Mielipiteitänne lavatansseissa esiintyvien artistien kappalevalinnoista
Joillakin lavatansseissa esiintyvillä laulajilla on illan lauluvalinnat osittain sanoituksiltaan sellaisia biisejä, että en itse ainakaan viitsisi niitä kesälavoilla esittää, kun tanssiväki niiden tahtiin tanssii.
Inhoan syvästi esimerkiksi Leevi leavingsin kappaleita: "Poika nimeltään Päivi" ja "Sopivasti lihava". Minun mielestäni etenkin tuo "Päivi"-kipale on hiukan rasistinenkin. Sitten tuo toinen mainitsemani loukkaa jotenkin pyyleviä ihmisiä.
Muutoinkin lavatansseissa haluaisin artistien esittävän enemmän tangolauluja ja kauniita valsseja ja humppamusiikkia yms. Onneksi edellämainittuja kipaleita laulavia lavatanssimuusikkojakin Suomessa on, mutta täytyy vaan muistaa katsella etukäteen artistin omilta sivuiltaan, millaista musiikkia on tiedossa, kun suuntaa lavalle tanssimaan.
Kommentit (11)
Sori incellipelle, olen täällä ja jokainen aloituksesi lähtee poistoon
Niin, on hyvä että artistit ovat erilaisia. Ap voi haluta tangoa ja valsseja, joku toinen voi haluta jotain muuta. Kaikilla ei ole samanlainen maku.
No, mutta ihme onkin, ettei näinä tasa-arvon aikoina ole jo kielletty tiettyjä lauluja, joiden sanoitus koskee jollain tavalla pilkkaavasti vähemmistöseksuaalisia ihmisiä.
Missä lavalla voisi tanssia koko illan juoppolaulujen tahtiin?
"Rentun ruusu"
Jospa voisikin Reijo Taipaleen ja Olavi Virran nostaa takaisin elävien kirjoille ja laulamaan perinteisin tanssiaskelin tanssittavia lauluja lavoillemme näin juhannuksen aikoihinkin.
Vierailija kirjoitti:
No, en ole lavatansseissa kuullut mainitsemiasi kappaleita
Minäpä olen kuullut ja jopa tanssinut
noiden aloittajan mainitsemien
esimerkki-kipaleiden tahdissa.
Vierailija kirjoitti:
Sori incellipelle, olen täällä ja jokainen aloituksesi lähtee poistoon
No nyt selvisi mullekin, mitä tarkoittaa suomeksi incellipelle?
Vastaus: Vastentahtoinen selibaattipelle
Missä on se oikea tanssilava, jossa tuollaisia soitetaan? Radion "lavatanssiohjelamassa" on kyllä kuultu aika erikoista musiikkia. Ehkä silloin on kyse teostokorvauksista, jotka ovat aivan toista luokkaa radiosoitosta kuin tanssilavalla.
Mene sinne, missä soittaa Souvarit, on takuuvarmasti tanssittavaa musiikkia.
Todennäköisesti sulle muutenkin huudettaisiin "buuuuu, vittuile muuten mut älä laula"