Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisvihan ilmeneminen arjessa

Vierailija
14.10.2025 |

Kertokaa tapoja, joilla naisviha ilmenee arkipäiväisissä tilanteissa.

Minä aloitan:

Kun nainen antaa ehdotuksen tai idean työyhteisössä, miehet ovat hiljaa ja sivuuttavat naisen kommentin, tai sitten lyttäävät ja vähättelevät sitä. Kun mies kertoo saman ehdotuksen omanaan, miehet kehuvat, kuinka hyvä idea on.

Ylipäätään kun nainen puhuu, ei reagoida, vastata. Miehet puhuvat vaan keskenään. Naiselle ollaan töykeitä. 

Etuillaan jonossa. Aika monesti minulle on käynyt niin, että nimenomaan mies on röyhkeästi tunkenut tai yrittänyt tunkea eteeni jonossa. Enää se ei onnistu, mutten ikinä unohda tapausta, jossa 14-vuotiaana olin ainoa jonossa, mutta lauma  nelikymppisiä miehiä tunki naureskellen eteeni. Siinä hetkessä opin, että miehet ovat sikoja!

Kun nainen on ylittämässä katua, autoa ajava mies vaihtaa kaistaa niin, että on törmäyskurssilla naisen kanssa ja siis ajamassa päin, vaikkei aluksi ollutkaan. Kai tällä halutaan pelotella naista ja toivotaan, että nainen juoksisi hädissään alta pois. Jonkinlaista ahdistelua ja kiusaamista, tai sitten tappouhkaus, jolla halutaan osoittaa vihaa ja murhanhimoa naista kohtaan. Taatusti eivät miehet toisilleen tällaista tee!

Myös pyörällä ajaessa mies kääntää kurssinsa törmäyskurssille naisen kanssa, vaikkei alunperin ollut ja ajaisi päin, jollei nainen väistä.

Väistämättömyys. Mies ei väistä, vaikkei nainen edes pystyisi väistämään, kun ei ole tilaa, minne väistää. Mies on yrittänyt runtata minut ovenkarmin ja itsensä väliin, vaikka hänellä olisi kyllä ollut koko kauppakeskuksen leveän oviaukon verran tilaa väistää, mutta ilmeisesti piti vain päästä osoittamaan naisvihaa. Samoin kaupassa ohitustilanteessa olen meinannut lentää lasiesinehyllyä päin, kun miessukupuolinen ei voi väistää hiukan sivuun, missä olisi tilaa, (ja minulla ei ole tilaa väistää, kun hylly!) kun pitää vaan runnoa päin. Kai henkisesti heikoilla miehillä on niin kova valtataistelu koko ajan käynnissä naissukupuolta vastaan, että tämä väistämättömyys on joku arvovalta- ja itetuntokysymys heille. Todella heikko itsetunto täytyy olla!

Kyllä tämmöiset kokemukset kertovat siitä, että naisviha elää syväänjuurtuneena yhteiskunnassa. Monet miehet tosin taitavat olla tietämättömiä omasta tiedostamattomasta naisvihastaan. Mutta siellä se on ja oireilee, jos ei siitä tulla tietoiseksi.

Kommentit (259)

Vierailija
161/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riikka Purran haukkuminen on avointa naisvihaa. Ei persujen miesministerit saa puoliakaan tuosta, kun Riikan oletetaan olevan se, joka murtuu.

Purran naiseutta ei ole solvattu. Hänen tekemisiinsä saa esittää kritiikkiä. Mutta nyt kun sanoin, niin harvinaisen ruma ja typerä nainen, kun naiset on yleensä älykkäitä ja tunne-elämältään terveitä ja kasvoilta loistaa hyvyys eikä pahuus, kuten tuolla akalla.

Mikään Riikan tekemisistä ei oikeuta hänen ulkonäköönsä kohdistuvaa haukkumista ja nimittelyä. Ihminen joka tuollaiseen syyllistyy on pahasti vihaongelmainen itse. Minä ajattelen samoin kuin moni itseäni fiksumpi että meillä on nyt harvinaisen pätevä valtionvarainministeri.  

No et sinä etkä itseäsi "fiksummat" nyt mitenkään fiksuilta vaikuta. Sinusta ja heistä saa pelkästään pyrkyrin kuvan, koska kaikkien teidän mielestä on oikein leikata köyhiltä ja sairailta.

Vierailija
162/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikein uskonut tuota miesten väistämättömyyttä kunnes näin sen omin silmin.

Ostoskeskuksen käytävällä keski-ikäinen mies kulki suoraan kohti teini-ikäistä tytärtäni niin että tyttö joutui väistymään melkein kiinni näyteikkunaan. Kun taas taaempana tulleen mieheni kohdalla sama äijä otti selvän askeleen sivulle päin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa incelit, että mitä enemmän ilmennätte naisvihaa, sen vaikeammaksi teidän tulee enää koskaan saada naista, koska naiset oppivat karttamaan miehiä. Naiset myös aistivat sen vihan, jota tihkutte, joten tulette heti kategorisoiduksi potentiaalisesti vaarallisten kategoriaan, eikä yksikään järkevä nainen koske teihin pitkällä tikullakaan. Ainut keino saada nainen on päästä naisvihastaan.

Nämä feministit voivat käyttää mielikuvitustaan ja omia mielipiteitään ihan miten haluavat. Itsehän joutuvat kärsimään omista harhaisista ja toksisitsa näkemyksistään. Ihan voi outo pieni aktiiviryhmä lillua omissa nesteissään.

Ei ihme, että Suomessakin on korkeasti koulutettuja ikisinkkunaisia, koska näitä naisvihaa harrastavia, netin keskustelualustoilla pyöriviä, vastentahtoisia neitsytpoikia on yksinkertaisesti niin paljon. Siihen päälle vielä muulla tavoin kelvottomat miehet: päihteidenkäyttäjät, koulupudokkaat, maaseudun naisista eristäytyvät peräkamaripojat, lähiöiden hikikomorit, vihanhallintaongelmaiset, prostituoitujen vakioasiakkaat, mt-ongelmaiset, muuten vaan sosiaalisesti eristäytyvät. Jokaiselle kelpo naiselle ei riitä edes perustason miestä, saati sitten oikeasti edes pikkuisen fiksumpaa ja sitoutumiskykyistä - esimerkiksi korkeakoulutettua, itsestään huolta pitävää, työssään ja urallaan kehittyvää, sosiaalisesti edes perustaidoilla varustettua miestä. Näistä viimeksi mainitut ominaisuudet omaavista miehistä käydään jopa kilpailua, ainakin PK-seudulla. Nämä ominaisuudet omaava, sitoutumiskykyinen ja -haluinen mies ei yleensä kauan sinkkuna vanhene; jos siis panostaa itse parisuhteen etsimiseen sekä sovelluksissa että naisten kohtaamisiin oikeassa elämässä.

Vierailija
164/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äärifeminismi ehkä juurikin halusi sitä ettei ovia enää auota naisille, eikä kadulla väistetä saati tervehditä ystävällisesti. Tämän näkee Helsingissä, missä kaikki kulkevat pää maahan painettuina vihainen ilme kasvoilla. Kai siitä vihaiseksi tuleekin, ja ilman vihaa ei marxilainen intersektionaalinen feminismi elä. Siksi se inhoaa kristinuskoa.

Kristinusko on naisvihamielinen. Lue Paavalin kirjoituksia. 

Vierailija
165/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa incelit, että mitä enemmän ilmennätte naisvihaa, sen vaikeammaksi teidän tulee enää koskaan saada naista, koska naiset oppivat karttamaan miehiä. Naiset myös aistivat sen vihan, jota tihkutte, joten tulette heti kategorisoiduksi potentiaalisesti vaarallisten kategoriaan, eikä yksikään järkevä nainen koske teihin pitkällä tikullakaan. Ainut keino saada nainen on päästä naisvihastaan.

Nämä feministit voivat käyttää mielikuvitustaan ja omia mielipiteitään ihan miten haluavat. Itsehän joutuvat kärsimään omista harhaisista ja toksisitsa näkemyksistään. Ihan voi outo pieni aktiiviryhmä lillua omissa nesteissään.

Ei ihme, että Suomessakin on korkeasti koulutettuja ikisinkkunaisia, koska näitä naisvihaa harrastavia, netin keskustelualustoilla pyöriviä, vastentahtoisia neitsytpoikia on yksi

Kuka mies nyt olisi kiinnostunut akateemisesti koulutetusta tiedostavasta monityydyttämättömästä ongelmanaisesta. Varmaan rasittavia tiedostavia naisia löytyy yliopistokaupungeissa. Laskekaa rimaa, sillä eivät edes akateemisesti koukutetut miehet jaksa olla teidän seurassanne. Pääosin ei ole mikään suuri joukko mutta pilaavat kaikkien naisten mainetta toksisuudellaan.

Vierailija
166/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroiluiltamissa kiteytyy marxilainen intersektionaalinen postmoderni feminismi kaikessa karuudessaan. Äärifeministit huutavat omaa sukuelintään ja kutsuvat paikalle demoneita kiroilemalla. Ja tämä on sitten voimaantumista, samalla kieltävät kuitenkin kristinuskon, eli hyvän ja pahan olemassa olon. Miksi kiroilla, jos ei usko hyvään tai pahaan, ja jos uskoo, niin miksi kutsua pahaa? Kiroiluiltamissa ei ole tarjolla vaihtoehtoa pahalle ololle, ratkaisua kuviteltuihin ongelmiin. Ei tietenkään, koska marxilainen ideologia ei koskaan ole pystynyt ratkaista ongelmia. Sillä ei ole tarjolla muuta kuin vallankumous, narsistinen projekti, jossa uskotaan hyvän voittavan pahan. Ja paha on tällä kertaa miessukupuoli.

Vierailija
167/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiroiluiltamissa kiteytyy marxilainen intersektionaalinen postmoderni feminismi kaikessa karuudessaan. Äärifeministit huutavat omaa sukuelintään ja kutsuvat paikalle demoneita kiroilemalla. Ja tämä on sitten voimaantumista, samalla kieltävät kuitenkin kristinuskon, eli hyvän ja pahan olemassa olon. Miksi kiroilla, jos ei usko hyvään tai pahaan, ja jos uskoo, niin miksi kutsua pahaa? Kiroiluiltamissa ei ole tarjolla vaihtoehtoa pahalle ololle, ratkaisua kuviteltuihin ongelmiin. Ei tietenkään, koska marxilainen ideologia ei koskaan ole pystynyt ratkaista ongelmia. Sillä ei ole tarjolla muuta kuin vallankumous, narsistinen projekti, jossa uskotaan hyvän voittavan pahan. Ja paha on tällä kertaa miessukupuoli.

Niin sen "vattu" sanan voisi korvata kääpä sanalla ja on oikein paha paikka niin nyt pakurikäävättää 

Vierailija
168/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei taaskaan ole saanut haluamaansa seksiä.

Onko Alilla toinen nainen?

Vierailija
169/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään aloittajan kuvaamaa tilannetta en ole koskaan nähnyt.

Oletan siis, että kyseessä on päivän miesvihatrollausketju.

Vierailija
170/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska nainen ei ymmärrä tai tiedä olevansa tyhmä. Monilla on joku mielenterveys ongelma. Meidän työpaikalla ainakin muutamalla on ja sen kyllä huomaa.

70 prosentilla ihmisistä on elämänsä aikana jokin mielenterveyden diagnoosi, ja siihen päälle sitten ne, jotka ei terveydenhuoltoon edes hakeudu (eli miehissä paljon enemmän näitä). Naisethan hakee myös taloudellisiin ongelmiin paljon aiemmin apua kuin miehet. Että jos luokitella haluat niin voisit sanoa että miehet eivät tunnusta realiteetteja ja mt-ongelmia on käytännössä kaikilla.

Mikäli väite olisi tosi, niin mielenterveyshäiriö olisi normali tila eikä sairaus.

- Eri

Vierailija
171/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä on. Siitä ei ole montaa viikkoa kun odotin jalankulkijana punaisissa valoissa vihreää valoa ja olin painanut liikennevalolaitteen nappia, ja seisoin suojatien reunassa ensimmäisenä. Kaupunkialue oli melkein tyhjä ja olin odottamassa suojatien oikeassa reunassa selkeästi ensimmäisenä. Näin kun toiselle puolelle tietä ilmaantui mies ja oletin hänen väistävän, koska tilaa oli melkein koko suojatien leveydeltä, mies keski-ikäinen ja päällisin puolin selkeästi terve.

Eikö mitä. Se yritti sinnikkäästi kävellä päälle keskellä suojatietä. Kirjaimellisesti jyrätä ylitse. Se ei ollut enää edes epäkohteliasta vaan pelkästään vihamielistä.

Minulla ei ollut mitään syytä väistää mihinkään suojatien oikeasta reunasta, koska joskus aiemmin minua on yritetty kiilata samalla tavalla takaani lähestyneen pikakiituripyöräilijän eteen, joten en enää mene siihen ansaan. Ja miksi en olisi kävellyt suojatien oikeaa reunaa kun olin ensimmäisenä odottamassa vihreää suojatien reunassa sekä kääntymässä heti suojatien jälkeen oikealle. 

Vierailija
172/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkomoiset harhat sulla. Olen kohta seitsenkymppinen nainen enkä moista ole kohdannut. Yksilöt voivat käyttäytyä huonosti, mutta sanoisin, että aloitus on melkomoista miesvihaa.

Vierailija
173/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkein tapaus jonka olen nähnyt oli kun edelläni kyynärsauvan kanssa ontunut täysin tavallinen siististi pukeutunut ja hoikka keski-ikäinen nainen joutui hyppäämään yllättäen melkein ajoradalle Kaisaniemen puiston vieressä, kun tavallinen keski-ikäinen mies teeskenteli ettei nähnyt häntä ja katsoi naisen pään ylitse samalla kun käveli melkein päälle. 

Näin kaiken koska kävelin vähän matkaa ontuvan naisen takana. Toisella puolella oli muuri ja toisella puolella vilkas ajorata. Näin myös kuinka mies katsoi kymmenen metriä aikaisemmin suoraan kohti naista. Ei varmasti olisi tehnyt niin jos vastaan olisi ontunut toinen mies. 

Vierailija
174/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä on. Siitä ei ole montaa viikkoa kun odotin jalankulkijana punaisissa valoissa vihreää valoa ja olin painanut liikennevalolaitteen nappia, ja seisoin suojatien reunassa ensimmäisenä. Kaupunkialue oli melkein tyhjä ja olin odottamassa suojatien oikeassa reunassa selkeästi ensimmäisenä. Näin kun toiselle puolelle tietä ilmaantui mies ja oletin hänen väistävän, koska tilaa oli melkein koko suojatien leveydeltä, mies keski-ikäinen ja päällisin puolin selkeästi terve.

Eikö mitä. Se yritti sinnikkäästi kävellä päälle keskellä suojatietä. Kirjaimellisesti jyrätä ylitse. Se ei ollut enää edes epäkohteliasta vaan pelkästään vihamielistä.

Minulla ei ollut mitään syytä väistää mihinkään suojatien oikeasta reunasta, koska joskus aiemmin minua on yritetty kiilata samalla tavalla takaani lähestyneen pikakiituripyöräilijän eteen, joten en enää mene siihen ansaan. Ja miksi en olisi kävellyt suojatien oikeaa reunaa

No törmäskö se suhun sitten?

Vierailija
175/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että naapuritkin kenkkuilevat enemmän naiselle kuin miehelle, vaikka nainen ei häiritse ja on kunnollinen, mutta on silti vihan kohteena. Miestä tervehditäänkin.  

Minä olen juuri tuo naisnaapuri, jota ei tervehditä. Miestäni kyllä tervehtivät.

Vierailija
176/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkomoiset harhat sulla. Olen kohta seitsenkymppinen nainen enkä moista ole kohdannut. Yksilöt voivat käyttäytyä huonosti, mutta sanoisin, että aloitus on melkomoista miesvihaa.

Oletko koskaan elämäsi aikana esimerkiksi kävellyt työmatkoja Helsingin keskustan läpi? Vai mistä tuo asiantuntemuksesi koostuu. 

Vierailija
177/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ollut mitään syytä väistää mihinkään suojatien oikeasta reunasta, koska joskus aiemmin minua on yritetty kiilata samalla tavalla takaani lähestyneen pikakiituripyöräilijän eteen, joten en enää mene siihen ansaan.

"No törmäskö se suhun sitten?"

Törmäsi. Jouduin työntämään sivuun. 

Saattoi olla mielenterveysongelmainen mutta ei sitä voinut ulkonäöstä olettaa. Täysin tavallinen keski-ikäinen mies. 

Vierailija
178/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ollut mitään syytä väistää mihinkään suojatien oikeasta reunasta, koska joskus aiemmin minua on yritetty kiilata samalla tavalla takaani lähestyneen pikakiituripyör

Oho, itse en uskaltaisi. Etkö pelännyt että voisi lyödä?

Vierailija
179/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja te feministit opetatte, että incelit = miehet.

Vierailija
180/259 |
15.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset eivät kyllä ala tarkoituksella kääntelemään autojaan ja pyöriään niin että olisivat tulossa jonkun päälle. Jos sinua katsellaan murhaavasti liikennevaloissa ja kävellään päin ja muuta tällaista, niin todennäköisesti toikkaroit tuolla teillä ja kaduilla miten sattuu, ehkä kuulokkeet päässä, etkä kiinnitä huomiota muuhun liikenteeseen ja ihmisiin.

Naisviha on pelkkä defenssi sille että sinusta yksilönä ei pidetä, koska et osaa käyttäytyä julkisilla paikoilla ja huomioida muita. Tämä on totuus luultavasti useimmissa "naisvihatapauksissa", näille narsisteille ei tule mieleenkään että ongelma on heissä yksilöinä eikä sukupuolessa.

Toki on aina sikamaisia yksilöitä miehissäkin, se on selvää, mutta jos tuollaista on jatkuvasti niin sinä olet se yhdistävä tekijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme