Haluaisin että mieheni tienaa minua enemmän.
Jollainlailla tämä tunne kumpuaa jostain syvältä. Ja kauniisti sanottuna syvältä. Eli selkärangasta. Minut on opetettu ajattelemaan että miehet ja naiset on tasa-arvoisia.
Mutta miten voin edes kuvitella tässä yhteiskunnassa näin kun naiset laitetaan joka tapauksessa alammalle kuin samanikäinen yhtä koulutettu mies?
Silti koen tuevallisuuden tunnetta siitä että mies tienaa minua enemmän. Jostain sisältä tulee tunne että miehen tulee pitää huolta. Ja rahapuoli on aina ollut isoin murheeni..
Kommentit (4)
Ja kaiken huippuna olen pieni tuloinen. Vanhempani ovat hyvä palkkaisia. Mieheni tienaa minua vähemmän ja olen vasta nyt oppinut että minä olen se jonka tulee ottaa rahallinen vastuu ja kaiken organisointi käsiini.
Olemme menneet 4 vuotta rahojen kanssa huonosti. Aina on jäänyt laskuja maksamatta ja viime tingassa se olen ollut minä joka on asian ratkaissut. Minä joka on jostain kerännyt rahat kokoon. Olkoon lainan lyhennykset, auton lyhennys, auton vakuutus tai vaikka 4kk sähkö. Ja olen ollut 3 v hoitovapaalla.
Aikaisemmin kumpikin piti huolta omista laskuistaan. Ja minä vaatetin mieheni. Tilasin ja maksoin parturit. Hän ei niinkään välittänyt. Mutta mielestäni se kuului silloin minulle. Nyt on silmäni auenneet ja en tiedä haluanko olla " äiti" miehelleni. Olen odottanut hänen aikuistumistaan. Vaan kaipaan huolenpitoa itsekin. Miestä.
Itse tienaan 2500 ja risat bruttona ja mieheni 3 tonnia ja rapiat. Se on mulle tärkeää, jostain syystä.
Ei ole se, mitä kumpikin tienaa, vaan se, ettei mies ota vastuuta itsestään. Jos toinen ei osaa hoitaa raha-asioitaan ja ostaa itselleen vaatteita, ei se ratkea sillä, että tienaa enemmän.
Mulle on ihan sama kumpi tienaa enemmän, mieluiten molemmat mahdollisimman paljon:) Meillä mies tienaakin enemmän, mutta silti se olen minä joka on meillä täysin vastuussa raha-asioista ja hoitaa laskut, rahan riittävyydet, investoinnit, sijoitukset jne. Eikä tämä varmasti muuttuisi miksikään olivat tulomme ihan mitkä tahansa.
Jos ongelmasi on oikeasti vain se, että tienaat enemmän kuin miehesi, se on helposti ratkaistu. Sen kun käyt pyytämässä palkanalennusta. Jotenkin vaan luulen, ettei tuo olekaan se oikea ongelma.