En tunnistanut Tinder-miestä!
Oli minua 10 v vanhempi. Mutta Tinderissä olevat kuvat olivat ihan eri, kuin mies itse livenä. En tunnistanut koko miestä kuviennperusteella. Hyi hitto mikä mies oli livenä! Lyhyt, paksu ja kalju. Haisi tupakalle. Ja silmäpussit karmeat. Pimppi jäätyi Kaukasukselle saakka.
Miksi miehet huijaavat? Olin toki tiennyt iästä, mutta luulin, että vastassa on hyväkuntoinen, sporttinen hopeakettu, eikä lyhyt ja paksu iäkäs, ruma mies?
Kommentit (103)
Ei ole ulkonäkö mikään ongelma nuorille naisille kun iho on musta tai ruskea. Kaikki kriteerit lentää romukoppaan. Näin Hesassa.
Huvitan itseäni ajatuksella, että millainenhan sellainen ihminen olisi suhteessa? Sellainen, joka huijaa ulkonäkönsä ja/tai ikänsä päästäkseen treffeille ja kuvittelee toiselta löytyvän joustoa niin paljon, ettei noin iso valheellisuus haittaisi? Millaisiin joustoihin hän itse olisi valmis? Uskoisiko hän nousevien tunteiden olevan aitoja, vaikkei mikään alkuasetelmassa ollutkaan?
Onkohan tuollaisen takana useammin toisen olettaminen havaintokyvyttömäksi vai pelkästään joustavaksi?
Tai ehkä syy onkin tosiaan se, ettei ne edes ymmärrä muutosta tapahtuneen sitten kuvien ottamisen ja mainitun ikävuoden ylittymisen (paitsi se joka "vitsaili" toisen lähtemisellä karkuun).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin aikamoinen pimpuli jos jatkuu Kaukasukselle saakka. Jos haluaa esittää älykästä ja käyttää kielikuvia, kannattaa miettiä vielä kerran onko se, mitä aikoo sanoa kovin älykästä.
Et sitten huumoria ymmärrä. Takakireä ukko joka tykkää olla naisvihamielinen? Älykkäät ihmiset ovat humoristisia. Sinä et ole
Naisten yritykset olla humoristisia on hauskempaa kuin se itse "huumori"😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä olisi ollut realistiset kuvat niin olisiko hän päässyt treffeille? Ei tietenkään.
Mies tiedostaa tämän asian ja sinä myös.
Mitä ihmeen iloa tuollaisista "treffeistä" on? Kuvitteletteko että mitään tapahtuu?
Tapahtuisiko jotain ilman treffeille pääsyä?
Treffeille pääsy on se ensimmäinen askel, joka edes teoriassa mahdollistaa tapahtumiset.
Mies voi pyytää treffeille niitä naisia, joita hän jo tuntee. Hänen tarvitsee vain tehdä itsensä kiinnostavaksi edes yhden naisen mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos miehellä olisi ollut realistiset kuvat niin olisiko hän päässyt treffeille? Ei tietenkään.
Ylipainoiset naisetkin ottavat yhtä lailla kuvat yläviistosta niin että peittyy pahin kaksoisleuka. Ei pidä Tinderissä luottaa kehenkään täysin.
Kun mä olin Tinderissä, niin ihan kyllä laitoin sinne kuvia mistä näki, että olen ylipainoinen. Kerroin asian myös profiiliteksissä heti alkuun, että omaa tyhmyyttä jos ei miehet tätä tajunneet. No kaksilla treffeillä kävin ja totesin, että ei ole mun juttu nämä nykypäivän nettitreffailut, Tinderit yms.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ymmärrä sitä, että ne rumaakin ja iäkkäät miehet haluaa nuorta ja kireää naista. Mielellään isotissinen mutta hoikka. Ja nuorta pimppaa
Miksi jotkut miehet kuvittelee, että nuori ikä tarkoittaa kireää pillua? Koska sitähän sä tuolla kireällä tarkoitit.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä on treffeille pääsemisestä,kun ne loppuu siihen saman tien? Luuleeko nämä miehet, että nainen ei huomaa, että mies on valaehdellut? Vai kuvitteleeko ne livenä hurmaavansa naisen? Suurempi häpeä onnse, että jätetään treffeillä kuin nalli kalliolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä syy miksi naiset häipyvät deittiäpeistä. Mulle riitti yksi kerta kauan sitten, kun mies olikin nelikymppinen (tai jopa yli?) ja mä olin 19. Mies oli kyllä ihan hyvännäköinen, mutta isäni ikäinen ja oloinen.
Tää on klassinen. Miehet saalistaa aina nuorempia naisia. Naiset vaan ei halua vanhoja ukkoja
En käsitä miksi ikä valehdellaan nuoremmaksi, koska silloinhan ne naiset, jotka pitävät vanhemmista miehistä eivät ota yhteyttä.
Tällaisen huijaamisen logiikka ei oikein mulle aukene.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä teksti on hyvä esimerkki siitä, miten henkilökohtainen pettymys voidaan pukea yleistävään ja vihamieliseen retoriikkaan, joka muuttuu sukupuolta halventavaksi puheeksi. Puretaan se vaiheittain:
1. Tekstin rakenne ja konteksti
Kirjoittaja kertoo Tinder-tapaamisesta, jossa vastapuoli ei vastannut hänen odotuksiaan. Tällainen tilanne on arkipäiväinen, ja siitä voi keskustella asiallisesti (esimerkiksi petollisista profiilikuvista). Tässä tekstissä ongelma syntyy siitä, että yksittäisestä tapauksesta vedetään yleistävä johtopäätös miehistä ryhmänä.
2. Kielenkäyttö ja sävy
Sävy on halveksuva ja ilkeä. Miehen ulkonäköä kuvataan pilkallisesti: lyhyt, paksu ja kalju, haisi tupakalle, silmäpussit karmeat. Tämä ei ole vain kuvailua, vaan ihmisarvoa alentavaa pilkkaa
Kas, meidän ikioma AI-jankuttaja, jolla ei ole omia aivoja, saapui. Ihquu kun osallistut.
Ajatelin teidän iloksenne jatkossa panostaa hieman enemmän kuin #miesvihanäkyväksi
Lekitään vaikka että sä voit ottaa opiksi mikä sun viestinnässä on pielessä. Koska ethän sä tahallasi miesvihaa levitä, eikö totta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt hukattiin molempien aikaa. Sekö oli parempi kuin olla heti alussa rehellinen?
Kuvittele olevasi mies, joka ei pääse vuosikausiin treffeille.
Olisiko ensimmäinen ajatus sun mielessä se, että pitää olla mahdollisimman rehellinen?
No viimeistään treffeillä vilppi paljastuu, eli ovatko mönkään menneet treffit jotenkin parempi asia kuin ei treffejä lankaan? Ei minusta, jos ensin ehtii innostua, mutta joutuukin pettymään.
Mihin nyt unohtui se naisten mantra, että kaikki riippuu kemioista ja kipinöi
Vaikka oiskin kemiaa, mies on valehtelija eikä sellaisen kanssa aleta suhteeseen.
Minä olin myös viime viikolla treffeillä ja huomasin, että kuvat olivat ehkä joku 5 vuotta vanhoja.
Aloitus voisi hyvin olla totta mutta sanamuodot (esim hopeakettu) paljastavat provoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä syy miksi naiset häipyvät deittiäpeistä. Mulle riitti yksi kerta kauan sitten, kun mies olikin nelikymppinen (tai jopa yli?) ja mä olin 19. Mies oli kyllä ihan hyvännäköinen, mutta isäni ikäinen ja oloinen.
Tää on klassinen. Miehet saalistaa aina nuorempia naisia. Naiset vaan ei halua vanhoja ukkoja
En käsitä miksi ikä valehdellaan nuoremmaksi, koska silloinhan ne naiset, jotka pitävät vanhemmista miehistä eivät ota yhteyttä.
Tällaisen huijaamisen logiikka ei oikein mulle aukene.
Jep, se on ihan typerää. Mulle esim ei ole mikään ongelma jos mies on vaikka 45. Mutta jos hän on selvästi 45 ja väittää olevansa 35, niin todellakaan en tykkää. Tai jos ikä on laitettu 45 mutta kuvat on selvästi vanhoja (joskus niissä näkyy jopa viime vuosikymmenen Aikaleima!), en tykkää. Kaikenlainen valehtelu ja epärehellisyys on välitön "Ei kiitos".
Vierailija kirjoitti:
Mulle Tinder-nainen sanoi "Oot paljon paremman näköinen livena, onneksi tulin". Jäin vähän ihmettelemään kun mielestäni kuvat oli ihan ok ja tuoreitakin.
Ehkä sä et ole valokuvauksellinen.
Vierailija kirjoitti:
Huvitan itseäni ajatuksella, että millainenhan sellainen ihminen olisi suhteessa? Sellainen, joka huijaa ulkonäkönsä ja/tai ikänsä päästäkseen treffeille ja kuvittelee toiselta löytyvän joustoa niin paljon, ettei noin iso valheellisuus haittaisi? Millaisiin joustoihin hän itse olisi valmis? Uskoisiko hän nousevien tunteiden olevan aitoja, vaikkei mikään alkuasetelmassa ollutkaan?
Onkohan tuollaisen takana useammin toisen olettaminen havaintokyvyttömäksi vai pelkästään joustavaksi?Tai ehkä syy onkin tosiaan se, ettei ne edes ymmärrä muutosta tapahtuneen sitten kuvien ottamisen ja mainitun ikävuoden ylittymisen (paitsi se joka "vitsaili" toisen lähtemisellä karkuun).
Mitenhän kävisi jos tuon aloituksen mies tapaisi treffeillä naisen, joka on myös huijannut ulkonäkönsä..
Naiset eivät sensijaan koskaan laita vanhoja kuvia tai vähättele painoaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä teksti on hyvä esimerkki siitä, miten henkilökohtainen pettymys voidaan pukea yleistävään ja vihamieliseen retoriikkaan, joka muuttuu sukupuolta halventavaksi puheeksi. Puretaan se vaiheittain:
Kirjoittaja kertoo Tinder-tapaamisesta, jossa vastapuoli ei vastannut hänen odotuksiaan. Tällainen tilanne on arkipäiväinen, ja siitä voi keskustella asiallisesti (esimerkiksi petollisista profiilikuvista). Tässä tekstissä ongelma syntyy siitä, että yksittäisestä tapauksesta vedetään yleistävä johtopäätös miehistä ryhmänä.
2. Kielenkäyttö ja sävy
Sävy on halveksuva ja ilkeä. Miehen ulkonäköä kuvataan pilkallisesti: lyhyt, paksu ja kalju, haisi tupakalle, silmäpussit karmeat. Tämä ei ole vain
Levitämpäs 😂 Mietippä sitä, älykääpiö, jolla ei ole edes omia aivoja, vaan kaikki tuotokset pitää kysyä AIlta. Olet säälittävä reppana mieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tätä huijaamista tapahtuu kumminkin päin. Aloituksen tapaus yksi räikeä esimerkki. Sen sijaan tämä on vaarallinen yleistys, sillä kyllä jotkut 40+ voivat todella olla paljon paremmassa kunnossa kuin monet 30:nen. Itselläni tinderissä tuli vastaan nainen jonka kanssa kävin treffeillä 2013. Hänellä oli samoja kuvia kuin silloin. Joukossa saattoi olla olla muutama uusi kuva. Voisin kuvitella, että hän on pitänyt itsestään huolta, mutta mene ja tiedä. Sen sijaan olen ollut useilla treffeillä, naisen kanssa joka kuvista poiketen on paljastunut ylipainoiseksi tai on pilalle menneitä plastiikkakirurgisia toimenpiteitä. Koska en treffaa miehiä niin ei ole kokemusta heidän huijaamisesta, mutta voin kuvitella että on samanlaatuisia tapauksia. Kaljuuntuminen ja keskivartalolihavuus voi olla monelle vaikea paikka. Asian hyväksyminen voi joillekin olla lähes mahdotonta. Yhtä kaikki. Kaikenlaisessa markkinoinnissa tapahtuu vilppiä ja se hankaloittaa päätök
Sun mielestä ruma ja lihava ihminen voi olla jonkun vähemmän pinnallisen mielestä mielestä maailman ihanin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2. Kielenkäyttö ja sävy
Sävy on halveksuva ja ilkeä. Miehen ulkonäköä kuvataan pilkallisesti: lyhyt, paksu ja kalju, haisi
Levitämpäs 😂 Mietippä sitä, älykääpiö, jolla ei ole edes omia aivoja, vaan kaikki tuotokset pitää kysyä AIlta. Olet säälittävä reppana mieheksi.
Multa meni ohi, mitä levität.
Mutta voin kuvitella tuon miehen AI:n kanssa. Sanoo sille, että "olen katkera ja yksinäinen mies, ja vihaan siksi naisia. Auta mua ja kirjota jotain tekstiä, milä saan naisille pahan mielen."
Kyllä tätä huijaamista tapahtuu kumminkin päin. Aloituksen tapaus yksi räikeä esimerkki. Sen sijaan tämä on vaarallinen yleistys, sillä kyllä jotkut 40+ voivat todella olla paljon paremmassa kunnossa kuin monet 30:nen. Itselläni tinderissä tuli vastaan nainen jonka kanssa kävin treffeillä 2013. Hänellä oli samoja kuvia kuin silloin. Joukossa saattoi olla olla muutama uusi kuva. Voisin kuvitella, että hän on pitänyt itsestään huolta, mutta mene ja tiedä. Sen sijaan olen ollut useilla treffeillä, naisen kanssa joka kuvista poiketen on paljastunut ylipainoiseksi tai on pilalle menneitä plastiikkakirurgisia toimenpiteitä. Koska en treffaa miehiä niin ei ole kokemusta heidän huijaamisesta, mutta voin kuvitella että on samanlaatuisia tapauksia. Kaljuuntuminen ja keskivartalolihavuus voi olla monelle vaikea paikka. Asian hyväksyminen voi joillekin olla lähes mahdotonta. Yhtä kaikki. Kaikenlaisessa markkinoinnissa tapahtuu vilppiä ja se hankaloittaa päätöksentekoa.Kun katson tinderiin siellä on paljon hyvännäköisiä ihmisiä. Jos menen kaupungille, kauppaan tai salille. Suurin osa näkemistä ihmisistä on rumia ja lihavia.