puhelut myös silloin kun kännykkä on äänettömällä joten mikään ei jää huomaamatta.

Herääkö niihin? 

Vierailija
25/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laittanut. Jos joku on vaikkapa kuollut, on se sitä sittenkin kun herään. En näe mitään syytä olla tavoitettavissa 24/7.

Vierailija
26/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos on riittävän herkkäuninen, se pelkkä näytön valo saattaa herättää." 

Miksi puhelin olisi nukkuessa niin että valo loistaa naamaan? Mulla on sängyn alla ja ruutu alaspäin. 

Vierailija
27/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Mies, lapset, vävyt, miniä ja lastenlapset. Mulla tuo älä häiritse on ajoitettu 22-06

Vierailija
28/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Siis sun puhelin laittaa itsestään äänet tietyille numeroille? En ole edes kuullut moisesta ominaisuudesta, ja ei, en laittaisi ketään. Kun luuri on äänettömällä, se on sitä tarkoituksella. Kenelläkään ei ole niin tärkeää asiaa etteikö se voisi odottaa.

Sinulla näyttää olevan suuria vaikeuksia luetunymmärtämisessä. Ei kukaan mitään sellaista ole väittänyt, että puhelin laittaisi itsestään ääniä kenellekään.

Vierailija
29/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pääse läpi. Olen ajatellut, että 112 on parempi numero, jos heillä on hätä. Jos ei ole hätää, haluan ennemmin nukkua.

Onko sulla lapsia? 

On kaksi aikuista. Ja mies on. 

Okei. Sun lapsilla ja miehellä on varmaan sitten muita joihin ovat ensisijaisesti yhteydessä. Miksi muuten pitäisi soittaa 112 jos vaikka kulkuneuvoon tulee vika? 

Vierailija
30/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso ja lasten päiväkoti pääsevät läpi aina. Tarvittaessa lisään sitten muitakin numeroita, esimerkiksi isovanhemman ollessa sairaalassa siskoni pääsi läpi, jotta voisi ilmoittaa mikäli meidän pitäisi lähteä sairaalaan. Tai jos lapset ovat mummolassa, niin mummon puhelut pääsee läpi. Mutta muuten puhelin on äänettömällä.

Vierailija
31/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Jos on riittävän herkkäuninen, se pelkkä näytön valo saattaa herättää." 

Miksi puhelin olisi nukkuessa niin että valo loistaa naamaan? Mulla on sängyn alla ja ruutu alaspäin. 

Joo, kun puhelin on vieressä, niin pidän sen naama alaspäin koko ajan, ei häiritse valo.

Vierailija
32/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. En ylipäätään käytä älä häiritse-tilaa. Riittää, että laitan netin pois yöksi. Jos joku soittaa, on hänellä asiaa. Yksi ihminen soitti kännipuheluja, ne estin. Töistä esimies soittaa jos olen nukkunut pommiin. 

Käy hyvänen aika estämässä ne kauppiaat, niin ei tarvitse heille vastailla. Esim. Robinson palvelu, maksaa noin 50 senttiä moneksi vuodeksi.

Robinsonilla ei saa blokattua remonttikauppiaita. Ei tepsi myöskään niiden lehtitalojen tai puhelinliittymien myyjiin, joiden kanssa sinulla on jo sopimus. Minulla on Robinson ja tälläkin viikolla on soittanut joku kattofirma, joku salaojaputkifirma, a lehdet ja dna myyjä. Ja kun en vastaa ja laitan näille eston, ne löytää itselleen jostain uuden numeron jolla häiritä. Numeroni on salainen, niin ihan kaikki ei enää soittele, mutta sitten ne remonttikauppiaat tulevat soittelemaan ovikelloa, vaikka ovessa kyltti "kaupustelu kielletty".

Vierailija
33/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari tilannetta jolloin olen vastaanottanut tällaisen puhelun. 

Isäni sai yöllä sairauskohtauksen, äiti soitti minulle (toki oli ensin soittanut 112).

Teini (18 v) oli yöllä juhlimassa, kaveri jonka kyydissä piti tulla kotiin, oli "kadonnut". 

Vierailija
34/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset

Vierailija
35/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellosta voi myös hylätä suoraan puhelun jos soittaa joku sellainen jolle ei silloin halua vastata. 

Minä pidän puhelimen äänettömänä mm. öisin. En halua herätä jokaiseen häirikkö- ja huijauspuheluun vaikka niihin olisi kuinka kätevää hylätä. 

Haluan silti saada lasteni ja muiden läheisten puhelut jos sattuvat yöllä soittamaan. Turhaan sitä eivät varmasti öisin tee. 

Vierailija
36/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin julmaa tuo "soittakoot 112 jos on hätä, haluan nukkua". Kyllä minä nimenomaan haluan olla silloin tavoitettavissa, jos lapsillani, puolisolla tai vanhemmillani on tilanne jossa pitää soittaa 112.

Vierailija
37/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella monet kaippiaat pyyhkivät perseensä robinsoneilla ja muilla estolistoilla. Toki ne estot jonkin verran vähentävät soitteluita, mutta huijauspuheluihin eivät toimi ollenkaan.

Itse estän nykyään numeron kerrallaan. Se vähän auttaa, vaikka monella myyntipuljulla on kymmeniä numeroita joista soittelevat.

Hesarilta olen estänyt ainakin 20 numeroa, mutta silti sieltä soitellaan aina silloin tällöin jostain uudesta numerosta. Enää ei sentään soittele päivittäin eikä monta kertaa päivässä.

Vierailija
38/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän unitilaa öisin. Vain perheenjäsenet pääsee läpi.

Vierailija
39/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tulee ilmoitukset kelloon, mutta siihenkin olen määrittänyt aikavälin, jolloin se hiljentää ilmoitukset. Käytännössä siis yöajan on kello pimeänä ja suunnilleen samalle ajalle ajastettuna älä häiritse -tila puhelimeen.

Äänetöntä tilaa sitten käytän päiväsaikaan, jos en halua, että puhelin soi / ilmoittaa viesteistä.

Mä olen sen verran dinosaurus, että mulla on äänet päällä, mutta ilmoitusäänet on vain puheluissa ja viesteissä (kaikki muut sovellusilmoitukset totta kai hiljaisena).

Vierailija
40/59 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei pääse läpi. Olen ajatellut, että 112 on parempi numero, jos heillä on hätä. Jos ei ole hätää, haluan ennemmin nukkua.

Onko sulla lapsia? 

On kaksi aikuista. Ja mies on. 

Okei. Sun lapsilla ja miehellä on varmaan sitten muita joihin ovat ensisijaisesti yhteydessä. Miksi muuten pitäisi soittaa 112 jos vaikka kulkuneuvoon tulee vika? 

En ole tuo lainaamasi, mutta siis vika kulkuneuvossa on Hätätila eikä tämä kyseinen panikoija osaa soittaa kenellekään muulle kuin puolisolleen tai äidilleen? Just... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi